Történt egy napsütéses reggelen,hogy az én kis szépségem alatt oda nem illő foltot láttam meg pár pötty volt és először nem is gondoltam,hogy az én autóm hagy foltot, mert a parkolóban sok bontásból mentett jármű áll, ilyen-olyan foltokat hagyva maga után. Sajnos most az én kocsim a ludas, persze erre akkor derült fény amikor a frissen mosott kocsi oldalán olajpermet nyomot találtam. Bár volt otthon egy olajhűtőm 1.9 JTD 16Vhez, de azt már átalakítottam a 75-höz, szóval venni kellett egyet. Leírni egyszerűbb mint megtenni, még Mareknál sem volt, pedig az nagy szó. Szóval nagy nehezen sikerült 1 hét alatt szerezni, úgyhogy holnap csere következik. Az O-ring Kft-nél beszereztem a csatlakozásokhoz új gumigyűrűket. hogy azokkal se legyen gond a jövőben.
Szóval amióta nálam az autó pár ezer km belement, az izzító hiba visszatérésén kívül nem nagyon volt ilyen jellegű hiba. Nos a egy nap viszont megkaptam a check engine-t és a go to dealer felszólítást. Hát a kiolvasó szerint vagy falsot szív, vagy EGR eldugulva vagy a LMM. LMM meg volt takarítva, falsot elvileg nem szívhat, mert a csöveket átnéztem. Maradt az EGR. Először kiütöttem, és nem is jött vissza a hibakód csak 3 hét múlva amikor pont Kisvárdán pihiztünk. Miután egy hét láblógatásba belefért gondoltam leszedem az EGR-t kipucolom,hogy ne világítson az a hülye lámpa. Maga a művelet nem volt nagy dolog, de a meglepetés akkor ért amikor leszedtem az egrt. Az első képen látszik mit találtam. Le volt dugózva elvileg a hibakódmentes módon,nekem mégis dobta egy idő után. Szóval miután kitisztítottam az amúgy retkes EGR-t elkezdett motoszkálni bennem a gondolat,hogy mégse ez volt a hiba kiváltója,hiszen miután elhoztam 2 hónapig nem jelent meg semmi hibakód. Viszont a kocsi nem erőtlen, nem füstöl ami cáfolja a lyukas rendszer elméletet, marad talán az LMM, amit majd még kipróbálok. Kíváncsi vagyok végül mi lesz az ludas.
Ma megérkezett az üzemanyag rendszer első adagja. Autobahn88 fittingek AN6 méretben és 10m 3/8" alumínium üzemanyagcső. Ez az első adag, a motortérbe szükséges adag hamarosan érkezik, szóval alakulni kezd ez is. Az AC még kérdéses,hogy megúszta-e a 2 év állást. Az egyik felem reméli,hogy megúszta és nem kell további kiadással nyújtani a feltámasztást, a másik reméli,hogy kuka, és jöhet egy nagyobb erősebb Walbro, amit Kovács Szabi barátom (Stefan Zorst Racing) ajánlott tényleg különlegesen akciós áron :)
A fékrendszer időközben le lett légtelenítve, és bár nem tűnik rossznak,de egy álló kocsin nehéz tesztelni.
Tegnapi napon minden szépen jól indult. A munkahelyemen csak egy utcával lejjebb tudtam parkolni, ahol tűntek el autók, így egy szabad 10 percben amikor láttam hogy megürült egy hely az épület előtt gondoltam átállok. Beindítottam és kb 300m megtétele után fékeztem a parkolóhely előtt és meghallottam a "zajt". Mintha valaki kalapáccsal próbálná verni a hengerek ritmusát a szelepdeklin. Leállítottam és elég idegesen mentem vissza dolgozni. Természetes jeleztem örök szerelőtársamnak és barátomnak Hadadának hogy valami nem teljesen jó... 9re mire végeztem jött és beindítottuk a kocsit, kuplung lendkerék egyben, nem csapágyas, olajnyomás van, de a hang amellett hogy veszi a fordulatot, nem füstöl megvan. A szíjborítást hátrahúzva a vezérműszíj nem tűnt olyan feszesnek mint amikor cseréltük. Gyors tanakodás, döntés. Húzzuk el Paulovics Tibiékhez és majd holnap Pubival kiegészülve megnézzük mi a helyzet. Az egész nem lett volna érdekes annyira,ha nem terveztük volna a szokásos havi kisvárdi rokonlátogatással egybekötött egy hetes pihit. No jött az öcsém Vitya hozott vonószemet, mert az bizony nekem nem volt. Elhúztuk és közben hazáig mindenki kattogott., hogy mi is lehet. Eljött a reggel Pubival beindítottuk és azt mondta fülre olyan mint az a JTD amit pár napja szerelt amint átugrott a vezérlés. Hát nosza rajta lebontottuk és láss csodát egy 10 éves mackóalsó gumijának feszességével egyezett a vezérműszíj feszessége. Több mint 2000km ment a kocsi vezérlés csere óta. Na mindegy is, gyorsan helyére raktunk mindent és Pubi megfeszítettük, beindítottunk és láss csodát a hang megszűnt. Hurrá hurrá. Na de mi is volt a gond. Mint kiderült mi Hadadával a feszítőt a rajta lévő jelig feszítettük meg ahogy azt elvileg kell, gyakorlatban viszont kicsit túl kell feszíteni és onnan áll majd be ideális feszességre. Nekünk is beállt,de úgy néz ki ez a pár ezer km kellett hogy kilazítsa magát. Szóval megúsztam egy nagy szervizt és azóta gyorsan megjárattam Kisvárdáig a járművet. Itt a pályán elérte óra szerint a kerek 180000Km-t.
A mai napon 178400Km-es óraállásnál lecseréltem a vezérlést Hadada barátommal. Régebben mindig Daycot használtunk, ha nem gyári volt az igény, így most ahogy a 75-nél, itt is a márka mellett voksoltam. A művelet első része, burkolatok lebontása, bak lekötése meglehetősen gyorsan ment. A gondok a főtengely ékszíjtárcsánál kezdődtek és csúcsosodtak ki. A 4 csavar eltávolítása után egy kicsit megütögetve le kéne jönnie... Hát ez nem jött rozsdás volt eléggé, de nagyon nem akart jönni. Aztán 2 óra küzdelem után elég nagy erőfeszítések árán lejött, a képen látható rozsdás az ami fent volt. Vissza ezt nem akartuk tenni, úgyhogy Paulovics Tibi segítségével cserére került az is (bár nem hiányzott a költségvetésnek) Az összerakás már ehhez képest tényleg semmiség volt.
A párom édesanyja Kisvárdán él és minden hónapban felkerekedünk meglátogatni. Az előző családi autó pont egy ilyen túrán lehelte ki a lelkét, szóval ez volt az első hosszú út az új családtaggal, mert az alfa akinek immár neve is családtaggá vált, a neve Mimike. Hogy miért a rendszáma MMK, valahogy ez jött :) Szóval felpakoltunk én nekivágtunk. Tempomat 140 és szépen kényelmesen leértünk. 5.8 Literes fogyasztást produkált Mimi, elégedett voltam, főleg az opel 10-11 Literes fogyasztása után.
Amikor elhoztuk feltűnt néhány apró zavaró dolog. A fordulatszámmérőben nem égett 2 izzó, a fényszóró pedig teljesen a kocsi elé világított. Ma kicseréltem a 2 izzót, ez könnyebb volt mint gondoltam. Mindössze 3 csavart kellet ki majd becsavarni. A fényszóró beállítását az állítómotoron lévő csavarokkal végeztem.
A héten felvillant a légzsák visszajelző így kiolvastam a hibát, ami a "szokásos" vezető ülés alatti csatlakozó kontakt hibát jelentette. Holnap ha minden jól megy vezérlés csere jön.
A mai napon lecseréltem az olajat és szűrőket a km állás 176890km. Az olajcsere nagyrészt egyszerűen indult ám a levegőszűrőnél olyat láttam amit még máshol nem. Nevezetesen a szűrő fedelét tartó csavarokra ráfolyhatott valami, mert a fejük olyan szinten korrodált,hogy nem látszott milyen csavar volt eredetileg és emiatt meg se tudtam fogni. Jött Mr Flex és megoldotta a dolgot. A szűrő állapotáról már nem is kell beszélnem, hiszen ezt nem hiszem,hogy az elmúlt időben nem nyúltak hozzá.
Felavattam továbbá az obd olvasómat és kiderült,hogy sajnos hozzányúltak, mert 10789 km-t mutat az ecu a 176890 helyett. Túlpörgetve viszont csak egyszer volt.
Bár úgy néz ki a blog alapján mintha állna a project ez azonban nem teljesen igaz. Nyár óta helyére került a váltó, kardán.Immár szivárgásmentes a fékrendszer,de a teljes légtelenítés hátra van. Az ülésem szintén végleges helyen van.
Az újdonságok közt a műszerezettség teljes cseréje ami során a korábbi "diszkós" Pilot műszereket cseréltem le az Auto Metet Ultra Lite 2 5/8" műszereikre, ahol a két hőmérő jeladós, míg az olajnyomásmérő mechanikus.
Cserére kerülnek a vízcsövek is, amit egy nem teljesen típusspecifikus szett ugyanis SZ-hez készült,de mint tudjuk az SZ egy átöltöztetett 75 V6 :) Tehát jó lesz. Ja és elég kellemes áron került beszerzésre.
Mai nappal pedig felkerültek a korábban megspórolt téligumik, még jó 2 szezon maradt a Contikban.