Az autó a mai nap beindult.A probléma a nem jól beállított gyújtási sorrenddel volt. Sajnos a sok próbálgatásnak köszönhetően a karterban már több benzin van mint a tankban,de hamarosan jön az olajcsere.Addigra remélem elkészülnek a gátlók és mehetek végre egy kört a kocsimmal...Ennyi.Boldogság van.Itt is köszönöm Hadadának azt a rengeteg segítséget amit nyújtott, és Sziszinek a drukkolást. :) valamint Janinak és Endrének az ötleteket, és nem utolsósorban hogy megtűrtek a műhelyben :)
Turbos szívósor visszakerült a csomagtartóba, mert egy kis méréssel esztergályos munkával sikerült a gyári benzinhídba csatlakoztatni az újabb foglalatú injektorokat, így szükségtelenné vált a turbós szívósor+benzinhíd.Hurráááá. Felkerült a 60-2 ékszíjtárcsa, me Lacikának nemjó ám a gyári gyújtás a progizható ECU-hoz, de nem ám :) Hát trafósort beraktuk, gyújtáskábelekből újabbakat raktunk..Jippi. jöhet a főtengely ékszíjtárcsa. :)Jaaa, hogy a vastagsága miatt nem nem jó a vízpumpa?Semmi gond irány a Bárdi V6TB vízpumpa fel, jaaa a szíjak hossza se jó így.Na vettem 6 szíjat, mert kb az majd jó.Szerencsére a 6ban volt 2 jó méretű.Így most van 4 új dayco szíj. :) Hoppáá a főtengelyjeladó picit beleér az ékszíjba, de sebaj, van reszelő a konzolt megreszelve nyert ügyünk van. Távolság szemre jó...Ennek persze később megittuk a levét, mert bizony a fogak és a jeladó közti távolság nem lehet nagyobb 0,3mm-nál, ahhoz hogy Gotech jól működjön..Hurrá minden megvan indítás.Program feltölt, kicsit módosít.GO.
Az önindító gyanúsan nehezen forgat, de sebaj, mindjárt elkapja, röffen egyet majd Hadada szól,hogy amennyiben nem akarom a tank tartalmát továbbra is a motortérben szétspriccelni le kéne állítani az AC-t mert a vadiúj 10 baros szövetes benyacsövek végig repedtek szinte egytől egyig, és néhány már ereszt. Fasza.Másnap Lacháza King of Europe stb. Hadada remek időkkel, új egyéni rekorddal második lett. a drag OB-n, gyakorlatilag az éves bajnokságot megnyerte ezzel. Örülünk,de csak módjával. Itt beszéltem Kovács Szabival (Szabyk a ceruzahegyezősnagyongyorsfiesztás) :) aki ajánlott egy hidraulikus csövekkel foglalkozó céget,ahol elfogadható áron adnak fémszövetes benzincsövet.:) Irány a Hidro Press Kft és 1500+áfa/méterért vettem csöveket. :)Másnap beépít, nem szivárog semmi.Éljen. Mehet az indítás.No röff,forgat, 3 indítás után akksi kész...Ezt még 3 napig játszottuk, mert vmiért nagyon nagyon pici szikrát ad a trafó (állítólag,ha nem kap megfelelő sebességről jelet az ecu akkor nem is ad kimenő jelet neki...) na mindegy. No meg kiderült,hogy a Gotech manualban tévesen volt az injektor csatik párosítása....Jóóóóóóóóóóó.GTV6 fórum, és a ott a gotech egyik fejlesztője írta le,hogy bocsi, de a 6ból 4injektor működik,ha a manual alapján kötöd...:) Köszbazmeg:) Na mindegy ma már minden a helyén, az önindító viszont kapitulált, úgyhogy holnap irány a fer vill és majd ott remélem jövőhétre felújítják...Mennyivel egyszerűbb lett volna, addig amíg kint volt a moci....:) Szóval itt tartunk....Már ezzel kelek fekszek, élek mint egy zombi....Ha elbambulok a azon gondolkodom melyik kábelt köthettem félre, vagy hogy elég kicsi-e a légrés a főtengelyjeladó és a kerék közt, vagy hogy mennyi idő lenne ,egy trafós gyújtásra átalakítani a gotech kábelezést...Kicsit beteg...najó nem kicsit...
Hát elkezdtük berakni az új injektorokat, amihez kellett volna az előzőleg beszerzett szívósor.Nos a V6TB üzemanyaghídja nem kompatibilis a szívócsöveimmel, persze megvannak a V6TB-jéi is, de az nem tecc.Szóval eredeti bilincses injektor rögzítéshez kell ezt az új fajta klipszes okosságot adoptálni.Most esztergályos munka következik, mert sikerült már megoldani,hogy az új injektorok a régiek helyére kerüljenek, tehát az injektorok lefogatója ahogy eddig is tartja majd helyben a benzinhidat, és ezáltal minden maradhat a régi (szívósor,szívócsövek) :)
Nos beszerzésre került egy komplett V6 TB benzinhíd injektorokkal, mert a L-Jet sajnos kis impedanciás csúcsai csak plusz munkával illeszkednének a Gotech-hez. ezárt , most nagy impedanciás de ugyanakkora 190ccm-es befecsikkel rakjuk össze, ehhez persze a komplett szívósor is átkerül.A későbbi programozáshoz szükség van egy szélessávú lambda kijelzőre amit a Jugo a Red Sun Service Kft tulaja biztosított.. Megérkeztek továbbá nagy nehezen a Powerflex szilentek, amik állítólag rugalmasak azért :D Hát nem.Szóval egész jó cuccok jöttek már csak össze kell állnia az egésznek.
Nos, miután a kábelköteg és az a szétkókányolt elektronikának hála még mindig csak beindul, de járni nem tud megelégeltem.Úgyhogy a hét elején megrendeltem a Jam Sport-tól egy full stand alone programozható computert, amivel Fastcar autója is megy.Most még a perifériák összevásárlása folyik, trafósor, injektorsor stb. aztán gyors bekábelezés és jöhet a progizás. Mellesleg csak hogy jó kedvem legyen vettem 4 17" Toora felnit a kisautónak meg egy Powerflex szilentszettet. :) Nincs mese az autónak legkésőbb aug 20.-ig menetkésznek kell lennie.
No, hát a kocsi ki lett próbálva másik kábelköteggel computerrel (itt is köszi Marek) de a történet ugyanaz, beindul össze-vissza jár, és a gyertyákon lévő benzinmennyiségből egy suzuki másfél évig jár :) Miután kezd elegem lenni, elkezdtem progizható ecut keresni merthogy akkor kiváltom az AFM-et, a buta gyújtást, meg minden ilyen szart.Meg is találtam Fastcarnál már bevált Gotech-ben amit kerestem.Neeem még nincs meg,de hamarosan.Addig is a Gotech manuálban érdekes infot kaptam az injektorban lévő lerakódásokról, amik bizony az általunk is tapasztalt tüneteket produkálják.Na úgyhogy most Jani már kivette őket, és péntekre kaptam időpontot az érdi BMS céghez időpontot az ultrahangos tisztításra.Szóval kíváncsian várom a pénteket, remélem,hogy ez kis ráfordítás már meghozza a gyümölcsét, és mehetek végre egy karikát az americával.
Lévén, hogy minden igyekezetem ellenére a makrancos asszonyság csak binárisan volt hajlandó a gázra reagálni ( alapjárat vagy padló) és miután már nagyon mehetnékem van, profi kezekbe adtam a hölgyet.Reményeim szerint Jani nemsokára használhatóvá varázsolja a gépet. :)
Először is.Éljen a magyar posta...Hála a fantasztikus magyar postának, ma végre megkaphattam az AC-t amit felárasan 4-5 napos szállítással kértem.A csomag 10-én reggel érkezett az országba és ma délután kaptam meg....Még ezt a békát lenyeli az ember, DE hogy kilopták a csatlakozókat belőle.....Rohadt szemét láda, úgyse tudja semmire használni csak ezekhez az ACkhoz jó, de cserébe én mehetek és legyártathatom saját költségemen újra azt amit kifizettem.....Felidegesítettek rendesen.Így az autóm továbbra is áll, hiába van itt az AC, hiába van szabad napom...
Nos, hát a gyertyák NGK racsingra cserélve, hidegindítószelep kapcsolón.Próba.Gyújtás,AC be3BAR nyomás megvan, 3 nyomás a hidegindítón, startgomb....éééééés dübörög a V6.:) Fasza.Hát akkor járjon...hirtelen kezd furább hangja lenni, gázra bedurrog...Na bazz.Üzemanyagnyomás márcsak 1.45-2 bar.....ééés minden tiszta benzin.Gyors leállítás szivárgás keresése.A bűnös a gyári nyomásszabályzó helyére gyártott közdarab volt, mert az egyesítőből kilépő kis csöcs túl rövidke lett, és a gumicső ha rá van húzval nem zár 100%ban....:( Na holnap megyek gyártatok új közdarabot. :)
Nya, a motor a helyén, noha nem fixen lecsavarozva,de a motortérben van.Most jön a bekötözgetés, satnya kábelek cseréje.Sikerült szert tenni egy pár potenziato vagy qv tengelyre.:) Ezek kicsit nagyobbak, ha nem is egetverő, de azért remélem valami hatása lesz.Na meg van már egy 75 motronicom, (potenziato szintén) már csak egy kábelkötegkéne, és máris "írható" lenne az ámeríííka ecu.Az igazat megvallva már nagyon be vagyok sózva, hogy mehessek vele.Remélem minden sikerült jól összerakni.Nagy ajándék lenne ha egyből indulna :)