Ismét eljött ez a szomorú pillanat, mikor pár hónapos kényszerpihenőre kell küldjem Alfit, de jobb ez így :) Már alig várom a tavaszt, mert olyankor mikor kiállok a garázsból és ismét vezethetem, nekem olyan mintha 1 új autóm lenne :) Pláne, a sok OFF verda után, amiket télen használok, annyira más érzés a GT-t vezetni....más dimenzió!!!
Ebben az évben 13043 km-t alfáztam, és sok minden történt (Q2, chip, turbó, stb).
Jövőre sem fogunk unatkozni, az szezont olajcserével és műszaki vizsgával kellesz kezdeni, de azt hiszem a kuplung cseréjét sem halogathatom majd tovább.
Ma végre megoldódtak a fényszóró gondjaim.
A probléma úgy kezdődött, hogy egy alkalommal Kelet-Pestben cseréltettem ki a helyzetjelző izzóimat. Mielőtt még mindenki leírna, hogy milyen sznob vagyok, hogy ezért is képes vagyok bemenni a szervízbe és nem tudom kicsérélni magamnak, annak fel tudom kínálni bemutatásra milyen egyszerű is hozzáférni a GT-be a xenonos lámpabúrához. A fő gondot az okozza, hogy míg a hagyományos izzós búráknál egy pattintós megoldás van, itt 4 db csavar fogja a búra hátsó részét, és ezért a bal oldalon még csak-csak hozzá lehet férni, de a jobb oldalon sehogy így le kell szedni az első lököst és kivenni az egész lámpatestet. Ennyit erről. :)
A gond az volt, hogy az izzócsere után nem működött az automata fényszóró állításom, de még a 2 fényszóró magassága sem volt szinkronban, hol ott bent azt állították tökéletesen beállították, és még ezen felül a jobb oldali fényszóró ugrált is ahogy mozgott a kocsi. Nagyon idegesítő volt. Én ezt rögtön nem is vettem észre mivel még világosban hoztam el a kocsit.
Kiss Péter autószerelő barátomnak említettem a dolgot, (aki szintén Alfás). Első hallásra elkeserített, vagy inkább megijesztett, mert arra gondolt h tuti eltörték a foncsor állítómat és ezért ugrál a fényszóróm menet közben.
Ma volt időm, elugrottam hozzájuk, hogy járjunk a dolog végére. Hála Istennek nem volt eltörve semmi, csak a motoros állító kütyük voltak lelökve a lámpabúrában, azokat kellett vissza rakni, beállítani a fényszórókat és kész. Most már végre állít magától az automata, és menet közben sem vibrál. :)
Egyébként nagyon tudom ajánlani Pétert, korrekt, gyorsan és megízhatóan dolgozik és nem mellékes az sem, hogy olcsón. Én már többször bíztam rá a GT-met :)
Amíg mi nyaraltunk, Mazsi új vezérműszíjat és görgőket kapott (Contitech).
Az idei Alfacity hatalmas előrelépés volt a tavalyihoz képest, tényleg nagyon jól éreztük magunkat. Köszönet érte a szervezőknek!
Szép volt Fiúk ;)





Műszaki ember lévén, pár dolog nem hagyott nyugodni miután a motorvezérlés át lett írva. Mivel józan gondolkodású embernek vallom magam, így nem volt teljes az örömöm, mikor az 1.9-es dízel motorommal, 3 literes gázolajos autókat szégyenítek meg (persze közbe örült a fejem). De folyton ott motoszkált bennem, hogy vajon milyen áron....az egyik, és szemmel látható változás, a 2500 fölötti füstfelhő padlógáznál. A korom mint tudjuk, csak rosszat jelenthet minden autónál. Ahol csak tud, lerakódik: kipufogó, turbó, EGR-szelep.
A tuning után 2 héttel, történt, vmi ami miatt majdnem megingott a bizalmam az ATC iránt. A turbóm feladta a harcot. Fura jelenség volt, mert előző este, elég keményen meghajtottuk a vasakat BeeGee kollégával és semmi nem mutatkozott, talán az h kicsit gyengébbnek éreztem a kocsit. Aznap este hazamentem, beálltam a garázsba, és csak másnap délután indítottam be, mikor már úgy indult, h lehetett hallani ahogy a turbinalapátok beleérnek a házba. Rögtön felhívtam, 1 szerelő ismerősömet, aki mondta, hogy ne reckírozzam, inkább rögötn vigyem el neki, megnézi és ha tényleg a turbó az, akkor van Dunakeszin 1 jó turbósa.
Rövdre fogva, csapágyas volt a turbó. Másik érdekes dolog, hogy gyárilag a Garett 17-es turbó van a kocsiba, de a házba a G15-ös alkatrészei vannak. Lényeg, hogy minden ki lett cserélve a G22-es alaktrészeire.
Féltem, hogy esetleg a turbó nyomás meg lett emelve, a chip által, de ezt sajna ott nem tudták lemérni, mivel a szívó csöveknél nincs sehol bekötési pont ahová be lehetne tenni a mérőt. A tubós kolléga mindenesetre azt mondta ránézésre, hogy nem volt nagy a nyomás, ugyanis több ilyen esettel is találkozott, hogy nagy turbóba kisebb cuccok vannak (opel, saab, stb). Mindenesetre szerettem volna leméretni.
Amire tegnap sor is került az Istvánkó féle szervízben.
A turbó-nyomással minden ok, hozta a gyári adatokat, amivel viszont gond volt az a károsanyag-kibocsájtás. A megengedett értéket, túllépve teljesített, amire persze a füstből is lehetett következtetni. Ezen a padon, csak 168 LE-t és 388 Nm-t mértek az autón, ami azért furcsa mert előtte, BeeGee autójával próbálgattuk egymás mellett a 2 autót és fej-fej mellett mentek, talán alsó fodulatokba az enyém kicsit jobb volt, de csak hajszálnyival, (és az övét 175 LE-re, és 400 Nm-re mérték).
Na most akkor mi van?
Ma visszamentem az ATC-s fiúkhoz, akikkel jó pár beállítást próbáltunk végig padon, ill. jó pár áttétel módosítást is megnéztünk, hátha ott van a kutya elásva, de sehogy se adta azt az alacsony teljesítményt amit az Istvánkóéknál.
Ma ismét írtunk 1 új programot, ami most már szigorúan füst mentes, igaz gyengébb is mint az előző (sajna érezhetően). Ez 186 LE és 403 Nm. Volt 1 kicsit erősebb változat is, kb 5%-al tudna többet, de ott már van 1 kis füst. Majd meg látom mi lesz belőle, egyenlőre higgadtan haladunk előre :) A koromfüstmentes életért :)
Nagyon szeretem a GT futóművét, és nagyon jókat is lehet vele autózni a kanyargós utakon, de mivel esőbe is nagyon szeretek vezetni, ezért egy olyan autóra vágytam ami nem tolja az orrát. Na ez az alap dízel GT-ről nem mondható el. Gondolkodtam, és rájöttem, hogy ezen csak 1 módon tudok segíteni, mégpedig egy Q2 torsen (mechanikusan önzáró) differenciálművel :)
Az eddigi tapasztalatok nagyon meggyőzőek....az Eibach sportfutóművel nem túlzás ha azt mondom, gokartos érzés :)))
Hihetetlen milyen okos "kis" szerkezet ez, és hogy milyen irgalmatlan nyomatékot bír elviselni.
Ami kuriózum, hogy ha jól tudom, most ez az egyetlen Q2 GT, ebbe a színbe :P
Ha már diffinél tartottunk, kicseréltük a váltóolajat is, természetesen Tutela MATRYX 75W-85 került bele.




Megtörtént a tavaszi olaj- (Selenia WR 5W-40), + olajszűrő, üzemanyagszűrő csere.
Barátnőmtől kaptam névnapomra 1 komoly Novitec pedálszettet plusz a hozzá tartozó lábtartót (ez fontos ha sokat tempomatozik az ember :D ). Ma sikerült feltenni a helyére Gerissimo kollégának köszönhetően.
Szerintem mutatós lett, és passzol a már meglévő enteriőrhöz :P
Köszi Baby, és puszi! :)


Már régóta foglalkoztatott, hogy egy kicsit nyomatékosabbá kellene tenni a gépet, mert néha eléggé gyengének éreztem.
Ebből az okból látogattam el ismét az ATC műhelyébe (régi autómmal voltam ott). A régi munkájukkal meg voltam elégedve, ezért kaptak tőlem megint bizalmat.
A beavatkozás egy teljesítmény méréssel kezdődött, hogy legyen majd mihez viszonyítani, ami számomra máris meglepetéssel kezdődött. Az alap érték ugyanis 176,9 LE és 360,2 Nm volt. Ez mind szép és jó, és azt tudjuk is, hogy a multijet motorok kicsit erősebbek a gyakorlatba mint papíron, na de ennyivel!? :)
Aztán az ott dolgozó hozzáértők mondták, hogy valószínű a túl nagy kerékösszetartás miatt nem vekszik úgy fel a padra a gumi, mint normális esetbe és ezért mér kicsivel többet (5-10%). De ha ezt levonom belőle még úgyis kb. 160LE és 324 Nm. Na mind1, lényegtelen, úgyis a differenciára leszek kíváncsi gondoltam én.
Laptop fel, gyári adatok letölt, aztán az átírt progi vissza. Utánna ismét mérés a padon, és megint meggyőző adatok születtek: 209,5 LE és 464,5 Nm :))))
Tehát a differencia a kiindulási alaphoz képest + 33 LE és + 104 Nm :)))))
Elősször úgy próbáltam ki a kocsit, h nem árulták el, mennyit mértek padon. Mint mondjak....össze se lehet hasonlítani a régi kocsit + ezt az újat! Érzésre + 30 lovat mondtam, de a nyomatékot nem tudtam megtippelni mielőtt láttam volna a diagramot. A másik fontos dolog, h a kormolás minimális maradt, ami nálam szempont volt, és a motor tartósságáról is megnyugtattak.


Volt ma egy kis időm, és neki láttam a kitisztítani a Novitec légszűrőmet. Vettem hozzá BMC tisztítót szettet. A metódus nem túl bonyolult, ha nem számítjuk azt ahogy ki kell bányászni a betétet a helyeről (de szó szerint bányászni).:
1. Kell hozzá egy szerelőakna (4 tappancsú autóemelő híján :) )
2. Még 2 ügyes kéz a sajátomon kívül, aki segít feszíteni a légszűrő ház oldalát, míg én próbálom kihúzni a szűrőt.
Innentől kezdve már gyerekjáték volt :)
A szereléssel (ki-be) és a száradással kb. 2,5 órát vett igénybe. /Kár h nem csináltam fényképet arról h milyen volt és milyen lett, mert nagyon látványos lett volna/
Ezután már nem bírtam ki, h ne menjek egy kört Mazsival lassan 3 hónap után. Kicsit hideg volt, de legalább száraz volt az út. Megtankoltam és autóztam kemény 12 km-t :D ...aztán vissza a garázsba :S
Lehetne már jobb idő....................
