Keddi napon kitaláltam,hogy én el akarok jutni a KUL-ra. Szóltam a főnöknek,hogy hétvégén nem dolgozok. Péntek délben elindultam haza,7 órával, és kb 700 kilóméterrel később már Várpalotán voltam barátaimnál.Másnap együtt mentünk a találkozóra,3 felnőtt,3 gyerek.Mindenki jól érezte magát, a lányok nagyon örültek a repülőknek,a fiuk a szép kocsiknak.
Mentem egy pár futamot a kifutópályán.Teszteltem kicsit a verdát. Szerintem jól megy a teljesítmény optimalizással.Vittem a gyerekeket is gyorsulni,nagyon élvezték,el is neveztek hikomat csigának,mert azokon a futamokon általában kikaptam: )
Összességében tehát nagyon jó találkozó volt,tudtam pár ismerőssel is beszélgetni.Tuti,hogy jövőre is megyek!
Az ember gyarló,minél több van ,annál több kell.Jelen esetben ez különösen igaz volt a lóerők,és a Newtonméterek mennyiségére vonatkozóan.A másik tényező a 235-ös gumik felkerülése volt,érezhetően visszafogják az autót. Ezért döntöttem úgy ,hogy felkeresek egy specialistát ,aki elő tudja csalogatni a bitek és bájtok közül az ott elrejtett plusz teljesítményt. Többek ajánlották Manky cartársat ,be is jelentkeztem hozzá szombatra.Az egész művelet kb 2 óra volt.Legtöbb idő az eredeti szoftver lehívása volt az autó számítógépéből.Ezután Manky megmutatta hogyan zajlik a szoftver átírása .Mutatta a 3d-s diagramokat ,táblázatokat ,hova kell belenyúlni,hol kell kicsit simítani a jelleggörbéken.Mikor ez kész volt ,mentünk egy próbakört még az eredeti szoftverrel ,közben Manky diagnosztikált.Ezután fel lett töltve az uj program .Egyből megéreztem a különbséget.Egyik kérésem az volt ,hogy 2000/perc fordulatszám alatt is meginduljon az autó.Ez meg is történt ,most 1800 körül már történik valami.Mélyről húz ,mint a vízhordó lány :D Manky kiszámolta az üzemanyag mennyiségből ,hogy van most elméletileg 201 lóerőm ,meg 425 Nm :) Jól hangzik ;)
Km állás:
140000 km
Kedden (2014.08.19.) került sor a nagyszervízre Zé professzor magánklinikáján.
Cserélve lett: Vezérlésszett vízpumpával ,hosszbordás szíj a feszítővel ,légszűrő,motorolaj szűrővel,fékolaj ,váltóolaj ,szervóolaj.
Ezeken kívül ,még egy első főtengely szimmering ,ahol szivárgott az olaj.
Kilométer állás:138490 km.
Még június 14-én történt, hogy a szomszédom neki tolatott a terepjárójával a kocsimnak .
A vonóhorogja kilyukasztotta a hátsó lökhárítómat.Sajnálkozott , magyarázkodott ,hogy alacsony az autóm ,nem látta mikor hátranézett. Megadta a biztosítója elérhetőségeit,hogy hívjam fel őket. De két nap múlva jelentkezett a biztosító ,mondták vihetem az autót műhelybe.Én nem nagyon értem akkor rá ,ezért csak rá jó pár nappal jutottam szerviz közelébe.A kollégáim a helyi Vw szalont ajánlották ,ott van karosszériás műhely is.Telefonon azért előbb beszéltem a műhelyvezetővel ,egyáltalán vállalják-e.Mondta persze, vigyem ,intéznek mindent. Igy is volt , ők kihívták a kárfelmérőt ,és még aznap meg is rendelték az új lökhárítót. 4 nap múlva pénteken (július 4-én ) el is tudtam hozni az autót. Szép munkát végeztek ,az illesztések tökéletesek .A színben látok eltérést ,nagyobbak a metál szemcsék az új elemen ,mint a régi fényezésben .Azt el is felejtettem megkérdezni ,hogy ezt ilyen színben rendelték ,vagy ők fényezték. De összességében meg vagyok elégedve.Gyorsak voltak ,nem volt semmi balhé ,avultatás meg ilyesmi. Ja és újult is az autó :)
Sort kerítettem a pollenszűrő cserének ,ellőttem egy Loctite klímatisztítót is .Aktívszenes szűrő került be.Biztosan jó lesz ,sajnos pollenallergiám van .
Gázolajszűrő is cserés volt már Ufi került be ,ugyanilyen volt benne.Kollegám segített légtelenítésnél.Légtelenítő csavart kitekertem ,kollegám pedig kétszer indította a szivattyút az indítókulcs behelyezésével.
Ki kellett cserélnem egy első helyzetjelző izzót is.Szégyen vagy nem ,de meg kellett néznem a használati utasításban ,hogyan kell :-)
A mai nap szomorú apropója ,hogy az egyik szomszédom neki tolatatott a terepjárójával a lökhárítómnak. Nem akartam elhinni ,de adott biztosítási kártyát ,majd hétfőn intézkedem.Pár faluval arrébb van egy Alfa Romeo szalon ,majd ott megcsináltatom.
Kilóméter állás 132033 km
Ufi gázolaj szűrő :15000Huf
Pollenszűrő :3600 Huf
Loctite klímatisztító: ? Huf
Neki álltam ma a bőrök ápolásának .Vettem a vikinges gyártó bőr ápoló kendőjét ,de nem bizonyult túl jónak ,aztán eszembe jutott ,hogy édesanyámtól kaptam még annó valani csodaszert ,bőr kanapéhoz. Ezzel már szép lett a bőr ,puhult is ,tök jó a tapintása.
Ma mentem egy laza 950 km-t. 0-190km/h között leteszteltem a gumit /természetesen német autópályán ;) / A tapasztalatok kedvezőek .Amíg be nem melegszik kicsit addig zajosabb ,utána halkul .Nem üt ,nem ráz . Az úthibákat természetesen jobban lehet érezni ,mint a ballonos télivel.Viszont ez kanyarban nem nyúlik el oldalra mint az .Eszméletlen kanyarsebességet lehet elérni zokszó nélkül.Kíváncsi vagyok vizes úton milyen lehet. A hosszbordák eléggé megvezetik .Az autó teljesítményét is vissza fogta ,érezni kicsit .Muszáj leszek megcsippeltetni :) A fogyasztás nőtt ,ilyen átlagsebességnél eddig 6.7 litert mutatott a kijelző ,most 7.1 lett. Szerintem nem vészes.
A szépségnek ára van :) A pihenőknél több ember is nézegette milyen szép kerekek ,a pályán is néztek át fele szomszéd kocsikből ,úgyhogy tetszetős :)
Régi álmom volt a TI felni . Szosza ajánlott egy egy emberkét ,akitől jó áron szereztem valódi ,zsír új felniket. Gumit Uniroyal Rainsportot akartam ,de az nem jött volna meg húsvétig ,ezért Pirelli Pzero Nero Gt -t vettem,235/40 R19 méretben .A kerékcsavarok eléggé rozsdásak voltak ,azokat lefújtam Spot Primer szürke alapozóval .Persze a kúpos ,és menetes részt nem :)
Majd veszek valamikor újakat,plusz még egy kerékőr sem ártana...
A csavarokat lehúztam a táblázatban feltüntetett nyomatékkal .
Az autó eléggé terepjárós lett ,kb. 3 centivel nagyobb a hasmagasság a téli gumis magassághoz képest. Furán néz ki ,de így legalább nem akadok fel minden fekvőrendőrön.
A másik ami miatt lehet jobb lett volna kisebb felni ,hogy a féktárcsa elég kicsinek néz ki ehhez a felnihez képest. Nem tudom ,majd biztosan megszokom ,de most fura még.
A hátsó dobom már nagyon gatya állapotban volt ,laskára rohadt ,bizonyos fordulatnál rezgett benne valami ,gondolom levált terelőlamella. Pityukoma ajánlott egy embert ,akinek voltak bontott ,de jó állapotú kipufogói .Tőle vettem 2.0-ra való dobot.Gondolkoztam a duplásításon ,de az idén elmarad a gumi-felni kombó miatt.
A szerelést otthon csináltam .A leszedés tartott kb fél óráig ,felrakni az újat kb. 2 perc volt.Végre nem hangos ,és nagyon szép ezzel a króm véggel.
Kereken két hónapja vásároltam az autót , ma fordult 5000 km-be a Trip A . 80%-ban autópályán ,és gyorsforgalmi úton futott nálam. Fölényes utazóautó ,bár néha bizonyos körülmények közt keveslem az erőt ,a jövőben biztosan kap majd remapot .
Egyedüli problémám a világítással van .Az Osram Nightbreaker-rel már jobb a fény ,de még mindig keveslem kicsit. A tolatólámpába is fogok rakni valami emelt fényű led-et.
De összességében nagyon meg vagyok elégedve ,ha ez így marad ,hosszú távú lesz a kapcsolatunk :)