Tagok >> Coyote >> 166 2,4 JTD Progression >> Blog
- Típus:166 2,4 JTD Progression
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Grigio Patrizia
A mai nap kapott az én kis drágam egy új akksit. Gondok voltak a reggeli hideg időben való induláskor. Folyton lemerült a nagy hidegekben. Remélem mostmár rendben fogja tenni a dolgát.
Sajnos ugy alakult, hogy el kellett adni a paripát, mivel a szívem vissza húzott a régi autómhoz. Hissza vágyott a 46-után. Igy hát engedtem neki és úgy határoztunk, hogy eladjuk a Nagyvadat és veszünk egy 46-ot.
Hosszas keresés és nézelődés után, na meg egy kis nyomás hatására meg győztem WarbiRunner barátunkat, hogy adja el nekem az övét. Bár eredetileg a TD-t szerettem volna, de végülis a JTD lett az amelyik eladóvá vált :-) így hamar meg is alkudtuk.
A 166 valóban egy különleges autó, mind külsőleg mind belsőleg. Csodás élmény vele autózni akár rövid akár hosszú távon. Maga a kényelem és a luxus. Nincs még egy ilyen autó mint a 166......
Lehet pont ez volt a baj, hogy túl tökéletes. Hiányzik belőle az amibe anno bele szerettem a 146-ba.
Nagyon rossz érzés volt látni, hogy el viszik és tudom már nem az enyém... Sokáig küzdöttem a könnyeimmel, de jó helye lesz tudom. Az egyik felem sír a másik nevet..... Vegyes érzelmeim vannak, de végre ujra egy csodás 46 tulaja lehetek holnaptól.
Köszönöm neked ezt a csodás, együtt töltött időszakot. Sosem feledem el és mindíg szép emlékeket fog idézni, ha rád gondolok.
Hiányozni fogsz Gina........
A mai nap meló után elvégeztem..... Kicsit bátortalanul álltam neki mert nemrég volt bent egy 156-os Alfa nálunk szintén ezzel a gonddal. Elnézve annak a cseréjét elég nagy macerának tünt. Nos kellemeset csalódtam :-)
Az egész nem tartott tovább 25 percnél. Összesen 10 csavar és 2 cső, ennyit kellett leszedni és már lent is a fedél. Leszedés után konstatáltam, hogy valaki már meg kente egy kis pasztával valamikor. Régi tömítés ki az új pedig szépen a helyére. Reméljük most egy darabig megint rendben lesz eme alkatrész.
Tipusa: Elring 199.040
Km: 284.146
KUL-on ismerkedtem meg vele mikor Tedi a belépésnél a kezembe nyomta. Gondoltam ez is csak egy sima pillanat ragasztó, majd be is vágtam a könyöklő tárolójának mélyére. Aztán nemrég mikor a vezeték gondom orvosoltuk a kalaptartó leszedésénél az egyik fül ami bepattan az üveg alá eltört. Vagyis inkább el fáradt a gyári viasz szerű tagasztó, de a lényeg, hogy na.....
Szóval gondoltam egyett és elővettem a Gorillát. Elolvastam a használati utmutatót majd azok szerint cselekedve meg ragasztottam. Nem fűztem hozzá tul sok bizalmat mert salódtam már eleget ezekben a hiper szuper ragasztókban.
Aztán ahogy telt múlt az idő egyszer csak rá néztem vajon meg e ragadt már. Na itt ért az első meglepi. Az eddig áttetsző anyag színe és állaga is meg változott.
Színe sárga lett és amolyan púrhabos jellegű lett az állaga.
És a ragasztás erősége........ gyakorlatilag gyári minőségű, ha nem jobb.
Szoval kellemes csalódás lett belőle, végre egy valóban jó minőségű és használható ragasztó. Azt hiszem Gorilla párti leszek :-)
Köszönöm Gorilla Glue :-)))))
Ez egy hosszú történet......
Valahogy úgy kezdődött, hogy már magam sem tudom. Fel tűnt egyszer csak, hogy hátul nincs tolató fény. Nosza rajta cseréljünk izzót, hát nem jött be. Következett a tolató lámpa kapcsoló cseréje, hát ez sem hozta meg a várva várt javulást, bár nem bántam mert a régi már nagyon kuka érett volt. Ezután jött a következő gond.....
Hazafele a melóból a kapcsoló csere után el füstölt egy 15 A-res bizti ami a világításért felel. Ezután kiderült, hogy hátul össze van égve a vezeték ami a kalaptartó alol megy hátra a lámpákig. Na sebaj, Kazes pajtinak köszönhető meg ismertem egy remek embert, Peti az ÉRDI autobontóbol. Ami nála nincs az nincs is :-) szóval kértem tőle egy hatsó kábel köteget hogy majd jol kicserélem aztán lesz majd öröm és bódottá. Persze hogy nem lett.....
A M.É.Z alkalmával kiderült, nagyobb a gond mit hittem. Nem csak a köteg égett szét, de a csatlakozó is össze olvadt és még egy kicsit tovább is.
Nosza rajta beszéltem Kazes pajtival, hogy valamikor legyen oly kedves és csinálja meg mert hogy neki arany keze van ezen munkákhoz. Pont kapóra jött egy kis betegség így lett egy kis szabadbidőm és átugortam hozzá, majd onnan Petihez az ÉRDI minden van bontóba. Kaptam egy csatit, és ha már ott voltam beszereztem egy bal hátsó ajtózár szerkezetet is plusz kaptam ajcsiba 5 db krómkarikás szellőzőt csak mert ez a Peti gyerek csupa szív ember. Egy kis beszélgetés után vissza tértünk a szereléshez. Először az ajtó zárjának a cseréjét ejtettük meg, majd kapott egy kis kenést az ablakemelő szerkezet így már szépen jár fel le az ablak :-)
Ezután jöt az hogy Kazes szépen el kezdte egymás után össze forasztani és zsugor csővel megerősíteni a vezetékeket.
Közben kitaláltam, hogy ha már meg kentük a jobb oldali ablakemelőt akkor miért ne tenném meg a másikkal is. Hipp-Hopp lekaptam az ajtó burkolatot majd...... jött a fekete leves. A szerkezet megsemmisült mert az idő vasfoga jól meg rágta. Fel hívtam hát azt az embert akinél az is van ami nem létezik, Petit az ÉRDI bontóst. Mondta, hogy kedvezményes áron ad nekem egyet. Kocsiba pattantunk és Kazes pajti 146 TD-ja csak úgy repített minket. Megérkezve egy kis kutakodás után egyszer csak a láda aljáról előkerült egy nekem való darab. Szuper, végre mehetünk. Csak hogy nem olyan könnyű el jönni onnan....
Ujabb jókedvű beszélgetésbe keveredtünk minek a vége az lett hogy megint kaptam ajándékot :-) 10 darab rizsszem izzót. Imádom ezt az embert. Veszel valamit és kapsz valami ajcsit :-D
Vissza érkezve neki láttam hogy a javítás után össze rakjam a kocsit. Eközben szinte észre vétlenül Kazes be is szerelte az ablakemelő szerkezetet. Sorra épültek vissza a lebontott elemek a helyükre aztán egyszer csak tadááámmmmm. Kész lett minden. Kapcsólók, vezetékek, ajtozár szerkezet, ablakemelő szerkezet mind mind a helyén. Jupppyyyyy
Jöhet a próba. Nesze neked, megint egy komplikésön. Lemerült az akksi :-( jöhet a töltés, aztán a bikázás, végül pedig a behuzás. És lőn világosság indul a paripa :-)
És egy ujjabb gond :-( világit a tolatólámpa folyamatosan illetve a tompított is hiába kapcsolom le. Na de már indulni kéne haza me má este van. Úgy döntöttem kiveszem az izzókat. Majd másnap neki látok a hiba keresésnek. Rövid búcsúzás Kazes pajtitól és családjától aztán irány haza.
Cserélt alkatrészek:
- jobb oldali hátsó ablakemelő szerkezet
- bal oldali hátsó ajtózár szerkezet
- kalap tartó alatti csatlakozó
- csomagtartóban lévő kábel köteg csere
Köszönet nekik:
- az arany kezű mindenhez értő Kazes
- akinél az is van ami nem is létezik, Peti az ÉRDI bontós
- és a ház asszonya aki gondolt ránk egy kis mézes meleg teával és némi zsíros kenyérrel lila hagymával Erika
Képek hamarosan.......
Nos, ez is el jött :-) mai nap meg tartottuk a Mendei Évad Záró találkozót. Mint mindíg megint össze gyűlt a kemény mag Kazes, Jorjie, Csongi és Én :-D
Jövetelüket megelőzte nálunk egy kis hajnali tyúkvágás (14db)
Ezek közül került ki az ebédnek való is ami finon házi csirke paprikás volt nokedlivel, palacsintával. A találkozó szokás szerint egy kis üdvözlő üdítővel indul, majd ahogy az lenni szokott nálunk, folytattuk egy kis szereléssel.
Csongi barátunknak bekerült a hifi a paripába Jorjie jóvoltából.
Majd Kazes barátunk az én kis autóm próbálta meg orvosolni, de sajnos nem tudtuk, de majd hétfőn...........
Ahogy telt az idő lassan el készült az ebéd is melyhez a hölgyek szolgáltatták a finon nokedlit majd utána a finom palacsintát. Ebéd után befejeztük a végső simításokat a kocsin és a csipet csapat elindult hazafele, kivéve Jorjie-it aki a sok serital és különböző gyümölcs párlat elfogyasztása után inkáb nálunk maradt.
Remélem mindenki jól érezte magát......
Köszönet a hölgyeknek és uraknak és a gyerekeknek akik jelenlétükkel megtiszteltek és el jöttek.
Gyerekek: Tira, Kis Zozó
Hölgyek: Barbi, Erika, Tündi
Fiúk: Kazes, Jorjie, Csongi
Legközelebb találkozunk a disznóvágáson ;-)
A mai nap fény derült miért nem megy a világítás hátul.
Össze éget a vezeték a kötegben. Remélem holnap a fiúk sikeresen fogják tudni orvosolni a gondomat a szervízben.....
:-)
A mai nap kicserélődött eme alkatrész. Valami oknál fogva egyik pillanatról a másikra nem akart világítani a lámpa hátul. Izzókat kicseréltem, hátha.... Ezután jött a kapcsoló csere, hátha.... Egyik megoldás sem vált be sajnos. Aztán egy véletlen mozdulat után megvilágosodta :-) a hátsó csomagtér ajtóban elszakadt egy vezeték és ennek okán össze olvadt a többi is :-(
Hát ez van.... Holnap vezetékek javítása lesz a projekt aztán reméljük rendbe lesz minden......
Tolatólámpa kapcsoló: FACET 2000Ft
El jött ez a pillanat is..... A kis drágám ma meg kapta a kötelező vérátömleaztést és a tisztitó szervek cseréjét.
Olaj csere elött kapott még egy flakon Liqui Moly motor mosó folyadékot is, hogy egy kicsit tisztább legyen a motor. Ártani nem árt....
Cserélt alkatrészek:
- Motor olaj
- Olajszűrő
- Levegő szűrő
- Pollen szűrő
- Gázolaj szűrő
- Olaj leeresztő csavar
KM: 280917
A turbó tisztítás közben a szét szedés folyamatában sajnálatos módon tönkre ment ez az alkatrész. Gondolom az idő vasfoga meg rágcsálta. Hiába Kazes barátom gyors elsősegély nyújtásának az alkatrész 2016.09.17-én el távozott az autó alkatrészek örök mezejére :-(
A mai napon eme alkatrész kicserélődött egy vadi újra.
Pierburg nevezetű szelep került bele me ez jófajta :-)
De, legalább féláron juthattam hozzá :-)
A beszeréls után a check lámpa is kialudt és hazafele itt ott egy kis tesztre is sor került. Persze a rend éber őreit azért el kerültem. Most hogy tiszta a turbó és új a szelep érezhető lett a változás a dinamikában. Bár a megtorpanás még mindíg elő jön. Szóval ez a hiba még nyomozásra vár......
Pierburg szelep: 16.000 ft
Km: 280.587