Diny - főkép
>> EseményAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-09-29

Tegnap reggel nagy szükségem volt a reflexeimre.

A Halász utcai lehajtónál a rakpartra próbáltam besorolni Óbuda felé. Nem egyszerű feladat, de szerencsém volt, és egy kedves autós megállt észak felől, hogy beengedjen. Begurultam a sávba, és a másik irányt kezdtem nézni, hogy mior indulhatok tovább, mikor lesz hely.

Amikor rést találtam, elkezdtem elindulni. Fejem előrefordult, és Lia orra előtt épp egy motoros volt. A baromarcú megelőzte azt a sort, amelyik engem északról maga elé engedett. Abban a pillanatban satufék, de kb 10 centit behettem előre ennyi idő alatt. Épp elég volt, hogy Lia jobbszeme alatt a műanyag lökhárítót a lábtartó meghúzza....

Utána néztem csak meg, mikor leparkoltam.

Miért kell ilyen idióta módon vezetni? ha ott meglöktem volna, a Dunában köt ki, vagy a dél felől jövő szélvédőjén. Szerencséje volt.

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-08-23

Nagyon zavart már, és nem tudtam miért van: kopogó hangok jöttek a bal elejéből.

Még ezzel a kopogással vittem el Liát Zsámbékra a szerelőhöz, aki "kijavította" egy laza kormánymű-cserével. Ráköltöttem 70-ezret csak erre, meg még sokat a többire, de a kopogás 2 nap múlva újra előjött.

Rendkívül bosszantó volt a dolog, ugyanis NEM JAVÍTOTTÁK KI a kopogást, és egy vagyont hagytam náluk.

Aztán most a hétvégén alámentem, és megnéztem közelről, hogy mizu. Azt tudtam, hogy az alsó műanyag burkolóelem a kormányműnél lifeg baloldalt. Miután rájöttem, hogy nem tudom szerelőakna nélkül megcsinálni szépen, a jó öreg ladás módszerrel fogtam két darab drótot, és két helyen (ahol amúgy szerintem két csavarnak kell lennie) összefogtam a lifegő elemet a fixszel.

Miután végeztem, örültem, hogy nem fog leérni többet az alja. Aztán hazafelé jövet azt vettem észre, hogy nincs kopogás:)))


Ergó, és itt a lényeg, két darab dróttal egy hetek óta húzódó kérdésre kaptam választ, és hoztam rendbe Liát. Sőt, kiderült, hogy nincs is se a futóműnek, se a szilenteknek, se a lengéscsillapítónak, se a kormányműnek baja.

Ja igen, és új szerelőt keresek. Ez azt gondolom alap, ezek után..

>> EseményAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-08-08

Elérkezett. Lia újabb lépést tett előre, és ezzel átlépte a 140K-t

Isten éltesse sokáig :)))

(helyszín: úton Gyál felé, az M5-ösön)

>> AutóápolásAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-07-29

Autóápolás kategóriát találtam ki, majdnem:))

tegnap nagy sikeresen felhelyeztem Liára a GEORGE-tól kapott, 100 éves az Alfa Romeo matricát.

A hátsó ablak dísze lett, egész egyszerűen remekül néz ki :))

fotókat nem tudok most betenni róla, de talán egyszer... nem szoktam fotókat tenni a blogomba:)

Ezen kívül felkerült a bal index fölé szintén egy 100 évet dicsőítő szép matrica, azt pedig GT kollégától.

Ezúton is köszi

>> EseményAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-06-09

tegnap
:)

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-06-01

Múlt héten, csütörtökön egy nagyobb szabású beavatkozás történt. Már egy ideje hallottam, hogy alul kopog valami. Zsámbékra ki is mentünk Liával, és kiderült, hogy a kormánymű hangoskodik. Ezek a BP-i utak.. no meg a kátyúk, egyszerűen .... na mindegy.
Arra emlékszem, hogy még a télen egy nagyon nagot koppantunk, szerintem az adta meg a probléma alapját.
De most eljött az idő.

Összeszedtem a hibákat, és Tommi dr. Padtársammal elindultunk szerdán Zsámbékra. Kormánymű, hátsó fékek, km óra kijelző háttérvilágítás és visszajelzőlámpa volt terítéken. Ja és kerékcsere, a téli gumikat végre sikerült lecseréltetni:)

Másnap, csültörtök este (május 27.) visszamentem délután Liáért.
A kormányművön lévő gumi porvédők szét voltak menve. ettől bement a por, ami hisszú távon kikezdte a rögzítő harangokat.. vagy valami ilyesmi. A műszerfal megvilágítását is megcsinálták, cserélték a hátsó féklámpa izzót, mert az volt az, ami nem világított.
Emellett új hátsó fékbetéteket kaptunk, a tárcsa még a gyári tűrésen belül volt.
A kerekeket is lecserélték, de a gumimat otthagytam, a felniket hoztam csak el.
Nem is baj, a gumi már úgyis használhatatlan volt, a felniket meg fel akarom újíttatni, azaz lefesteni szépre:)) ahhoz meg nem jó, ha az abroncs rajta van.

Mást nem csináltak. A kormány azóta érezhetően sokkal könnyebben forog. a fékek is erősek, a tapadás is biztosított, sőt, azt is látom, hogy mennyivel megyek :))))

Összességében nem volt kevés pénz, de most legalább ezzel már nincs gond:9

Lia ismét jól van, és szereti, hogy foglalkozom vele :))

>> EseményAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-05-09

Ma átléptük a következő ezrest is. A hétvége egy Budapest-Baja-Pécs-Budapest turnét tartogatott, amelyből már hazafelé jövet átfordult a számláló:)

>> Tuning és extraAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-04-28

A hétvégi elmaradt post-okat pótolva még ez hiányzik)

Hétvégén hosszas szerelés után riasztó került Liába:) Kaptam mellé két távkapcsolót is, amellyel gyakorlatilag "feleslegessé vált a kulcson lévő nyitogató gomb:) megy azzal is.

Így, most, a trükkös indításgátlóval és a riasztóval Lia a legnagyobb biztonságban van:)

(egyedül a riasztó hangja zavar kicsit. Pittyen, amikor ki/be kapcsolom. De ennyit megér :)))

>> EseményAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-04-28

A lengyel utazás közelebb hozta az újabb k-t:)

Helyszín ezúttal úton hazafelé, Esztergomba :)

>> EseményAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-04-25

Liával kirándulni indultunk. Előtte azért a biztonság kedvéért felhívtam a szervízt, hogy ismerve a kormánymű állapotát elinduljak-e, de persze nyugodtan mehettem:))

Az útvonal: Budapest - Balassagyarmat - Zólyom - Donovaly - Suchá Horá - Zakopane. 324 km
Az úton nagyon jól lehetett haladni, csak néhol esett az eső. Útközben rendíthetetlenül villantottam, integettem, de mindösszesen csak egy ezüst 156-os köszönt vissza, szlovák rendszámmal, már majdnem a lengyel határon:)) nem kicsit lepődtem meg :))

A lengyeleknél senki nem volt már ilyen, ott csak néztek bambán :))
A lengyel utak ugyanolyanok, mint nálunk. Krakkóban kátyúk, a hegyek közt szintén. de azért nem vészes. Mindenképp vissza kell menni:)

Visszafelé ugyanígy jöttünk vissza. Csak már nem Balassagyarmat felé, hanem Ipolyságnál jöttünk át a határon.
Tankolni viszont Szlovákiában kell. a dízel literjét 1,10 EUR-ért osztogatták, úgyhogy egy kis Shell is befigyelt:))

A fogyasztás meg rendkívül jó volt. Annak ellenére, hogy hegyeken mentünk, Tátrára másztunk, az 1/4-es üzemanyagszint vonalnál 830 km-t mutatott a napi km számláló:) Lia nagyon jól érezte magát :))

Jó volt, szép volt, visszamegyünk:)