Tegnap reggel nagy szükségem volt a reflexeimre.
A Halász utcai lehajtónál a rakpartra próbáltam besorolni Óbuda felé. Nem egyszerű feladat, de szerencsém volt, és egy kedves autós megállt észak felől, hogy beengedjen. Begurultam a sávba, és a másik irányt kezdtem nézni, hogy mior indulhatok tovább, mikor lesz hely.
Amikor rést találtam, elkezdtem elindulni. Fejem előrefordult, és Lia orra előtt épp egy motoros volt. A baromarcú megelőzte azt a sort, amelyik engem északról maga elé engedett. Abban a pillanatban satufék, de kb 10 centit behettem előre ennyi idő alatt. Épp elég volt, hogy Lia jobbszeme alatt a műanyag lökhárítót a lábtartó meghúzza....
Utána néztem csak meg, mikor leparkoltam.
Miért kell ilyen idióta módon vezetni? ha ott meglöktem volna, a Dunában köt ki, vagy a dél felől jövő szélvédőjén. Szerencséje volt.
Nagyon zavart már, és nem tudtam miért van: kopogó hangok jöttek a bal elejéből.
Még ezzel a kopogással vittem el Liát Zsámbékra a szerelőhöz, aki "kijavította" egy laza kormánymű-cserével. Ráköltöttem 70-ezret csak erre, meg még sokat a többire, de a kopogás 2 nap múlva újra előjött.
Rendkívül bosszantó volt a dolog, ugyanis NEM JAVÍTOTTÁK KI a kopogást, és egy vagyont hagytam náluk.
Aztán most a hétvégén alámentem, és megnéztem közelről, hogy mizu. Azt tudtam, hogy az alsó műanyag burkolóelem a kormányműnél lifeg baloldalt. Miután rájöttem, hogy nem tudom szerelőakna nélkül megcsinálni szépen, a jó öreg ladás módszerrel fogtam két darab drótot, és két helyen (ahol amúgy szerintem két csavarnak kell lennie) összefogtam a lifegő elemet a fixszel.
Miután végeztem, örültem, hogy nem fog leérni többet az alja. Aztán hazafelé jövet azt vettem észre, hogy nincs kopogás:)))
Ergó, és itt a lényeg, két darab dróttal egy hetek óta húzódó kérdésre kaptam választ, és hoztam rendbe Liát. Sőt, kiderült, hogy nincs is se a futóműnek, se a szilenteknek, se a lengéscsillapítónak, se a kormányműnek baja.
Ja igen, és új szerelőt keresek. Ez azt gondolom alap, ezek után..
Elérkezett. Lia újabb lépést tett előre, és ezzel átlépte a 140K-t
Isten éltesse sokáig :)))
(helyszín: úton Gyál felé, az M5-ösön)
Autóápolás kategóriát találtam ki, majdnem:))
tegnap nagy sikeresen felhelyeztem Liára a GEORGE-tól kapott, 100 éves az Alfa Romeo matricát.
A hátsó ablak dísze lett, egész egyszerűen remekül néz ki :))
fotókat nem tudok most betenni róla, de talán egyszer... nem szoktam fotókat tenni a blogomba:)
Ezen kívül felkerült a bal index fölé szintén egy 100 évet dicsőítő szép matrica, azt pedig GT kollégától.
Ezúton is köszi
Múlt héten, csütörtökön egy nagyobb szabású beavatkozás történt. Már egy ideje hallottam, hogy alul kopog valami. Zsámbékra ki is mentünk Liával, és kiderült, hogy a kormánymű hangoskodik. Ezek a BP-i utak.. no meg a kátyúk, egyszerűen .... na mindegy.
Arra emlékszem, hogy még a télen egy nagyon nagot koppantunk, szerintem az adta meg a probléma alapját.
De most eljött az idő.
Összeszedtem a hibákat, és Tommi dr. Padtársammal elindultunk szerdán Zsámbékra. Kormánymű, hátsó fékek, km óra kijelző háttérvilágítás és visszajelzőlámpa volt terítéken. Ja és kerékcsere, a téli gumikat végre sikerült lecseréltetni:)
Másnap, csültörtök este (május 27.) visszamentem délután Liáért.
A kormányművön lévő gumi porvédők szét voltak menve. ettől bement a por, ami hisszú távon kikezdte a rögzítő harangokat.. vagy valami ilyesmi. A műszerfal megvilágítását is megcsinálták, cserélték a hátsó féklámpa izzót, mert az volt az, ami nem világított.
Emellett új hátsó fékbetéteket kaptunk, a tárcsa még a gyári tűrésen belül volt.
A kerekeket is lecserélték, de a gumimat otthagytam, a felniket hoztam csak el.
Nem is baj, a gumi már úgyis használhatatlan volt, a felniket meg fel akarom újíttatni, azaz lefesteni szépre:)) ahhoz meg nem jó, ha az abroncs rajta van.
Mást nem csináltak. A kormány azóta érezhetően sokkal könnyebben forog. a fékek is erősek, a tapadás is biztosított, sőt, azt is látom, hogy mennyivel megyek :))))
Összességében nem volt kevés pénz, de most legalább ezzel már nincs gond:9
Lia ismét jól van, és szereti, hogy foglalkozom vele :))
Ma átléptük a következő ezrest is. A hétvége egy Budapest-Baja-Pécs-Budapest turnét tartogatott, amelyből már hazafelé jövet átfordult a számláló:)
A hétvégi elmaradt post-okat pótolva még ez hiányzik)
Hétvégén hosszas szerelés után riasztó került Liába:) Kaptam mellé két távkapcsolót is, amellyel gyakorlatilag "feleslegessé vált a kulcson lévő nyitogató gomb:) megy azzal is.
Így, most, a trükkös indításgátlóval és a riasztóval Lia a legnagyobb biztonságban van:)
(egyedül a riasztó hangja zavar kicsit. Pittyen, amikor ki/be kapcsolom. De ennyit megér :)))
A lengyel utazás közelebb hozta az újabb k-t:)
Helyszín ezúttal úton hazafelé, Esztergomba :)
Liával kirándulni indultunk. Előtte azért a biztonság kedvéért felhívtam a szervízt, hogy ismerve a kormánymű állapotát elinduljak-e, de persze nyugodtan mehettem:))
Az útvonal: Budapest - Balassagyarmat - Zólyom - Donovaly - Suchá Horá - Zakopane. 324 km
Az úton nagyon jól lehetett haladni, csak néhol esett az eső. Útközben rendíthetetlenül villantottam, integettem, de mindösszesen csak egy ezüst 156-os köszönt vissza, szlovák rendszámmal, már majdnem a lengyel határon:)) nem kicsit lepődtem meg :))
A lengyeleknél senki nem volt már ilyen, ott csak néztek bambán :))
A lengyel utak ugyanolyanok, mint nálunk. Krakkóban kátyúk, a hegyek közt szintén. de azért nem vészes. Mindenképp vissza kell menni:)
Visszafelé ugyanígy jöttünk vissza. Csak már nem Balassagyarmat felé, hanem Ipolyságnál jöttünk át a határon.
Tankolni viszont Szlovákiában kell. a dízel literjét 1,10 EUR-ért osztogatták, úgyhogy egy kis Shell is befigyelt:))
A fogyasztás meg rendkívül jó volt. Annak ellenére, hogy hegyeken mentünk, Tátrára másztunk, az 1/4-es üzemanyagszint vonalnál 830 km-t mutatott a napi km számláló:) Lia nagyon jól érezte magát :))
Jó volt, szép volt, visszamegyünk:)