Tagok >> Jampi >> 156 1.6 TS >> Blog
- Típus:156 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:bianco polare
Ismét kényszergyógykezelésre kellett beutalni Alfredot. A kuplung csúszott ezért csere, a bal első felső lengőkar ropogott ezért csere, két fékcső, és egy speckós méregdrága kuplungcső megtörve s ez is csere. A kuplung most már vajpuha, és könnyű. 133600km
A héten lecseréltettem a gumikat a nyári gumi alig használt Michelin. Egy kicsit nehezebb lett a kormányzás és úgy érzem jobban fekszik az úton. A jövő héten pedig a bal első felső lengőkart kell cserélni, mert egyre jobban ropog. Meg valami zörög az alváz felől, azt is megnézetem. Brutális kátyúk vannak Miskolcon. Az alapjárat még néha rendetlenkedik.
Lefóliáztattam Alfredot, ugyanis nincs benne klíma (nem is kéne) és nyáron nagyon jó tud lenni a gyerekeknek hátul a nem megsülés. Azt hogy jobban néz-e ki, nem tudom. Amikor leszedték a jobb hátsó kárpitot kiderült, hogy az ablakemelő szerkezet OFF. A bowden elszakadva és csupa rozsda. Szerencsére már másnapra megvolt az új emelő mechanika, és a fóliázó srác segített berakni, mert nem kell ugye mindenhez érteni. Most már csak annyi bibi van hogy a hátsó rendszámtáblavilágítás egyik izzója megadta magát úgyhogy az is csere. Egyébként a verda még mindig nagyon COOOOOOL! Csak jönne már a tavasz!
Ha magas fordulatszámról esett vissza az alapjárat, mondjuk piros lámpánál, akkor mindig egy kicsit ingadozott míg beállt. Ma voltam a szerelőnél, megnézte a gyertyákat azok rendben voltak. Azonban az alapjárati motor melletti levegőbeömlő szelep, elég szutykos volt. Ki lett tisztítva a tengelye megkenve. Azóta gyönyörűen működik az alapjárat, semmiféle ingadozás nem tapasztalható.
A hétvégén töltöttem Alfredoba egy adag szeleptisztító adalékot. Azóta eltelt néhány nap de nem sok változás -a szelepek tisztulnak.
Hétfőn a tetőre csomagtartó és bicikli került és irány Jávorkút. Felfelé latyak és jég váltakozott, de szép túra volt. Amikor leértem láttam, hogy a jobbhátsó kerék lapos. Fújtam bele, aztán másnap tök lapos. Kerék le -gyári kulcs OFF- mankókerék fel. A gumis megmutatta a bűnöst egy kb: 4 centis vékony szeg.
Volt egy-két apró hiba a kocsiba: tükör mögötti belső világítás automata funkciója nem működött, a kézifék mögötti két légbeömlőből a jobb oldali sérült volt, kopott alfa emblémák. Aztán sikerült most a napokban egy miskolci cartárstól beszereznem az első embléma kivételével mindent az ő szétbontott 156-osából. Az embléma cserével megvárom a meleg időt, de a szellőzőrostélyt és a belső lámpát kicseréltem és mindkettő patent.
Dec 30-án egy sátoraljaújhelyi vasúti átjárónál kigyulladt a légzsák hiba kontroll lámpa. Ma voltam diagnosztikán és az anyósülés alatt volt érintkezési hiba.
A lamda csere után egyébként még egyszer sem köhögött, már csak egy kis alapjárat ingadozás van. A fogyasztás mérséklődött, már amennyire mínusz 10 fokban hidegindításokkal és városi közlekedéssel mérsékeltnek nevezhető a 11l.
Ma 130500 km-nél kicseréltettem a Bosch lambda szondát NGK-NTK lambdaszondára. Kíváncsian várom, hogy tovább köhög-e Alfredo 70 foknál, és arra is hogy alakul a fogyasztás.
Egy hete leápoltam méhviasszal a bőrt. Nagyon szép és nagyon kellemes lett.