Mutasd

>> Szerviz2025-05-25

Nekiálltam hogy visszategyem a gyári ablakemelő motort a bal ajtóba.
Előszedtem mindent ami az ablakemelő téma tartozéka. Megtaláltam a próba fehér műanyag fogaskereket (159) és a 22-ben megolvadt tesztdarabot is. (1. kép) Sőt az esztergályos által soha el nem készített félkész darabot is (3.kép)
Az új darabot sok-sok zsírral berakta a helyére. Az eredeti közdarab gumi helyett egy új került be. Az eredeti már kemény volt, az új jóval puhább. (2. kép)
Kiszedtem az ablakemelő mechanikát és bekerült az új motor. A régi megy a tartalékok közé. (PH1-es motor, még a nyitásra NEM lehúzódó ablakhoz való.)

Külön műtét volt a mikrokapcsoló. A múltkor sikerült elgörbítenem a "szárát". Most nekiálltam hogy visszaalakítsam.
A művelethez ki kellett venni a tengelyét, ami gyakorlatilag szegecselve van. A végét finoman felfúrva sikerült kihúzni és a szárat kiegyengetni. A szegecs nem fog kiesni mert alul a mechanika felől van a talpa. Biztos ami biztos alapon be is ragasztottam.
Mint kiderült túl jó lett az alakja mert a kapcsoló mindig be volt kapcsolva, de a helyén már annyit lehetett igazítani.
Mehet vissza az egész!
Aztán valamiért nem akart összeállni a rendszer...
Két dolog tűnt fel:
- a régi-új motor pont fordítva megy mint ahogy kéne. A felfele húzásra lefelé megy az ablak és fordítva. Valószínűleg a mágneseket fejjel lefelé raktam vissza. Erő van, így egyszerűen megfordítottam a csatlakozóban a két vezetéket.
- Valahogy "lötyög" az egész ablak első része, nem tudom beállítani. Az ok az ablaküveg rögzítőjében keresendő. A csúszka egy csavarral van rögzítve, DE amibe belemegy az is egy csavar. A műanyag betétes rész fogja az üveghez, az lazult ki és magán az üvegen "lötyög" a csúszkát tartó izé. Valószínűleg amikor a csúszka be lett csavarva az kitekeredett. Egy rövid szárú imbusz segített...

Már "csak" be kellett állítani mindkét oldalon az ablakot.
Nem egyszerű, de nem megoldhatatlan. Mentünk egy 50 km-es tesztkört, de az erős szél miatt nehéz volt eldönteni hogy suhog a szél vagy sem. Jobb mint volt...

INFO: Ablakemelő 1x1

 
>> Szerviz2025-05-09

Tavaly amikor összeraktam a motort indításkor kettő hidrotőke ugyan csak megizzasztott. Akkor úgy tűnt hogy megoldódott a helyzet.
Nos nem :-(
Először csak hosszabb állás után, majd már rövid után is képes megszólalni a szíjfeszítő. A Selenia reggelén is így volt, pedig előtte nap majd 350 km-t mentünk.
Felhívtam Erhardot hogy szerezzen egy gyári szettet, ha megyek a Seleniára beugrok érte, az új boltját még úgyse láttam.
A terv az hogy az agyonrángatott szettet a két hidrotőkével együtt lecserélem.

Kezdem a legfontosabbal: GYÁRI SZETT NINCS! Ami még van itt-ott az minimum 5 éves, a szíjat 5 év után le kell cserélni, vagyis nem érdemes felrakni se...
Szóval hozott két olasz hidrotőkét, és egy szettet Dyco szíjjal.
A feszítő román, a görgő NSK.

 
>> Szerviz2025-05-06

A történet ott ért véget, hogy Márk nekem adta a kicserélt jobbos emelőből a motort.
Ma megvizslattam a szerzeményt...
Elsőre összehasonlítottam az enyémmel mert Giovanninál sose lehet tudni. Olyan mint az enyém.
Első gondolatom az volt hogy akkor ez mehet a helyére így ahogy van. Viszont nem hagyott nyugodni hogy milyen lehet a belseje.
Szétkaptam és meglepődtem. Szarabbul néz ki mint az enyém! Az egész belseje szétrohadva. Azaz mégse, kettő rozsdamente alkatrész van benne egyedül, a két rugó!!! (6.kép)
Innentől már egyértelmű volt a dolog. A sajátom belsejét kipucoltam, lefestettem majd összeraktam a két tuti rugóval.
Van egy tuti motorom, már csak össze kell rakni a nyomtatott fogaskerékkel, de az már egy másik projekt lesz...

 
>> Egyéb2025-04-30

Úgy néz ki hogy összeállt az idei Nagy Túra útvonala.

Pár sarokpontból indult a tervezés:
- Franciaország legnagyobb alpesi útvonala: Route des Grandes Alpes (Sok hágóján már jártunk, de most három napot rászánva végigmegyünk. A kezdőponttól a végpontig.)
- Sanremo (Itt már kétszer jártunk és nagyon bejött a környék)
- Seborga
- Monaco

Az első tervet január 2-án mentettem el, mára már Rev 23-nál tart:
- 3.300 km,
- 52 óra kocsikázás,
- 37 hágó,
- 6 szállás lefoglalva. Jobb helyek keresése folyamatosan, de úgy néz ki hogy elsőre jókat találtam.

Utána néztem, most se fogunk találkozni a Tuor de France biciklistáival.

 
>> Egyéb2025-04-27

Km óra állás: 111.805 km
Együtt megtett út: 56.305 km
Együtt töltött idő: 2.816 nap
Tankolt üzemanyag: 4.535,38 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,62 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 39,50 Ft/km
Napi átlagos futás: 19,99 km/nap

 
>> Egyéb2025-04-18

A múltkor megállt az ablakemelő és motorcsere lett a vége...
Márk nemrég cserélte az ablakemelőjét és ma megkaptam tőle a motort. Millió köszönet érte!
Van fogaskerekem is, talán eljutok oda hogy összerakjam az eredeti balos ablakemelőmet, amiben megolvadt a próbaként nyomtatott fogaskerék 2022-ben...
Jó lenne az idei Sanremo-i látogatásunkat az eredeti cuccal megtenni...

Egyúttal elvitte a volt motorjáról a kartert és kettő - immáron jó nyomtatott fogaskereket is az ablakemelőhöz. Most nézem hogy már bő 4 éve őrzöm a kartert - mintha tegnap lett volna hogy szétszedtem...

 
>> Esemény2025-04-12

Mára beszéltük meg az évnyitót amit bográcsozással indítottunk. Mindenki hozott valamit.
Két - majdnem OFF - Fiat is jött. Egy Barchetta és egy Spider.
Reggel 9-re odaértem hogy foglaljam a helyet. A többiek sorban érkeztek.
Csatlakozott Kristyion is a csapathoz. Természetesen jól megvizsgáltuk az autóját :-)
Ő is jön a Seleniára úgyhogy ott is bővül a csapat :-)
Főztünk, beszélgettünk, Fiatot mustráltunk, ettünk és kitöltöttük a totókat. A Spider totó nyertesét villámkérdéssel kellett eldönteni. Zselé vitte el a felajánlott szinte null km-es légszűrőt. Köszönet a felajánlónak, Fornitore-nak!
Utána útra keltünk és egy veszprémi megállóval megszakítva (itt Zseléék elköszöntek) elmentünk az immár kihagyhatatlan Ötvös Csöpi emlékpontra.
Innen szétszéledtünk...
266 km-t mentem ma, jó buli volt!
Köszönet mindenkinek aki eljött!

 
>> Egyéb2025-03-23

Már PHuBi vételekor volt egy csúnya kavicsfelverődés a szélvédőn, de a műszakin azt mondták hogy őket nem érdekli mert nincs a látómezőben és javítva is van. Egy Alfás matrica takarja. Egy másik kisebb javított viszont mágnesként vonzza a tekintetemet. A sok-sok apró pöttyről nem is beszélve. Szóval már régóta keresgélek.

A múlt héten Zselé talált magának egyet. Gyorsan megkértem hogy nekem is vegyen egyet. Így is lett.
Ma elmentem érte.

A jövő téli projekt az optika lesz. Szélvédő, bőrbelső esetleg egy fekete metál fólia...

 
>> Esemény2025-03-09

Szóval elindultunk.
Badacsonynál értük el a partot. A 71-esen gurultunk békésen, aztán egy idő után vége szakadt a békének. Találkoztunk a Balaton maratonnal. Tengernyi dugó, araszolás, anyázás, rendőr, össze-vissza parkoló autó, stb. Mögöttünk volt egy karambol is, mert a bömbis nagyon sietett és nem zavarta hogy előtte újra megáll a sor. Jó nagy csattanás volt pedig nem sokat mentünk előre, azt is lassan.
Aztán Giuseppe jött szembe motorral, de a dugó miatt nem tudtunk beszélni.
Így esett hogy megkajáltunk Füreden a Halászkertben és haza indultunk.

A tegnapi ébresztés óta 300 km-t mentünk :-)

 
>> Szerviz2025-03-09

A próbakört azzal hagytam abba hogy a jobb ablak nem megy fel...
Itthon ajtó szét, ablakemelő ki. A motor nem megy, megakad. Párat fordul aztán beáll mint a szög. Erőszakkal tovább tekerhető, de újra elakad. Mindkét irányba.
Nem egyszerű szétszedni, forrasztani is kell, de engedett.
Forgórész, szénkefe, kollektor rendben. Semmit se látok ami megakadna.
Aztán az állórészbe belenézve egyértelmű lesz a helyzet.
A két mágnest két U alakúra hajtott acéldrót tartja a helyén (1.kép).
Az egyik a hajtásnál elrozsdásodott és eltörött, abba akad a forgórész. A mágnes a drótot a helyén tartja, de a forgórész forgó tere kiemeli és beakad. (2-3kép)
Furcsa mert az a vége zsírban van. Megette a zsír??? A ház is csupa rozsda belül..
A balos ajtó motorja a polcon, azt beraktam. Működik.

Aztán több órányi ablakbeállítás jött. Egy ízben sikerült a végállás mikrokapcsolóját is elgörbíteni. Nem volt egyszerű de visszahajtogattam. Újat természetesen nem lehet kapni...

11 óra körül már nagyjából jó lett így összeraktam.
Ha lesz időm még finomítom, szélzaj most tuti lesz.
A lényeg hogy jó az idő, indulhatunk.