Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Az őszi Tour de Balaton után álomba szenderedtünk.
Kerekek felfújva.
111.223 km
103.864 km-el kezdtük az idényt 2024.02.24-én.
Az idei szezon 246 napos volt és 7.359 km-t mentünk.
598,51 litert tankoltunk összesen 384.935 Ft-ért.
2024.11.12. Akku lekötve
Éltünk a lehetőséggel amit az időjárás felkínált és szezonzárásként elgurultunk a Balatonhoz.
Ebéd a szokásos helyen (Örvényes - Huszár étterem), majd pár kép az Ötvös Csöpi emlékhelyen. Innen továbbindulva értük el a 111111 óraállást (4.kép)
A szokásos tihanyi kör után elindultunk hazafelé. Rögtön az első faluban csörög a telefon. Giuseppe volt hogy most jöttek szemben motorral. Forduljunk vissza és a halsütőnél tudunk találkozni.
Így is lett, de ott akkora sor állt hogy nem vártuk ki.
Tovább mentünk a hamburgereshez Akaliba.
Dumáltunk egy jót, aztán hazaindultunk.
Sümegen még töltöttem 45 lityit a "jobbikból" hogy a téli leállás alatt ne okozzon gondot az etanol. Majdnem tele is lett.
Köszönjük a szép napot az időjárásnak!
Nagyon úgy néz ki hogy ennyi volt az idei szezon.
Ma Tihanyban, nem messze az Ötvös Csöpi ponttól elértük a 111.111 km-t.
PHuBi immáron többet ment nálam mint a korábbi gazdáinál. 55.500 km-el vettem anno...
Ma az anno kibontott műszerfal elcsomagolása volt napirenden.
Kincset találtam benne, pontosabban 2 biztosíték fedél tartó patentet.
Ilyen alkatrész gyárilag már régóta nem létezik. Sokan próbálják több-kevesebb sikerrel 3D nyomtatni (nekem beszereléskor elpattantak, most lemezanya van benne), bontott meg nem létező mert ezeket viszik először.
Magát a "csavar"-t lehet nyomtatni azzal nincs gond.
Szóval lett két gyárim, a télen berakom és teljes lesz az öröm :-)
Lassan összeáll a tartalék alkatrészek rendje...
Az apró alkatrészek 35 db műanyag dobozban némi szilikagéllel együtt bezárva várják a felhasználást.
Van még 10 nagy műanyag láda is, szintén légmentesen lezárva.
A tartalék motor még egyben van (hengerfej már leszedve), annak az alkatrészei csatlakoznak a kialakult rendhez.
Magassági pont megvolt - Hányszor volt meg mag. pont - Össz magasság - Mennyiség % - Magasság %
Összesen 429 db 574 db 934 211 m 36,42% 57,37%
0 Gyalog 95 db 101 db 225 670 m 8,06 % 13,86%
1 PHB-574 Spider 229 db 284 db 436 882 m 19,44% 26,83%
2 LHU-600 Spider 64 db 75 db 118 160 m 5,43 % 7,26 %
3 NCZ-300 Giulietta 53 db 55 db 73 237 m 4,50 % 4,50 %
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 12 db 13 557 m 0,93 % 0,83 %
5 RSB-559 Giulia 12 db 13 db 20 752 m 1,02 % 1,27 %
6 Egyéb autó 6 db 6 db 4 631 m 0,51 % 0,28 %
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db 6 db 4 652 m 0,42 % 0,29 %
8 AA-FQ362 Giulia Veloce 16 db 22 db 36 670 m 1,36 % 2,25 %
PHuBi 2024-ben 48 magassági pontot mászott meg:
- 2.800m Tibet Hütte - Végpont -FÁ
- 2.758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
- 2.503m Umbrailpass - Hágó -Fm
- 2.383m Flüelapass - Hágó -Km
- 2.315m Albulapass - Hágó -Fm
- 2.284m Julierpass - Hágó -Km
- 2.192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2.188m Berggasthof Franzenshöhe - Végpont -FÁm
- 2.149m Ofenpass - Hágó -Km
- 2.115m Splügenpass - Hágó -BKŐ
- 2.105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2.057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2.055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2.050m Berghaus Splügenpass - Pm - Hágó -fá
- 2.032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 1.984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1.918m Passo San Pellegrino - Hágó -Fm
- 1.901m 1901m - Montespluga gát - Hágó -
- 1.889m Ova Spin - Hágó -Sm
- 1.850m Samnaun - Végpont -mFÁ
- 1.815m Malojapass - Hágó -Km
- 1.800m Sella di Rioda - Hágó -Bm
- 1.790m Sella Ciampigotto - Hágó -Bm
- 1.760m Sella di Razzo - Hágó -
- 1.702m Dachstein Schladming induló állomás - Végpont -
- 1.601m Passo Duran - Hágó -Bm
- 1.530m Passo Cibiana - Hágó -
- 1.428m Pura-Pass - Hágó -Bm
- 1.370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
- 1.369m Passo Cereda - Hágó -Bm
- 1.299m Forcella Aurine - Hágó -Bm
- 1.298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 1.290m Filzensattel - Hágó -Fm
- 1.225m Zugpizte induló állomás - Végpont -FÁ - Végpont -mFÁ
- 1.222m Mösern - Hágó -ÉT
- 1.219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
- 1.215m Fernpass - Hágó -
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó -FÁ
- 1.140m Passo di Agueglio - Hágó -Bm
- 1.119m Holzleitensattel - Hágó -
- 1.000m Griessen Pass - Hágó -Fm
- 998m Zugspitze induló állomás - Hágó -mFÁ
- 955m Scharnitzpass - Hágó -
- 938m Klais - Hágó -FÁ
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm
- 843m Solis Viaduct - Végpont -Fm
- 756m Rass - Elmau - Végpont -Fm
- 745m Steinbacher Sattel - Hágó -
Kis kitérővel hazaindultunk. Bő 500 km várt ránk.
Az útiterv most is változott, két hágót kihagytunk, mert az utcakép - hogy is mondjam - nem túl szép utat mutatott.
Egy huszast bedobtam a helyi benzinkútba, adott érte bő 10 liter benzint. Számításaim szerint bőven ki kell hogy tartson Ausztriáig.
Szóval két hágó következett mesébe illő tájjal:
1.790m Sella Ciampigotto
1.760m Sella di Razzo
Aztán elérkeztünk a Lago di Sàuris-ig. Itt utasítást kaptam hogy forduljak jobbra a duzzasztó gátra. (6.kép)
Innentől indult az igazi hegyi kaland. A gát egy hosszú egy sávos alagútba torkollt és innen gyakorlatilag hasonló szélességben folytatódott. Fel és le 16 km rengeteg szűk kanyarral az erdőben.
A hegytetőn előtt egy kemping-szálloda-étterem kombó 1.417méteren, a Rifugio Tita Piaz , ahol ittunk egy igazi olasz kávét. (10.kép) A kanál feléig nem ér, a hozzá adott cukor fel se tud oldódni benne, de olyan koffeinbomba hogy pezseg a nyelvemen, majd Tarvisio-ig egyet se pislantottam :-)
Ilyet más országban nem kapsz. Itt alap ital és mint itt is, szinte mindenhol 1,30€.
Nem messze ott a hágó: 1.428m Pura-Pass
Lefelé is hasonlóan kalandos az út. Gyakorlatilag autóval csak az étteremnél találkoztunk, ja meg egyel a hágón.
Mint idefelé most is elkerültük az autópályát de most bementünk Tarvisioba.
Egy jó ebéd (11.kép) és egy újabb olasz eszpresszó után haza indultunk.
Ausztriába átérve Villachban tankoltunk. (Titkos tipp a kút - közel a pályához és jóval olcsóbb a pálya benzinkútjainál.) Meglepődtem hogy "csak" 1,459€ a benzin, tele is töltöttük PHuBi hasát.
A magyar határon értük el a 110.000 km-t.
Innen még 62 km várt ránk hazáig.
1.314 km
1.182 fénykép
PHuBi tette a dolgát ahogy kell. Az autópályás szakaszokat leszámítva szinte végig nyitott tetővel tudtunk menni.
Végre meg tudtuk nézni Tiziano szülőházát és a híres Madonna képét a szülőfalujában.
Az érintett magassági pontok:
- 2.192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2.105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2.057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2.055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2.032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 1.984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1.918m Passo San Pellegrino - Hágó -Fm
- 1.800m Sella di Rioda - Hágó -Bm
- 1.790m Sella Ciampigotto - Hágó -Bm
- 1.760m Sella di Razzo - Hágó -
- 1.601m Passo Duran - Hágó -Bm
- 1.530m Passo Cibiana - Hágó -
- 1.428m Pura-Pass - Hágó -Bm
- 1.369m Passo Cereda - Hágó -Bm
- 1.299m Forcella Aurine - Hágó -Bm
- 1.298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm
Az eredeti menetrend sajnos nem volt tartható (1.kép).
A "szokásos" bicikliverseny miatt a Pordoi hágó le volt zárva így a Feidia felé kerültünk. Az idén direkt a google navigációval mentem mert az hisztérikusan minden változtatásnál és indulásnál újra tervez (net nélkül nem is hajlandó elindulni, de erről később). Ellenben a mindenttudó alkalmazás erről a lezárásról nem tudott, úgyhogy bekaphatja...
Sajnos a képek csak töredékét adják vissza a tényleges látványnak, ezt látni kell!
Még szomorúbb hogy a kamera tegnap megadta magát és ma nem sikerült rögzíteni az utat pedig jó lett volna esténként végignézni mint ahogy a 2022-es felvételeket a francia Alpokból.
Az időjárásra nem lehetett panasz, végig sütött nap, sokat lehetett nyitott tetővel menni és élvezni azt amire ezt az autót kitalálták...
Egy ilyen kör mindenért kárpótol.
A szállásra visszatérve már nem pizzára fájt a fogunk, hanem "hagyományos" kajákra. Sajnos nem a tavalyi ízeket kaptuk az ételek terén. A kaja nem volt rossz, de mostani ízvilág nem a mi ízvilágunk volt...
Mint amikor csak extra száraz bort kapsz pedig te pedig a félédeset szereted.
Az útvonal a koordinátákkal:
1530m Passo Cibiana - Hágó - Bm 46.37468, 12.26158
1601m Passo Duran - Hágó -Bm 46.32357161786829, 12.095334171961957
1299m Forcella Aurine - Hágó -Bm 46.23672, 11.97362
1369m Passo Cereda - Hágó -Bm 46.19283, 11.90409
X1987m Passo Rolle - Hágó - Bm 46.297626691145545, 11.78884657185488
X2032m Passo di Valles - Hágó -Bm 46.33861, 11.80055
1918m Passo San Pellegrino - Hágó -Fm 46.37848358739629,11.796631675441938
X2057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
X2105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ 46.51891, 12.00868
X2192m Valparolapass - Hágó -Bm 46.52505, 11.99752
X2055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm 46.52037, 12.01872
Eredetileg úgy volt hogy pénteken meló után tudunk indulni, aztán sikerült szabaddá tennünk magunkat péntekre.
Így esett hogy a tervezett nagy rohanásból egy laza kabriós nap lett.
Reggel hétkor már gurultunk.
Az első megálló (46.65886061896746, 13.901735791018922) Ausztriában volt: Kanzelbahn (3.kép)
A tetőre nem mentünk fel, csak az 1.440m-es köztes pontra ahol megebédeltünk.
Tarvisio felé mentünk, de mivel nem volt sürgős nem az autópályát választottuk hanem az országutat. Csodálatos táj, idilli falvak és az autópálya hídjainak alulnézete várt ránk. Aki teheti egyszer próbálja ki!
Két hágó jött, ahol már tavaly a két Spideres túrán is jártunk:
- 864m Sella Corso
- 1.298m Passo della Mauria
Az út vége felé Pieve di Cadore-ban álltunk meg és megnéztünk Tiziano szülőházát (46.428244, 12.375318), a híres Madonna festményét a templomban és ettünk egy olasz fagyit, ami ahogy illik egyszerűsége ellenére nagyon finom volt.
Fél 6 körül érkeztünk a tavalyi szállásra (10.kép)
A tavalyi emlékek alapján nagyon jó konyhája van, így megvacsoráztunk. Biztos ami biztos alapon pizzáztunk. Nos nem csalódtunk, a desszertekben meg főleg nem.
A 11. képen a "light" fantázianevű pizzájuk :-)
Mellé a helyi fehérbort kóstoltuk meg ami szintén hozta az elvárt szintet.
Tele hassal és tele várakozással térünk nyugovóra.