Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
 - Színe:Fekete metál
 
Már régóta fennáll a jelenség hogy hosszabb állás után a hidrotőkék elengedik az olajat. Ha ezt egy hengerhez tartozó kettő teszi elég rendesen megrángatja a vezérmű szíjat. Szegény feszítő meg ugrál, de nem örömében. Aztán 5-15 mp múlva feltellenek és elhallgat az egész, de akkor is...
Furcsa mert mindig úgy áll meg a motor hogy valamelyik hengerben nyitva vannak a szelepek, tehát két-két tőke állás közben is terhelés alatt áll.
Régebben nem tűnt fel a jelenség.
Ma megnéztem hogy melyik "puha". Igen azok voltak amiket összenyomva tartott a vezérlés.
Lehet hogy mindet cserélni kellene.



Reggel kisütött a nap, menni kell.
A találkozó Várpalotán adja magát, elgurultunk.
Végre csináltam egy képet Veszprémben a helikopterrel. Innen is pacsi a Giuliás cartársnak aki éppen ott volt :-)
Várpalotán sikerült a fenntartott parkolóba beállni.
Sokat beszélgettünk, ittunk egy fincsi kávét és még a napsütésben fedetlen fővel hazagurultunk.
Jó nap volt.




2025.05.24-25-én visszaraktam a gyári motort a jobbított szériás nyomtatott fogaskerékkel. A Spider túrán simán magadta magát, egy ponton nem emelt csak pörgött a motor. Kézzel tovább lehetett segíteni, így kb. 2 cm nyílást hagyva felhúztam. Így nem mozgatta ha kinyitottam az ajtót. Szerencsére nem eset :-)
Ma szétszedtem.
A helyzet kicsit bonyolultabb mint gondoltam:
- Ahogy sejtettem a csigaáttétel lekapta a fogakat a koszorúról (5. kép)
- A három belső erőátadó pöcök is letört, a darabjai a gumikoszorúban (2 és 6. kép)
- A kerék közepe darabokra törve, kér darab levált a tengelynél (3-4.kép) Élek a gyanúval hogy miután ezek letörtek nem volt középen a kerék és emiatt kicsit távol került a csigakeréktől, ekkor szedte le a fogakat. (Reggel induláskor akartam kinyitni az ablakot és akkor pörgött el.)
Visszaraktam a régi ablakemelőből származó motort.
Egyértelmű hogy ide a nyomtatás helyett eredeti fogaskereket kell találni.






A távolról érkezők miatt délben a rédicsi MOL kúton gyülekeztünk.
Itt rajtunk kívül mindenki tankolt. Mi ezt már a körmendi Shell kúton megtettük.
A napi menetvonalak a térképeken. (1-3. kép)
A kommunikáció megkönnyítésére 4 db walkie-talkie-t vittem, mindenkinek jutott egy. Menet közben a megbeszélt hívójelek az éppen zajló események alapján folyamatosan változtak :-)
Forsberg nem jött így a Legoember hívójel üres maradt a rádión :-) 
A “Teknős, füstöl a kocsid!” üzenet a Vizesembertől némi szakmai beszélgetésre is adott okot a szelepszár szimmeringekról.
Mivel a készülék a szabad CB csatornákat használta több ízben is "idegenek" hangját hallottuk. Több ízben bébiőrön szólt be a helyi ifjúság (kíváncsi lennék hogy a mi reakcióinkat hallották-e).
Egyszer meg a szlovén rendőrség hangját hallottuk. 
“Dober dan, Bagoly, Teknős, Sas, Aquaman!” volt a válasz. Sose tudjuk meg, hogy azért voltak olyan tanácstalanok a zsaruk körforgalomban, mert alapjáraton ilyenek, vagy nem értették kik ezek… :D
 
A szállás Unterbergenben volt: Gasthof Hotel zur Post. Itt még rögtönzött sramli bemutatót is tartottak Giuseppe kérésére (4.kép) 
Fornitore rögtön a beparkoláskor "kidöntött" egy kandellábert. (5.kép) Sose mossa le magáról hogy nem ő volt :-DD
Megnéztük a Bledi-tavat is, ahol a dugóra való tekintettel a hölgyek kiszálltak fényképeket csinálni. A kinézett parkolóban volt is hely. “Mennyi?! 6 Euro?! Nem a tavat akarom megvenni bmeg, csak parkolnék egy fél órát!!” 
Elfogyasztottuk a helyi specialitást a para-krémest. A para jelzőt utólag tőlünk kapta, mert továbbmenve többször hangzott fel a rádióban kérdés: “Bagoly, mennyi még a szállásig??”
A Monte Lussari-ra (7.kép) felvonóval mentünk fel ahol mindenki kiélhette kedvenc hobbiját. Volt aki tériszonnyal küzdött, volt aki ismerkedhetett kedvére :-) 
Tarvisioban megemlékeztünk Giuseppe lerobbanásáról és szimpátiából oda parkoltunk ahol ő várta a trélert. (8.kép)
Megismerkedtünk a helyi kajákkal, én a szokásos tenger gyümölcsi spagettit ettem. (9.kép)
A szálláson mindkét estére jutott totó. A végeredmény a 10. képen. A nyeremény egy plüss svéd maci volt az IKEÁ-ból :-)
Volt aki a szálloda wellness szolgáltatásai közül is kipróbált egyet. Nem panaszkodott hogy túl meleg lett volna a víz. (11.kép)
Sokáig dilemma volt hogy hol váljunk szét. Végül is Lentiben a Don Quijote Étterem és Panzióban zártuk az utat. A hely nem arról híres hogy éhes maradsz - 12.kép
Jó buli volt, sokat nevettünk.
A társaságból mi mentünk a legkevesebbet, mi lakunk a legközelebb.
Jövőre újra megpróbálunk egy közös túrát.












Nyolc éve rójuk az utakat, eljött az ideje egy kis szépségápolásnak.
Reggel leadtam, 3-kor mehettem érte. 
Mondjuk nem sokáig volt tiszta mert kint esett az eső. 
Szép lett, a csomagtartó fedélen lévő foltok is eltűntek. Azaz egy nem, de ha nem tudom hogy hol keressem nem nagyon találom meg.
Szóval megérte.
update 2025.09.12.
Megszáradt az autó a garázsban és egy kicsit változott a helyzet. Mindegyik folt jól látszik a napsütésben :-(
Az autó maga viszont csilli-villi :-)
(A polír után lámpafénynél láttam, ott szinte észrevehetetlen volt.)


Minden nagy nyári út előtt előveszem a szokásos listát. Már az útiterv excel fájlban is benne van a csomagolandók listájával együtt.
Mivel az idei Nagy Túra 2025 elmaradt, most került elő a kabriós őszi kirándulás előtt.
•	Klímatöltés - mindig hiányzik, most 420 gr kellett bele.
•	Kocsimosás - idén holnapután lesz egy polír is.
•	Ablakpucolás - nagyon nem a kedvencem, ezért van külön a listán.
•	Belső takarítás - ez se a kedvencem...
•	Műanyag ápolás - motorház, utastér műanyagai. A műszerfal ápolása se a kedvencem.
•	Ülés bőrének ápolása - most is a Sonax trutyijával kentem be.
•	Ablakmosó feltöltés - csak félig szoktam, mert 5 literes a tartály. 
•	Világítás ellenőrzése - ez még hátravan, mert a DRL a polír után kerül vissza.
•	Keréknyomás ellenőrzése - elöl: 2,7 bar hátul:2,5 bar pótkereket nem elfelejteni(!): 4,2 bar
•	Kerékcsavarok meghúzásának ellenőrzése – 120Nm-re szoktam húzni a gumis ajánlására. A mintázatot se árt ellenőrizni.
•	Emelő, kerékkulcs és kerékcsavarok a pótkerékhez - az emelő és kulcs a motorházban jobbra elöl, a többi a csomagtartóban a pótkerék feletti rekeszben.
•	Szervóolaj ellenőrzés – ha jó, akkor szép piros. - TUTELA GI/A
•	Fékfolyadék ellenőrzés: szín (víztiszta), szint, víztartalom a Parkside-os műszerrel max 1%
•	Fékbetétek és tárcsa ellenőrzése - a túra előtt ki is szoktam takarítani, ez most a nyári túra előtt megvolt. 
•	Hűtővízszint ellenőrzés – PARAFLU UP kell bele, de ha kevés kell csak ioncserélt vizet szoktam beletölteni.
•	Motorolajszint ellenőrzése, ha kell feltöltés maximumra – 10W60
•	Motorolaj bekészítés - akku mellé vagy a tetőhidraulika mellé teszek 1 litert.
•	Váltóolaj szint ellenőrzése - a feltöltő csavar a szint.
•	Hosszbordás ékszíj feszesség ellenőrzése - kézzel húzva a felső részt érezni lehet a feszítőt.
•	Szerszámkészlet bekészítése - akku mellé kerül a szokott csomag.
•	Tartalék alkatrészek – elektromos vezeték, csőbilincs, kábelkötegelő, drót, alátétek, csavarok, szigetelő szalag, stb.
•	Izzókészlet ellenőrzése – a csomagtartóban pótkerék feletti rekeszben van a helye.
•	Defektjavító készlet + kompresszor - szintén ott. Az idén a spré mellé vettem egy "hurkás" javító szettet is.
•	Navigáció felrakása – Itt általában az iGO-s navit szoktam feltenni. A menetvonalakat előre felkészítem. Most valószínűleg a google lesz a főszereplő telefontükrözéssel.
•	Tartalék navigáció + navitöltő bekészítése - Most ez lesz az iGO.
•	USB töltő + USB töltőkábelek berakása mindenhez. Ja és egy pót szivargyújtó töltő is. 
•	Elemlámpa
•	Rádió USB feltöltése zenével, rádióba betenni - nincs kellemetlenebb mint a cseh nyelv és zene a rádióban :-)
•	2 db sárga mellény - kötelező
•	Tűzoltó készülék berakása - olaszban kötelező tartozék
•	KKL kábel berakása – PC & MES a ruhás csomagba. Ha van, akkor nem kell. Ha nincs, akkor igen. Anno németben a 159-hez kellett volna, de nem volt ott. Szerviz lett belőle...
•	Kamera (dashcam) memóriakártyák törlése, kamera felrakása, kameratáp tesztelése.
•	Alfás maci - mindig velünk van.
•	Alfás esőkabát - néha jól jön.
Szokásunkhoz híven idén ősszel is megkerültük a Balatont.
A 84-esen érkeztünk és Edericsnél mentünk fel a 71-esre. 
Kicsit körbenéztünk a keszthelyi boltokban és tovább álltunk.
Szomorúan tapasztaltuk hogy vége a szezonnak, az éttermek nagy része már bezárva.
Aztán Balatonföldváron a Kukorica Csárdában megebédeltünk. Itt is olyan érzésünk olt hogy azt esszük ami a polcon van még. Ettől függetlenül remek ebédet kaptunk.
A következő pont a tankolás volt, mert a negyedet jelző vonal alatt volt a szint. 52,38 liter fért a tankba, bő 31e Ft...
Gondoltuk átkelünk a komppal, de a sort látva inkább megkerültük az északi végét a Balcsinak.
Alig találtuk meg a szokott kilátót Balatonvilágoson, de aztán meglett.
Balatonfűzfőn sikerült találkoznunk valami biciklis csapattal. Szembe jöttek és természetesen keresztezték pát helyen az utat, itt ilyenkor leállították a forgalmat. Gyakorlatilag a nagy körforgalmig állt a sor. Izgalmas lehetett a sorban pöfékelő autók mellett biciklizni...
Természetesen a Tihany kör se maradhatott el. Itt még nagyobb tumultus volt a kompnál.
Zánka után fordultunk le a 71-esről Tapolca felé.
Majdnem teljes volt a kör.
368 km-t mentünk, nagyobb részt nyitott tetővel.




PHuBi ma reggel sikeres vizsgát tett :-)
113.414 km
Jutalmul fel lett töltve a klíma.
Szeptember végén lejár PHuBi műszakija, ma bejelentkeztem Topiékhoz.
Szeptember 2-án várnak 7:00-kor.
Tavaly szeptemberben már fizikailag kialakult a tartalék alkatrészek tárolásának a rendje.
Most az autómentes napokat kihasználva beírtam a tételeket egy excel táblába.
Így már keresni is lehet közte és nem kell millió dobozt átnézni.
243 tétel...

3
401
Fórum
Friss topicok
- Giulia
 - Stelvio
 - Coffee - Minden ami kávé
 - Ugyanaz kicsiben
 - Együnk-igyunk, amíg teh...
 - 159
 - Oldtimer, youngtimer
 - 155
 - Forma-1
 - Filmek
 
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 
