Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-08-03

Megjött a szett, nekiálltam.
A burkolat lebontása után egyértelmű lett hogy a balansztengely szíjával volt a gond. A burkolat belsején egyértelműen látni hogy hol ment a szíj.
Aztán kiderült az oka is. Az éjszakába nyúló vízpumpa cseréje végén sikerült túlfeszíteni a szíjat (6.kép). A régi képen (7. kép) sajnos nem látszik semmi.
Mondjuk a vezérműszíj "csíkozata" is érdekes. Annak jó volt a feszítője.
Tiszta szerencse hogy kibírta hazáig...
Nincs mese több képet kell csinálni minden műveletről. Este mindig átnézem őket amikor lementem a telóról. Tuti feltűnt volna a hiba.
Az újról már csináltam képet.

Az igazi csapás a vezérműtengely csapágyának visszarakásakor történt. A szívósoron az alsó csavar menetét egyszerűen kihozta a csavar. Eddig se volt tökéletes, mert pár éve a rögzítő felrakásakor - mivel csavarbehajtóval tekertem be a csavart - sikerült a menet felső részét kiszedni. (Azóta nem használok gépi csavarozót) A csapágyházat vidáman tartotta a maradék, mert ott lejjebb ér a csavar. Most amikor kézzel tekertem még be a csavart csak nem akart megszorulni hogy húzni kelljen a hajtószáron.

Két lehetőség lenne:
- felfúrni M8-ra a furatot és nagyobb csavart tenni bele - Itt akkor ki kellene venni a központosító perselyt mert abba nem fér bele a 8-as csavar. A csapágyfedél furatán átfér. Alul maradna elég alu hogy nagyobb csavar menjen bele.
- Helicoil-al kijavítani a menetet és vissza az eredeti csavart. Van egy javító készletem, de M7 nincs benne (6-8 van). Ráadásul itt kb 20 mm-en fog a csavar, a normál 1,5D hosszú betét nem elég hosszú. Rendeltem egy M7 készletet 1,5-2-2,5D hosszú betétekkel.
Holnap hazajön a fémipari ismerős, majd konzultálok vele...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-08-01

Megjött a szett.
A balansztengely szíja: Continental - Made in Italy (2.kép)
A feszítő: Litens - Made in Romania (4-5. kép)
Vezérműszíj: Continental - Made in Romania (6. kép)
Vezérmű feszítőgörgő: INA (SRS csapágy) - Made in Germany (7.kép)
Vezérmű feszítő: Litens - Made in Canada

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-07-31

Ha már fel volt emelve PHuBi és megtaláltam az anno a "2023.06.24. Gólyaláb projekt" -hez vett porvédő párját nekiálltam hogy a jobbost is kicseréljem.
Most már nem kellett trükközni mert időközben beszereztem rugóösszehúzót.

Újra elgondolkodtam hogy egy toronycsapágyért hajlandó lennék-e kifizetni 300++ Eurót.
Munkatársammal nekifeküdtünk a netes keresőknek. Egy német oldalon találtam egy Spiderhez rendelt toronycsapágyat. Hááát nem úgy néz ki mint ami benne van. Aztán tovább keresgélve rájöttünk hogy az tulajdonképpen csak maga a csapágy, ami itt két fémlemez közt van.
Rendeltem is egyet próbára.
Már csak egy - akár rossz - toronycsapágy kellene a teszteléshez...

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-07-25

Útközben többször feltűnt hogy finom sípoló hang társul PHuBi alap motorzajához. Néha indításkor némi "rugózaj" is társul hozzá, ami aztán pár mp után elhallgat.
Ma utána jártam hogy mi lehet ez.
Az egyértelmű hogy valamelyik szíj adja a hangot.

Hogy egy forrást kizárjak, ma lekaptam a hosszbordást és elindítottam a motort.
Nos indításkor újra produkálta a "rugózajt" és a sípolást.

A gyanúm a 2018-ban cserélt vezérműszíj feszítőre terelődött. Valószínűleg a vízpumpa cseréjekor megmozgattam és így 5x ezer km után kezdi feladni a harcot.
Télen terveztem a komplett cserét, most előbbre hoztam.
Megrendeltem a Conti szettet.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-07-25

Magassági pont megvolt - Hányszor volt meg mag. pont - Össz magasság - Mennyiség % - Magasság %

Összesen 419 db 556 db 903 689 m 35,60% 55,54%
0 Gyalog 94 db 100 db 224 230 m 7,99% 13,78%
1 PHB-574 Spider 220 db 267 db 407 800 m 18,69% 25,07%
2 LHU-600 Spider 64 db 75 db 118 160 m 5,44 % 7,26 %
3 Giulietta 53 db 55 db 73 237 m 4,50 % 4,50 %
4 Alfa 159 11 db 12 db 13 557 m 0,93 % 0,83 %
5 Giulia Super 12 db 13 db 20 752 m 1,02 % 1,28 %
6 Egyéb autó 6 db 6 db 4 631 m 0,51 % 0,28 %
7 Alfa 156 SW 5 db 6 db 4 652 m 0,42 % 0,29 %
8 Giulia Veloce 16 db 22 db 36 670 m 1,36 % 2,25 %

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-07-25

Hazaértünk az idei Nagy Túráról:
- 6 ország (H-A-D-CH-Samnaun-I)
- 4 szállás - ebből egy a Stelvio-n
- 4.771 fénykép
- 2.216 km
- 171,25 liter E95 (néha E10, néha E5)
- átlagfogyi: 7,727 l/100km

PHuBi jól viselkedett.
Hágók:
- 1.702m Dachstein Schladming induló állomás - Végpont -
- 1.370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
- 1.290m Filzensattel - Hágó -Fm
- 1.000m Griessen Pass - Hágó -Fm
- 756m Rass - Elmau központ parkoló
- 745m Steinbacher Sattel - Hágó -
- 1.119m Holzleitensattel - Hágó -
- 1.215m Fernpass - Hágó - FÁ
- 1.225m Zugpizte induló állomás Ausztria - Végpont -FÁ
- 998m Zugspitze induló állomás Németország - Végpont -FÁ
- 938m Klais_FÁ
- 955m Scharnitzpass - Hágó
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó -FÁ
- 1.222m Mösern
- 1.850 m Samnaun
- 2.383m Flüelapass - Hágó -Km
- 843m Solis Viaduct - Punt da Solas
- 2.050m Berghaus Splügenpass - Pm
- 2.115m Splügenpass - Hágó -Bm
- 1.901m Montespluga gát
- 1.140m Passo di Agueglio - Hágó -Bm
- 1.815m Malojapass - Hágó -Km
- 2.284m Julierpass - Hágó -Km
- 2.315m Albulapass - Hágó -Fm
- 1.889m Ova Spin - Hágó -Sm
- 2.149m Ofenpass - Hágó -Km
- 2.503m Umbrailpass - Hágó -Fm
- 2.758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
- 2.800m Tibet Hütte - Végpont -FÁ
- 2.188m - Berghotel Franzenshöhe
- 1.219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm

- 2.700m Dachstein - lépcső a semmibe
- 1.520m Hartkaiser - Bergbahnen Wilder Kaiser
- 1.650m Scheffau-Brandstadl felvonó
- 2.600m Zugspitzbahn felső állomás
- 2.962m Zugspitze - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 3.174m Stazione di partenza funivia Stelvio-Trincerone

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-07-24

Néhány szokatlan kép a Stelvio hágóról:
23-án este: 1-9. kép
07.24. reggel 7:15: 10-12. kép
Bormio felé lefelé menet találkoztam:
- 17 személyautóval
- 25 biciklissel
- 5 motorossal
- 3 bicikli szállítót húzó furgonnal

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-07-23

Hazafelé vettük az irányt. A célpont a Stelvio, ott fogunk aludni!
Kb 200 km Svájcon keresztül, tele hegyekkel :-)
Osztottam-szoroztam és arra jutottam hogy elég lesz 15 litert tankolni az itteni 1,845€-s benzinből hogy átérjünk Ausztriába.

- I - CH határ most is néptelen, meg se kellett állni.
- Kissing Rocks (2.kép) - szerintem találó a neve
- A Majola hágóra nagyon durva szerpentin vitt fel (3.kép), a kilátó a hágó előtt felejthetetlen (4.kép)
- 1.815m Malojapass - már régebben jártunk itt, a város közepén van. Innen hihetetlen tájakon keresztül jutottunk el a
- 2.284m Julierpass-ra (5.kép)
- Sankt Moritz (6.kép) volt a következő megálló, főleg azért mert menet közben véletlenül kiléptem a google navigációból. Innen döglött az egész mert net nélkül semmit se csinál. A céges telóról meg központilag kilőtték a svájci mobilnetet. A progi indításakor újratervezne, de net nélkül ez nem megy neki. Régen el lehetett menteni az útvonalat, most már fejlesztettek rajta és nem lehet. Általában a hágókon se szokott mobilnet lenni. Továbbra is tartom hogy aki írta az még nem vezetett autót...
Szóval Sankt Moritz-ban egy tóparti csónakház-étterem kombó parkolójában sikerült szabad wifit találni és ott újra működésre tudtam bírni a guglit.
- 2.315m Albulapass - 7.kép
- 1.889m Ova Spin - Hágó
- 2.149m Ofenpass - Itt megebédeltünk (8.kép)
- 2.503m Umbrailpass - 9.kép
- 2.758m Stilfser Joch - (10.kép) Itt még van hó!
Itt végre felmentünk a Stazione di partenza funivia Stelvio-Trincerone felvonón. A felső pont 3.174 méteren van.
Maga a felvonó érdekes volt. Amikor megvettük a jegyet mondták hogy mindjárt indul felfelé, de még megvárnak.
A középső állomáson át kell szállni. Kérdeztük hogy mikor indul és melyik a kettő közül. Mondta a csávó hogy válasszunk! Beszálltunk az egyikbe, jött hogy akkor indulunk, csak az a kabin nem indult el mert a külső korlát nem zárt be. A vége az lett hogy akkor menjünk át a másikba. Azzal fel is mentünk. Fent szólt a csávó hogy ő most lemegy, de ha mi is le akarunk akkor érvényesítsük a jegyet lefelé és menjünk be a váróba, ezt ők lent látják és akkor feljön értünk.
Így is lett, csak még páran csatlakoztak hozzánk a fenti szálloda bárjából.
Nem volt nagy forgalom...
Leérve még csináltunk egy képet a 2.800m-es lévő Tibet Hütte mellett. Tudtommal ez a harmadik autóval elérhető legmagasabb pont Európában.
Most jött az esti kaland a Stelvión, de ez már másik történet.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-07-22

A mai terv egy kirándulás lett volna a nyugati parton egészen a Mini Svájc-ig, de a jó időre való tekintettel a napot a medence partján töltöttük.
PHuBi is csak egy bevásárló kirándulásra lett elővéve.
Vacsora a szokásos helyen a szálloda szomszédjában majd egy kis sütivásárlás vele szemben.
Holnap indulunk hazafelé.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-07-21

Egy laza nap a környékén, kb 100 km és sok-sok látnivaló.
Az első képen a tervezett útvonal, de csak nagyjából mentünk erre. Azzal kezdődött hogy az autópálya kihajtó zárva volt, úgyhogy egyet visszamentünk és máshol jöttünk le. Itt egy kicsit bonyadalmas lett a navigáció mert a google nem tudott a lezárásról és mindenáron arra akart vinni. Mentünk "toronyiránt" és meg is találtuk az első célpontunkat:
- 1.140m Passo di Agueglio - igazából semmi különös, meg se álltunk.
- egy kilátópont a tóra (3.kép)
Érkezés a partra a 4-es képen lévő úton.
- Orrido di Bellano - volt a következő állomás egy mély kanyonnal. Mákunk volt mert éppen elment egy olasz a parkolóból és mutatta hogy álljunk be a helyére.
- Cistercian Abbey of St. Mary of Piona - még egy a világtól elrejtett és csodaszép hely.
- Hotel Risi - másik lehetséges hotel volt a tóparton, aztán a másik lett a végén kiválasztva. Nincs rossz helyen ez se. Itt megkajáltunk a parti étteremben.
A következő látnivaló a Forte Montecchio Nord lett volna, de már "későre járt" így kihagytuk.
Fél 7 után értünk vissza szállodába.
Megvacsoráztunk a tegnapi helyen. Közben a tó északi végén eleredt az eső, emiatt mi láthattunk egy dupla szivárványt. Esti séta a tóparton és mára ennyi.