Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Elhagytuk a hotelt, tovább állunk. Maga a hotel jó volt, minden ami szem-száj ingere. Mint megtudtuk a tulaj kivételével senki sem osztrák. Rengeteg magyar, de volt német és brazil(!) is a személyzetben.
250 km és kb 4 órányi út várt ránk.
Holnapután érinteni fogunk egy vámszabad területet úgyhogy most csak 25 liter töltöttünk PHuBi tartályába.
Első pont a sorozatból ismert "Wilden Kaiser" fogadó és a hozzá tartozó falu. Szintén sokat forgattak itt a temetőben és a patikában. A patika valójában nem az csak a forgatásig kap táblát. A fogadó se fogadó valójában hanem egy magánház. A beltéri jeleneteket máshol forgatták. A "fogadóról" tudni kell hogy tavasszal májusfát állítottak a főtéren ami rádőlt, így azt hogy lehessen forgatni sürgősen helyre kellett állítani. Amikor ott voltunk már kész volt, épp az utolsó kerítéselemet vitték el az építkezésről. Nem vagyok nagy face posztoló, de a sorozat topikjába betettem a képet hogy most már "szabad" a fogadó. Utána percenkét csipogott a teló, több mint 200 lájk jött be pillanatok alatt :-)
Ittunk egy kávét is a faluban.
A doki rendelője lett volna a következő, de ott már tegnap voltuk, így csak egy kép erejéig mentünk arra. (4.kép)
Felmentünk a hegyi doktor háza felé amíg lehetett, az utolsó rész már lezárt terület.
745m Steinbacher Sattel jött, itt már jártunk korábban.
Most már tényleg a doki tanyája jött. Szervezett úttal lehet a legegyszerűbben felmenni. A traktor felvisz, elmondják a történetet és lehoznak.
Természetesen abból amit a filmben látunk nem sok minden igaz. Tipikus jelenet hogy kiülnek reggelizni a ház elé. Nos ezeket a jeleneteket délután 3 körül forgatják mert akkor süt oda a nap...
Amikor hátramennek a tehenészetbe az a bejáratig ez az épület, az ajtón belépve már egy másik tehenészetben forgatnak...
A pont az i betűn az volt hogy a népet szállító "traktor" gyártója épp filmet forgatott és a filmen többször én is látható vagyok (8.kép).
Kicsit kerültünk Németország felé pár hágó kedvéért:
- 683m Marblinger Höhe
- 840m Ursprungpaß
- 1.128m - Spitzingsattel
- 941m Achenpass
Visszatérve a színhelyekhez a filmből ismert kórház jött (Bezirkskrankenhaus Schwaz
Swarovskistraße 1-3, 6130 Schwaz), itt szokott mindig látványosan megállni a doki a mercivel és a mentő. A filmben itt is mindig vágás van mert a beltéri jeleneteket nem itt forgatják hanem valahol Elmau körül pár lerakott konténerben. Sajna a kórház elé nem lehet behajtani. (9.kép)
Hotel Bergland Obsteigben volt a mai nap végcélja. Itt kiélveztük a welness részleget és ettünk egy jót.
Ma vagyunk 37 éve házasok...
A mai terv kb 45 km volt a környéken. A "Hegyi doktor újra rendel" sorozat környékét szerettük volna megismerni. A filmsorozatban a táj csodálatos, a mai nap után bátran kijelenthetem hogy a valóságban is.
Első célpontunk a 1520m magas Hartkaiser, az egyik részben volt itt egy esküvő. A Bergbahnen Wilder Kaiser-rel mentünk fel, de előtte tettünk egy kis kitérőt a rendelő felé. Holnap akartuk megnézni de itt van a falu (Elmau) szélén.
A hegytetőn néha elmentek a felhők és bámulhattuk a kilátást.
Miután lejöttünk meglátogattuk a rendelőt. Leparkoltunk a faluban és felgyalogoltunk. Az ok prózai: ma látogatható, holnap nem lesz az. (Jó volt reggel felgurulni.)
A rendelő elé ki volt állítva a doki életnagyságú figurája is. Mivel ő csak az örökölt zöld csillagos autóval jár gondoltam a nyakába akasztom az Alfa kulcsot. (7.kép)
Az 1650m magas Scheffau-Brandstadl felvonó jött. Fent ebédre megettünk egy itteni "disznótoros" tálat (Brettl jause). Az idő itt sem volt túl barátságos, de adódott lehetőség a körülnézésre.
Ezután St. Johann in Tirol jött. Hangulatos kis falu sok-sok látnivalóval és finom fagyival.
Öt után értünk vissza a szállodába ahol édes semmittevéssel és egy finom vacsorával telt az este.
Az első nap általában a "minél gyorsabban, minél messzebb" jegyében zajlik.
Mivel a végcél csak 475 km-re volt útba ejtettük a Dachsten-t. Mivel korábban már egyszer pórul jártunk, most már májusban lefoglaltam a felvonóra a jegyet. Az oldalukon gyorsan megy. Ki is fizettem online így ott nem kellett vesződni vele.
A terv szerint 5:30-kor indultunk, az utat csak Oberwartban szakítottuk meg egy reggelire.
A jegyünk 10:45-re szólt, mi már 9:42-kor a helyszínen voltunk. (2.kép)
Az itthoni 30++ fok után jól esett a kijelzőre nézni, ami 10 fokot jósolt a hegytetőre. (3.kép). A várakozás gyorsan telt mert volt mit nézni.
A hegytető akár egész napos program is lehetett volna de nekünk nem volt annyi időnk. Kicsit élveztük a kilátást (4.kép), majd megebédeltünk. Természetesen "Bécsi szelet"-et.
A Rita kipróbálta a kilátót és a semmibe vezető lépcsőt is. Én a tériszonyom miatt ezt kihagytam...
Miután lejöttünk készült pár poszterkép PHuBi-val. (8.kép)
A továbbiakban három hágót érintettünk:
- 1.370m Dientner Sattel
- 1.290m Filzensattel
- 1.000m Griessen Pass
A szállodában foglalt szobához félpanzió járt, úgyhogy miután kipróbáltuk a kerti teraszt megvacsoráztunk.
A termosztáttal együtt rendeltem egy vízpumpát is. A termosztát cseréje után nem tudtam nyugodni.
Nekiálltam...
Tuti nem volt rossz mert mint kiderült Csöri anno fém lapátosat tett bele. Ha tudom nem állok neki. Sajna csak annyi infóm volt hogy cserélte, de hogy mire arról nem tudtam.
A műanyagnak egy lapáttal többje van, kíváncsi leszek mit számít.
Teszt a "2024 Nagy Túrán"
Megjött a Valeo termosztát. Calorstat van a csomagban (Made in France) és ugyan úgy "pöcökkel" kitámasztott mint ami kijött. Mondjuk itt legalább egy tengelyben van az egész.
Bekerült. Az eredeti hőmérő szenzor került bele.
Kapott friss fagyállót és egy új kiegyenlítő sapkát (1bar).
Tesztút ahogy a múltkor.
Bemelegedés után nyit a termosztát ahogy kell és tartja a kb. 88 fokot. Országúton kb 89-re áll be, amit autópályán is tart. Megálláskor gyorsan felkúszik és indul a ventilátor. Kétszer néztem rá, mindkét alkalommal puha volt a vastag gumicső, nincs nyomás a rendszerben. Furcsa, mert kellene.
Hazaérve csökkent a hűtővíz szintje is, de ez lehet azért van mert lelégtelenítette magát.
...vagy mégse...
Itthon egy nagy fecskendővel levegőt fújtam a tartályba. Eltűnt benne.
Valahol szelel a rendszer? Vízfolyás nyomát nem látom...
Előkerestem egy régi tartálysapkát, kissé megmókolom és holnap megpróbálom vele felfújni a rendszert.
Szar ügy lenne ha nem tudnánk az idei Nagy Túrára PHuBi-val menni, Giulia nem igazán hegyi autó....
Update 2024.07.09.
Felfújtam a rendszert, nem ereszt.
Aztán megnéztem az új kupakot és kiderült hogy a tömítés gyárilag nincs az alján, rátekeréskor nem is megy le. Csavarhúzóval kell legyömöszölni az aljára és akkor tömít.
Tegnap kivettem, ma megfőztem egy bontott társával bográcsban.
Alapvető különbséget látok a benne lévő Behr és a másik bontott közt.
A netes képeken általában egy olyan betétet látni mint a második képen. Van egy keret ami összefogja az egészet.
Nos a bontott öntvényében egy ugyan ilyen van (4-5. kép). A Behr-ben nincs keret. Alul egy öntvénydarabra van rátekerve a lemez (6 kép), a felső vége - a "dugattyú" - a csőcsatlakozó oldalából kiálló darabra támaszkodik fel (7.kép).
Mindkettőt beletettem a bográcsba és feltettem melegedni.
A bontott a forró vízben működik ahogy kell. Felül kijön az a pecek és a rugó ellenében hátratolja az egységet, nyit a perem.
A Behr ugyan ezt tenné, csak mégse. A pecek ugyan kijön, megtámaszkodik a műanyagon, de az egység ferdén megy hátra és a teljes körnek csak harmada-fele nyílik ki. Jól látni hogy az egész betét ferdén van a házban. A műanyag pöcök a csőben nincs egy vonalban a hátsó tartó aluval. Csoda hogy eddig működött...
Az utolsó képen a táguló betét van a záró peremmel. (A kiszedése nem volt egyszerű, a perem lehet hogy aközben lett ferde.) Érdemes összehasonlítani a második képpel.
Innen üdvözölném azt aki ezt a műanyag sz@rt kitalálta.
Meg az anyukáját is...
A teszt után nekiálltam kiszerelni a gyanúsítottakat.
1. kiszedtem a gyertyákat. Egyformák és mind jó égésre utal. Ezzel is kizárhatjuk a hengerfej problémát.
2. Leeresztem a hűtővizet, de nem a hűtő alján, hanem a termosztátból alul kifövő csövön.
3. Amíg a víz folyt, leszedtem a hosszbordás szíjat hogy majd hozzáférjek a vízpumpához. Holnap majd folytatom.
4. Kiszedtem a termosztátot. A rajta maradt csövön jött le a víz. A termosztát helyén nagyon tiszta piros hűtővíz maradt. Ha hengerfejes lenne és beledolgozna a vízkörbe koszosnak kellene lennie.
City-ről hazafelé elkezdett PHuBi melegedni.
Hogy merre is induljunk a javítással ma tettem egy kb. 100 km-es próbakört.
Itthon lelazítottam a kiegyenlítő tartály kupakját hogy ne legyen nyomás rendszerben.
Mentünk kb. 25 km-t országúton, minden normálisan működött azzal a különbséggel hogy kicsit magasabb üzemi hőfok állt be és a terhelés váltásokat szinte azonnal lereagálta a hőmérő. Gyorsítás 50-90 és már 90 fok felett állt a mutató, a 90-et tartva vissza 90 alá.
Megálltam hogy megnézzem a vizet.
Induláskor max szint alatt volt, most felette. Máskor is így szokott lenni. Buborékok nincsenek.
Meghúztam a sapkát hogy ne szeleljen. Most a víz hőtágulása miatti nyomás növekedést kizártam. Ha most felkeményedik a cső akkor beledolgozik valamelyik a henger a víztérbe. De kb. 40 km autópálya után se keményedett fel - Nem hengerfejes!
A csövet fogva érezni a víz áramlását de elég lagymatagnak tűnt.
A terhelésváltásokat most is elég intenzíven követi a mutató.
A ventilátor mindkét fokozatban működik. Ellenben ha meleg motorral és járó ventilátorral megállok alapjáraton nem nagyon akar visszahűlni, mintha csak a blokkra csapó levegő hűtené.
A hűtő meleg, de nem mondanám hogy nagyon.
Számomra egyértelművé vált hogy nincs elég keringés.
Azt hogy nincs légtelenítve a rendszer kizárnám. A hűtőnél víz folyik a többit meg elvileg kidolgozza magából. Meg mitől levegősödött volna le AlfaCity-ben?
Marad a két fő gyanúsított:
- termosztát
- vízpumpa
Este ki is bontottam a termosztátot és elkezdtem bontani a vezérlést is, remélem holnap megérkeznek.
Melegedés ügyben elkezdtem felkészülni a legrosszabbra.
A tartalék motorról levettem a hengerfejet és átvizsgáltam.
Minden rendben lévőnek tűnik, de a szelepszár szimeringeket elkezdtem lecserélni. Hármat sikerült is. A többit majd később.
update 2024.07.04.
Mivel lekerült a hengerfej a gyanúsítottak listájáról abbahagytam a szimeringek cseréjét.
A hengerfejet elcsomagoltam és beraktam a tartalék alkatrészek közé.
Már jó pár éve így most is a Nagy Túra előtt feltöltöttük a klímát.
Kellett is mert 440gr ment bele.