Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Már jó pár éve így most is a Nagy Túra előtt feltöltöttük a klímát.
Kellett is mert 440gr ment bele.
AlfaCity-ről hazafelé a négy sávoson érdekes dologra figyeltem fel.
Minél gyorsabban megyek annál melegebb a víz, pedig ott nagyobb a menetszél is aminek jobb hűtést kellene adnia. Olyan mintha a hűtő felé nem menne át elég víz pedig a hűtő új.
90-nél ahogy kell 88 fokon áll a mutató, 110-nál egyre feljebb ment. Veszprémbe érve már 93-nál volt. Visszalassítva 90-re megint 90 alatt, felgyorsítva 93...
Odafelé 88-on állt stabilan.
Veszprémben a kúton megálltam és körülnéztem a motorházban. A ventilátor megy, a hűtő felső része meleg, tehát nem levegős a rendszer. A hűtővízszint maxon.
A klíma nem számít. Ha kikapcsolom a hűtő direktbe kapja a menetszelet nem lesz hidegebb a víz mintha bekapcsolom és a klímahűtő által előmelegített kapja.
A hegyi szerpentineknél a klíma kikapcsolása látványosan szokta javítani a motorhűtést...
Ha rányomom a fűtést (ami a termosztát elé van bekötve) minden visszaáll.
Mondjuk fincsi volt tegnap délután felcsukott tetővel full fűtéssel menni mégha az ablak le is volt húzva :-))
Jó lenne az idei Nagy Túra 2024 előtt rájönni hogy mi a baja mert akkor kénytelenek leszünk a Veloce-vel menni :-(
update 2024.07.01
Reggel klímatöltésre menet és jövet minden a megszokottak szerint működött.
A víz felment 88-ig, nyitott a termosztát és ahogy kell vissza is hűlt 83 körülre. Aztán beállt 88-ra. Hazafelé szintén.
A kiegyenlítő tartályban nem látok buborékokat.
A hűtővíz piros, nem úszik semmi a tetején.
Mindent megrendeltem a hengerfej tömítés cseréhez. A termosztát viszont csak holnapután várható. Lehet hogy holnap beleteszem egy tesztre ami a bontott motorból van.
Mióta megvan PHuBi küzdök a műszerfal alatti biztosíték tábla fedelével.
Eredetileg két gyári rögzítő volt benne megy egy sima csavar.
Mivel nem túl egyszerű rátenni az anyát a sima csavart szerettem volna pótolni ezzel-azzal.
Volt már műanyag patent is, de nem működött.
Próbálkoztam 3D nyomtatott "foglalattal (1.kép) de nem volt elég rugalmas a beszereléshez és elpattant.
Ma reggel világosság gyúlt. Lemezanya kell!
Sikerült is találni pár 6-os csavarhoz valót. (A gyári pöcök is 6-os)
A helye elég nagy de 90 fokkal elfordítva beleszorul. Kicsit még lehet nyitni a rugózó részén és tadááám!
Mozog annyit hogy a csavar beletalál, meghúzható és tart.
3-as kép az eredeti rögzítés, az 5-ös a csavaros. Már csak sima hornyos fekete csavart kell keresni és egyforma...
2019-óta óta nem érint meg, most a GTV/Spider 30. évfordulója miatt újra megpróbálom.
Ma megvettem a jegyet...
"Továbbra is keresem ami elveszett..."
A fékfolyadék cseréjekor kiderült hogy a két hátsó gumi már nem tud velünk jönni az idei 2.400 km-es hegyi túrára.
Ma megrendeltem hátra kettő Conti gumit - hétfőre itt lesz.
2024.06.24.
Megjöttek, felkerültek PHuBi-ra.
Ma megjártuk a Großglockner-t oda-vissza.
Majd 1,8 km a szintkülönbség.
Lefelé katasztrófa a motorfék hiánya (D-ben is lófütty), a fékek nem örülnek túlzottan.
A Spideres tempónál sokkal finomabban és útközben 2-3x is megállva hogy tudjon hűlni amikor leértem durva fékszag volt a kocsi körül. Az első és a hátsó(!) fék is olyan meleg volt hogy a nyál elsercent rajta. (Nem a tárcsán hanem a féken.)
A Spiderrel így közlekedve alig melegszik meg a fék.
Szóval igaza volt anno a tesztelőnek hogy a Giulia alföldi autó :-(
Két esetben azonban VOLT motorfék, mindkettő eset már hosszabb lejtmenet után jött. Ilyenkor 0-ra esett vissza a fogyasztás. A baj csak az hogy pár száz méter után visszaállt az eredet helyzet.
u.i.
Ausztriában az útra továbbra se esik a hó :-)
Bepattantunk a Dobloba és elgurultunk a bontóba ahol egy GTV várt a végső csatára.
Ami hasznos lehet kiszedtük és elhoztuk, ha kell legyen...
Leltár a hétvégén.
Még azt kell kitalálnom hogy hogyan veszem ki egyedül a motort a csomagtartóból.
Első fékek kitakarítva, fékfolyadék lecserélve.
Nemrégen téma volt a topikban a persely. Többen is fekve maradtak miatta, mert ha szétmegy nem lehet sebességet kapcsolni. Volt itthon, mert pár éve véletlenül rendeltem. Ha már kint a bal féltengely akkor kicserélem.
Tényleg nem férni hozzá, nem irigylem azt aki ki tudja cserélni ha bent a féltengely. Nem véletlenül szenvedtek vele annyit.
A lepattintás könnyen ment, egy kis pajszerral aláfeszítve lejött. A rúdról leszedni már komolyabb kihívás volt, kis csípőfogóval darabokban kijött. Az anyaga puhább és kicsit "foszlósabb" volt az újnál.
Mivel volt hely a többiek által említett pajszeros feszegetés helyett valami benyomó szerszámban gondolkodtam.
Először egy pillanatszorítót alakítottam át hogy beférjen, de mission impossible...
Másodszorra valami csavaros megoldáson törtem a fejemet és két Aldi-s sarokpántból és két csavarból egy szorítót állítottam össze, amivel a perselyt be tudtam préselni a kar végébe. Már csak a gömbfejre kellene rányomni.
A gömbfej alsó részén egy ellensúly szerű valami van (8.kép), amit a sasszeg kiszedése után a csavart kitekerve le lehet szedni. Csak a csavar marad utána (9.kép)
A szorító alsó részére fúrtam még egy lyukat ennek a csavarnak, így már az szinte a helyén is tartja az egész izét (6.kép).
Most már lehet bátran tekerni a csavarokat. A felső anya felütközött a szár peremére, így a végén még egy lemezt tettem oda hogy már csak a gumit nyomja (10.kép).
Így már a helyére is ment.
Nem mondom hogy egyszerű és gyors meló volt, de meglett. A váltó működik :-)