Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Lassan összeáll az idei Nagy Túra útvonala.
Három sarokpontból indult a tervezés:
- Jungfraujoch - 3.454m
- Franciaország legnagyobb alpesi útvonala: Route des Grandes Alpes (Sok hágóján már jártunk, de most három napot rászánva végigmegyünk. A kezdőponttól a végpontig.)
- Sanremo
Az első tervet január 2-án mentettem el, mára már Rev 15-nél tart:
- 3.300 km,
- 52 óra kocsikázás,
- 37 hágó,
- 3.454m Jungfraujoch,
- 6 szállás lefoglalva.
Utána néztem, most se fogunk találkozni a Tuor de France biciklistáival.
Megkértem az AI-t hogy rajzoljon egy képet amin Alfa Romeo és Piritu van.
Ez lett belőle :-)

A gólyalábak után jött az éves karbantartás: fékpucolás.
Nincsenek se a tárcsák, se a betétek félrekopva. Minden működik ahogy kell.
Gumialkatrészek is épek, nem kell cserélni semmit.
Durván fékporos volt minden, letakarítottam. A csúszófelületek rézpasztázva.
A festés már nem a legszebb, de egy évet még kibír.
Kerekek fel, bakról le.
Sört bont :-)



A rugók lefestve, új jobbos toronycsapágy megjött, balos letisztítva, TRW teleszkópok szeptember óta a polcon...
Mehet minden a helyére.
Elsőre a jobbos jött.
A kábeltartók (ABS, fékkopás jelző) átkerültek az új teleszkópra. A rugó alsó végén egy fekete műanyag cső volt eredetileg, de ez szétmállott. Helyette egy átlátszó műanyag csövet húztam fel.Már csak össze kellett rakni és mehet vissza a helyére. (1-5 kép)
Másodjára a balos jött. Itt hogy élvezni lehessen a szerelés szépségeit egy kis csuklózsír tisztogatással kezdtem. A nyáron feltűnt hogy kijött a zsír a belső csuklóból. A gumiharang ép volt, a pánt szoros. Csak annyi lehetett hogy kicsit túlmelegedett és egyszerűen kifolyt. A nyomai egyértelműek voltak. Anno szétkaptam a csuklót és újra zsíroztam, de a takarítás elmaradt. Most megejtettem.Rendesen fog a fekete zsír :-)
Visszakerült a gólyaláb is.
Holnap még ráhúzok a csavarokra és mehet vissza a kerék...









Pár napja megrendeltem az Italia Ricambli-n.
Ma megjött.
Eredeti gyári cucc. (NOS)
Kár hogy az ott feltüntetett árak - hála a magyar ÁFÁ-nak - rögtön bő 10%-al magasabbak lesznek ha Mo-ra rendelek.
Ja, a kiszállítás is.
Mindegy, van. Úr aki nem herdál :-)
Akár össze is rakhatnám a teleszkópokat, de nincs kedvem a garázsban fagyoskodni.



A helyszín a tavalyi volt: Tölgyes Csárda, Szentmártonkáta, Szecsői út 70, 2254
Szokás szerint a legmesszebbről érkező volt az első. Mi már délben ott voltunk.
A szokásos dumálós kajálást egy "sárgás olivzöld" Trabant tette színesebbé. Aki akart mehetett egy kört vele. Én kettőt is mentem :-)
A társaság jó volt - mint mindig.
Furcsa hogy az 5 Spideresből csak háromnak van Spidere, de már nem ez a lényeg hanem hogy jól éreztük magunkat :-)



A gyárból hazaindultam.
A kijelző közölte velem hogy alacsony a keréknyomás, a kijelzőt álváltva a bal hátsóból 1 bar hiányzott.
A gumis még nyitva volt úgyhogy ambuláns kezelést kértem.
Egy csavart találtak.
Megfoltozták.
Köszönet a gyors segítségért!



A múltkor szétszedtem a bal gólyalábat, ma a jobb volt a soron.
Itt egyértelműen bebizonyosodott a múltkori sejtésem. A toronycsapágy kattogva, akadozva forog. Sajna ezt cserélni kell.
Rendeltem is egyet, amennyiben megjön ez egy másik történet lesz...
Szóval elővettem az új TRW teleszkópokat - amit még szeptemberben vettem - és összehasonlítottam a kiszedettekkel.
Röviden: jól gondoltam, cserés mindkettő.
Bővebben:
A kocsiból kivetteket szinte két ujjal össze lehet nyomni és úgy is marad. A TRW-ket egyértelműen nehezebb és gyorsan vissza is jön. (4.kép)
A két teló látszatra egyforma, egymás mellé állítva a rugótányér kezdőpontja ugyan oda esik. (7.kép)
Ha a beépítési irányba forgatom őket a rugók végei is szimmetrikusak lesznek. (8.kép)
A toronycsapágyakat rápróbálva stimmel minden. Erről nincs képem, mert két kéz kellett tartani a csapágyakat és nem volt harmadik fényképezni :-)
Nincs más hátra:
- lefesteni a rugókat,
- letisztítani a balos toronycsapágyat,
- megvárni az új toronycsapágyat,
- összerakni az új telókkal,
- mindent visszarakni.
Tavasszal még egy futóműállítás is kell.








Anno a 2024.07.31. Porvédő csere során felmerült hogy mi lenne ha ki kellene cserélni a toronycsapágyat. (1.kép)
Sokáig a "nem létezik" kategória volt (cikkszám: DS 60651125/60585428; SN 60629998/60585427), már itt-ott szemmel jól látható összegért beszerezhető. 180 Euró körül találtam a legolcsóbban, ehhez jött volna 35 Euro postaköltség.
Sok-sok fórum és komment szólt arról is hogy létezik belőle jobbos és balos is (DS/SN). Csak jobbost lehet kapni, vagy párban 450 Euróért (+posta). Gyakorlatilag a kettő azonos csak a jelölésben térnek el. Hogy miért fut két cikkszámon csak Giovanni tudhatja.
Kicsit körülnéztem hogy nem lehet-e másképp megoldani.
Röviden: NEM
Hosszabban:
- csak a belső csapágy cseréje. Néhány onlineshop találatot dob a 19832-FEB támcsapágyra. Rendeltem egyet (2.kép), a három csavar pont stimmel a támcsapágy szegecseire, de ennyi. Ez egy szilent, nem forog. A másik találat a volt RUVILLE 866000 volt. Találtam egy videót is ahol az eredetit szedik szét, kár hogy csak félig. Szóval nehezen tudom elképzelni hogy hogyan passzol bele. A hab a tortán hogy egyes fórumok szerint nem is lehet szétszedni a gyári támcsapágyat, mert a belső gumi utólag van beleöntve és az tartja össze az egészet. Valószínűleg a videó készítője is ezért állt mer a szétszedéssel. - NINCS megoldás
- Alternatív toronycsapágy - több tipp szólt a 145/146 páros (3-5. kép) toronycsapágya mellett. (DS 46414183 / SN 46414184 - a csapágy maga: 7601502/60806398) A felső rész tökéletesen illik a toronyba (4.kép), csak az alsó ténylegesen forgó rész kicsi a Spider rugójába. Ide 100 mm-es belső átmérő kellene. - NINCS megoldás
- Ránézésre jónak tűnik a FIAT Bravo támcsapágy is. A gond hogy ehhez is a 145/146 alsó csapágya tartozik, ami kicsi a Spider rugójához...
- A 145/146 páros rugója a neten lévő adatok alapján bemenne a gólyalábba, de pár mm hosszkülönbség lenne. A rugóállandókról nem is beszélve. - számomra NEM megoldás, nem keresgéltem tovább.
- A 145/146 komplett gólyalába (6.kép) a neten fellelhető adatok alapján egy az egyben bemenne, de akkor megint más rugóállandók és csillapítás.- számomra NEM megoldás, nem keresgéltem tovább.
A kiszedett toronycsapágy jónak tűnik (kopp-kopp), egy tisztítás azért ráfér. Érdekes lenne valahogy megkenni benne a csapágyat, a benne lévő kenőanyag már 22 éves...
Az új TRW teleszkópok már megvannak, egyformának tűnnek a benne lévővel. (Eredetileg ezeket akartam cserélni mert a jobbos nagyon könnyen járt.) A rugó és a gumi alkatrészek jónak tűnnek, csak a rugó végén lévő "csövet" kell valamivel pótolni.








Az őszi Tour de Balaton után álomba szenderedtünk.
Kerekek felfújva.
111.223 km
103.864 km-el kezdtük az idényt 2024.02.24-én.
Az idei szezon 246 napos volt és 7.359 km-t mentünk.
598,51 litert tankoltunk összesen 384.935 Ft-ért.
2024.11.12. Akku lekötve

