Mutasd

>> Szerviz2014-11-03

Némi búgás és az elejében tapasztalható bizonytalanság miatt átnézettem a futóművet. A hibalista:
- hátsó kerékagycsapágy
- axiál csuklók
- porvédők
- kormányösszekötő gömbfej
- stabpálcák
- toronyszilentek
Ezt mind kicserélte Tuningman. Szegény a csapágy leszedésével megküzdött nagyon. Egy szerszám látta kárát, eltört miközben próbálták lelazítani. A futómű állítása körül volt némi bonyodalom, de végül be lett állítva. Így pár hét távlatából kiderült, hogy nem túl jól, elég bizonytalan az irányítása ahhoz képest, hogy minden új és be is van állítva. Amint feltettem a téli kerekeket, újra beállíttatom valami hozzáértővel, mert ahol most volt az autó ott bár a felszerelés jó volt, de a hozzáértés már hiányzott(a szerelő bután közli, hogy nem is állítható a hátulja, pedig a gép azt írja. Ez mindent elárul a képzettségéről.)
Az alsó motorvédő burkolatból ki kellett vágni egy kis darabot, mert nagyon lekonyult egy részen, és így leültetve minden szaron húztam végig. Ráadásul egyszer mikor letolattam egy füves részről, a padkába beakadt és le is téptem az egészet, úgy kellett felkötözni gyors kötözővel.

 
>> Szerviz2014-08-16

166000km-nél, tehát 8000km után cseréltük a 10W-60 Xado-t, 5W-50 Xado-ra. A csereperiódus alatt 8dl olajat töltöttem utána, ami azt gondolom teljesen vállalható. Ebben volt egy Olaszország, autópályán 130-160 között kényelmesen, sok napi használat és néha egy kis dundizás:).
Érdekes jelenség, hogy az autó ha sokat áll alapjáraton és/vagy rányomom a klímát, akkor elkezd füstölni a kipufogó(?). Olaj szaga van és sokat látott szerelők is csodájára jártak a kikapcsolható füstölésnek. Egy mert megszólalni csak, az is halkan, hogy "mintha elvesztené a vezérlést?". Ez biztos mindenkinek sokat mondott, de én annyit értettem belőle, hogy blézacerrel abcugol vezérlést :). Inkább csak csúnya, a olajfogyasztásban nem számottevő. Legalább is azt gondolom, mert a 8dl keletkezhetett abból is, hogy a szelepdeklinél folyt egy kicsit a felújítás óta. Most az is meg lett csinálva, tehát lehet nem fogyaszt olajat egyáltalán.

>> Esemény2014-05-15

Azzal kezdeném, hogy a XIV. amore pókeren egy óriás betlit húztam, enyém lett a lófej, így legalább megtapasztaltam a mennyt és a poklot is. Nem is írtam róla blogot, akkora csalódás volt számomra. A gyors kiesésemet akkor annak tudtam be, hogy a 7-es asztal 2-es széket húztam, ami pókeres közegben (7;2) a legrosszabb kombináció (nem mellesleg egy ellimpelt KK szettesedett le a floppon az én 2-es szettemmel szemben, ami még pókerré is alakult, hogy igazán fájjon). A mostani játéknál is sikerült ugyan ezt a helyet kiválasztanom, ami komoly nyomást gyakorolt rám. Az első óra ennek fényében borzasztóan gyászosra sikeredett. Már alig volt zsetonom, mivel pocsék lapokat kaptam, ha partiba mentem, vagy legyorsultak, vagy el sem talált a lap. Az egyik osztó mondta is, hogy a végén kellenek a jó lapok, ne izguljak még. Akkor ez nem volt számomra megnyugtató, kapaszkodtam az asztal szélébe sokszor, hogy ki ne essek. Próbáltam érdeklődni, hogy el tudok-e ülni innen, de nem lehetett.
Viszonylag gyorsan kialakult a döntő asztal, így újra helyet kellett húzni, ahol már az 1-es szék lett az enyém, Halesz pedig megnyerte az én helyemet. A sors fintora, hogy Halesznak viszont bejött a hely, és szépen elkezdett mellettem épülni.
A döntő asztal a lányoknak köszönhetően nagyon jó hangulatban kezdett. Szalamandra és Timpiri jól elszórakoztatták magukat és minket is, az "úristen, rám hívtak" című felkiáltással pedig végképp kitört a röhögés!
A feszes játéknak köszönhetően szépen gyarapodtam, majd próbáltam kicsit erősködni is, ami nem mindig volt sikeres. Ennek ellenére mikor Gyuszkót kiejtettem buborékként, rájöttem, hogy bőven chipleader vagyok, nem kell nagyon izmozni. A végjátékban Zolival meccseltünk, ahol szépen csipegette a zsetonomat, addig amíg végül közel fele-fele nem volt a zsetonmennyiség mindkettőnknél. Mindketten be voltunk feszülve(én mondjuk jobban), a vakszint a zsetonkészletünkhöz képest alacsony volt, kinézett még legalább egy óra játék ebben a formában. Felajánlottam egy felezést a pénznyereményre, amit Zoli elfogadott, így a kupáért tudtunk meccselni. Pár körön belül egy ász párral allin tudtam hívni,amivel majdnem az összes zseton átjött hozzám. Egy BB maradt neki amit a következő partiban (4;7s vs. T;7o) el is nyertem.

Az új hely nekem szimpatikus volt, nem láttam az a sok pókertermi kannibált, akik állandó vendégei az ilyen helyeknek. A társaság is nagyon jó volt, mondjuk hiányoltam a kemény magból pár embert, akik szintén állandó résztvevői az amore póker versenyeknek.
Remélem a következő versenynek újra maximális létszámmal és hasonló hangulattal tudunk nekimenni.

>> Tuning és extra2014-03-15

Hirdettek egy fekete bőrbelsőt, amire rég vártam már. Szegedig kellett autózni érte, de szép is volt, nem is volt drága, ezért megvettem:). Valakinél olvastam, hogy 15 fok alatt ne szereljünk kárpitot, mert törik/szakad minden, de én mindenképp túl akartam esni rajta, ezért én nekiláttam, független a hőmérséklettől. A "B" oszlopon eltörtem mindent amit lehetett, a jobb1 küszöb borítása is 3 darabra tört,miközben megpróbáltam felszedni, tehát megtanultam, hogy hidegben nem szerelünk kárpitot!
Az üléseket persze ki tudtam cserélni, de az ajtókárpitok felszerelését nagy örömömre Tuningman válallta, nem mellesleg az általam eltört összes műanyagot megcsinálták (!), úgyhogy olyan patentul áll a belseje, hogy még a "Béla" is megjegyezte, hogy "nem nagyon láttam még nem nyikorgó bőrös 156-ost..."
Ülésfűtés nincs, viszont fekete:). A régiből ki kéne bányászni, megcsináltatni, beszerelni... tiszta rémálom. Láttam páran megcsinálták, én biztos nem szedem szét.

>> Szerviz2014-01-08

A bejáratást 4000km-re redukáltam, mivel ahány embert kérdeztem, annyi számot hallottam. 3-5000km volt általában, tehát annak az átlaga 4000:). A felújításnál eldőlt, hogy ezentúl csak Xado olajat teszek bele, így most is az került bele, de most már 10W-60. Az olajért és a szűrőkért köszönet Tuningmannek. A képért elnézést, Bolhás a szerelő beletrollkodott puszta jóindulatból:), mert záróra után 1,5 órával tudtunk csak nekikezdeni a cserének, és én ennek ellenére nekiálltam fotózással az időt rabolni.

 
>> Szerviz2013-11-21

Egy igazán jó lapátot szerettem volna, kicsit meg is döbbentett az ára... Bosch volt az előző is, bár nem ez az aerotwin, de jól törölt hosszú időn át. Remélem ez is sokáig végzi majd a dolgát.

>> Szerviz2013-11-15

Végül megoldódott minden problémám egy Vernet termosztát beszerelésével. 88fokon nyit, gyönyörűen vándorol a mutató, öröm nézni ahogy működik! Ventilátor sokkal később kapcsol, sikerült megoldani a kocsi megfelelő hőháztartását.
Az egészért köszönettel tartozom Tuningman cartársnak, aki nagyon olcsón beszerezte, beszerelte, és egy petákot nem fogadott el a termosztát árán kívül! Igazán önzetlen dolognak tartom!

>> Szerviz2013-11-12

Az autó hullámzott régóta, nem durván, csak részterhelésen. P1172 P1173 P1175 P1176 hibajeleket kaptam pár napon belül kétszer is! Nem feltétlen az LMM hibájára utal, de így meg lett az indok a cseréhez. Amúgy talán annak is köszönhető, hogy a sport szűrőt legutóbb úgy teli fújtam, hogy csurgott belőle a légszűrőházba az olaj :(. Megpróbáltuk kipucolni újra a légtömegmérőt, de ezt már régebben is megtettem párszor, valószínű az sem volt pozitív hatással az élettartamára :), így hát muszáj lett beszerezni egyet.
Végül kiko szerzett szemtelenül olcsón egy bontottat, amit gyorsan berakott a korom sötétben. :)
Érezhető a változás, sokkal simább a járása, dinamikusabbnak érződik. Kerestem a durrogást is mivel Kikonak eltűnt a csere hatására, de egyelőre nem hallottam - mondjuk nem is mentem még sokat, nem volt sok időm megfigyelni. Remélem az is megoldódott és a fogyasztásom is beáll majd egy alacsonyabb értékre.
Törlöm a hibakódokat, remélem a keverékképzés probléma megoldódik.

Update 2014.01.08.
A hibaüzenet nem jött elő azóta sem, szóval nagy valószínűség szerint itt volt a gond.
.

>> Szerviz2013-11-06

A betett facet termosztát konkrétan 95fokon nyitott!
Ez több mint problémás:
-a ventillátor 93 fokon bekapcsol, még mielőtt a rendszer nyitna
-folyamatosan forráspont közelében van a motor hőmérséklete, hosszú távon valószínű nem tenne jót
Kivettük, vissza a régit. A bárdinak vissza vittük, azt mondták bevizsgálják! Mi tökömet vizsgálnak rajta? Nem jókedvemben cuccoltam vissza! Állítólag sosem volt vele gond.... Persze, szerintük a kocsinak van baja, nem a termosztátnak... Hagyjuk... Kezdek ideges lenni...

 
>> Szerviz2013-10-31

Amit hoztam termosztátokat, végül nem rakták be mivel a benne lévő is jó volt. Volt... 3 napig... 200km van a motorban, nem tenne jót ha így mennénk Pécsre, ezért még délután gyorsan szerezni kellett egy termosztátot és be is kellett tenni. Facet lett, ezt hozták gyorsan, olcsón(mikor elindultam a szerelőhöz a termosztát újra működött, rohadjon meg most már kicseréljük). Miután bekerült, elindultam vizsgára(két évet kaptunk:-P).
Érdekes módon felment a mutató 90 fokig, sőt, még feljebb is kicsivel, majd ott libikókázik most. Meg is ijedtem tőle, mivel más esetben szinte csak dugóban járt ebben a tartományban a mutató. Ezek szerint az előző termosztát egy alacsonyabb értékre volt beállítva, OBD-n keresztül 87 fokon nyitott. Erre kíváncsi leszek, majd kiolvasom ezt is.