Tagok >> Jack >> 156 SW 2.0 JTS >> Blog
- Típus:156 SW 2.0 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:fekete
Újabb 2évre kapott vizsgát. A HC érték kicsit magas volt alapjáraton, de a fékek olyan szinkronban működnek amilyet még nem láttam.
186000km-nél volt a következő 10000-es olajcsere. Most is Xado 10w-60 ment bele és Mann filterek.
Egy sima lengőkar cserének indult, aztán sokkal több lett belőle.
-jobb felső lengőkar (lemförder volt előtte is, kiszakadt a porvédő gumi, fél év alatt kipusztult)
-bal alsó lengőkar (TRW)
-kézifék kötél mindkét oldalon
-hátsó féktárcsa (zimmermann)
-hátsó fékbetét (TRW)
-egy új akksi (Varta)
-hátsó stabilizátor szilentek (gyári)
A képek megmutatják miből mi lett. Az egészet a tesóm csinálta, rájött, hogy be tud bőrözni dolgokat, és rávetette magát:). Ja, úgy fél óra alatt....
Erről nem írnék alapban, mint ahogy azt sem írom le ha lemosom a kocsit, viszont olyan tortúrába torkollott, hogy muszáj vagyok leírni, mások is okuljanak belőle.
A legutóbbi futómű állításnál a kwik-fit műhelyénél a szerviz vezetőjével abban maradtunk, hogy ha cserélek téliről nyárira, hozzam el a kocsit, és megnézzük a nyári kerekekkel hogyan áll a futómű, ha kell, utána állítanak. Így is tettem, betettem a kocsiba a nyári kerekeket, vettem 2 michelin ps3-at előre, mert azok kopottak voltak, és kértem időpontot a műhelybe. Április 1-én reggel 8órára kellett oda mennem. Már az időpont is nyűgős nekem, sosem tudok ilyen korán kelni, de ez egyszer a célért megteszem. Odaérek nagy késve(nem szoktam a dugóhoz ami ebben az időpontban várt), az autóval beállnak a műhelybe, kiszedik a kerekeket a csomagtartóból, nézik, forgatják, majd kijön az állítólagos alfás kolléga, hogy ezek a gumik nagyon kopottak. Mondom, hogy a hátsó ülésen van 2, mert az elsők tényleg el vannak használva, a szar futómű beállítás megette a belsejét. 1perc múlva vissza jön, hogy ez kevés, mert a hátsónak meg a széle a kopott, azt ő nem teszi fel, mert kimegyek a műhelyből és meg fogok pördülni(???), összetöröm magam, és ő ezért nem vállalja a felelősséget. Ott álltam, WTF??? Április 1-i tréfa biztos, reggel van, nem fog az agyam, de újra elmondja, mondom akkor a saját felelősségemre tegye fel. De nem teszi, mert akkor rosszul fog aludni. Hogy rohadjál meg akkor! És kihozza a gumit, mutatja, hogy a széle kopott és emiatt szarul fog állni a kerék és amúgy sem lehetne beállítani a futóművet. Na jóóóól van máá! Ekkora baromságot is rég hallottam szerelőtől, de mikor ezt elkezdtem ecsetelni, közölte, hogy 20 éve szerel és nincs igazam, az szarul áll majd a gumi miatt, és ő akkor sem teszi fel. Baszod az nénikéd, akkor viszem máshova, titeket meg leszarlak akkor ezen túl ha ekkora hülyék vagytok. A múltkori futómű állítás is kabaréba illő volt, mert időpontra mentem de a futómű állító berendezés akksija lemerült, mert az okos kolléga nem tette a helyre rendesen, elbaszták a délutánom, aztán harmadikra sikerült végre beállítani. Ez feledtette a sok bosszúságot, mert a végén tényleg nagyságrendekkel jobb lett, mint volt, de ez az orbitális baromság, amivel megakartak etetni, végképp betette a kaput. Kwik-fit soha többet! (vizsgaállomáson és a nap folyamán megjárt gumis és futóművesek szerint a gumi kopott, de egyáltalán nem indokolt a "túlkopott" jelző, az meg hogy így nem beállítható, tényleg arról tanúskodik, hogy a tagnak lövése nincs a szakmáról)
Itt kezdődött egy kálvária, mert a kerekeket fel kellett tenni, nem hurcibálhatom napokig magammal, a futóművet meg hozzá akartam állíttatni. Telefon barátoknak, szerelőknek, gumistól gumisig mentem. A gumisok tele munkával, futóműves is csak délután. Ficsort felhívtam a Fehér úton, mondom sportcsomagos beállítás van-e? Ők nem állítgatnak semmiféle sportbeállításokat, ők csak simát állítanak! Óóóó, te műszaki antitalentum, inkább tényleg ne nyúljál hozzá!!! (ez a város egyik legnagyobb, leghíresebb gumis és futóműves műhelye!)!!! Végül ahhoz a gumishoz mentem, aki tavaly összekarmolászta a felni szélét, mert olyan ótvar gépe volt,ami a 225/45R17 gumit nem tudta a felniről önerejéből leszedni. Nos itt azonnal be tudtam menni(talán nem véletlen, később ki is derül miért), a szerelő srác nagyon rendes és segítőkész volt(később is mikor a problémák kezdődtek), említettem a tavalyi gondom, mondta is, hogy van új gép, don't panic:)! Leszedte, feltette a gumikat, centírozta is őket. A hátsót kérdezte, hogy megpörgessük-e? Persze, ha már itt vagyok. Erre a gép azt írja Kívül 100g, belül 20g! Húúú, ezt jól megütötted, ki kell majd görgőzni, de most megcsinálja, hogy menni tudjak (a nyári kerék kíváló volt, nagyon vigyáztam rá mindig). Felrakott 100g súlyt a felni belsejére, gyakorlatilag a felni fele csak súly volt. Megpörgeti, nézem ahogy pörög, teljesen excentrikusan forog a gépen. Mondom neki ez mintha nem lenne a gépen rendesen fent. Áááá, dehogy, a gép központosan rögzíti. Szerintem meg nem, vedd le kérlek, tedd fel újra. Leveszi, felteszi, pörget, most kiírja azt amit feltett, de az ellenkező oldalra. Mondtam én. Kapírgálhatta le amit feltett. Elnézést kért, felrakta a kerekeket, fizettem, elköszönés. Reméli jó lesz, good bye. Kikanyarodok, gyorsítok, fura a kocsi, 60-70km/h zörög minden a kesztyűtartóban. Megállok. Irány az autópálya akkor. Ott gyorsítás, 110-nél olyan vibrációk keletkeztek a kocsiban, hogy a látásom elment, homályos lett minden, lassítanom kellett. Irány vissza a műhelybe, mondom mi a gond, sztem a kormányt nem rázta, de ki tudja, kezdjük hátul a gond keresést. A másik centírozó géppel megnézte, hát valóban, volt benne szerinte 10g mindkét oldalon. Irány az autópálya, most meg az idáig nem érzett eleje kezdte, vissza megint, tünet ugyan az. A szerviz tulaja már felháborodva kérdezte miért látja itt egész nap ezt az alfát, mi a gond. Wazzeg az, hogy szar az összes gépetek, és egy 1órás munka a délelőttömbe kerül és háromszor kell le-fel szerelni a kereket (persze nem sikerült így sem a centírozás)! Kifelé jövet a futóműves akit ajánlottak, adott 25 percet, hogy zuglóból a Méta utcába kiérjek. Sebaj, az egy évezred nekem. Csak a Hungária dugóval nem számoltam . Kitéptem a hajam a dugóban, mikor felszabadult az út, kb 4,5 millió forint értékű szabálysértést elkövetve kiértem a Méta utcába 14.05-re. Pázmány Peti nagyon rendes volt, behívott, mért, állított. Közölte szarul volt belőve a hátulja, talán padkáztam vagy kátyú is lehetett(igaza volt, fogtam egy kátyút), ez 30' elállítódást eredményezett. olyan faszán beállította a futóművet, hogy a kwik-fit ilyet sose fog tudni, pár keresztkérdésből tudta mit akarok, még mikor a műszer fent volt, megrángatta a kormányt, elmegy-e az érték, nagyon profi volt. Buktam egy műhelyt, de nyertem egy sokkal jobbat! Mindenkinek ajánlani tudom csak, verseny autókat is állít, tényleg érti amit csinál. Végül a felhőtlen örömöm az árnyékolta be, hogy a kocsi rázott még mindig, ahhoz a gumishoz én már hat ökrös szekérrel sem lennék vissza vontatható. Ekkora bénázás után mit tudnék kérni tőlük? Nem véletlen nincs ott senki soha. Szarok a gépeik, képtelenek egy rendes centírozást megcsinálni, most "csak" a lakkot pattintotta le a gép egy helyen, nem karmolászta össze a felnim. Két nap múlva egy másik gumisnál kiderült, hogy +20g volt mindegyik kerékre feltéve, amit le kellett szedegetni. Hát tényleg szar a gépük...
Tanulság:
-gumisnál ahol megégetted magad, ne menj vissza soha többet, tuti nem jársz jól
-a nagy franchise műhelyek szarok, ott olyanok dolgoznak akiket a rendes szakműhelyek eltanácsoltak, mert "túl okosak voltak". Nyilván egy hibás gömbfejet felismernek(Ja, mikor beálltak a kocsival, elkezdték az indexeim meg a lámpáim vizsgálni. Mi a tököm ez? Vizsga állomás? Mit foglalkozik az égőkkel?! Barom!) Ez a szakma Mc'Donalds-a, mindenki saját felelősségére fogyassza
-a jó futóműves/gumis kincset ér, ránézésre nem mondható meg ki a szaki és ki a kutyaütő. Sajnos próba útján derül ki mindig, ami elég költséges (25k volt a kerékcsere+állítás összesen és 1,5 nap) Lent látható a kifogásolt gumi. Szerinte ennek a széle olyan kopott, hogy nem lehet a futóművet beállítani! LOL!
A motorgenerál óta csak Xado olajat használok, abból is ezt a két fajta viszkozitásút. A téli hidegben gondoltam a hígabb olaj jobban teszi majd a dolgát, nyáron és a pályanapokon pedig a 10W-60 ami szükséges a kocsinak.
Tapasztalatom szerint normál használat mellett akár lehetne ebben 10W-40-es olaj is, nem sok különbség jön ki egyszerű városi használat mellett. Amit észre vettem, hogy az 5W-50 olajtól hidegben szebben indul, kevésbé erőlködik az önindító és a punnyadt akkumulátorom. Viszont a motor járása alacsony fordulaton -és úgy általában is- sokkal nyersebb. A 10W-60-tól sokkal selymesebben jár, teljesítményben és fogyasztásban nem jelent különbséget a két olaj. Az alapjárat is könnyebben beáll a sűrűbb olajtól, a vezérlés módosító is ugyan annyi idő alatt hallgat el, szóval nem látom értelmét az 5W-50-nek sehol. Nekem, ahogy és amire én használom, a 10W-60 a jobb, szimpatikusabb. Hozzá kell tennem a véleményem szubjektív, nincs semmilyen komolyabb mérés mögötte, csak az érzetre történő megállapításaim írtam ide. Másoknak lehet ettől eltérő tapasztalata vagy véleménye más hasonló viszkozitású olajjal.
Én Xado-t használok csak, ennek a speciális tulajdonságait (a fémkerámiáról beszélek) nem tudom bemutatni, mikroszkóppal nem vizsgáltam a henger falát. Azt viszont érzem, hogy az autó 20k km alatt "beérett", mechanikai zörejektől teljesen mentes, nagyon halk járású, teljesítménye konstans, mintha még erősebb is lenne, mint 10k km-rel ezelőtt. A közeljövőben szeretném leméretni, mekkora is a benne rejlő teljesítmény, hiszen a JTS-ről köztudott, hogy a gyári 166Le sose volt meg benne, 145-150Le körüli értékeket mértek a használt motoroknál. Majd meglátjuk mit mutat a műszer...
Most 10000km ment bele a csere óta. Azért is engedtem eddig a 8000 helyett, mert ebben sok volt az autópálya használat. Most újra 10W-60 került bele, természetesen Xado!
A hibajel amit kiolvastunk, lambda hátsó 2 és az összes ehhez kapcsolódó üzenet. Meg is örültem, hogy nem a felsők, mert az 1,5x annyiba kerül. Gábor (Tuningman) szerelte a kocsit, ajánlotta ha már leszerelte, cseréljük mindkettőt, a csereperiódusa úgy is 150k km. Legyen. A próbakörön újabb hibajelet dobott. Kiolvasva a felső 2es adta be. 2éve cseréltettem ki, sokáig nem bírta... Most az is érkezik. A felső egyes még gyári, várom az idejét, mikor adja fel a küzdelmet.
Ez az amire úgy érkeztem, hogy eredetileg nem is volt biztos a részvételem. Évi is eljött velem, sose volt még pókerteremben. Hátha kedvet kap, majd kitanítom, aztán indulhat a legjobb női játékos címért:). Nagyon jól és nagyon jó hangulatban kezdődött a játék, az első szünetig nagyon laza játék folyt, mentek a szokásos ugratások, vicces beszólások. Még lapokat is kaptam, néha játszani is tudtam velük, ha nem is lettem chipleader, de nem álltam rosszul a szünetre. Aztán valami megváltozott, a lapok sem úgy jöttek, ha láttam fantáziát a lapban, elkezdtem vele játszani, akkor sem talált el semmi. De nagyon semmi. Aztán gondoltam egy merészet, ami inkább hasonlított valami kamikáze akcióhoz, aminek a végkimenetele az volt, hogy mehettem haza. Treff A8-cal beemeltem, Kiszozi megadta. Ketten maradtunk, és az előzetesen látott játéka alapján azt gondoltam ki tudom csavarni a kezéből majd a lapot egy semleges boardon. A floppon agresszívan beemeltem. Elgondolkozott mi a célom, de megadta, amivel meglepett. A turn is totál semleges volt, rálőttem még egyet, pedig itt már értelmetlen volt bármit is cselekednem, amit kis hezitálás után megint megadott. Itt leszállt a köd, hisz belül tudtam, vesztettem, de pot committed voltam, a riveren allin mentem, akármi is fog történni. Nos az történt, hogy a floppon 4-es szettje volt, nem csoda ha nem sikerült kicsavarni a kezéből a lapot. Zoli, aki később megnyerte a trófeát(megint:) ) mondta is miközben szedtem a sátorfámat, hogy elég átlátszó volt a blöfföm, Ő is megadta volna. Mondjuk ellene nem is kísérleteztem volna ilyesmivel, ráadásul ki dobott volna el egy szettet egy ilyen boardon? Így jártam, most már csak a tanulság maradt meg belőle. A februári játékon megpróbálok ésszel játszani, a FT-re be kell jutnom mindenképp, Zolit szeretném újra megszorongatni;-).
Ajánlás útján a Váci úti Kwik Fit műhelybe mentem, ahol a munkafelvevővel beszélgetve kiderült, láttak már alfát, a tagnak a kocsija is bár nem alfa, de egy "porig ültetett" gépsárkány, eloszlottak a kételyeim, hogy esetleg megint valami kontárság fog a kocsival történni. Éreztem, tudtam, hogy rettentően rosszul van beállítva a futómű, mert változó tapadási viszonyok között, illetve rosszabb útburkolaton és erős terhelés alatt össze-vissza kacsázott. A szerelő aki kezdte volna beállítani, kijött, hogy mi a gondom vele, mondjak pár szót. Elmondtam, hogy eldobálja a hátulját, hullámzik erős terhelésen kanyarban, egyik oldalra bizonytalanabbul fordul, stb... Úgy nézett rám, mint vmi marslakóra, majd halkan és kicsit lenézően közölte, hogy ez lehet lengéscsillapító is. Mondtam, szerintem nem az, de majd a műszerek megmutatják úgy is, szerintem a hátulja szar, az eleje meg ahhoz van állítva, úgy kuka az egész ahogy most ott áll. Jó fél óra múlva kijött emberünk a kocsival, be lett állítva. Most ő jött lógó orral, hogy hát a hátulja nagyon rosszul állt, az egyik oldal -4,2, a másik -0,2. Az eleje ennek megfelelően hasonlóan szar volt. Most nagyon faszán beállított mindent, mutogatta a paramétereket, mi hol áll éppen. Tényleg nagyságrendekkel jobb lett, mondhatni tökéletes. Én kicsit több összetartást adtam volna magamnak, mert így középállásban nem elég feszes, de ha most ezzel visszamegyek, hogy húzzon rajta 1-2 tizedet összébb, lehet elküldenek a picsába, hogy ez nem rally műhely. De lehet megpróbálom, hagytam annyi jattot, hogy egy kérdést feltehessek még:).
A nyáron a parkolóhelyemen a födémet javították, mikor ráomlott a kocsira a betontörmelék. A vállalkozó felelősség biztosítására próbáltuk az ügyet elintézni. A kárfelvevő olyan jól felvette a kárt (foltjavításra vett egy csomó mindent, holott metál fényezésen olyat nem lehet csinálni), hogy a biztosító ajánlott egyezségre 116k forintot. Ami sérült:
- gépháztető
- tető
- szélvédő
- lámpa
- lökhárító
- sárvédő
- J1 ajtó
Már így is sovány volt az ajánlat, de ezt megfejelték azzal, hogy 15perc múlva visszahívtak, hogy elnézést, de minusz ÁFA! Mi az hogy minusz ÁFA? Egyezségnél? Kb 91k forint?! Szerintük ez így van, ráadásul az önrészt majd a károkozótól kell behajtanom. Ilyet sem hallott még senki a környezetemben, de a telefonos mókus szerint ez egy 50 éves rendelet, mindig is így volt. Nos ezt az ajánlatot nem fogadtam el, hanem megcsináltattam számlára. Érdekes, hogy így 276k volt a számla, ami a közelében sincs a biztosító által ajánlott összegnek. Rohadék egy brigád. Több hónapig ültek a papírokon, nem fizettek ,majd hirtelen a szabadságolásom közepén ők mindenáron a tetőt meg akarták mérni. Végül találkoztam újra a kárfelvevővel, aki újra körbemérte a kocsit, de mindenhol(!), majd elégedett mosollyal távozott, mondván, küldik a pénzt, papírokat. 4nap múlva felhív a biztosító, hogy akkor egyeztetné a számlaszámot, küldené nekünk a pénzt! Wazz, milyen papírt néztek ti ott bent? Ott van egy cég aki a kárrendezéssel meg van bízva, oda kell küldeni a pénzt! Válasz: "köszönöm, ez hasznos információ volt." Persze az önrésszel csökkentett összeget küldik, a maradékot be kell vasalnom a betonkorr kft-n, vagy azt is majd a kárrendezők behajtják? Itt még nem tartunk... Amúgy az MKB biztosító ez a töketlen banda.
Ha már fényezőnél volt a kocsi, megcsináltattam a bal hátulján keletkezett tavalyi sérülést. Valami paraszt végighúzta a JH ajtót és a hátsó sárvédőt, de úgy rendesen, fémig. Ez plusz 55k pénz volt, úgyhogy remélem csuklik az a bandzsa fasz, amelyik nem tudott elfordulni anélkül, hogy összebarmolja más tulajdonát.