Tagok >> Dömpi (il dottore) >> Blog
Délután beszerelve a szervószivattyú ... a motor még mindig "sír". Viktor már berendelte a görgőt is az autósboltba. Indulnánk érte. Még egy indítás ... és a "síró" hang elmúlt. Mitől? Rejtély!
Na, másnap irány a klímás!
Egyébként a csomagtérzárat beszereltem - egyedül - és tök szuper, végre nem nyit ki magától és nyitáskor felkapcsol a csomagtérvilágítás!
17:00 óra. Irány ismét Tatabánya (a pályamatrica még mindig jó). Csendes őrültként ülök, a poklok legmélyebb bugyraiban érzem magam...pedig még nem is sejtem, hogy a java hátravan!
18:30. A már említett bontós chartárs megállapítja a magunkkal vitt, kiszerelt klímagenerátorról, hogy kuka, nincs benne kompresszió. Neki sincs jobb ötlete, ad egy szervószivattyút. Elvileg ez is ugyanabból az állítólag 8000 km-t futott kocsiból való, amiből a kettőstömegű, a kuplungszett és a klímagenerátor.
Ad egy csomagtérzárat is, merthogy az is szar volt, no meg jó pár motorvédőcsavart, és a hiányzó gumiütközőt a géptetőhöz, ja és a hátsó ajtó hangszórójához fedrácsot (a gyerkőcők megrúgták és berepedt). Mindezt ingyen.
A visszaúton már kezdek bizakodó lenni, reménykedek, hogy itt a vége!
11:00 óra. A kocsi kész, kuplung összerakva, klímagenerátor kicserélve ... a motor még mindig "sír" !? Mi a f*sz van itt?
Tipp: abban a körben még a szervószivattyú és feszítőgörgő van. Átmenetileg feladjuk.
18:00 óra. Hatalmas vihar közeleg. Cegléden vagyunk. Beugrunk Viktor barátomhoz, megnézni hogy áll a vas. (Sajnos nem engedte, hogy végig jelen legyek a műtétnél, félt, hogy egy erőteljesebb de szakszerű beavatkozást hiányos szakértelmem miatt félreértelmezek, Őt meg lecsapom).
Nos, kuplung levéve, már összefelé rakják. A kinyomócsapágy a végét járta, a kuplungtárcsa mint a papír, a kettőstömegű totál beállva. Ez utóbbi később szét lett szedve: a csapágypersely el volt törve, néhány csapágygolyó porrá volt zúzódva.
19:00 óra. Feleségem kocsijában magambaroskadva ülök hazafelé: Drága lesz! Nagyon drága!
17:00 Viktor barátomhoz igyekszem. Megbeszéltük, megnézi mi baja lehet a klímámnak, no meg Komáromban az erőd előtt a kapunál mögötte álltam a sorban és feltűnt neki egy "síró" hang a motor felől - utánajárnánk annak is.
17:05 Viktor kapubejárója - a váltó felől iszonyatos morgás...hoppá
17:30 irány Tatabánya klímagenerátorért Viktor 166-osával. (a komáromi AlfaCity-re vett autópályamatrica még épp jó)
19:00 Tatabánya, a chartárs 159 és 156 típusokat bont, szerel, és épp egy Brera Spider-t épít újjá az alapoktól. Ad klímagenerátort, egy kuplungszettet kinyomócsapággyal, és egy kettőstömegűt. Mondván, ha szétszedjük, majd meglátjuk mit kell cserélni. Megnyugtatásomra jelzi, van még egy komplett váltója is ha esetleg kellene. A tízezrek már pörögnek lelki szemeim előtt :(
20:00 indulás vissza Ceglédre. Idegszálaim romokban, néma csendben, magamelé bambán bambulva ücsörgök a hazaúton. Teljesen kész vagyok!
A klíma nem hűt!!! Még egy hónapja sincs, hogy fel lett töltve - gondoltam a hosszú kereskedésben való "állóüzem" alaltt elillant. Hát nem! Ereszt valahol!
Másrészt bemondta az unalmast a következő izzítógyertya is. Még jó, hogy nyár van...vagyis lesz mindjárt.
Költség még nincs, de attól tartok lesz. A napokban mindenesetre kiderül.
Két hét múlva AlfaCity! Elkapott a takarítási mánia, csak most nem a lakásban: 6 órán át subickoltam a vasat. Külső mosás, porszívózás, kárpittisztítás, műszerfalápolás, felnipucolás...ja, és végre leszedtem a kereskedésben felrakott reklámmatricákat. A köcsögök pont az oldalsó index alá rakták, holott oda a kígyó kerül, amint megveszem AlfaCity-ben.
A klíma nem hűt, csak langyos fuvallat jön belőle, a hőség pedig idejekorán tombol. Csak hogy érzékelhető kegyen: május 1, 32 fok, a gyerkőcökkel megyünk a strandra.
Csabi haverom gyorsan beizzította a klímás haverját, hogy még a strand előtt fel legyen töltve a klíma. Majd 1 évet állt a kereskedésben - rám várva - állítólag ilyenkor el szokott szelelni a gáz. A feltötés kb. 10 - 15 perc volt. Most működik, hűt rendesen, bár, eléggé zúg...gyanúsan hanos.
Beszereztem a minap egy 147-esbe való origy új csomagolású üléshuzatot. Kicsit küzdelmes volt berakni, de végül is sikerült. Egyenlőre jó lesz...bár hátul a könyöktámaszt most nem lehet kinyitni. Mondjuk, nem is szoktam használni, mert a gyerekeket minden áltorr reggeél be kell kötni az oviba menet, a lehajtott könyöklő meg csak akadályoz. A cél egyenlőre nem a jó kinézet, hanem hogy a kis rosszcsont gyerkőceimtől megóvjam az üléskárpitot. Ez teljesült.
Ha már a műhelyben voltam és megérkezett a várvavárt led-sor is, felraktuk és bekötöttük. A 159 lámpabetéte alatt pont van egy félcentis rés. Ide lett berakva a ledsor. Szerintem állat lett.