Tagok >> Dömpi (il dottore) >> Blog
Eljött az ideje a 147 nagyszervízének.
- Váltóolaj csere (Tutela CAR ZC 75 SYNTH SAE 75W-80 EPAPI GL5 MIL-L-2105 D LEV)
- Levegőszűrő csere
- Fékolaj csere (TUTELA CAR TOP 4 for Alfa Romeo Szintetikus NHTSA n. 116 DOT 4, ISO 4925SAE J1703-J1704 CUNA NC 956-01)
- Komplett vezérlés csere (INA szett)
- Hátsó ablaktörlő gumi csere
- Tompított izzók H7 emeltfényűre cserélése (GE)
- Futómű szilentek, féktárcsák/betétek ellenőrzése (bal eleje koppan kanyarban)
- Fagyálló ellenőrzés és utántöltés
Tervben volt még
- Üzemanyagszűrő csere, de mint kiderült, a 147 1.6 TS-ben nincs
- Szervóolaj csere (TUTELA GI/A ATF DEXTRON II D LEV SAE 10W) - de annyira patika tiszta volt, hogy felesleges lett volna cserélni.
A futómű és a fékek hibátlanok, a bal elülső koppanást a műhelyben nem lehetett előidézni. Ebből az következik, hogy vélhetőleg van valami kezdődő dolog, ami majd idővel és a méterekkel kiadja magát, de egyelőre beavatkozást nem igényel.
Mellesleg a vezérléscserét pont jókor sikerült elkapni. A kocsit 70 440 km-el vettük. Anno a szervízkönyv szerint 60-ezernél megvolt a vezérlés csere, ergo az akkori vezérlés máig még csak 43-ezret futott.
Igenám, de eltelt 6 év! (Volt 2 évig feleségem GYED-en, amikor is a két év alatt ment a kocsival 5-ezret).
Az idő vasfoga pedig dolgozott...az egyik görgő nem járt egyenletesen és mára 1 cm-re el is húzta a szíjat (ld. fotók). Ez persze a védőburkolattól nem látszott.
K*rva nagy mákunk volt :)...no meg Gabriel Arkangyal is vigyáz az alfáinkra.
Valójában az autó a feleségem szeme fénye, de kérésem ellenére sem képes vezetnie a blogot, nekem pedig így nagyon nehéz visszakövetni mikor mi lett cserélve, javítva, ezért úgy döntöttem nyitok itt a kocsinak egy blogot.
Az autó eredeti adatlapja itt található: Signora Dömpi
Végre megérkezett a ebay-ről kemény 11e Ft-ért rendelt felniközép a téli speedline felnimbe. Sajna ami a nyári 19”-os felniben van nem tudtam felhasználni, mert lötyögött benne. Ezért is adta nekem Shadin anno, mert ő is beszívta a gyári felniben.
Ez, amit rendeltem nagyon patent. Kíváncsi leszek mikor kopik majd le az alfa logo.
Amúgy jó a dobozon a felirat:
“Ricambi Original”
“Made in China”
😁😁😁😁😁
Tegnap, ahogy Réka 147-esével jöttem haza a gumistól, lehúztam az ablakot, hogy meghallgassam a kerekeket (mindig így szoktam).
Szóval engedném le az ablakot, erre egy nagy csattanás (majdnem átültem az anyósülésre), ablak pedig leesett. Nem tört össze, csak beesett az ajtóba.
Persze otthon kaptam, hogy mindig akkor történik valami a 147-tel mikor én vezetem...mondtam: máskor el lehet vinni gumishoz, meg olajcserére, meg minden.
Na mindegy, pénteken szétszedjük a szerelőmmel, utána meglátjuk mi történt, és hogyan tovább.
(eddig asszony mindig azzal jött, hogy milyen szar a 159, mert arra már mennyit kellett költenem, bezzeg az ő 147-ese! He, he, he, most végre az is rakoncátlankodik kicsit :) )
UPDATE 1
Na, ma délután szétszedtük a 147 ajtaját.
Ez a kis műanyag bizbasz tört el és szétkúrta a bowdent is. (ld. fotó)
Külön nem lehet persze cserélni csak a teljes mechanika játszik. Bontott lenne 5k-ért, de még a bontós is azt mondta, inkább újat, gyárit, mert lehet 2 hetet fog bírni.
Egyelőre felrámasztottam két léccel, hogy addig is lehessen vele járni.
UPDATE 2
Ki lett cserélve a mechanika: utángyártott került bele, mert a gyári Marelli egy kalap szar.
Viszont még mindig nem jó, mert van az üvegben egy kis műanyag csúszka, ami a helyén tartja az ablakot. Ez is el van törve. E nélkül viszont bebillen az ablak. Ha nem engdi le az asszony akkor megáll a helyén stabilan.
Mivel kérte, csináltam egy hülyebiztos megoldást: leragasztottam a kezelőgombokat (mondjuk nem értem, hogy egy alfás ennyit miért nem képes megjegyezni)
UPDATE 3
EPER szerint a kis műanyagnak van külön cikkszáma, lásd 6. számmal: 46776048 tehát rendelhető külön is.
Meg is érkezett, viszont ennek a kis 750,- Ft-os alkatrésznek a beszereléséhez totál szét kellett szedni az ajtót.Viszont most már tökéletes.
Költségek:
ablakemelő mechanika: 24 000,-
munkadíj: 4 000,-
műanyag csúszka: 750,-
munkadíj: 4 000,-
összesen: 33 750,-
WTF: RPM sensor?
Ma 20 km gondtalan autózás után megálltam a SPAR parkolójában kb. 500 m-re otthontól és 250 m-re a szerelőm műhelyétől.
10 perc bevásárlás után, visszaülve a kocsiba indítottam...de nem indult. Forgatta, forgatta, forgatta, de nem rántotta be :(
2-3 próbálkozás után sem :(
Hívtam a szerelőm, de vidéken volt, úgyhogy jött a telefonos help: hallgassak rá megy-e a szivattyú. Géptető fel, gyújtás ráad...valami halkan zúgott, de nem esküdtem meg arra, hogy a szivattyút hallom.
Ezután benyomtam a sofőr ülés előtt alul az üzemanyag vészleállító gombot, majd levettem az akkusarut és 10 mp után visszaraktam.
Ezután pöccre indult, de dobott hibakódot.
Hazaérve direkt nem állítottam le a kocsit, hanem rögtön kiolvastam: P0335 RPM sensor
Kisvártatva leállítottam majd percekkel később indítottam és indult rendesen.
Ez a főtengely jeladó lenne? Cseréljem most, vagy várjak előjön-e újra a hiba?
Mivel a hiba a következő két hétben újfent előjött, jallamzően akkor, mikor bemelegedett a rendszer, és mindig kb 5-10 perc hülés után gond nélkül indult, immár biztos voltam benne, hogy a főtengely jeladó lesz
Főtengely jeladó cserélve: Gyári Bosch-t kapott.
Le sem kellett venni a motorvédőt, kb 5 perces művelet volt.
Eljött az idő!
Nyári 19"-os kerekek le, téliek fel.
Idén ezen a ponton beújítottam. Liquid barátom méretváltás miatt megvált a 17"-os téli Speedline szettjétől, én pedig megvettem. Pont 3 hete volna nála Győrben a kerekekért, összekötve egy kis bringázással a Fertő tónál, mejd egy kis grillezéssel Liquidékkel.
A felniken lévő gumik még teljesen jók télire 7-8 mm a profilmélységük és 2011-es gyártásúak.
Sajnos felniközepet nem tudott vele adni, a 19"-os kerekeim felniközepe pedig lötyög a gyári felniben, így ezt még be kell szereznem.
A nyári gumijaim viszont úgy tűnik kukák. A két hátsó, ami tavaly előtt még elöl futott, biztosan. Szóval tavasszal vagy 4 újat veszek, vagy legalább is előre kettőt biztosan - a mostani két első kerülne hátra.
Mennyit is futottak:
1. szezon felszerelés 153 268 km, leszerelés 165 202 km
2. szezon felszerelés 171 123 km, leszerelés 183 401 km
3. szezon felszerelés 203 334 km, leszerelés 214 749 km
eddig tehát két szezont futott, összesen 35 616 km-t.
Hát mit mondjak, azért 10 000 km-el többet elvártam volna.
Tegnap kinyitottam a nagykaput....
... az Arkangyal fenekével😩
Még most sem értem hogy lehettem ekkora marha.
Kinyitottam a nagykapu egyik szárnyát, a másikat meg nem.
Rückwärtz, majd CSATT.
szerencsére kifelé nyílt a kapuszárny, így csak egy kis kerítésfesték kenődött a kocsira, amit ablakmosóval le tudtam szedni.
Óriási mákom volt!!!
Ekkora barom nem lehetek!!!
Odab*sztam a felnit a k*rva mélygarázsban.
Közel akartam húzódni a jegykiadó konzolhoz, mert relatíve rövid a karom...erre tessék.
Tiszta lelkibeteg vagyok😩
Gumisom megnyugtatott, hogy nincs gáz, jövő héten esztétikailag rendbe hozza, szerkezetileg a gumi rendben van. A felnit is kijavíttatom.
De akkor is ! Bakker, hogy lehetek ennyire gyík???
Szarul is van kialakítva a lehajtó, mert jobbra kis ívben kell befordulni és a kanyarban van a sorompónyitó konzol, ráadásul szerintem kissé túlzó az a kilógó betonalap, aminek mellesleg le le is kerekíthették volna a szélét.
Az a bosszantó, hogy már sokadszorra megyek le ebbe a mélygarázsba és még sohasem ütöttem oda a felnit.
UPDATE:
A hiba teljes mértékben ki lett javítva.
Kifakult embléma cseréje kipipálva.
Szerintem jól áll neki az új design
Szóval.
Hazaérve Nagybörzsönyből, kipakolás után elvittem az Arkangyalt fürödni. Onnan irány a nagyi, lássa hogy egyben vagyok :)
Ahogy onnan indulnék haza, egy nagy csattanás, kocsi lefullad, égett gumiszag. Újraindítom, erre nincs szervó, majd van szervó, de visít mint állat. Óvatosan gurulok, utcasarkon megint elmegy a szervó. Leállok, géptető föl: szíjjak rendben, szervóolaj nem habzik (tehát nem a tartály szűrője).
Na irány óvatosan a szerelőm,
Nézi, majd felhorkan: szétesett a főtengelytárcsád!
Jah. Levállt róla a gumi, innen volt az égett szag.
Másnap ki lett cserélve.