- főkép

A teleregényt új fejezetéhez érkezett. Ma elvittem Pilisre egy klímáshoz. röpke 2 és fél hónap alatt ő a harmadik.
Azt mondta, holnap reggel feltölti, megfesti, aztán járjak vele néhány napig, majd vigyem vissza.
Mutatott egy zöld színű olajat, mondván gyárilag ez való a klímába.
Kíváncsi leszek.

 

Ma megvolt a várva várt futóműbeállítás :) ...de továbbra is ráz :(
Nem is értem miért vártam mást.
Amikor gyorsítok és terhelés alatt van a kocsi, akkor alig alig érezhetően remeg. A futóműves szerint a job első féltengelycsukló kezdeti problémái. Azt mondta, ha erősödik a remegés cseréltessem majd ki.
A másik remegés, szitálás olyan 120 magasságában jön elő. Viszont érdekes, hogy először kicsit erősebb, aztán alig érezhetőre csökken. Viszont ha visszaeresztem 110-re, akkor ugyanez - először erősebben szitál, aztán csökken. 160-nál tovább már nem mertem nyomni, mert nagyon rázott.
Mi lehet ez? Ez már lassan a vicc kategóriája.
A futóműves még annyit mondott, hogy a jobb első futómű alsó lengőkar hátsó szilent eléggé kivan.
Mindegy, ezek majd későbbi támák.
Most Viktorral azt találtuk ki, hogy ha visszajött a kocsi a klímástól, akkor lekapjuk a kerekeket és átnézzük, áttakarítjuk, nem-e valami kosz került a nyomtávszélesítő vagy a közp.gyűrű alá, netán a kerékbe?

 

Talán kezdenek a dolgok helyrejönni...persze nem akarom elkiabálni.
Ma végre sikerült a rázó, elnyűtt gumikat kicserélni. Már alig vártam, mert a kocsi egész héten állt, ha menni kellett valahová, mindig az asszony OFF-jával mentem, vagy épp ő vitt.
Szóval, mivel nem kellett senkinek a 19"-os OROBICA LINE felnim - szerencsére, mert kiderült, hogy az OROBICA az Alfa beszállítója, ergó gyakorlatilag gyári felnim van - így felgumiztam. Kapóra jött 4 db jó állapotban lévő használt abroncs. Kb. 75%-os, 2008 38-heti, 4-5 mm profilmélység és szépen futnak. Addig alkudtam, hogy végül 20 000-ért hoztam el darabját szereléssel együtt.
A próbakörnél (merthogy okulva a korábbiakból, addig nem fizettem, amíg nem próbáltam ki) csak 140 felett kezdett kicsit szitálni a kocsi. Ezen a hétfői futóműállítás fog segíteni.
Annyiban nem az igazi, hogy végre a gyári 235/40-et szerettem volna (eddig 235/35 volt), de csak ezt sikerült beszereznem, ami pedig 255/40. Végül is ballonosabb, komfortosabb, mint az előző, de kicsit szélesebb is. No majd meglátjuk.

 

Most visszatértem a régi gumisomhoz. Lenne abroncs a régi helyett, nem pont az a méret, amit szeretnék és gyárilag ideális lenne, de jónak tűnik és árban is jó.
Egyedül nem merem megvenni, de egy rövid telefon után Viktor barátom bevállalja, hogy holnap átjön és megnézi. Neki már nagyon sokat köszönhetek és adok a véleményére!
Viszont, mivel még nem biztos a vétel, kisúlyoztatom itt is, hátha csoda történik és jelentősebb rázás nélkül eljutok a jövő héten Pilisre a klímáshoz. Nahát, a központosító gyűrűk ki vannak nyúlva. Már meg sem lepődöm...ezt is cserélni kell.

 

A gumi volt a ludas. Több szakértővel való konzultálás, és gumisnál való megsergetés után kiderült, hogy a gumi szálszakadásos lesz ezért ráz. A felnik tökéletesek.
Most viszont, hogy gumit kell vennem, itt az esély, hogy megpróbáljam a 19"-os felnijeimet 18"-osra, vagy 17"-osra cserélni és akkor arra vennék gumit. Remélem összejön. Mindenesetre aki megveszi a felnijeimet, az jól fog járni. Remélem engem sem fognak átb*szni! Mostmár kicsit sok lenne. Viszont aki mégegyszer megpróbálja, azt tutira kinyírom.

 

8:00 óra, a gumisnál. Súlyozás újra, van benne 20 gr. Próbaút...lenne, de valami nem fasza már az első pár méteren. Leszed, újravisszarak, most jó. Próbaút. Még mindig ráz ez a szemét! Irány vissza.
8:30, leszed, felni marad a helyén, gumik vissza úgy ahogy voltak.
9:30, mostmár irány dolgozni. MOSTMÁR JÓNAK KELL LENNIE!
18:00 óra, hazaút a 4-sávoson. MÉG MINDIG RÁZ!!!


Este fehívtam Nagybátyám. Elmeséltem neki az egész sztorit, és hogy anyagilag kimerültem. Felajánlotta a segítségét, van Monoron egy nagyon jó szervíz, az olasz nagyvállakozó haverjainak a 159-eseit is ott szervizelik. Klímást is tud, és gumist is. Mind lóg neki, úgyhogy elintézi.
Holnap várom a hívását.
Ha ezután sem lesz rendben a kocsi, esküszöm felgyújtom!!!
Ha rendbe lesz, és nagyobb gond nélkül elfut alattam pár évet akkor marad, de csak azért,mert nagy bukta nélkül már nem tudnék szabadulni tőle.
MOST OTT TARTOK, HOGY SOHA TÖBBET ALFA!
Gyönyörű, és imádnivaló, de csak annak való, aki minden hétvégén aláfekszik, szétszedi és összerakja!
A történetnek ugyanis egy ALFA esetén - úgy érzem - soha nem lesz vége!!! Nekem jelenleg totál elegem van!

 

8:00 óra, a gumisnál. A felnik készen, mehet fel a cucc. Most a felnik maradnak azon atengelyen ahol voltak, de a gumikat megvariáljuk, a jobbak előre, a hajszálrepedtek hátra. A gumis szerint megvizsgálták az abroncsokat, kibírják szeptemberig, de azért 200-al ne menjek!
Költségileg ezen a ponton már minden mindegy, idegileg túl mindenen!!!
A gumistól irány a munkahely.
Délután irány Viktor haverom. Visszamegyünk a klímáshoz. Garanciában kérem fesse meg, hogy lássuk hol ereszt a rendszer. Ő "mossa kezeit". Elküldöm a kurva anyjába.
Irány egy másik klímás. 5-10 ezer között megállapítja a hibát, ha kérem, de csak akkor, ha ő javíthatja. Anyád! Majd jól átbaszol az alkatrészzel, mi!? Na nem! 11 évig jártam a Fiatommal és nem is volt benne klíma! Leszarom! Nem létszükséglet!

Este hazafelé a 4-sávoson kicsit megtolom...120-nál a kormány majd kiugrik a kezemből. Basszus, megint ráz. Tatásan megyek hazáig és ömlik rólam az izzadság.

Beállok a garázsba. Közben azon agyalok: MIVEL GYÚJTSAM FEL EZT A KURVA A KOCSIT???

 

Nem hagy nyugodni a hajszálrepedés a gumin. Bár a Balcsit gond nélkül megjártuk, azért az ördög nem alszik!
Irány Cegléd, egy megbízható gumis (az apja a keresztapám haverja).
Megsergetik a kerekeket: a 4-ből három felni üt! Eddig egy gumis sem mondta!!!
Irány haza a téli kerekekért. Azt felteszik, a nyárikat leveszik, leszerelik, majd a felniket viszik Kecskemétre javításra.
Tatás stílusba, óvatosan araszolok haza 34 fok melegben alattam a téli cuccal!
JA, ÉS A KLÍMA ÚJRA NYÜSZÍT, NEM HŰT!!!

 

A gumi-cserebere nem jött be, a kocsi ráz. Visszacseréljük úgy, ahogy volt.

 

17:15 a klímásnál. Direkt nem raktuk vissza a lököst, hátha a klímás átnézi a rendszert...de nem. Nyomáspróba (20 perc), a rendszer tartja a nyomást. Mehet a feltöltés. Elég komoly gépe van, nem csak palack és két cső. A gép egy program szerint automatán dolgozik, először vákumoz, aztán, mit tudom én. Egy jó fél óra és kész.
Boldogan megyek haza.
Igaz, hogy júni. 18-tól a feleségemmel 2 hétig szabin vagyunk, és az eredetileg Németországba tervezett nyaralásunk árát elvitte a kocsi, de 3 nap a Balcsin belefér - van némi lóvé a SZÉP-kártyán a kafetéria jóvoltából. Viktorékkal együtt megyünk.
Este Viktoréknál felmegy a lökös a helyére, Peti haverom hoz új LED-sort (SMD), merthogy a régi megtöredezett a nagy szerelésben. Viktor 166-osa is kap. Na azon sokkal jobb, mint az enyémen. Nekem a régi sokkal jobban bejött. De, mindegy, ajándék lónak ne nézd a fogát, ugyebár!
Még kiszúrjuk, hogy a nyári gumik eléggé elnyűttek, hosszanti hajszálrepedés van a bordában. A hátsót előre tesszük, mert abban nincs. Gumicserére most nincs pénz, ki kell bírnia őszig valahogy!