Tagok >> Dömpi (il dottore) >> Blog
Olajcsere
Olajszűrő
Gázoljszűrő
Levegőszűrő
Hosszbordásszíj
Termosztát
Már egy ideje, ha bemelegedett, elkezdett hátul sípolni a fék.
Először a szerelőm megpróbálta megreszelni a betét sarkát, de mondta, hogy eléggé üveges a tárcsa (még a gyári volt), úgyhogy cserés lesz.
Nem is múlt el a sípolás, úgyhogy csere lett belőle.
Valami lengyel gyártmány került bele, a szerelő barátom szerint ebben a méretben, hátra teljesen jó ár-érték arány.
Majd még a kilincs szorul javításra, eltört benne valami rögzítő, illetve történt egy kis koccanás, úgyhogy lesz egy jobb első lámpa csere és némi polír/fényezés.
Semmi különös, csak az éves oljcsere (12e km-t futott), valamint az 1. henger izzítógyertyája szorult cserére.
lekerült a nyári szett
Bridgestone turanza ER300 205/55 R16" 91W
felrakva: 113 725 km, levéve: 119 509, futott km: 5784 km
téli szett felrakva a mai napon, 119 509 km óraállásnál
Uniroyal MS plus 77 195/60 R15" T DOT3917
Ma felkerültek a téli kerekek, immár vadi új gumikkal. Két téli szezon után ugyanis mostmár megváltam a Liquid-től a felnikkel együtt vásárolt Honkook garnitúrától.
Mivel a nyári Uniroyal Rainsport 3 nagyon bevált (imádom) és már tavaly télire is feleségem 147-esére is az Uniroyal téli gumiját vettem, most a sajátomra is ez a márka került: Uniroyal MS plus 77 225/50 R17" T DOT2719
Profilmélység 9,5 mm
Ár-érték arányban szerintem kitűnő vásár volt, 36k Ft volt darabja szereléssel együtt. És hát 2019 27. havi...azért ez sem mindegy.
Ami gáz, és szívom is a fogam miatta, hogy tavasszal ki lettek cserélve elöl a lengőkarok. Meg is beszéltük a szerelő barátommal, hogy napokon belül majd megy vissza még futóműállításra, de teljesen kiment a fejemből.
Meg is lett az eredménye.
Mostanra a két első guminak totál megette az belsejét. Egy 1 cm-ez csíkban eltűnt a minta. Tavasszal vehetek előre 2 db új gumit, pedig még egy nyári szezon lett volna benne.
Annyiból mondjuk jó, hogy így 2021 tavaszán nem egyszerre 4 db-ot kell vennem (250 ezerért), hanem majd megint csak kettőt. Így kevésbé lesz kasszagyilkos a dolog.
És akkor a számok:
Nyári gurulók:
Uniroyal Rainsport 3 235/40 R19" 96Y XL DOT0818 DOT5017
feltéve 231 803 km, leszedve 240 364 km, futott táv: 8561 km
MÁS: tegnap, vagy ma elhagytam a bal első oldalsó indexem búráját :(
Jövő hét kedden futóműállítás, írtam a szerelő barátomnak, Csabinak, hogy rendeljen egy indexet és cserélje ki. Gondolom búra külön csak bontóban...azért meg nem éri meg 100 km-ert autóznom.
semmi extra, csak a szokásos Selenia 20k
plussz vettem 5 litert, ha után kellene tölteni
Klíma
A klíma story már tavaly nyár óta húzódott. van ez az ominózus cső (cikkszám: 50506456), amit már 2013 májusában, majd 2016 júniusában is ki kellett venni és meg kellett hegeszteni. Majdnem ugyanott. Tavaly nyáron már azt mondtam, nem kísérletezem tovább!
Ezután próbáltam a bontottat, de az 1.9 16V csövét adták Marekék, és az nem passzolt a 8V-be. (Mellesleg nem értem, miért van különbség a 8V és a 16V klímarendszere között).
Több helyen néztem újat, de mindenhol 80-90 000 Ft volt, még Ofiéknál is, kedvezménnyel.
Végül kaptam egy telefonszámot: Fiatalkatrészek.hu
Na itt a RICAMBI ORIGINAL (!) postaköltséggel együtt került 41 000,- Ft-ba!
Most ez került beszerelésre. Utána nyomáspróba N2-vel, majd töltés 460 gramm.
Remélem több szívás már nem lesz a klímával.
Futómű
Már novemberben a műszakin jelezték, hogy majd a futóműre oda kell figyelni, de akkor a felső lengőkarokat jelezték. Már két hete hallottam is nyikorogni, úgyhogy eljött a csere ideje.
Mentem is Csabihoz, gondoltam naivan, legrosszabb esetben a két felső lengőkar kompletten, legjobb esetben csak a szilentje, megúszom max 70ezerből.
Csabi átnézte és megállapította, hogy mindkét alsó (!), a felsőknek kutya bajuk, vagyis a jobbosnál az egyik szilentet kell cserélni.
Dobtam egy hátast!
Ugyanis a jobb alsó 145ezernél lett cserélve, futott 86ezret, a bal alsó pedig 189ezernél volt cserélve és csak 42ezret futott! És nem is gagyi szar lett véve bele, hanem TRW, ami ugye gyári minőség...elvileg.
Ráadásul a bal felső lengőker, ahol csak szilentet kellet cserélni még a gyári, holott a jobbost már cseréltem 152ezernél.
Szóval rohadtul nem értem, mitől függ melyik lengőker gömbfej mennyit bír és milyen tényezőktől függ az élettartama. Teljesen logikátlan számomra a dolog.
Na mindegy, most nem TRW-t vettem, mert mára horror lett az ára, (oldalanként 70ezer plusz) hanem Meyle HD-t kapott mindkét oldalon, ez oldalanként 58ezer volt.
És persze ki lett cserélve a lengőkar szilent is.
A művelet (klímacső és csere, klímatöltés, két alsó lengőkar és csere, no meg a szilent és cseréje) 213 000 Ft-ba fájt.
Még hétfőn lesz egy futóműbeállítás.
Hab a tortán, hogy elkezdett szivárogni az olaj az első lengéscsillapítókból...nyár végén cserés lesz :(
Ma felkerültek a nyári kerekek.
A vadiúj téli szett (Uniroyal MS plus 77) mindössze 1 860 km-ert futott.
Ma felkerültek újra a 19"-os nyári kerekek az imádott Uniroyal Rainsport 3 gumikkal.
Olajcsere és olajszűrő, továbbá leeresztőcsavar csere.