Tagok >> Dömpi (il dottore) >> Blog
Ma estére össze lett rakva a jan.25-én kiszerelt fejegységem. A srác elmondása alapján iszonyat koszos volt a CD-olvasó. Szépen ki lett pucolva.
Visszaraktuk a fejegységet, de csak félig betolva a helyére, majd teszteltük. Kiválóan olvassa az mp3-akat, gyorsa vált, mindent olvas - legalább is amiket próbáltunk.
Viszont nem működik a telefon. Nem mutat térerőt, kiírja egy külön ablakban, hogy a telefonfunkció nem elérhető. Az ablakból való kilépés után fent kiírja, hogy "telefon off".
Még jó, hogy nem pattintottuk be a fejegységet a helyére - bazi nehezen jött ki.
Most visszavitte a srác, megnézi, nem-e belül valamelyik csatlakozót elfelejtette visszadugni a helyére.
2013.01.12-én "droberto" CarTárssal közösen rendeltünk Németországból az Autoteileman-tól néhány cuccot.
Nekünk egy-egy pár Bosch Aerotwin ablaktörlő lett rendelve.
Én épp meg akartam rendelni a cuccot az ebay-en, de még előtte belinkeltem a fórumra.
Ekkor hirtelen mobilon felhívott droberto, hogy rendeljünk közösen, így osztozhatunk a postaköltségeken.
Így is lett. Az áru a héten megérkezett droberto-hoz, jelenleg úton van Paksról hozzám.
A tételek:
- BOSCH AEROTWIN SCHEIBENWISCHER A084S 575/450 MM ALFA ROMEO 159 BRERA SPIDER 17.90 EUR/ 5 528,42 HUF
- BOSCH AEROTWIN SCHEIBENWISCHER VORNE A972S 550/400 MM ALFA ROMEO GT 147 (937) 13.05 EUR/ 4 030,50 HUF
- szállítás 05.64 EUR/ 1 741,92 HUF
36,59 EUR/11 300,84 HUF
- posta Paksról 1 125,00 HUF
Összesen: 12 425,84 HUF
EBBŐL
- az én 159-em része: 6 961,88 HUF
- Réka 147-ese része: 5 463,96 HUF
UPDATE 2013.01.28
Ma befutott a paksi posta. Itt vannak a ablaktörlők.
Úgy döntöttünk, megvárjuk a a téli fagyos időszak végét - a jégdarabkák hadd nyírják csak a régi ablaktörlőket. Szóval az újak felszerelése február végén, március elején.
Miután végeztünk az olajos témákkal, kimosakodva nekiestünk a fejegység kiszedésének.
A sima 1 DIN-es általános autókhoz használatos kiszedővel próbálkoztunk. Persze máshogy kellett hajlítani.
A fejegység megmozdult, de korántsem jött ki. Feszegetni nem mertük, úgyhogy felhívtam droberto-t, hogy mi a pontos technika. Neki ugyan nem navis a fejegysége, de elmondta, hogy az ővé hogyan jön ki. Megemlítette, hogy lehet, hogy ez menetes.
Mivel a "célszerszámmal nem jött ki, kerestünk két vékony csavarhúzót...de azzal sem.
Már kezdtük feladni, amikor egyszercsak Csabie eltűnt, majd előkerült egy kis doboz csavarral. Abból választottunk kettőt, azokat betekertük úgy, hogy csak egy-egy centire lógtak ki. Fogóval megragadtuk és húztuk. A Csabi oldalán lévő kirántódott a lyukból. Erre és elengedtem az én oldalamon lévőt. De Csabi méregbe jött, megragadta az én oldalamon lévőt és fogát összeszorítva megrántotta...és lám kijött 2 cm-t a fejegység. Innen már gyerekjáték volt.
Pont ekkor toppant be Csabi barátom öccse, aki amúgy finommechanikai műszerész. Szóval azzal a lendülettel, ahogyan kirántottuk a helyéről, persze a csatlakozók eltávolítása után, Csabi öccsének a kezébe nyomtuk.
"Hétfőn vizsgázok! Nincs időm, majd csak a jövő héten!" - szabadkozott. De láttam a szemében, hogy érdekli a szakmai kihívást jelentő dolog.
A végén ezt mondta: "Na jó, ha lesz időm a hétvégén, akkor szétszedem és megtisztítom a fejet."
Szóval most néhány napig nézem a középkonzolon tátongó lyukat és zene helyett hallgatom a négy henger duruzsolását.
Nagy meglepetésemre ma, mielőtt indultam volna a barátom műhelyébe az olajcserét megcsinálni, a kisfiam - merthogy mikor hazaérünk mindig ő nézi meg a postaládát - talált egy vastagabb borítékot a postaládában.
Igen! Megérkeztek az ebay-ről rendelt LED-es izzóim a csomagtérvilágításhoz.
Az olajcsere után szépen be is lettek szerelve.
És mégegy meglepetés: a bugyuta húzottzsemű 2 db helyett 4 db-ot küldött a 2 db áráért, ami 931 Ft volt. :) :) :)
Tök jó! Ha a jövő héten megérkezik a feleségem csomagtérzárához az új mikrokapcsoló, akkor a 147-ben is lesz jó kis LED-világítás. Bízom benne, hogy az izzó paszolni fog bele.
Nos a kisszervíz tegnapra volt tervezve, de a nagyker a rendelt olajat félrepostázta. Mára került elő csak.
Este 7-kor nekiestünk a vasnak.
Mivel a szerelő barátomnak le kellett kapnia egy Corsa hátsó lökösét, mert jött érte a karosszériás, én előkészültem azzal, hogy lekaptam a "pelenkát" az arkangyalról.
Ékkora Csabi is végzett a Corsa lökössel.
A motor megfelelően meleg volt, úgyhogy az laj szépen kifolyt. A szűrővel kicsit megküzdött a srác "a hülye olasz hogy rakhatta ilyen sz@r helyre ezt a nyavajás szűrőt"- hallatszott az aknából.
Cserélve lett az olajleeresztő csavar is, mivel az előzőt még a korábbi tulaj idejében szétcseszték. A múltkori olajcserekor - amikoris szembesültünk a helyzettel - úgy oldottuk meg hirtelen, hogy hegesztettünk rá egy nagy alátétet és így bitrosítottuk a megfelelő tömítettséget. Addig ugyanis nagyon enyhén, de szivárgott az olaj a csavar mellett. Most ezt az átmeneti megoldást megszüntettük.
A feltöltés gyorsan ment, de rávártunk kicsit a pontos szint beállításával. Addig cseréltünk üzemanyagszűrőt. Ezzel kapcsolatban meg kell állapítanom, hogy a gyári szűrő UFI. Ezt a mellékelt fotók is tanúsítják. 8-9. kép, ami most belekerült, 10-11. kép, ami benne volt.
Az üzemanyagszűrő csere után csak másodjára indult, de beindult és ketyegett szépen. Hát igen, a szivattyúnak kellett egy kis idő.
Mivel néhány napja kigyorsításnál 3-ban és 4-ben enyhe remegést érzek, megnéztük a bal oldali lengőkar szilentet. A jobb oldalt cseréltük augusztusban, de már akkor láttuk; hogy a bal oldal sem bírja sokáig. Most megrángattuk. Hát elég puha, míg a jobb oldal szép feszes. Szóval mielőtt március végén felmegy a nyári 19-es "nagykerék" cserélve lesz. Ugyanez a remegés volt az előjele a másiknak is. Gondolom nem féltengelycsukló, ugyanis a jobb oldalt szétszedtük augusztusban és teljesen ép volt a csillag is, meg a persely is. Miért lenne más állapotban a jobb oldal?
Még két további dolgot csináltunk, de a téma miatt erről külön két blogot írok.
Költségek:
olajszűrő 1 410,- Ft
olajleeresztő csavar 1 800,- Ft
UFI 24.ONE01 üzemanyagszűrő 16 860,- Ft
SAE WR PE 5w-30 5L 15 500,- Ft
munkadíj 5 000,- Ft
SHELL VP N+ DIESEL
62,72 L
előző tankolástól futott km: 858
átlagfogyasztás: 7,32 l/100 km
költség: 27 812 Ft (incl. 1 240 Ft smartpont kedvezmény)
Ma élénk véleményváltás alakult ki a 159 topicban a gyári és az aftermarketes fejegységekről valamint a gyári fejegységek lehetséges "upgrade"-jéről.
Leszűrve a tanúságokat, arra az esetre, ha nem sikerülne helyrehozni a gyári fejegységem, szétnéztem a neten.
Elsőre ezt a 2DIN-est találtam, mert árban, még az ingerküszöböm alatt van.
Igenám, de néhány fórum-HSZ és "turkálás a neten" után rájöttem, hogy a 33 000 Ft igazából 74-75 000 Ft lenne.
Ahhoz ugyanis, hogy a telefonommal is használni tudjam, kell egy bluetoothadapter, ami kb. 16 000 Ft, továbbá a multikormányról történő vezérléshez egy további interface (hogy pontosan mi, azt még nem sikerült kiderítenem), de a hallottak alapján nagyságrendileg 20-25 000 Ft.
Piritu inkább egy másik típust ajánlott: Pioneer FH-X700BT
Ez jóval többet tud, és alapból illeszthető hozzá a mobiltelefon, minden kiegészítő nélkül. A legolcsóbb ár, amit találtam, 51 800 Ft.
A multikormány illesztéséhez viszont ehhez is kell egy interface. Ez, vagy valami hasonló - még nyomozom, hogy pontosan mi :)
Minden esetre bármi is, ami kell hozzá, nagyságrendileg ebben az árfekvésben lesz.
Szóval a becsült költség: 78-80 000 Ft.
(De még mindig nem 1 152 000 Ft, mint egy új gyári fejegység!)
Ez persze már bőven az ingerküszöböm felett jár, viszont annyi előnyt biztosít, hogy felsorolni sem tudom...de azért megpróbálom:
- nagyságrendekkel jobban néz ki, mint a gyári fejegység
- az olvasottak alapján nagyságrendekkel jobb zenei hangzást nyújt
- nem kellene többé egy feltöltős telefon-SIM kártyát a kocsimban használni, amire évente 3 500 Ft-ot töltök, hogy a hívásokat fogadni tudjam, de telefonálásra nem használom, mert az rötön lemerítené a pénzt
- nem kellene többé a kedvenc zenéimet CD-re irogatni, elég egy pendrive, vagy az iPod-om
Hátránya, hogy a fedélzeti comp. adatait (pl. trip) ezután csak a műszerfalon tudnám nézegetni.
Coolby ajánlott még egy másik eszközt is (Dension Gateway Lite BT), de sokak szerint zenei minőségben nem nyújt többet a gyárinál, ráadásul ez nem alkalmas arra, hogy ezen keresztül telefonáljak. Előnye lenne, hogy megmaradhatna a gyári fejegységem. Az ára az előnyei vs. hátrányai tükrében borsos: 36 000 Ft. Szóval ez nem az, amiért én pénzt adnék.
Na, akkor most szálljunk le a földre!!!
Először is a legköltséghatékonyabb megoldást próbálom ki:
- először is letesztelen néhány napig a fejegységet úgy, hogy csak rádiót hallgatok, CD-t nem is teszek bele. Kíváncsi vagyok, fog-e valami rendelleneset produkálni.
- két hét múlva olajcsere. A haverom fűtött műhelye adta lehetőséget kihasználva kiszedem, és kitakarítom. Meglátjuk ez megoldja-e a problémát.
További lehetőség továbbra is a használt gyári fejegység beszerzése és annak a felhasználásával az enyém helyrehozatala...bár jelenleg nem vagyok biztos benne, hogy érdemes lenne kínlódni vele.
UPDATE - 2013.01.11.
Csak rádiót hallgatva a fejegység tökéletesen működik, semmi rendellenességet nem tapasztalok. Ez mindenképp biztató.
Szóval néhány hete katasztrófálisan működik a CD-lejátszóm.
Egy nem B&M-s, régebbi típusú, NAVI-s fejegységem van.
Már amikor megvettem a kocsit, akkor is előfordult - talán kétszer - hogy lefagyott. Ilyenkor leállítottam a kocsit, majd 30 mp múlva beindítottam, és működött tovább rendesen. Akkor még a POWER OFF úgy volt beállítva, hogy a gyújtás lekapcsolására lekapcsolt a feljegység is.
Eddig a nem nagyon volt gond az mp3-as CD-k lejátszásával. Egy-két youtube-ról letöltött számnál kompatibilitási hibát írt ki, de csak néha.
Most azonban, az utóbbi hetekben teljesen megbolondult. Van hogy olyn számot, amit régebben lejátszott, egyszercsak nem játssza le, de másnap igen. Vagy félig lejátssza a számot, azután egyszercsak ugrik a következő számra. És egyre sűrűbben megakad, majd pár mp múlva folytatja a számot. A számok váltásakor pedig - főleg, ha "shuffle" módban van - hosszú másodpercekig gondolkodik, mielőtt lejátssza, és hallani közben, hogy nyűszög. Olyan, mintha az olvasófej nem tudná magát pozícionálni. Mintha be lenne lassulva.
2013.01.05-én, Pityukománál a kormánymű fogasléc zsírozása után egyik CarTárs frissítette a szoftvert (pedig nekem már az új grafikás volt fent). Kicsit jobb lett, mostmár lejátssza a számokat, de még mindig lassú, néha sokat vár a számok között, meg-megakad, lefagy.
Egy szó, mint száz, nem szoftveres problémára tippelek.
Ma felhívtam a Fiat márkaszervízt:
A szervizesek programja szerint az alvázszám alapján az én kocsimban B&M-s naviképernyős fejegység van! (igazából nem)
Azt mondta nem javítható, a komplett fejegységet cserélni kell. Az új ára 1 157 000 Ft.
< EZEK IDIÓTÁK !!! >
Délután végre sikerült beszélnem a bontós ismerősömmel (akitől nyáron a kettőstömegűt vettem) és megnyugtatott, hogy van bontot fejegysége. Olyan, ami nekem kell. A belsejének semmi baja, de az előlapja hiányzik, mert berepedt a navi kijelző üvege - eztért is lett kibontva.
Mivel potom összegért adja, meg fogom venni...ha más nem alkatrésznek jó lesz.
Ma megrendeltem az ebay-ről a sofita izzókat. Köszönet Pityukomának!
http://www.ebay.com/itm/2-Car-Interior-Dome-16-SMD-LED-Festoon-Bulb-Light-36mm-/170761359268?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item27c22b8fa4
Szereztem navi fájlokat. Örültem, mint majom a farkának, mert már korábban próbálkoztam letölteni a netről, de nekem valahogyan sehogy sem sikerült működésre bírni.
Kiírtam a kapott fájlok közül azt, amin szeretett Hazánk is van, de Nero Express-el adat fájlként. Persze nem működött. "Idióta"monták! ISO-fájlként kell kiírni.
Letöltöttem a szükséges szoftwert (IMGBurn) - free download - , kiírtam, de valami sector 11 failure szöveggel traktált. Persze a lejátszóban "CD error".
Néhány nap múlva kiírta nekem egy profi informatikus ... ha valaki, ő csak nem b@ssza el, mint én ... este indulva haza a cégtől, gondoltam kipróbálom, hazanavigál-e?
Teljes katasztrófa :(
Beolvassa a CD-t - már örülök - majd beírom a címet - mivel idáig még sohasem jutottam el még jobban örülök - majd elkezdi meghatározni az útvonalat...
"fehér ember nézi homokóra"
...majd PUFF!
Lelövi a rendszert - a teljes kijelző kikapcsol, majd néhány másodperc múlva magától bekapcsol, de ekkor már "CD error"-t ír ki.
FELADOM!
Veszek egy a szélvédőre rögzíthető navit 20kFt-ért. Azt legalább fél évente tudom 2000 Ft-ért frissíttetni, és legalább vezetés közben a látótérben van, nem lent a picsában.
(A kis miniprojekt során 3 CD-lemezt sikerült leamortizálnom)