Tagok >> Dömpi (il dottore) >> Blog
A vasárnapi motormosás után csütrötökön vittem a vasat szimeringcserére...csakhogy szivárgás hiányában az akció elmaradt.
A váltóolajat viszont feltöltöttük. 2 dl maradt a flakonban (!). B*sszus, alig volt olaj a váltóban! Da hová latt, ha nem szivárog sehol?! Örök talány.
Most, hogy nem raktuk vissza szombaton a motorvédő műanyagot - tekintve, hogy szerdán bal féltengely szimeringcsere - így kihasználtam az alkalmat és átvittem Zsolti komámhoz vasat Ceglédre egy motormosásra. Eredmény: enni lehet róla.
Szerdáig kiderül, hogy mennyire szivároga váltóolaj a szimeringnél, és hogy van-e egy másik szivárgás a turbó környékén (kissé olajsáros volt mosás előtt).
Költségem nincs. Zsolti nem csak egy haver, ő egy igazán jó barát.
Kicsréltem a tompított izzóit kék végű emelt fényerejű H7-esre, most sokkal hidegeb lett a fénye és erősebb is.
A helyzetjelző LED-es izzót kapott. Sajnos nem can-bus -os, ezért a fedélzeti computer izzóhibát jelez, valamint a kocsi leállítása után késleltetve kapcsol le.
Később ki lesz cserélve can-bus -osra, csak legyünk túl a szimeringcserén
Nagyszervíz, km: 122.323
Tekintve, hogy 119 225 km-rel vettem meg Gabriel-t, bár a szolnoki Fiat szervíz computeres vizsgálata szerint stimmel az óra, nincs visszatekerve, biztos ami biztos alapon úgy voltam vele, ejtsük meg a 140-ezres nagyszervízt.
Cserélt alkatrészek:
- komplett vezérlés
> vezérműszíj - Dayco, teflonbevonatú
> feszítőgörgő és vezetőgörgő - Ruville
> vízpumpa
- olaj és olajszűrű csere - Selénia WR 5W-40
- levegőszűrő, pollenszűrő
Problémák:
- hosszbordás szíj egyik görgője kézzel megpörgetve is nagyon sistergett, ezért ez is ki lett cserélve.
- az olajleeresztő csavar fejét az előző tulaj "szervíz-szakembere" enyhén szólva lesarkalta, sőt a peremét is elnyírta, ezért egy nagyobb sorja befelé ált. Ennélfogva ne lehetett teljesen betekern a helyére, a csavar nem illeszkedett tökéletesen, ergo enyhén szivárgott az olaj. A csavart elvileg csrélni kellett volna, de hétvége lévén ez lehetetlen volt. Fogtuk hát a csavart, leköszörültük a sorját, majd hegesztettünk rá egy megfelelő méretű anyát. Tökéletes lett, de a következő olejcserénél kicserélem.
- A váltóolajszint ellenőrzése negatív eredményt hozott, a teknőn lévő kis csavar kitekerése után az ujjammal nem értem el az olajszintet. Után kell tölteni. Ezt két-három nap múlva tudom megejteni, be kell szerezni az olajat. Sajnos a főtengely szimeringjét ki kell cserélni, mert ott szivárog a váltóolaj. Nem vészes, de meg kell csinálni. Ez további 15 000-be fog kerülni.
izzítógyertya csere, EGR tisztítás
Mivel az autókereskedő akkor sem mond igazat, amikor kérdez, ezért biztos ami biztos, bevizzem a nálam alig 1 hónapja lévő Alfámat a szolnoki Fiat szervízbe egy ellenőrzésre.
A computeres vizsgálat szerint a km-óra állás stimmel, nem volt túlpörgetve. Egy öreg szaki "manuálisan" is megnézte, megmozgatta a felfüggesztéseket stb. "nagyon egybe van ez a kocsi" mondta. Látszik, hogy jól karban volt tartva. A hosszbordás szíj láthatóan még új, a szervízinstrukciók szerint 110-ezernél cserélni kell. Cserélve is volt.
Még csak néhányhetes nálam a kocsi és ne ég a csomagtérvilágítás. Noha mikor elhoztam a hereskedőtől már akkor sem égett.
Cegléden egy haverom havarja autóvillamosságis. A haverom elvitte hozzá. Fél óra múlva azzal hívott, hogy 10k lesz a hibafeltárás.
"Ez lehúzás!" mondtam. "Hozd vissza!" (Ha a 12 éves Fiatom vittem volna 1-2k lenne javítással együtt. De ha 159-ese van, fejjükmeg mi? Na engem aztán nem! Nem vagyok balek!)
Vittem egy gyerekkori haveromhoz még aznap este. A zárnyitónál va a gond. Egy kis forrasztás és kész is van. 1000 Ft-omba került, azt is borravalóként adtam, mert a srác semmit sem kért.
Sajnos a zárszerkezet rugója nem tökéletes, ezért nem húzza vissza rendesen azt a k*va pöcköt. Szóval ha akarom, hogy világítsanak a lámpák a csomagtérben, akkor az ujjammal kell a helyére lökni a szerkezetet. Végtére is nem is baj, így legalább csak akkor világít, ha tényleg szükséges.
Minden autómnak van neve.
Amikor a 159-et megvettem, először nem is tudtam, hogy "egy dögös vadmacska" kapar alattam, vagy egy "izmos bika". Hetekig próbáltam figyelni minden idegszálammal, de nem jöttem rá. Anno a Fiatom kb. 2-3 nap után megmutatta, hogy ő igenis egy csajszi. (Nincs racionális magyarázat, ezt vagy érzi az ember, vagy nem).
Mivel istenfélő ember vagyok, a kocsi Róma környékéről jött, és az angyalok se nem férfiak, se nem nők, én pedig tényleg nem éreztem rá a "kocsim nemére", jött az Arkangyal ötlet. De melyik is a legvagányabb a hétből? Naná, hogy Michael ... de egy Mihály nevű kocsi eléggé, bután hangzott volna. Gabriel viszont szintén egy harcias "Isten bosszúálló angyala". Nekem megtetszett, és eléggé egyedi is a névválasztás.
Arról nem is beszélve, hogy így immár Ő vigyáz a családomra és rám amikor úton vagyunk a kocsival.
(Lehet nyugodtan hülyének nézni a fenti eszmefuttatásért, de én hiszek benne, hogy a kocsinak lelke van, ha pedig van, akkor lehet neme is. Másrészt hiszek Istenben, és ha Benne hiszek, akkor az angyalaiban is.)