Miután lebontottam a problémás részeket, következett a felületek szakszerű előkészítése, a rozsda eltávolítása.
A kezelt alkatrészeket két csoportra lehetett bontani.
1. Fekete festékkel bevont alkatrészek:
- zárhíd
- ECU tartó (4. kép)
- akkumulátor tartó
- kormányszervó folyadék kiegyenlítő tartály tartó
- TX fejű csavarok (6. kép)
2. Horganyzott alkatrészek:
- motortér zár
- zárhíd tartó
- akkumulátor melletti biztosíték csoport tartó
- jobb oldali motortartó bak
- egyéb kötőelemek
A feketére festett szénacél elemeket szemcseszórtam szemcseszóró pisztollyal (1-2. kép). Kivétel ez alól a zárhíd (3. és 5. kép), aminek szórását szakcéggel végeztettem felületének viszonylagos nagysága miatt. Ennek másik oka, hogy a szóráshoz gránitot használtam és ez nem hajlandó rendesen működni. A probléma abban rejlik, hogy a gránit magába veszi a párát és képes összeállni tőle. Emiatt a nehezen szívja fel a tömlő a granulátumot.
Illetve a gránitnak elég nagy a sűrűsége, emiatt pedig a szívócsőben mindig visszaesik a gravitáció hatására.
Továbbá az általam használt gránit túl apró szemű volt, így az elég szapora, és a felületi érdesség is alacsony volt.
Ehhez a berendezéshez a megfelelő anyag a műkorrund lenne, de arra most nem tudtam szert tenni.
Szórás előtt a belső menetekbe idegen csavarokat tekertem, a külső menetekre pedig üzemanyagcsöveket húztam, hogy bevédjem azokat a szemcsék abbraziv hatásától.
A szemcseszórás után a lehető leghamarabb zsírtalanítottam majd bevontam a felületet.
Az akkumulátor tartón csak néhány apróbb helyen (éleknél) volt felületi rozsda, melyet helyileg kezeltem.
A horganyzott elemeket RO55-ös rozsdamaró fürdőben áztattam, passziváltam (7. kép). Szükség esetén drótkefével növeltem az anyag hatékonyságát. A rozsdaoldó sajnos helyenként lemarta az alkatrészekről a horgany bevonatot is (8-9. kép), így azokat is bevonatolnom kellett. A bevonatolás előtt dörzsivel fokoztam a felület érdességét.
Az alkatrészek bevonatolását a későbbiekben publikálom!
034-103 1.9 1046 12 159 1910-2010 1:24 2012 5 5.0 700 acea airtex ajtó ajtókárpit alfa alfacity alkatrész all alvikorr aprópénz aps autofejlesztes autoglym autolift automax autós autószőnyeg avx-1 ápolás átvizsgálás bandázsolás beázás belső bevonatolás biztosíték blog bluetooth bőr bőrápolás bőrtisztítás bosal bridgestone burkolat code contact continental contiwinter csatlakozó csavar csere csomagtér csomagtértálca ctek d2f-l dayco doblemez dpf dpv ecu ékszíjtárcsa elm327 első embléma emulátor farad fejegység fék fekfolyadek felirat fellser felni felszerelés fémgőzölés fényezés fertőtlenítés festés filter fogyasztás foncsor főnix főtengely fóliázás futóműbeállítás garázs gázolaj gránit gumiszőnyeg guzu gyári hanno haspáncél hátsó helyzetjelző hibakód holland horgany hólapát hólánc hths
>> SzervizAlfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-03-24