Nekiláttunk a GL szem cserének. Amit előző blogbejegyzésben írtam, a 19-es kerékkel borzasztó instabil lett az autó hátsó része, ezt megfejelte ,hogy elkezedett nyikogni ,mint valami lovaskocsi.
Berendeltem a GL szemeket (tedgum), hátsó hidat kihúztuk az autó alól. A GL szem kipréselése még hagyján ,de a bepréselése nem könnyű feladat, tekintve ,hogy nincs külső fém része ahol lehetne nyomni modnjuk crova fejjel... De megoldottuk. További bontást követően konstatáltuk ,hogy a stabilizátor pálcák nagyon szar állapotban vannak, abból is rendeltem újakat. Kerékcsapágy lehúzásakor a tengelyen fent maradt a csapágy egy része, a bal oldalt 2perc alatt összeraktam, a jobb oldalt 3óra alatt sem sikerült.
Présnek aláraktam, valószínű itt én hibáztam, elrepedt a csapágygolyó háza. Lett volna donor amivel összerakható ,de jobbnak láttam venni egy új csapágyat, annak ellenére ,hogy borzasztó drága.
A hosszú hétvége miatt, jó pár napot aknán töltött alkatrész hiányában, így kicseréltem a pár hónapja megvett kézifék köteleket, mert ami fent volt szintén elég trágya állapotban volt, gyorkötözőkkel felkötve, megtörve, szétnyílva, illetve észrevettem ,hogy indulás után kiengedett kéziféknél még fogja az egyik kereket pár másodpercig.
Nagyon tudok gratulálni valamelyik előző tulajnak aki a kézifékkötél cseréhez nem vette ki a hátsó ülést ,hogy felhajtsa a szőnyeget, egyszerűbb volt megvágni a padlószőnyeget a konzol mögött, ezzel visszafordíthatatlan károkat okozva...Barom.
Mivel az autó még mindig aknán volt, én meg nem tudok ülni a seggemen lemostam az autó alját, és lefújtam 2K Cobra ,kvázi plató festékkel. Brutálisan jó bevonat. Tekintve ,hogy az autó alja fantasztikus állapotban van a korához képest, ezt szerettem volna megőrizni. Nagyjából 3helyen kellett 2cm-en drótkorongoznom, epoxyznom, és mehett rá a cobra.
Megjött a csapágy (GSP), összeraktam, végre mehetet alá a fék, kerekek.
Próbakörön az autó hátulja már nem táncol erőteljes kormánymozdulatra, a nyikogás megszünt. A kézifék jól teszi a dolgát. A munkát sikeresnek tekintem.
u.i. a hátsó híd leszerelésénél minden hozzáférhető fém alkatrészt drótkorongoztam, lefestettem. (stabrúd, csonkállvány, tanktartó pánt, féktárcsa porvédők stbstb )
Minden csavart zsíroztam, féknyergeket kitakarítottam, csúszkákat újra zsíroztam.
A bal oldali kilépőfény nem működött. Utánanéztem. Nem lepett meg a dolog, az aliexpresses hulladék (amúgy Alfa logót vetítő hányinger :D) volt rossz. Jobb oldalon -sajnos- működött. Gyárira szerettem volna vissz alakítani ,de ledpanelt egyszerűbb volt szerezni így kicseréltem, a hátsókba pedig kicseréltem az izzókat ledre, hogy egységes legyen.
Köszönet a futómű szerelésért Apósomnak!
Folyamatosan a 30+ fokokba dolgoztunk, kemény munka volt.
A munkafolyamat zárásaként lemostam, Koch Chemie PH semleges samponnal.
Sorry az idiótán össze-vissza forduló képekért, sajnos nincs megoldás rá az oldalon jelenleg…
166 17" 2 4 abs agm akku alfacity amts antenna autoglym bak balatonfüred beltér bmw bőr bőrözés bőrülés brembo carbon cápauszony címkékkul csapágy csere csomagtér defekt diffiolaj ducati egr embléma esztergálás facelift fék fekete felkészítés felni felnik felújítás fényezés fényzés festés féynezés főtengelyszíjtárcsa fotózás fólia futómű futóműállítás garázs gewinde glszem gömbfej gt gta gtv gumi gyorsulás h1 hamutál hang hegesztés hifi hőmérséklet hűtő izzó japan jeladó jtd kaposújlak kartámasz karter kárpit kép képek kerék kerékagy kerékcsapágy kerekek kerékőr kevlár kipuff klíma koptató kormány kul kulcstartó lakatolás lámpa lámpapolír led légzsák légzsákcsati lengéscsillapító lengéscsillapítók lengőkar lengőkarok loctite look map matrica matt
>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-08-24