Új kerekeket vásároltam az autó alá.
Meghirdettem a BMW felniket, másnap már vitték is őket, módosítóstól, közben kerestem az újat.
Egy új Japan Racing-et szerettem volna, de ami tetszett nem volt raktáron, 1 hónapot kellett volna rá várnom, így nem rendeltem meg.
Feladtam egy hirdetést ,hogy nagyságrendileg milyen felniket keresek. Jelentkezett egy ember, O.Z Superleggera felnivel, amit én jól megvásároltam. Évek óta keresek egy ilyen szetett, 18-as is, 5x100-as is. Aki ismeri tudja micsoda kincs, aki nem, nézzen utána :)
Gyári fényezése volt, nem volt olyan gáz, de persze átfényeztem. Fegyveracél szürke fény, mattlakkozva. Gyönyörűek. 1 kupak hiányzik ,rendeltem egy szettet, meg szép fekete szelepsapkákat is.
Gumik jók, csak kicsit nagyok. Ez a 225/40R18 nem igen az én világom...
De Goodyear Eagle F1, szóval marad egy ideig.
Szerintem jól választottam... (ismét)
Már tél elött eladtam az egyébként hibátlan Ducati Corse felnijeimet, gumistól melyek gyöngyházfehérben tündököltek ,ezért új szett után néztem.
BMW X5-re esett a választásom.
Na persze itt sem ment minden zökkenő mentesen.
A 156 hiába egy nagy khm: nagynak kinéző autó, nem lehet elég nagy és széles kerekeket bepaszírozni alá. Hát ez van, dolgozzunk amiből tudunk.
Így a 19-es X5-öt ki is húztuk a listáról ,mert elöl 9, hátul 10" széles.
Így esett a választás a 8.5X18-as méretre, melyek ET 48-al rendelkeznek.
Gondoltam ebből már talán ki tudunk valamit hozni.
A következő probléma a felnik felkutatása volt.
Sehol nem volt eladó, majd egyszer megjelent, valami 275-ös gumikkal.
Gyorsan írtam ,hogy azokra nekem nincs szükségem, megegyeztünk egy árba, cimborám elhozta nekem.
Hibátlan állapotúnak volt hirdetve, friss szinterezéssel (gondoltam ez majd jó alap lesz a fényezéshez, mert persze nem hagytam érintetlenül)
Mikor megkaptam akkor szembesültem ,hogy ez egy kész katasztrófa, tiszta rücskös, kráteres a felülete. Ilyen egy szart én még sosem láttam.
Még jó,hogy ezzel foglalkozom, így nagyon nem estem kétségbe, de azért na....
Első körben le lett fényezve matt feketére.
Elkezdődött a gumi vadászat.
Találtam egy jó áru szettet ,melyet meg is vettem. 215/35R18-as méretben.
Felgumiztattam, már ránézésre is igen beteg volt a falvastagság.
Akkor pihentek 2 hetet, mivel megoldást kellett találnom a következő problémára :
Az osztókör természetesen 5x120, Alfának 5x98, így osztókörmódosítót kellett legyártatnom. Megadtam a méreteket, és elindult a gyártás. Nagyon profi embernél készült, elöl 16, hátul 18mm szélességben. Galvanizálva lett, ahogy azt kell.
A módosítóba M14x1.5-ös méretet kértem, Így gyári Audi csavarokkal csavartam fel, nem ezekkel a nevetséges M12-es vékony ratyikkal (nem is értem...)
Módosítót felszereltem, fel a kerék, kigurultam, hát ez katasztrófa.
6centi ültetéssel (téli magasság) is olyan volt ,mint egy lovaskocsi.
Bementem ,lejjebb tekertem 1,5 centit, alakult ,de nem volt az igazi.
Eladtam a gumikat ,és vettem rá 215/40R18-at. Sikerült jó áron találnom patika 4000km-t futott darabokat. Persze itt elköszöntünk olyan 10.000ft gumis szerelési költségtől. Hát ilyen ez az autótuning...
Érdekesség képpen itt sem ment minden zökkenő mentesen, a környék legdrágább, és egyben lekomolybb műhelyében szetettem szét a felnit, és sikeresen kiszakították az egyik gumit. Ami megtörténik ,csak éppen a szerelő kolléga nem szólt róla.
Én meg észre vettem ,szóval jól kivertem a balhét, és hozattak egy zsír újat.
(Ez a minimum) nevet csak azért nem írok ,mert minden megoldódott, a szerelő csávó volt a paraszt, a főnökség nem tudott róla, míg nem szóltam.
Felraktam, közben a kerekek át lettek fényezve nagyszemcsés ezüstre, valami prémiumnémet verda színe alapján, tök lényegtelen. Csillog ,mint a Salamon töke.
Kész lett minden, felraktam, és már a téli magassággal sincs akkora hézag a kerékjárat, és a sárvédő között,hogy egy macska befeküdjön oda.
Szóval így maradt!
Még megy majd lejjebb olyan 1.5-2 centit, úgy még komolyabb lesz.
Jelenleg nem ér bele sehol, és kegyetlen mit mutatnak ezek a széles kerekek rajta!
BMW kupakkal is tetszett, de gyártattam rá GT-vel Alfás matricát, jelenleg az van rajta!
Szerintem korrekt :)
218.245 km-nél raktam fel a nyárit amivel már 800+km-t mentem.
Szóval a téli szettet idén 3265km-t használtam.
Egy cartárs hozott nekem egy szett GTA felnit fényezésre, de közben hirdetett egy Ducati Corse szettet, aztán menet közben elüzleteltük az Audi kerekeimre. Lefényeztem, átgumiztattam, és felraktam. Gyöngyház fehér színe lett, a matricát az index alatt és a féknyergen fehérre cseréltem.
Szerintem nem rossz.
más: átnézettem a futóművem ami 1,5hónapja lett beállítva, mert elöl 1cm-en láthatóan jobban kopik a gumim a belső felén. Az alkatrészek jók, a beállítások nem változtak. 2fokot dől negatívba, de az a futóműves szerint sem lenne indok ilyen mértékű kopásra. Aki tudja esetleg,hogy ilyen mértékű ültetés (-60-70mm) mellett mi a megfelelő érték kérem ossza már meg velem ,és akkor beállíttatom a srácokkal,mert ez így nem buli.
Mivel sírba vitt már a fehér felni, pedig nincs meg régóta, így míg kerékcsapágyat cseréltek aláraktam a télit, ezt meg lefényeztem.
Egy gyönyörű szép vörösréz színt kapott, xirallicot is raktam bele (mint mindenbe :D)
Kívül belül fényezve-lakkozva.
Csini :)
Ezzel egyetemben feljebb tekertem a gewinde-t 15mm-el a téli magasságot kapta meg, sajnos hobbi autóból mindennapos kocsi lesz belőle, és nagyon kényelmetlen volt (betonkemény volt, pattogott).
Így most ha csak +15mm is, de teljesen más az autó karakterisztikája!
Sokat gondolkoztam a GTA utódján, méltó váltást szerettem volna eszközölni, szerintem maximálisan sikerült.
A választásom egy JAPAN RACING JR3-as felniszettre esett, amit a Red Sun Servise-nél vásároltam meg, 8X17 ET 35-ös méretben, 5x100, és 5x114,3-as lyukosztással, fehér színben.
Konkáv küllői szerintem brutálisan jól néznek ki, és ha vélsz hasonlóságot felfedezni a ROTA GRID DRIFT felni ,és ez között ,akkor a meglátásod helyes, szinte teljesen megegyezik a két típus.
A gumikat megörökölte a GTA-ról ,így maradt a 215/40R17, kapott rejtett szelepeket, a gumizás, és centírozás után a súlyokat is fehérre festettem :D
Ez után következett a dekor, amit ki más, mint GT készített nekem, az én elgondolásom ,és terveim alapján!
Körben minden felni kapott egy 4mm-es rózsaszín felnicsíkot (igen, jól látod, rózsaszín) , és a hátsó felnik Legen WAIT FOR IT Dary feliratot.
A féknyergeket továbbá matt feketére fényeztem, és Rózsaszín Alfa Romeo felirat került rá.
Nekem nagyon tetszik az összkép, már megkaptam az Alfásoktól ezt a "szentségtörő" titulust, de hol is érdekel ez engem?! :D
A futóművet felrakás elött a téli beállításokról lejjebb módosítottam, elöl -15 , hátul -10 mm-el, így a gyárihoz képest körül-belül -90mm ültetést jelent.
Hogy az anyagiakról is szó essen... Fájt, zsír új felniről vagyon szó , ráadásul minőségi is, így karcoljuk a 200,000ft-ot!
Nem mellesleg az autómat Bellának kereszteltem :D
Bella felvételt nyert kiállítóként a 2014. március 21-23 között Budapesten megrendezésre kerülő AMTS (Auto Motor Tuning Show)-n ,így én képviselem a márkát!
De erről majd egy külön blog postban...
Felraktam a téli felniszettem, úgy vagyok vele,hogy inkább +15-ben, mint majd 5fokban fagyoskodva...
A GTA-kat levettem, lemostam, és mennek a pincébe téli álmot aludni :D
Nem mutat rosszul azért a 16-ossal sem szerintem.
Történt ,hogy eladtam hirtelen a 17-es Selespeed felnijeim, amik télre már fel voltak készítve, így gyorsan új felni után kellett néznem.
Amit tudtam,hogy kisebbet,és keskenyebbet akarok a 225-os télik helyett ,így elkezdtem keresgélni 16os sportcsomagos felniket.
Egy helyre beírtam ,hogy keresek, jelentkezett rá egy cartárs, hogy neki van ,nincs padkázva, egy helyen pattant meg a festék ,de azt leszámítva szép állapotúak.
Na hagyjuk is azt a nincs megpadkázva dolgot, 4ből 3 megvolt ,mindnek volt valami baja....
Kérdezem ,hogy a kupakok szépek?
Igen, szépek ,nincs bajuk.
Nem tudom Ti ,hogy vagytok vele, de a sómart kupak nálam NEM tartozik a szép kategóriába.
Erőt vettem magamon, hogy lefényezzem a kerekeket.
Minden padkasérülést, és egyéb ütődést kicsiszoltam, egy gramm gitt nem kellett neki sehova!
Majd matt fekete alapozót kapott, arra 2réteg metál bázist, és 2 brutálvastag lakkréteget... Ha már téli felninek készül.
A kupakokra csináltattam matricát, majd azt is rálakkoztam a felületre.
A matricát természetesen GT cartást készítette nekem!
Csillog az is ,mert a lakkba kevertem candy pink, és candy lime effectport is.
A színe ezüst ,de nem az a gyári gagyi, némileg sötétebb, és napon picit látni a csillámporokat.
Röviden-tömören.
Szépek :)
Ma felrakattam a téli gumikat rá, 205/55R16-os méretben, kapott új szelepeket is ,ki lettek centírozva. Szóval már nemsoká mehet fel.
Megyek be a gumis műhelybe, a gumisok simogatják ,hallom mondják milyen szép.
Odaszólnak:
-Te ez nem gyári fényezés ugye?
-Nem, tegnap elötti,úgyhogy vigyázzatok rá :D
Sajnos nem készítettem képet ,hogy milyen volt, de koránt sem tökéletes!
Úgy alakult ,hogy sikerült egy garnitúra MOMO V10 Black-et beszereznem!
Arra gondoltam lecserélem erre a 17-es Selespeed garnitúrám!
205/40R17-es télit szánok rá!
Akit esetleg érdekel a 17-es (ritka,mint a fehér holló) selespeed felnim, teljesen felújítva téli gumikkal, akkor eladó!!
UPDATE:
Jobbnak láttam eladni, mindkettőt :)
Kapott egy kicsit más design-t a GTA felni szettem, ennek két oka van!
1. Padkázva volt az összes, mindegyiken volt valamilyen fajta sérülés.
2. Kicsit szerettem volna feldobni őket.
-Első körben a padkanyomok eltüntetésével kezdtem, kicsiszoltam az alumíniumból ez nem ,ment olyan könnyen ahogy gondoltam, kicsi volt a hely, a gumikat eszem ágában sem volt leszedetni...
-Miután ezzel megvoltam ,kezdetét vette a "patkók" és a "perem" fémig csiszolása, ugyanis ide polírt terveztem. Na ez egy hatalmas oboázás követte, de egy délután alatt csak-csak sikerült összehoznom.
-A felnik többi részét 800-as vízbe csiszoltam, azaz megmattítottam.
Miután ezzel megvoltam ki kellett ragasztani a "patkókat" Jól gondolod, itt jött egy 4órás kiragasztás , istenem ,de jó is volt... :)
Az egyiket már átpasszoltam barátnőmnek,mert már beállt a nyakam !
Ezekhez dekorszalagot kell használni ,ugyanis mással lehetetlen kiragasztani...
- Kiragasztás után jöhet a zsírtalanítás, majd a fényezés.
A fényezés úgy állt össze,hogy egy alap merci színre ráfújtam kék gyöngyház réteget, ezzel kap egy kék csillogást a napon, meg kicsit elviszi az ezüst színt...
A bázisok után 2réteg brutál vastag lakkréteggel zártam a rétegeket, és türelmetlenül vártam, hogy leszedhessem a maszkolást, kivihessem ,és visszarakhassam az autóra!
Szerintem egész jó, és persze egyedi, nincs senkinek ilyen.
1. kép : Ilyen padkanyom volt az összesen, így került hozzám, nem maradhatott így!
2. kép : Kész a polír :)
3. kép : Kiragasztva végre, fényezésre kész!
4. kép : Bázisrétegek, lakk felhordva, gyönyörű!
További képek meg már magukért beszélnek, íme a végeredmény!
Sokat túrtam a netet,hogy végülis milyen téli szett kerüljön a kocsi alá.
Ami biztos ,hogy 16" nál lejjebb nem adom. A gyári sportcsomagos felnit akartam ,de persze nem volt normális árban eladó!
Mikor megvettem a mostanit egyből lett jó áron. Így szokott lenni ugye...
Végülis 17" mellett döntöttem, egész pontosan DBV Arizona 7.5x17 ET30, 225/45R17-es Semperit Speed Grip gumikat kapott.
Ahogy megjöttek a felnik kezelésbe vettem őket, újra lett fényezve mind a négy.
Grafit metál szín, majd 3 réteg lila gyöngyház réteg(!) után meglett lakkozva, másnap gumizva.
Ezek 5x100-asok, mozgókúpos csavarral mentek fel (előző felniből maradt)
A környék legprofibb gumis műhelyében voltam, de amikor azt mondták a végén,hogy 9.150ft ,akkor az infarktus kerülgetett...
Hát végülis ilyen lett...
Télre több,mint luxus szerintem.