Már tél elött eladtam az egyébként hibátlan Ducati Corse felnijeimet, gumistól melyek gyöngyházfehérben tündököltek ,ezért új szett után néztem.
BMW X5-re esett a választásom.
Na persze itt sem ment minden zökkenő mentesen.
A 156 hiába egy nagy khm: nagynak kinéző autó, nem lehet elég nagy és széles kerekeket bepaszírozni alá. Hát ez van, dolgozzunk amiből tudunk.
Így a 19-es X5-öt ki is húztuk a listáról ,mert elöl 9, hátul 10" széles.
Így esett a választás a 8.5X18-as méretre, melyek ET 48-al rendelkeznek.
Gondoltam ebből már talán ki tudunk valamit hozni.
A következő probléma a felnik felkutatása volt.
Sehol nem volt eladó, majd egyszer megjelent, valami 275-ös gumikkal.
Gyorsan írtam ,hogy azokra nekem nincs szükségem, megegyeztünk egy árba, cimborám elhozta nekem.
Hibátlan állapotúnak volt hirdetve, friss szinterezéssel (gondoltam ez majd jó alap lesz a fényezéshez, mert persze nem hagytam érintetlenül)
Mikor megkaptam akkor szembesültem ,hogy ez egy kész katasztrófa, tiszta rücskös, kráteres a felülete. Ilyen egy szart én még sosem láttam.
Még jó,hogy ezzel foglalkozom, így nagyon nem estem kétségbe, de azért na....
Első körben le lett fényezve matt feketére.
Elkezdődött a gumi vadászat.
Találtam egy jó áru szettet ,melyet meg is vettem. 215/35R18-as méretben.
Felgumiztattam, már ránézésre is igen beteg volt a falvastagság.
Akkor pihentek 2 hetet, mivel megoldást kellett találnom a következő problémára :
Az osztókör természetesen 5x120, Alfának 5x98, így osztókörmódosítót kellett legyártatnom. Megadtam a méreteket, és elindult a gyártás. Nagyon profi embernél készült, elöl 16, hátul 18mm szélességben. Galvanizálva lett, ahogy azt kell.
A módosítóba M14x1.5-ös méretet kértem, Így gyári Audi csavarokkal csavartam fel, nem ezekkel a nevetséges M12-es vékony ratyikkal (nem is értem...)
Módosítót felszereltem, fel a kerék, kigurultam, hát ez katasztrófa.
6centi ültetéssel (téli magasság) is olyan volt ,mint egy lovaskocsi.
Bementem ,lejjebb tekertem 1,5 centit, alakult ,de nem volt az igazi.
Eladtam a gumikat ,és vettem rá 215/40R18-at. Sikerült jó áron találnom patika 4000km-t futott darabokat. Persze itt elköszöntünk olyan 10.000ft gumis szerelési költségtől. Hát ilyen ez az autótuning...
Érdekesség képpen itt sem ment minden zökkenő mentesen, a környék legdrágább, és egyben lekomolybb műhelyében szetettem szét a felnit, és sikeresen kiszakították az egyik gumit. Ami megtörténik ,csak éppen a szerelő kolléga nem szólt róla.
Én meg észre vettem ,szóval jól kivertem a balhét, és hozattak egy zsír újat.
(Ez a minimum) nevet csak azért nem írok ,mert minden megoldódott, a szerelő csávó volt a paraszt, a főnökség nem tudott róla, míg nem szóltam.
Felraktam, közben a kerekek át lettek fényezve nagyszemcsés ezüstre, valami prémiumnémet verda színe alapján, tök lényegtelen. Csillog ,mint a Salamon töke.
Kész lett minden, felraktam, és már a téli magassággal sincs akkora hézag a kerékjárat, és a sárvédő között,hogy egy macska befeküdjön oda.
Szóval így maradt!
Még megy majd lejjebb olyan 1.5-2 centit, úgy még komolyabb lesz.
Jelenleg nem ér bele sehol, és kegyetlen mit mutatnak ezek a széles kerekek rajta!
BMW kupakkal is tetszett, de gyártattam rá GT-vel Alfás matricát, jelenleg az van rajta!
Szerintem korrekt :)
218.245 km-nél raktam fel a nyárit amivel már 800+km-t mentem.
Szóval a téli szettet idén 3265km-t használtam.
166 17" 2 4 abs agm akku alfacity amts antenna autoglym bak balatonfüred beltér bmw bőr bőrözés bőrülés brembo carbon cápauszony címkékkul csapágy csere csomagtér defekt diffiolaj ducati egr embléma esztergálás facelift fék fekete felkészítés felni felnik felújítás fényezés fényzés festés féynezés főtengelyszíjtárcsa fotózás fólia futómű futóműállítás garázs gewinde glszem gömbfej gt gta gtv gumi gyorsulás h1 hamutál hang hegesztés hifi hőmérséklet hűtő izzó japan jeladó jtd kaposújlak kartámasz karter kárpit kép képek kerék kerékagy kerékcsapágy kerekek kerékőr kevlár kipuff klíma koptató kormány kul kulcstartó lakatolás lámpa lámpapolír led légzsák légzsákcsati lengéscsillapító lengéscsillapítók lengőkar lengőkarok loctite look map matrica matt
>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-02-22