Blog >> stabpálca
Nekiláttunk a GL szem cserének. Amit előző blogbejegyzésben írtam, a 19-es kerékkel borzasztó instabil lett az autó hátsó része, ezt megfejelte ,hogy elkezedett nyikogni ,mint valami lovaskocsi.
Berendeltem a GL szemeket (tedgum), hátsó hidat kihúztuk az autó alól. A GL szem kipréselése még hagyján ,de a bepréselése nem könnyű feladat, tekintve ,hogy nincs külső fém része ahol lehetne nyomni modnjuk crova fejjel... De megoldottuk. További bontást követően konstatáltuk ,hogy a stabilizátor pálcák nagyon szar állapotban vannak, abból is rendeltem újakat. Kerékcsapágy lehúzásakor a tengelyen fent maradt a csapágy egy része, a bal oldalt 2perc alatt összeraktam, a jobb oldalt 3óra alatt sem sikerült.
Présnek aláraktam, valószínű itt én hibáztam, elrepedt a csapágygolyó háza. Lett volna donor amivel összerakható ,de jobbnak láttam venni egy új csapágyat, annak ellenére ,hogy borzasztó drága.
A hosszú hétvége miatt, jó pár napot aknán töltött alkatrész hiányában, így kicseréltem a pár hónapja megvett kézifék köteleket, mert ami fent volt szintén elég trágya állapotban volt, gyorkötözőkkel felkötve, megtörve, szétnyílva, illetve észrevettem ,hogy indulás után kiengedett kéziféknél még fogja az egyik kereket pár másodpercig.
Nagyon tudok gratulálni valamelyik előző tulajnak aki a kézifékkötél cseréhez nem vette ki a hátsó ülést ,hogy felhajtsa a szőnyeget, egyszerűbb volt megvágni a padlószőnyeget a konzol mögött, ezzel visszafordíthatatlan károkat okozva...Barom.
Mivel az autó még mindig aknán volt, én meg nem tudok ülni a seggemen lemostam az autó alját, és lefújtam 2K Cobra ,kvázi plató festékkel. Brutálisan jó bevonat. Tekintve ,hogy az autó alja fantasztikus állapotban van a korához képest, ezt szerettem volna megőrizni. Nagyjából 3helyen kellett 2cm-en drótkorongoznom, epoxyznom, és mehett rá a cobra.
Megjött a csapágy (GSP), összeraktam, végre mehetet alá a fék, kerekek.
Próbakörön az autó hátulja már nem táncol erőteljes kormánymozdulatra, a nyikogás megszünt. A kézifék jól teszi a dolgát. A munkát sikeresnek tekintem.
u.i. a hátsó híd leszerelésénél minden hozzáférhető fém alkatrészt drótkorongoztam, lefestettem. (stabrúd, csonkállvány, tanktartó pánt, féktárcsa porvédők stbstb )
Minden csavart zsíroztam, féknyergeket kitakarítottam, csúszkákat újra zsíroztam.
A bal oldali kilépőfény nem működött. Utánanéztem. Nem lepett meg a dolog, az aliexpresses hulladék (amúgy Alfa logót vetítő hányinger :D) volt rossz. Jobb oldalon -sajnos- működött. Gyárira szerettem volna vissz alakítani ,de ledpanelt egyszerűbb volt szerezni így kicseréltem, a hátsókba pedig kicseréltem az izzókat ledre, hogy egységes legyen.
Köszönet a futómű szerelésért Apósomnak!
Folyamatosan a 30+ fokokba dolgoztunk, kemény munka volt.
A munkafolyamat zárásaként lemostam, Koch Chemie PH semleges samponnal.
Sorry az idiótán össze-vissza forduló képekért, sajnos nincs megoldás rá az oldalon jelenleg…
...mármint abba a bizonyos ürülékbe, azt a bizonyos rögzítőelemet. És az igazat megvallva ez is csak féligazság. Mert mi a helyzet a "szarolasszal"? Tulajdonképp semmi - augusztus eleje óta poszt sem született, s akkor sem azért ragadtam billentyűzetet, mert baja volt - hisz sokak számára biztos meglepő, de amolyan "tanken fahren" jelleggel, szinte hiba nélkül üzemel az Alfa.
Azért csak szinte, mert vásárlás óta másodízben produkált egy "valódi elromlást" (számomra a TMK, a kopó fogyó alkatrészek, valamint a már vásárláskor is ismert hibák nem tartoznak ide). Ahogy egyre korábban sötétedett, feltűnt, hogy baromira nem akarnak figyelni rám, amikor tolatok ki valahonnan, ami működő tolatólámpák nélkül, nem is volt elvárható. Mivel az izzók, és a biztosíték jó volt, nem maradt más hátra, mint ezerpárszáz forintért venni egy új tolatólámpa kapcsolót, amit relatíve könnyedén ki is cseréltem. A kábelcsatlakozó sem volt a helyzet magaslatán, azt kollégám javította meg.
Fény gyúlt az éjszakában, azóta újra tökéletesen működik minden. Lassan már egy éve, hogy szereztem két új első lengéscsillapítót (tudom nem egy top márka, de amennyit fizettem érte annyit bőven megért), hozzájuk tartozó toronyszilenteket, valamint két első TRW stabpálcát, mert pár csendesebb hónapot követően valami mindig megszólal az első futóműben.
Lassan már kezdem megszokni - így tulajdonképp türelemre is tanít az Alfa, hisz a régi énem már rég agyfaszt kapott volna ettől - hogy többet használom finoman kopogó futóművel, mint néma csendben. Mivel már szinte minden volt legalább egyszer cserélve az első futóműben, s csak a lengéscsillapítókhoz nem nyúltunk eddig, azt gondoltam, hogy ezek kopoghatnak hőmérséklet függvényében hol jobban, hol kevésbé.
A héten le tudtam tenni az autót egy napra, így ki is lettek cserélve - s bár csökkentek a zajok - de nem hozta a várt eredményt. Csütörtökön a kerékcsere alkalmával (ismét az autóval kapott négy komplett kerék került fel a 2015-ös Nokianokkal) egy kis segítséggel kicseréltem a stabpálcákat is, de nem volt semmi baja a régieknek sem. Sebaj, ismét újak ezek is.
Szerelgettük kicsit itt, kicsit ott, de a probléma gyökere valahol máshol lehet - arra gondolok, hogy a belső stabszilentek kezdik újfent megadni magukat (vagy maga a rúd kopott már meg annyira a több, mint 300 ezer kilométer alatt, hogy hamar kinyúlósodik rajta az új szilent) de azok egyelőre még biztosan maradnak. Ha nem muszáj, akkor a tavasszal esedékes műszaki vizsgáig már nem áll szándékomban hozzányúlni. Elzörög ez még így a télen, aztán majd úgyis meglátjuk...
Végre megszűnt a kezdetek óta fennálló idegesítő nyikorgás a kocsi bal elején amikor áthajtok egy kisebb bukkanón vagy fekvőrendőrön, köszöntetően Zének és egy általa végrehajtott felső lengőkar cserének! Kiderült azonban, hogy mindkét stabpálcát cserélni kell, de az már hétfői performansz lesz!
Nem élhetek G-szem nyifogás nélkül, erről már egy, a Jakab Records ( Andy és Zsunior ) által promótált, ám eddig kiadatlan zenei albumomon is tanúskodik az egyik ( igaz, még meg nem írt ) nóta címe. :P :)
Zé.-nél cserélve lettek ( ezen IS ), kaptam ajiba egy pár használt, de az addig bent lévőknél jobb állapotúnak tűnő stab. pálcát is hátra. Az eddigi első fékbetétek is átadták a helyüket jobb állapotúaknak ( ATE ) - köszi, Gyuszi barátom.
Asszem nálam ez kötelező opció a 166-nál, nyiszogás nélkül már-már valahogy nem az igazi. :) Ezt a verdát azonban már így vettem, eddig hallgattam a csodálatos szimfóniát - Zé mesternél ma hallgatásra ítéltetett ez is, és cserélve lettek egyúttal a hátsó stab. pálcák is. Úgy tűnik, megvan a klíma nyígjának is az oka ( expander-szelep ), a jövő héten remélem már hűsíteni is fog a vas.