Mutasd

>> Szerviz2018-05-03

Új tartályt kapott a JTD :) A régi elrepedt a csőcsatlakozásnál.
Most végre látszik benne a vízszint :)

 
>> Szerviz2015-10-11

Lassan fél éve nem írtam a JTD-hez blogot ezért röviden leírom ,hogy volt egy ablaktörlő motor csere (alkatrész by Marek) és kapott egy új kuplung munkahengert (Cifam- Kovács Auto) mert a régi folyatta az olajat. Csere egyszerű kb 1 óra. Amúgy tökéletesen működik a gép , teszi a dolgát :)
Most kicsit több a fókusz a V6-oson, jövő héten ha minden igaz megy KPM műszakira és megkapja a magyar rendszámot, forgalmit végre :) Már augusztus óta ezt várom, az autó nagyon jó állapotban van reméljük nem lesz semmi gond a vizsgán. :)

>> Tuning és extra2015-04-27

Sikerült jó áron hozzájutnom egy Remus sport katalizátorhoz ami kifejezetten dízel autókhoz való 3000 köbcenti-ig. Az eddig használt „sportkatalizátoromban” csak egy perforált cső volt + gyapot ez nem sokat fogott meg a koromból, így arra a döntésre jutottam ,hogy kipróbálom ezt a típust. (103R-000074 a száma, újonnan ~ 600 € :) ) Teljesen rozsdamentes anyaggól készült így elég tartósnak ígérkezik a belső rész nem kerámia hanem fémből készült.
Kellett hozzá még 52mm átmérőjű rozsdamentes cső, rozsdamentes hegesztő pálca, meg kb. 2 óra munka mérés, vágás, hegesztés, majd a teszt :) Eredmény: úgy tűnik a teljesítményből nem vesz el, ugyanolyan erős, nyomatékos az autó viszont a füst jóval kevesebb szinte semmi! (Most szinte a teljes rendszer Remus mivel a hátsó dob is az) Reméljük sokáig így is marad… ha változik akkor updatelek! Köszi apunak az alkatrészekért és a hegesztésért! :)

>> Esemény2015-03-16

Egész jó idő várható márciusban, napközben 10 fok felett van bőven így hétvégén letakarítottam a nyári (gyári:)) alufelniket/gumikat (Michelin Pilot Sport 215/45 R17 illetve Dunlop SP Sport01) és fel is szereltem nem bírtam tovább várni vele! Illetve kapott új ablaktörlőket is Bosch Aerotwin 551S-t mert a "régi" hagyományos nagy tempónál nem törölt szépen(elugrált), ez sokkal csendesebb is.

>> Szerviz2015-02-15

Amióta nálam van az autó mentem vele több mint 70 ezer km-t és még nem volt cserélve kuplung +lendkerék.(248 ezernél jár...) Mivel ráadásul tuningolva is van az autó számítottam rá ,hogy előbb-utóbb cserélni kell ezeket az alkatrészeket.
Alacsony fordulatról való gyorsításnál beremegett az egész kasztni (kb. 1500-2300 ig) illetve az utóbbi hetekben már erősen csúszni is kezdett a kuplung 3-4-5. fokozatban.
Rendeltem új Valeo kuplungszettet (tárcsa+kinyomó csapágy+szerkezet) illetve gyári új kettőstömegű lendkereket akciós áron (by Erhard, köszönöm!) , normál esetben horror az ára! Kapott friss váltóolajat és főtengelyszimmeringet is. Ilyenkor ezeket is ki kell cserélni ha már szét van bontva minden.
Tegnap lett kész az autó azóta kb. 50 km -t mentem vele , hát nagy az öröm :) mert megszűnt minden hibajelenség:) a kuplung nem csúszik végre le tudja adni az összes nyomatékot a kerekekre illetve a vibráció is megszűnt gyorsításkor. A motor járása is még nyugodtabbnak tűnik, ami nagyon furcsa hogy olyan könnyű benyomni a kuplungot mint egy 1,2-es új benzinesnél :)) .
Tehát akinél rázkódás érezhető gyorsításnál és még nem volt lendkerék csere az autóban számítson rá hogy előbb-utóbb ki kell cserélnie. Nekem gyári "FIAT" logós alkatrészek voltak még benne, erősen megkopott tárcsa(ahogy a képen is látható) illetve a lendkerék is eléggé megviselt állapotban volt, nagyot kottyant minden irányban már. De ha tényleg gyári volt még minden akkor viszont jó sok kilométert kibírtak:)
Egyetlen negatívum a csere óta ,hogy a kuplungpedál nem mindig jön vissza teljesen...ezt még orvosolni kell, lehet hogy munkahenger csere lesz.
De a lényeg ,hogy most nagyon jól gyorsulunk ismét :D

update 2015.02.19. A kuplungpedál most már visszajön úgy ahogy kell, megjavult magától:) egyelőre nem cserélem.

>> Esemény2014-12-19

Kapott két új gumit (Michelin Alpin5 205/55 R16) karácsonyra a 156-os :) A hátsó Pirelli Sottozero-k még maradnak egy szezonra.

>> Esemény2014-09-27

Sikeresen levizsgázott az Alfa tegnap :)
Most nagyon rendben van a kocsi, tökéletes fék, futómű minden happy :)

 
>> Tuning és extra2014-08-29

Folytatva ez előzo blogomat végre volt időm beszerelni az új Eibach Pro Kit rugókat (-30mm) illetve az új Bilstein és Sachs lengéscsillapítókat.
A régi lengéscsillapítók még gyáriak voltak, elég sokat kibírtak azért.
Nagyon sok meló volt a csere , (régi csavarok csak sok-sok melegítés ütögetés hatására mozdultak meg...a következő szétszerelés már gyorsabb lenne :)) de megérte a fáradság mert sokkal stabilabb a futómű és jobban is néz ki így ,hogy kb. 3 cm -el alacsonyabb az Alfa.
A komfort nem lett rosszabb sőt nekem tetszik hogy sportos, kemény , nem billeg az autó. Amúgy gyárilag is elég keménby volt a futóműve. Mindenkinek ajánlom ezeket az Eibach rugókat aki ültetésen gondolkozik.
A csere folyamatát nem írom most le mert már sokan megtették, de ha kérdés van írjatok nyugodtan.
Ami tuti kell a cseréhez : rugóösszehuzató, minőségi(!) szerszámok, melegítő készülék (pl kis kézi gázos forrasztó) , türelem, meg jó ha van ott még egy segítő kéz :) nálam apu volt az, örök hála :)
Most már csak arra leszek kíváncsi műszaki vizsgán mit szólnak ehhez az összeállításhoz! (Sokak szerint a piros rugó szemet szúr van aki szerint nem foglalkoznak vele csak az értékek legyenek jók...)

Levezetésképpen pedig kicseréltük a már kicsit elvékonyodott első tárcsákat Brembo Max sport tárcsákra (tömör tárcsa hőelvezető árokkal) + kapott új Brembo betéteket is. Első benyomás alapján nagyon jól fog és nem melegszik olyan könnyen mint a régi fék.
Igaz sok idő nem jutott fotózni de pár képet csatoltam a szerelésről is :)

>> Tuning és extra2014-08-01

Megérkeztek az új Bilstein B4 gátlók illetve hátulra csak Sachs-ot sikerült jó áron venni, de nem baj mert nagyon dícsérik.
Ezekhez a gátlókhoz keresek Eibach rugókat (-30mm) , úgy tűnik Ebay-ről lesz mert ott jóval olcsóbb mint itthon.Ha minden elkészül akkor teszek fel még képeket:)

Addig is egy kis info mindenkinek: az Eibach ajánlása alapján hátul ugyanaz a rugó van a benzines és diesel 156-osban (EW1020002HA)...elől viszont különböző.
EW1020001VA -> 4 hengeres benzines 156 + 147-es jtd & benzines.
EW1021001VA-> V6 benzines és jtd 156-osok.

Több infó itt található:

http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?11=279&14=4&10=943E7B9137C645B9875D73778C2C0A61279004&12=101&52=1&30=2

Tehát aki ültetésen gondolkozik ezeket a cikkszámokat, ajánlásokat vegye figyelembe, hogy elégedett legyen a végeredménnyel:)

Update: 2014.07.30. Megjöttek a németországból rendelt Eibach rugók (Pro kit szett, 30mm -t ültet) Tehát már minden megvan a cseréhez....csak idő kell hozzá :)
Folyt köv.

>> Tuning és extra2014-05-30

Régóta kerestem már jó állapotú bőr belsőt az Alfába...végre találtam a nagycenki bontóban egy hibátlan állapotú fekete Momo bőr garnitúrát! :)
Be is szereltem egyből :) a csere gyorsan ment ...nagyon állat lett! A régi ülésből egyelőre napozóágy lett mint a képen is látszik :)

Frissítés (2014.05.30) : Közben a régi üléseket sikerült eladni:), illetve tettem fel képeket a bőr oldalkárpitról is!