- Típus:75 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1989
- Színe:Grigio Medio Met. 776
A hajtaslanc kiszerelése sajnos majd egy hónapot csúszott, sajnos a megbízott szerelő csak azon a napon kezdte el csinálni amikor a határidő lejárt. Ehhh...megbízni valakit meg korántsem jelenti azt hogy tenyleg megbízható emberről van szó. Ha mindenki jól es határidőre végezne a dolgát, akkor nem lenne szükség szerződésekre sem, a jogászok meg éhen pusztulnanak.
Mindenesetre Settantacinque cartárs korai véget ért 75-bol alakulnak a hiányzó alkatrészek. Ebben a stadiumban már alig pár dolog hiányzik... Például fél év szabadság és egy garázs :-)
Az egyetlen dolog amit sikerült sajat kezűleg ossze hozni az a front rács volt...

A kárfelmérést a belső alapos és megfontolt kiszerelése követte, ami kb. 6 hónap alatt ment le, mivel csak minden 4.-5. hétvégén volt időm és lehetőségem ezzel foglalkozni.
A belső kiszerelése egészen jól ment, a visszapillantón kívül semmit nem törtem el. A belső visszapillantó leszerelése egyszerű, de iránymutatás hiányában nem tudhattam, hogy a közepében tengelyirányban egy rugó nyomja szét a két pöcköt, ami a tetőben lévő foglalatba akad bele. Mivel sehogy nem akart lejönni, az ész csődöt mondott és egyszerűen letéptem a helyéről…engedett az öntvény, így viszont kell egy új felfogatás. A többi használható cuccot letároltam felcímkézve és képekkel dokumentálva, mert a visszakerülésük ideje még …khm…nincs eldöntve.
A kókány nagyobb részt elkerülte a Kockát, csak az ’audiofil’ egyik tulaj eszkábálta tele Magnat hangszórókkal a belteret, így lett kukás a két első ajtó kárpit és a kalaptartó nagygenerálra szorul.
A beltér mélyebben valószínűleg soha nem lett lebontva, gyári szigetelések és tömítőanyagok mindenhol, még egy üzenetet is kaptam egy cetli formájában Arese-ből, illetve a jobb első taposólemez szétrohadt maradványai fölött a zajcsillapításba ágyazva egy teljesen gyári taposólemez dugóra is bukkantam…a gyári munkás trehányságából lett egy pótalkatrészem 25 évvel később.
Az autó jobb alján, illetve a bal elején ki kell cserélni a taposólemezeket, illetve a bal oldali két ajtó is anyaghiányosságok miatt cserére szorul. Akinek lenne két fölös darabja szóljon…
DE, végre elindult Kocka a lakatoshoz és a fényezőkamra is le van foglalva mától két hónapra…addig is alkatrészek lelkes gyűjtögetése folyik.








Az autó hosszú távú tárolásának egyetlen ésszerű módja az maradt, ha hazafuvarozom vidékre Budapestről. A családi háznál van egy ~ 300 m2-es raktár, így a tárolás és szerelés számára jobb helyet ettől gazdaságosabban nem tudtam találni, mivel a szerelés és javítás egy részét akarom csak saját magam végezni, ezért a távolság remélem nem megy majd a dolgok menetének rovására.
Az útra (kb. 300 km) első körben nem akartam saját lábán nekiindulni, a tréler szervezése nem haladt, elérkezett a hétvége és pár útba eső autómentő telefonszámának felírása után nekivágtam.
Eleinte max. 80-90 tempóval poroszkáltam, üvöltött a leszakadt hátsó kipufogó, esett az eső és rájöttem, hogy a fűtés sem működik, így állandóan a párát törölgettem az ablakról. Aztán elgurult a gyógyszerem és rájöttem, hogy megy ha nyomom neki, bár hátsó fék hiányában a gyors megállás nem lehetett opció. A 300 km lement 3,5 óra alatt, közúton előzgetve és araszolva a településeken. Hazavitt a a fospisztoly és minden lelakottsága ellenére nagyon jó volt vezetni és örömmel jelentem, hogy a gumifüstös örömkör rajzolás is megvolt.
A vásárlást követően az első kör a kárfelmérés volt, a lista hosszú és messze a vég, de nem tűnik egyik sem (egyenlőre) megoldhatatlannak:
- bal hátsó sárvédőívet házilagosan próbálták javítani, csere
- bal hátsó ajtó sérült volt, nehezen nyílik/záródik
- hátsó kipuff dob "hiányos"
- szinte az összes szilent elenyészett
- sebességváltó lóg, tartóbakok elfáradtak
- tank horpadt
- taposólemezek elől a gumidugók környékén elrohadtak
- motor fossa az olajat sok tömítésnél, de szépen jár és jó erőben van
- olajnyomásjelző barkácsolt
- szervokormánymű fossa az olajat
- első lámpák foncsora elrozsdált
- belső ajtókárpitokba bele lett faragva valami gusztustalan módon a "hangtechnika"
- nem fűt
- a tolótető hátsó buktatott állapotban megragad, egyébként működik
- ülések kárpitjai kukásak
- szélvédő gumikéder elöregedett
- pár apró rozsdafolt a kasztnin
- hátsó fék bal oldali féknyereg beragadt, kézifék off
A belső szétszerelése nagyon könnyen ment, minden eleme gyári, előzetes bontások nyomát csak a nyomorultul beszerelt hangszórók környékén láttam. Minden apró belső eleme újrahasznosítható lesz, a többi szépítése, felújítása folyamatban.
Mivel úgy látom, hogy többen eljutottak már oda a felújítással ahova még csak most indultam el, remélem kapok majd néhány jó tanácsot:-)


