Mutasd

>> Szerviz2014-07-04

Jó rég sikerült az utolsó bejegyzést megejtenem, viszont most pótolok egy nagy hiányosságot.

Az autót már úgy vettem, hogy az első futómű csúnyán kopogott. Tudtam jó, hogy fel kell majd újítanom. Büszkén jelenthetem, hogy a héten végére értem a procedúrának.:)
És ha már ott voltunk, akkor már az aszalt kígyóvá rohadt kézifék-köteleket is kicseréltük.

Így két lépcsőben felújításra került:
- alsó/felső lengőkarok (MOOG)
- stabilizátor pálcák (MOOG)
- kormányösszekötő rúd (MOOG)
- stabrúd-szilent (nem emlékszem a márkára)
- kézifék-kötél (nem emlékszem a márkára)
- végezetül egy futómű-beállítás

Most álom vele az utazás. Megszűnt a kopogás, csak az élmény maradt. Nagyon megérte.:)

 
>> Autóápolás2013-12-07

Amikor vettem a bellát, csak egy ramaty állapotú, szétesett, Tescos-univerzális szőnyeg-garnitúra volt benne.
Ennél azért egy Alfa többet érdemel!:)

Mivel most elvileg taknyosabb, vizesebb évszak következik, rendeltem egy kifejezetten ehhez a típushoz gyártott gumiszőnyeg-garnitúrát.

Ma meg is érkezett, úgyhogy kicsi takarítás, ápolás, és felszerelés az új "lábbelikkel". Tökéletesen passzolnak, ráadásul Alfa logó is van rajtuk. Nagyon megérte. Ajánlom mindenkinek!:)

Jöhet az eső meg a tél!

>> Szerviz2013-12-03

A hidegebb idő beálltával én is észrevettem, hogy az első ajtók nyitógombja előszeretettel ragad be egy kicsit benyomáskor. Nem volt még az enyémnél olyan radikális a probléma, csak kicsit akadozott a folyamat, ezért úgy gondoltam, elébe megyek a dolgoknak.

Többek bejegyzése nyomán beszereztem egy pár tömítő O-gyűrűt (bármelyik hidraulika boltban kapható, belső átmérője 20 mm, anyagvastagság 2 mm).

Annak rendje és módja szerint szépen szétszereltem az ajtót, kivettem a zárat, és bár az eredeti gyűrű sem volt még elszakadva, azért kicseréltem újra, ha már arra jártam.:)
Továbbá a zárszerkezetet féktisztítóval megtisztogattam, majd a mozgó részeket kenőanyaggal megkentem (elvileg a WD40 is jó, de mégis ezt a speciális kenőanyagot ajánlom, amit olyan fém alkatrészekhez gyártanak, amik ki vannak téve vizes közegnek). Ugyanis a tömítések ellenére én nem tennék fel szemmel jól látható összeget arra, hogy oda nem is jut víz.:)
Kenés és visszaszerelés után gyönyörűen üzemel mindkét oldali nyomógomb, mintha csak újak lennének. Nagy az öröm, és gyakorlatilag ingyen volt...:)

További hozománya az ügynek, hogy az előző tulaj idején barbár módon visszarakott vezető oldali belső burkolatot szépen helyre raktam, valamint a házi barkács jellegű audió-kutyulmányt kicsit emberibb formába hoztam...azóta szól is...:D

>> Tuning és extra2013-12-01

Az eredeti, egygombos kulcsot az autó vásárlásakor elég ramaty állapotban kaptam meg. Teljesen szét volt esve, az öreg, mindenre jó cellux nevezetű csodafegyverrel volt összeeszkábálva, és az autó nyitása is elég nehézkesen működött vele.

Úgy döntöttem, ennek véget vetek!:)

Körbeszaglásztam a neten, és találtam több ajánlatot, ami távirányítós bicskakulcs készletekről szólt. Végül a "bicskakulcs.hu" ajánlata mellett döntöttem.
Ez egy háromgombos kulcsszett, fejegységgel.
Mivel eleve egy kicsit zavart, hogy a csomagtartót csak belső karral, vagy kulccsal lehet kinyitni, úgy döntöttem, hogy ha már három nyomógombos kulcsot veszek, és babrálok a kocsival, akkor minden legyen extra.:) Ezért vettem szintén az említett helyről egy mágneses csomagtartó-nyitó modult is.

Megérkezett az áru, s én alig vártam, hogy beépítsük.:)
Ez a tegnapi napon, jelentem, sikeresen meg is történt.:D

Megkértem egy remek autóvillamosságis ismerősömet, hogy segítsen a művelet végrehajtásában, mert egymagam teljesen elveszek a témában.

A csomagtartóba a hátsó ülőlapot kiszedve, szépen küszöb alatt elvezettük a mágneszár kábelét, magának a zárnak pedig egy gyönyörűen megbújó, már-már a célra kifejlesztett kis helyet találtunk a csomi nyitó kallantyú mellett, a kettős lemezelés között. Igaz jó játék volt olyan kis megbújt helyre beszerelni az eszközt, viszont teljesen megérte.:) Erről sajnos elfelejtettem képet csinálni....sorry.

Az új távirányító fejegységének szerelését a kormány mellett balra lent található biztosítéktáblánál kezdtük. Itt nagyon nem tudok szakmai mélységekbe belemenni...elnézést.:)
A lényeg: megkerestük az ajtókat nyitó, valamint, valamint az ajtókat záró meglévő vezérkábeleket, ezekre rákötöttük az új fejegységet, adtunk neki pozitívat meg testet az akksiból jövő kábelekről, majd a csomiból behúzott kábelt is csatlakoztattuk.
Az új fejegységnek remek helyet találtunk a biztosítéktábla mellett, ahova gyorskötözővel rögzítettük.

Csodálatosan működik, nagy az öröm és bódottá.:)

Alfa Amore!