Nagyon jó a gyári bi-xenon, de ha lehet fejleszteni, miért ne. A távolsági fényt úgy állítja elő, hogy a projektor fényterelő lemeze kinyit, plusz kigyullad 2 halogén izzó. Utóbbiak H1-esek, nagy a választék emelt fényű és effekt izzókból. Színezettet nem szerettem volna, nem tetszik, ahogy kikapcsolt állapotban kéken tükröződnek a lámpa belsejében. Osram Night Breaker Silver-t kapott, látható a javulás, megéri az árát.
Ma egyik pillanatról a másikra megállt a klíma, csak a kinti forró levegőt okádta. Szetvetett az ideg, 3 éves autó, nemáááár. Pláne így, hogy 5 perccel előtte tökéletes volt. Itthon rádugtam a kicsi olcsó kínai diagnosztikám, hibakód sehol, de az élő adatoknál az látszott, hogy a rendszer nyomása 0.03 bar. Némi fejvakarás után megpiszkáltam a nyomáskapcsoló csatlakozóját, indításkor már kapcsolt is a kompresszor. Lehúztam az említett csatit, némi vízkő szerű kosz volt benne, kipucoltam, ismét tökéletes.
Olaj és az összes szűrő cseréje. (Selenia Star P.E. és gyári szűrők)
Kapott egy klíma tisztítást is. Hiba nincs, gurulunk tovább. Az előző olajcsere óta 10051 km-t futottunk.
53360 km
Ugyan még nem voltak vészesen elkopva, de egyre gyakrabban fogadott a "Check brake pads", és nem erősítjük a sztereotipiákat világító hibaüzenetekkel. TRW szett került be. A hátsók még sokáig jók lesznek, ahogy az autó többi része is hibátlan. :)
A facelift során kikerült a kesztyűtartóból az italtartó polc. Ugyan emeltek a könyöklőn a korábbiakhoz képest, de nincs jó helye egy fél literes palacknak. A tartóhoz a lyukak adottak, és rendelhető külön, szóval már ilyen is van benne. Cikkszáma: 156094699. A váltógomb felső részét is kicseréltem, volt rajt pár apró karc.
51304 km
Ajándékba kaptam, carcarpit.com -nál készült egyedi megrendelésre. A minősége, kivitelezése kifogástalan, legszívesebben a cipőm is levenném beszállás előtt. :D Ősszel majd visszakerül az eddigi méretpontos gumi szett.
A számláló már ötössel kezdődik. Rendkívüli eseményről, meghibásodásról nem tudok beszámolni.
Vettem pár dolgot a legutóbbi blogbejegyzésem óta:
Zender diffúzor (50533998, Sprint felszereltségű autókon volt ilyen gyárilag)
Cápauszony antenna (Aliexpress)
Feliratos betétek a pohártartóba (Aliexpress, kis alakítás kellett)
Matrica a kormányra (Ebay)
Új nyári gumik (Continental PremiumContact 6)
Azt hiszem le kell állnom ezekkel az apróságokkal, könnyű "túltolni" :D
Az autót az első német tulajdonosa pótkerék nélkül, defektjavító készlettel rendelte. Rég kaptam defektet, de nem szeretnék emiatt trélerre kényszerülni. Végül az ünnepek előtt beszereztem egy 17-es mankókereket. Egy 156 szerszámkészlete volt kéznél, a műanyag tartót kicsit átfaragva összeraktam a kerékkel, így már nem lóg ki. Majd kicserélem ide valóra, addig is a funkcióját ellátja. A gyári kompresszor meg jó lesz nyáron a matrachoz :)
Az a mániám, hogy a ködlámpákba sárga fény kell, de gyűjtöttem a lelki erőt a cseréhez. Magneti Marelli izzók, kicsit sárgábbat szerettem volna, de elmegy. A bal oldal könnyen ment, a jobb kicsit nehezebben. Gyári előírás szerint lökhárító levétellel cserélhető, de az sok csavar. Nézegettem, a légszűrőház rögzítése csak 1 csavar és 1 bilincs. Ezeket lebontva annyit el tudtam mozdítani, hogy beférjen a kezem. A lustaság fél egészség.
Végül bekerült egy csomagtértálca. Lengyel Rezaw-Plast, gumis anyag, nem büdös, jó cucc.
Erre az évre ennyi :)
A Giulia tartozékkatalógusban láttam hasonlót, ott tetszett meg. Aztán véletlenül találtam ezt az egyik népszerű kínai oldalon. Na ennek már az ára is tetszett. Megrendeltem, megjött, beszereltem (plug&play), ilyen lett:
Felkerültek a nyáron vett 159 felnik és Michelin Alpin 5 gumik. Kaptak új kupakokat (viccesen olcsó kínai, de pont passzol, és tök jó minőségű), és emblémás szelepsapkákat. Szépen futnak, súly alig kellett rájuk, szóval jó vásárt csináltam a szettel. Kicsit szokatlan a sötét felnik után, de szerintem nem áll neki rosszul.
45086 km