Elromlott az eredeti. Tuner hiba, javíthatatlan. Nem volt őszinte a mosolyom. Gondolkodtam, ha már cserélni kell, jobban tetszene a nagyobb kijelzős verzió. Minden egyezik, vágjunk bele. Olaszországból jött, hibátlan állapotban, kóddal, GPS antennával. Utóbbi egy univerzális darab, ezt a műszerfalba rejtettem. Összeraktam, proxy rendezés, és mintha mindig is ez lett volna benne.
Update: a fejegység az újabb, Apps gombos verzió. Kis utánajárás után sikerült életre kelteni az ezzel elérhető Live funkciók egy részét, és az Alfa Performance menüt. Külön örülök az olajhőmérőnek.
UPDATE 2.0: az utolsó apróság is működik, az Efficient Drive menüpont és a kis zöld levél a főképernyőn. Meg kell cáfoljam az olasz fórumok állítását, miszerint ezt utólagos beszerelésnél nem lehet előcsalni. AlfaOBD programmal a Body Computerre csatlakozva, a Car configuration change és azon belül a Convergence Configuration pontot kell átállítani Uconnect Live 6.5-re.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088224t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088225t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088226t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088227t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088273t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088274t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088275t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088276t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000092/0000092634t.jpg)
Beiktattam egy olajcserét, előbbre hozva a gyárilag megadott 15 ezres intervallumot. Selenia Star P.E. és gyári szűrő került be. Egyúttal a beázó jobb oldalindexet gyári újra cseréltem.
43309 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088191t.jpg)
A helyszín itt van a kertek alatt, szóval ki nem hagytam volna.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088060t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000088/0000088061t.jpg)
Nagy örömömre a magasnyomású mosó egy foltban lekapta a lakkot a bal tükörről. A bal küszöbspoileren már a vételkor volt egy pici festékleverés, szóval úgy döntöttem, itt az ideje egy szépészeti kezelésnek. Mindkettő fényezve lett. A szerelést magam végeztem, a szakmunkát természetesen profira bíztam. A maximalizmus jegyében a küszöböt új patentekkel raktam vissza.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000087/0000087938t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000087/0000087939t.jpg)
Nem tetszett a gyári kipufogóvég, szinte elveszett a lökhárítóban. Nem szerettem volna kályhakürtöt, de egy kicsivel nagyobb átmérőjűt kerestem. Nézegettem, méregettem, majd rendeltem egy, a gyárinál 2 cm-rel nagyobbat (80 vs. 100mm). Nem tűnt soknak, de mikor megjött, és a kezembe vettem, kicsit elbizonytalanodtam... Basszus ez nagyon nagy. Nem baj, próbáljuk fel. Bilincs rögzíti, semmi visszafordíthatatlant nem okozok. Kicsit diszkós, de tulajdonképpen tetszik. Egyelőre marad.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000087/0000087935t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000087/0000087936t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000087/0000087937t.jpg)
Máskor egy év alatt mentem ennyit, de alig bírok kiszállni belőle, ezért csak úgy szaladnak bele a km-ek. Elértük a 40 ezret.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000087/0000087934t.jpg)
Az autót 4 évszakos gumikkal vettem, úgy gondoltam, hogy egy esélyt megérdemelnek, de nem nyűgöztek le, a nyári szezon végén kukázom őket. Nyár elején elkezdtem felniszettet keresni télre. 2 sikertelen próba után beláttam, hogy a Brembo nyergekre nem fog felmenni akármilyen felni. Ezután már biztosra mentem, és csak a gyáriak közt kerestem. 17-es Turbina lett volna a szívem vágya, de olyan áron hirdették ezt a szettet, hogy nem hagyhattam ott. 159 gyári felni, rajta 2016-os gyártású, alig futott Michelin-ek pont méretben. A felniközepek úton vannak Kínából.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000087/0000087933t.jpg)
Egyik pillanatról a másikra a tolatólámpa és a tolatóradar is megszűnt működni. Rövid nyomozás után megtaláltam, hogy a tolatólámpa kapcsoló csatlakozójából tőben kiszakadt a vezeték. Szabványos csatlakozó, kapott egy újat. Feltehetően a 2. képen látható rögzítés okozta, feszült a kábel. Itthon megigazítottam, ezzel remélem végleges a javítás.
36770 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000086/0000086611t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000086/0000086612t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000086/0000086613t.jpg)
Olasz fórumon találtam újabb verziót, többek közt azt írták, hogy gyorsítja a rendszert. Pendrive-ra másoltam, bedugtam, fél óra alatt lefutott. Ami változott:
-Bluetooth gyorsabban csatlakozik, Phone menü minden funkciója gyorsabb lett.
-menüben lépkedés, zeneszámok keresése a pendrive-on gördülékenyebb
-SMS felolvasó működik (eddig phone not supported felirat fogadott), igaz használhatatlan a magyar SMS, angol hang összeállítás. :D
-2 új menüpont, lásd. utolsó kép.
Szóval tényleg jobb lett, csak azt nem értem, hogy a márkaszervizes látogatások alkalmával miért nem kerülnek fel ezek a frissítések...
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000085/0000085857t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000085/0000085858t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000085/0000085859t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000085/0000085860t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000085/0000085861t.jpg)