Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
Nemrégen téma volt a topikban a persely. Többen is fekve maradtak miatta, mert ha szétmegy nem lehet sebességet kapcsolni. Volt itthon, mert pár éve véletlenül rendeltem. Ha már kint a bal féltengely akkor kicserélem.
Tényleg nem férni hozzá, nem irigylem azt aki ki tudja cserélni ha bent a féltengely. Nem véletlenül szenvedtek vele annyit.
A lepattintás könnyen ment, egy kis pajszerral aláfeszítve lejött. A rúdról leszedni már komolyabb kihívás volt, kis csípőfogóval darabokban kijött. Az anyaga puhább és kicsit "foszlósabb" volt az újnál.
Mivel volt hely a többiek által említett pajszeros feszegetés helyett valami benyomó szerszámban gondolkodtam.
Először egy pillanatszorítót alakítottam át hogy beférjen, de mission impossible...
Másodszorra valami csavaros megoldáson törtem a fejemet és két Aldi-s sarokpántból és két csavarból egy szorítót állítottam össze, amivel a perselyt be tudtam préselni a kar végébe. Már csak a gömbfejre kellene rányomni.
A gömbfej alsó részén egy ellensúly szerű valami van (8.kép), amit a sasszeg kiszedése után a csavart kitekerve le lehet szedni. Csak a csavar marad utána (9.kép)
A szorító alsó részére fúrtam még egy lyukat ennek a csavarnak, így már az szinte a helyén is tartja az egész izét (6.kép).
Most már lehet bátran tekerni a csavarokat. A felső anya felütközött a szár peremére, így a végén még egy lemezt tettem oda hogy már csak a gumit nyomja (10.kép).
Így már a helyére is ment.
Nem mondom hogy egyszerű és gyors meló volt, de meglett. A váltó működik :-)
Eredetileg váltóolajat akartam cserélni mert utoljára 2018-ban cserélte Csöri.
Az olajat leengedtem.
Már alul is látszottak olajfolyás nyomok, de a kereket levéve egyértelmű lett a bűnös.
Az 5. fokozat fedele alól jön az olaj.
A fedelet levéve egyértelmű lett hogy ideje volt az olajcserének. Ami lejött elég sötét színű volt. Elég sok lerakódást lehetett látni a fedélen és alatta. Mondjuk könnyen le lehetett törölni, talán az új olaj lemossa. (Lehet hogy télen jó lenne még egyszer lecserélni hogy a sok kosz kifolyjon.
A fedelet és szerkezetet amennyire tudtam lepucoltam.
A tömítő felületeket letisztítottam (zöld paszta nyomait találtam) és finoman újra lepasztáztam.
Ment vissza a fedél a helyére.
Már csak fel kellett tölteni a friss olajat.
A Kereket levéve érdekes látvány fogadott.
A belső csukló körül minden vastagon zsíros. Mintha szétment volna a belső harang és kiszórta volna a zsírt. (1.kép)
A féltengelyt kivéve érdekes látvány fogadott. Jól jött a tengelyanya letekeréséhez a nemrégen vett 1.350Nm-es ütvecsavarozó. Úgy tekerte le a csavart mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. Máskor méteres hosszabbítókat tettem a hajtószárra és nagy birkózás volt. Szóval a zsír úgy jött ki a csuklóból hogy a gumi ép volt. (2.kép)
Még a bilincs se volt laza. Két lehetőség van:
- eredetileg a gyár ide lítiumos zsírt ajánl a hőterhelés miatt. A grafitos egyszerűen túl folyós lett a hő miatt és mint a víz kifolyt.
- a haranghoz adott zsír egy kicsit sok volt és utat keresett magának.
Mivel csak grafitos volt itthon az került bele. Télre rendelek gyárit és kicserélem.
Anno körbejártam a dolgot, a múltkor mindez nem jutott eszembe...
2013.01.27. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part I.)
2013.01.28. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part II.)
Ha már fel volt emelve a hátulja alánéztem hogy milyen állapotban van a kipufogó.
A középső dobon nem látni semmit.
A hátsó párosból az első már nem az igazi.
3 "majdnem" lyuk van rajta és megkopogtatva furcsa hangot ad. Nem olyat mint amilyet egy fém ad, inkább olyat mintha kartont kopogtatna az ember.
Szerintem cserés lesz ez is.
Holnap megnézem az elejét és indulhat a keresés.
Nekiálltam a fékfolyadék cseréjének.
Először MES-sel megmozgattam az ABS blokkot, hibakód nem volt.
A hátsó kerekekkel kezdtem. Kocsit hátul felbakol, kereket leszed,
Fecskendővel a légtelenítő csavaron keresztül kiszívtam a folyadékot. A régi sárgás színű az új inkább színtelen.
Ha már itt voltam kipucoltam a fékeket. A betétek és a tárcsa még bőven jó lesz.
A gumikkal kapcsolatban ellenben nem vagyok nyugodt.
Középen még látszik az 5 mm-es jel, de a belső oldal bordái 2-2,5 mm-esek. 11-12e km-t mentek. Tavaly tettem hátra őket a futómű állítás előtt, mert elöl látványosan koptak. Akkor 4 mm volt a belső oldal. Az idei szezont már nem fogják kibírni.
Az anno előre rakott kerekek jobban bírják, ott még mindenhol megvan az 5 mm.
Csak két új gumit kell venni.
Lehetőségem lenne venni egy tartalék TS motort.
A lehetőség megannyi kérdést szül:
Hogyan kellene hosszú távon tárolni? (Légmentesen lezárva tengernyi páramentesítővel? Állva vagy döntve?)
Olajjal feltöltve vagy szárazon? (Előbbire szavazok)
Vízzel feltöltve vagy szárazon? (Utóbbira szavazok)
Hogyan lehet megakadályozni hogy a hengerfal megrozsdásodjon? (Öntsek olajat a gyertyanyílásba? WD40-et? Létezik valami csodaszer erre? - eddig nem találtam)
- Nem kéne időnként átforgatni? Kézzel vagy indító motorral? (Egy német fórumban "karácsonyi ajándékként" forgatta át a fickó kézzel)
Mivel használt motorról van szó meg kéne ejteni rajta a 2021-es PHuBi motor javítást és a PH2/PH3 átalakítást is a dugattyún. Hogy csináljam? Arra gondoltam hogy nem lenne jobb "szétszedve" és átalakítva alkatrészenként tárolni és csak használat előtt összerakni? Külön a blokkot, dugattyúkat, gyűrűket, csapágyakat, hengerfejet, stb. finoman leolajozva légmentesen lezárt dobozba tenni? Szilikagél van elég, mellé lehetne tenni és akkor a pára és a rozsda nem lenne téma. Nagy előny lenne hogy összerakás előtt meg látni lehetne ha mégis lenne rozsda.
Érdemes-e egyáltalán foglalkozni a dologgal? - Ha nekem végül is nem kell még másnak jól jöhetne.
Vegyek váltót is? Azt hogy lehetne "eltenni"?
...és az elektronikát?
A legjobb alfás buli!
A Spider csapat pénteken érkezett. Mi korábban jöttünk és amíg a többieket vártuk fürödtünk egy jót.
Már a vacsora utáni "bemelegítő edzésen" megfogalmazódott a kihívás. Aki a legrosszabb eredményt éri el az fizeti a szombati italt!
Szóval a Selenia:
- Az itiner jó volt, ettől függetlenül már az első állomás (CARNET) előtt sikerült eltévednünk és csak nehezen találtunk vissza. Aztán a templomkerülésnél is elcsatangoltunk, de ott már hárman bolyongtunk :-)
- A feladatok ötletesek volt. Főleg a templomszámolós tetszett. (Még mindig kérdés számomra hogy honnan lehet tudni egy tornyos épületről hogy az templom-e?)
- A tesztek szokás szerint sok esetben tényleg tippelősek voltak. (A lóhere első alkalmazása a rombusz alapon pl. nekem teljesen kiesett, el is rontottam a kérdést.)
- A szintidőt nagyon nem értettem. A levonás nélkül is 2 perccel korábban értünk be. Mi meg útközben haza is jöttünk hogy rövid nadrágot vegyek fel - emiatt 21 percet levonattunk. Nem kellett volna. Szóval valamelyik hétvégén megyünk még egy kört az útvonalon, immáron nem a megengedett sebességhatáron, hanem alatta. Az 5:04 körüli szintidőből 103 perc volt a feladatokra (a feladatokra adott időket is mértük, ott nem csúszhattunk el), amit levonva 201 perc menetidő jön ki. A távon 23 percet "nyertünk", ami bő 10%-ot jelent. 10%-al folyamatosan gyorsabbak lettünk volna????
- A lángosevés jókor jött.
- A rajtszámok miatt egyértelmű volt hogy ki a versenyző és ki az aki csak Alfával közlekedik. Jó ötlet volt!
- Általában minden infót időben megkaptunk a szervezőktől, erre nem lehetett panasz.
- A szálloda jó választás volt, minden igényt kielégített.
- Szemben a pizzaautomata érdekes volt. Ilyet még nem láttam!
- Volt még egy Spider, de valahogy nem találkoztunk vele, nem is jött oda hozzánk. Kár.
Szóval 69-70. helyet csíptük meg azonos pontszámmal Zseléékkel. Jobbra számítottunk, de végül is mindegy! Jó buli volt!
A Spider csapat nem nyert most se semmit.
Este - amikor már nem voltunk szomjasak - Kraszy arra tévedt és beszélgettünk egy jót. Meg is említettük neki hogy egy különdíjat igazán kaphattunk volna: A Spideres csapat, aki négy éve nem nyert semmit! :-))
Ja, és nem mi lettünk a Spider csapatban az utolsók, így potya piával zártuk a hetedik Seleniánkat.
Jövőre újra megpróbáljuk!
Már régóta furcsa zajok jöttek hátulról. Hosszas keresés után arra jutottam hogy a csomagtartó fedelet mozgatva jön a kattogó hang a teleszkópok felől. Ahogy irányt vált a terhelés kattan egyet. Elég volt annyi is amennyit a kéder engedett.
Rendeltem két új Marelli teleszkópot és felpattintottam.
A jobb oldali teljesen el volt már fáradva, amint a balost levettem a fejemre is esett a tető. A balos még megtartotta egyedül.
Várjuk a próbautat...
u.i.
A Selenia Rally során nem hallottam a kattogó hangot, tehát ez volt az oka.
Cserébe nehezebb lecsukni, de már megszoktam.
Ma folytattam az ablak beállítását.
Kicsit lejjebb kellett állítani hogy ne ütközzön felül és egész jó lett.
Össze is raktam az ajtót. Remélem a hétvégén jó idő lesz kipróbálni.