Kész lett a hátsó futóműnek a homokszórása,mehet a szintereshez.A féknyereg Piros a többi fekete lesz😊.
Vasárnap du lemostam Romeo-t.Valószínűleg idén utoljára. Jövő tavaszig emelőbakon fog piheni a ponyva alatt😔.
Most a hátsó futómű felújítása van tervbe és utána jöhet az alvázvédelem.
Elkezdtem felderíteni az alváz állapotát. A rozsdás csavarokkal való kűzdelem még el fog tartani egy darabig😫 Eddig a hátsó és a középső kipufogó dob, hővédő lemezek, berohadt hátsó fék leszerelése meg volt. Jöhet a tank és a hátsó híd leszerelése😫 A hátulja kicsit törött, sajna ezt majd javíttatnom kell.
Főztem egy kis citromsavas levest a rozsdás csavaroknak meg a féknyereg és a tartònak is😁😉 Itt a leves eszi meg a rozsdát😀 Az a tervem, hogy leszeretném galvanizáltatni, ùgy lenne a tuti.
Ma leszedtem az oldal küszöböket, hogy lássam mi rejtőzik alattuk. Na hát volt öröm, mert nincs rohadás😁Alul 5db csillagfejű csavar van, azok kiszedése után lehet a fenti patentokat kifeszegetni. A 3-as képen látni, hogy a középső fülek ellentétes irányba vannak😏 de még nem jöttem rá, hogy hogyan lehet könnyen leszedni. Sikerült azért úgy leszednem, hogy csak egy fül repedt el😏.
Ma kicseréltem az üzemanyag szűrőt,az új Mannfilter WK 613/2 lett.Jobb hátsó kerékdob előtt van egy műanyg burkolat azt kell leszedni utána lehet hozzáférni a szűrőhöz.1 képen látszanak a felfogatási pontok😉A szűrő tartóját meg a csavarokat rozsda mentesítettem forró citromsavas vìzbe, majd le is festettem.Holnapig szárad, utána mehet vissza a helyére😁
Kiszedtem a hátsó üléseket,hogy jobban hozzá férjek a benzin szivattyúhoz.Az ülőlapot elől-alul 2 csavar fogja, meg az ülőlap és a hátlap között is van két oldalt 1-1 imbus fejű csavar. Utána a háttámlát felfele és kicsit előre húzva lehet kiemelni. Kinyomattam a régi benzint a szivattyúval kb. 28 l jött ki. 11 évet állt az autó ezzel a benzinnel. Eleinte szépen járt, fel melegìtettem a vizet, mìg nem bekapcsolt a hütőventilátor, de utána kicsit elkezdett dadogni😏 Első körbe a benzinre gyanakodok, ezért engedtem le. Remélem a friss benzinnel újra jó lesz😉
Ma meglett az első olajcsere.11 évet állt az autó ezért most 10w40 Fiat olajat raktam bele tisztításra Manfilter szűrővel.A következőre Seleniát kap majd.
A gatyám is rá ment😁(a képen látni és nem az anyagiakra gondolok😃😃)
Hátsó sárvédő kereséssel indult a dolog a Rosso-hoz.Egész autó lett belőle😊annyira, hogy ez a 155 is megmarad egybe,sőt elkezdem rendbe rakni ami nem pár hetes munka lesz😁Ahogy az időm engedi apránként javítgatom majd.Talán ez az eddigi legjobb állapotú 155-öm amit eddig vettem.Persze lesz dolog vele, mert több mint 11 évet állt és a fékek elég rozsdásak ill. a jobb hátsó be is van rohadva☹ Futómű és a folyadékok cseréjével kezdek, utána vagy közben ami meg még elő jön😉.
Oktòber végén megyek haza, addig garázsba pihen a Rosso🙄😉Sikerült lakatost találnom, Aparhanton fogják javítani.Több helyről kértem árajánlatot, de a lényeg az volt, hogy szép munkát várok el és minden le legyen fényképezve (nem vagyok egyszerű eset😁,de pöpec verdát szeretnék belőle)Ketten vállalták ilyen feltételek mellett, ìgy csak kettő közül kellett választanom😊Novemberben fognak bele a munkálatokba, előtte kiszedem a belső kárpitokat és úgy viszem ki Aparra.
Pár hónap várakozás után le tudtam menni Pécsre Attilához aki javította volna nerót.Megnézte a rossom és inkább nemet mondot a projecre🙄.Nem azért mert annyira ratyi csak a rozsdásodókkal már nem akarnak dolgozni.Most már Szekszárdon várja a sorsát😏.