Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1996
- SzĂne:KĂ©k
VĂ©gĂŒl fehĂ©r szĂnt kaptak.
Gumik mĂĄr nem eresztenek le, ellenĆrizve.
Ăj felni kupakokat Ă©s szelepsapkĂĄkat kapott.
Sok melĂł volt a szettel de kĂ©sz lett đđ




VĂz alĂĄ nyomtam a kerekeket. 4 kerĂ©kbĆl 3-nĂĄl a gumit le kellett venni, törtĂ©nt rajta perem tisztĂtĂĄs enyhe szivĂĄrgĂĄs vĂ©gett. 2 db-on szelepet is kellett cserĂ©lni.
Nem ĂŒtnek a kerekek, alig kĂ©rt sĂșlyt a centrĂrozĂĄsnĂĄl. Ezt a rĂ©szĂ©t gumis vĂ©gezte.
Jelenleg felcsiszolt ĂĄllapotban van, de mĂ©g csiszolni kell egy picit fĂ©nyezĂ©s elĆtt.
Sokat foglalkoztam vele idehaza, de legalĂĄbb elkĂ©szĂŒl đđ





Csak valamelyik autĂłhoz blogolom, ĂĄltalĂĄban cserĂ©lgetni szoktam a kerekeket az autĂłk között. EsztĂ©tikailag nincs rendben, de orvosolhatĂł. Karcok Ă©s padka nyomok, sĂ©rĂŒlĂ©sek vannak rajta. Nagyon nem vigyĂĄztak rĂĄ. A gumik profilra hasznĂĄlhatĂłak, de mĂĄr 8 Ă©ves gumik. 55ezerĂ©rt volt hirdetve, igazĂĄbĂłl el sem hoztam volna, de 20ezret adtam a szettĂ©rt mivel rengeteg munka lesz vele. Gumi mĂ©ret: 205/45 r16 KormorĂĄn nyĂĄri gumik.





90-es tempĂłnĂĄl kicsit rĂĄzott az autĂłn a kerĂ©k, Ăgy elvittem Ćket egy ellenĆrzĂ©sre. 3 DB-ot Ășjra sĂșlyoztak.



-Håtsó féknyergek cseréje és festése. Koråbbi nyergek kézifék ereje kezdett haldokolni.
-Ăj kĂ©zifĂ©k kĆtelek
-Ăj hĂĄtsĂł dob
-KormĂĄnyösszekötĆk cserĂ©je bal Ă©s jobb oldalon (axial Ă©s gömbfej), kerĂ©kösszetartĂĄs beĂĄllĂtĂĄs
-TĂ©li kerekek , felni Ășj szĂnben . (SzĂn + 2K lakk)
-KormĂĄny csere. KorĂĄbbi fa kormĂĄny bĆr rĂ©sze megkopott, Ăgy az javĂtva lesz Ă©s a boxerbe foglal majd helyet.
-SzĂ©lvĂ©dĆ csere (megrepesztettem kormĂĄny csere közben szerszĂĄmmal đ), belsĆ tĂŒkör is cserĂ©lve. BillenĆ ĂĄllĂtĂł mƱanyag eltört benne, de ez a korĂĄbĂłl adĂłdĂłan đ szerencsĂ©re volt mĂĄsik amire cserĂ©ljem.
-Pollen szƱrĆ
-ElsĆ ablakmosĂł csĆ csere , elöregedett. Addig szĂ©pen mƱködött amĂg a levĂ©lrĂĄcsot ki nem kellett szedni a pollenszƱrĆ Ă©s a szĂ©lvĂ©dĆ csere vĂ©gett. Ott a mozgatĂĄsĂĄra megadta magĂĄt. Volt itthon mĂĄsik, kompletten cserĂ©lve.
-MƱszaki vizsga 2025.10.29












KorĂĄbban a boxerhez vettem ezeket a spoilereket, de mivel arra lett mĂĄsik Ăgy ez felkerĂŒltek erre. JavĂtani kellett mert a jobb kĂŒszöbön a rögzĂtĆ fĂŒlek hiĂĄnyoztak. AlvĂĄzvedĆ vagy valami hasonlĂł volt a mƱanyag kĂŒszöbökön, Ăgy azt benzinnel leszedtem majd utĂĄna jöhetett a csiszolĂĄs Ă©s fĂ©nyezĂ©s. RĂĄkerĂŒlt a nĂ©gylevelƱ lĂłhere Ă©s Alfa Romeo felirat is. A kasztni kĂŒszöbökön is dolgoztam. KĂvĂŒl a gyĂĄri kĂŒszöb patent helyĂ©n befĂșjtam hĂg alvĂĄzvedĆvel hogy mindenhova jusson belĆle, aztĂĄn kĂvĂŒl is kapott egy rĂ©teg alvĂĄzvedĆt, majd a gyĂĄri patent lyukakat ledugĂłztam a vĂz ellen. Alul kĂ©t kĂ©t csavar fogja a mƱanyag kĂŒszöböket, Ă©s a ragasztĂĄs felĂŒl vĂ©gig. ElĆl hĂĄtul is fogja majd egy egy csavar amit kerĂ©kcserekor rakok bele. ElĂ©g stabilan fent van. TömĂtĆ ragasztĂłt hasznĂĄltam ami erĆs de kĂ©sĆbb könnyen eltĂĄvolĂthatĂł roncsolĂĄs nĂ©lkĂŒl. Ez a kĂŒszöb a rozsdĂĄsodas ellen elĆnyösebb is mint a gyĂĄri mivel elĂĄll a karosszĂ©riĂĄtĂłl Ă©s a homok nem tud olyan könnyen megĂŒlni a kettĆ között. KinĂ©zetre nagyot dob rajta, Ășgy hogy megĂ©rte megcsinĂĄlni rĂĄ. đ











10.000 Km utĂĄn olajcsere, szƱrĆk cserĂ©lve. 378500 a jelenlegi km.
ABS csati csere
Egr visszakötve
SzivĂłsor cserĂ©lve, elĆtte ki lett takarĂtva
SzervĂł szivattyĂș cserĂ©lve. ElĆzĆnĂ©l nĂ©mi szivĂĄrgĂĄs lĂĄtszĂłdott.
Augusztus 12.-Ă©n, holnap lesz meg 11 Ă©ve az autĂł đ










FĂ©lĂ©vente a pĂłtkerĂ©k levegĆ nyomĂĄsĂĄt megszoktam nĂ©zni, hĂĄt most mint utĂłlag kiderĂŒlt megvolt hogy hova is szökött el a levegĆ. ElĆször mĂ©g fĂșjtam is bele mikor mĂ©g a csomagtartĂłban volt, akkor mĂ©g nem lĂĄtszĂłdott hogy mi a baj, csak hallottam hogy ereszt. Volt itthon mĂĄsik, okĂ© kicserĂ©lem. Mikor kivettem a csomibĂłl lĂĄttam hogy szĂ©tdurrantotta magĂĄt a gumi az utĂłbbi fĂ©l Ă©vben. KörĂŒlbelĂŒl 27 Ă©vet kibĂrt âșïž
MellĂ© volt mĂ©g autĂłmosĂĄs, belsĆ takarĂtĂĄs, ĂŒlĂ©sek ĂĄpolĂĄsa. đ





FelkerĂŒlt a nyĂĄri szett. 16". Kapott Ășj alfĂĄs szelepsapkĂĄt kĂ©k szĂnben.
MĂșltkori elsĆ fĂ©kcsere utĂĄn bekötĂ©se kerĂŒlt a kĂ©t elsĆ fĂ©kbetĂ©t kopĂĄs visszajelzĆ is. Eddig ott volt a kĂĄbel fĂ©lre hĂșzva, most megcsinĂĄltam hogy mƱködjön is. CsatlakozĂłt Ășjra kellett forrasztani a kĂĄbelra mivel mĂĄr alig tartotta meg magĂĄt. PrĂłbakĂ©ppen ellenĆriztem is mindkĂ©t oldalon.
ABS hiba van idĆnkĂ©nt, attĂłl fĂŒgg hogy Ă©rintkezik. Hiba oka hogy elĆl a kĂ©t toronynĂĄl az ABS csati (az ABS kocka felĆli) mƱanyagja elöregedett Ă©s el van törve, repedve mindegyik. Azokat mĂ©g cserĂ©lni kell csak szerzek belĆle mĂĄsikat, remĂ©lem Ășjan is hozzĂĄ lehet jutni.
Jobb oldalon a napellenzĆ kezdte feladni a harcot, felcsukĂĄsnĂĄl mĂĄr kezdett lĂłgni, Ăgy azt is cserĂ©ltem.
Alfacity matrica is felkerĂŒlt a kĂ©t hĂĄtsĂł ajtĂł ĂŒvegĂ©re đ
Közben meglett ma a 377.000 km is đđ








Alfa 146 1.8 TS nagyfĂ©k. Facelift elĆtti, 140 lovasrĂłl. (ti, QV ugyan evvel szerelt)
-2 elsĆ kerĂ©kagy
-2 elsĆ fĂ©knyereg
-2 elsĆ tĂĄrcsa 284mm
-2 pĂĄr Ășj fĂ©kbetĂ©t
-Jobb elsĆ lengĆkar
TörtĂ©nete: jobb elĆl fĂ©kezĂ©skor darĂĄlt az autĂł. CsapĂĄgyra gondoltam de Ăgy szerelĂ©s utĂĄn nem tudnĂĄm biztosra mondani. Esetleg fĂ©knyereg, de mindegy is. MĂĄr volt csapĂĄgyazva rĂ©gebben, most nem akartam Ășjra csapĂĄgyazni. Jött ez a lehetĆsĂ©g a szettre, inkĂĄbb ebbe fektettem. TakarĂtĂĄs, festĂ©s majd szerelĂ©s.
SzerelĂ©skor kiderĂŒlt hogy a lengĆkar gömbcsuklĂłja rossz volt, Ășj Monroe lengĆkar kerĂŒlt be.










