Mutasd

>> Szerviz2022-03-14

Új klĂ­ma hƱtƑ. KlĂ­ma kĂĄbelezĂ©s elvĂ©gezve. EvaporĂĄtornĂĄl korĂĄbban bekerĂŒlt a hƑfokszabalyzĂł. 3°C-nĂĄl kikapcsol, 8-nĂĄl vissza. BelsƑ tĂ©r hƑmĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelƑ, 27°C-nĂĄl kapcsolja a kĂŒlsƑ ventilĂĄtor elsƑ fokozatĂĄt, 24-nĂ©l ki. Ezek a beĂĄllĂ­tĂĄsok mĂłdosĂ­thatok, digitĂĄlis hƑmĂ©rƑk. KorĂĄbban Ășj szĂĄrĂ­tĂł szƱrƑ kerĂŒlt be. NyomĂĄsmĂ©rƑ a rendszerben, 1.4 bĂĄr alatt nem engedi bekapcsolni a kompresszort. Új tömĂ­tĂ©sek a klĂ­ma csƑ csatlakozĂłknĂĄl. KlĂ­ma relĂ©je a motortĂ©rben. Most nyomĂĄsprĂłba alatt van.

ÖnindĂ­tĂł behĂșzĂłtekercse kicserĂ©lve.

FagyĂĄllĂł erƑsĂ­tĂ©s.

HƱtƑvĂ­z hƑmĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelƑ csatlakozĂł cserĂ©lve. RögzĂ­tƑ fĂŒl a csatlakozĂłrĂłl le volt törve, de most lett mĂĄsik.

TakarĂ­tas kĂ­vĂŒl belĂŒl.

 
>> Tuning és extra2022-02-12

AjtĂł zĂĄrak javĂ­tva. Bal oldali a hĂĄzon belĂŒl elvolt törve. TĂ­pus betegsĂ©g. Jobb oldali mƱködött, csak a kulcsnyĂ­lĂĄs nyelve nem zĂĄrt vissza.

AjtĂłk alja gumi csĂ­kok. Évekkel ezelƑtt lekerĂŒlt, most vissza. Eddig mindig elmaradt de tervben volt hogy vissza kerĂŒljön. AjtĂłrĂ©sek jobban porosodtak, talĂĄn most kevĂ©sbĂ© fog. A gumikon Ășj lyukakat furtam mert a gyĂĄri ĂĄltalĂĄban elszakad Ă©s valahogy az elsƑ hĂĄrom lyuk utĂĄn a többi mĂĄr nem passzolt. Lehet mĂĄs Ă©vjĂĄratbĂłl valĂł volt, de az eredeti.

ÜlĂ©sfƱtĂ©s kapcsolĂłi az eredeti helyen.

KĂ©t mƱanyag kĂŒszöb felkerĂŒlt. EzelƑtt Se szĂ©riĂĄs volt rajta, korĂĄbban viszont ez ami most vissza kerĂŒlt. KĂŒszöbök ellenƑrizve, a felfogatĂł patent lyukaknĂĄl volt enyhe felszĂ­ni rozsda. FĂ©mtisztĂĄra vissza szedve, alapozĂł majd a kĂ©t kĂŒszöb teljes alvĂĄzvĂ©dƑzĂ©se.

Beltéri led a 4 låbnål és a csomagtartóban. Ajtó nyitåsokra kapcsolnak, mår évek óta bent a kåbelezes csak a led maradt le róla :)

Ezen felĂŒl mĂ©g:

Riasztó bekötve. A csomagteret is nyitja.

Volt egy folyamatos fogyasztĂł is az autĂłn, mĂĄr rĂ©gĂłta kiderĂŒlt de napi szinten hasznĂĄlva nem befolyĂĄsolt semmit. MultimĂ©terrel rĂĄnĂ©ztem Ă©s kiderĂŒlt a rĂĄdiĂł merĂ­ti az akkumulĂĄtort. MĂĄr a 3. lejĂĄtszĂł van benne, mindegyiknĂ©l ezt csinĂĄlta. RĂĄdiĂł kĂ©zikönyv bekötĂ©s ellenƑrzĂ©s Ă©s kiderĂŒlt a kĂ©t pozitĂ­v kĂĄbelbƑl az egyiknek gyĂșjtĂĄsrĂłl kell mƱködnie, a mĂĄsik a fix pozitĂ­v ami a rĂĄdiĂł beĂĄllĂ­tĂĄsok megƑrzĂ©se vĂ©gett kell. Így javĂ­tva, nincs fogyasztĂł mĂ©rĂ©s szerint, remĂ©lem a valĂłsĂĄgban sem lesz. 3-4 nap ĂĄllĂĄs utĂĄn kiderĂŒl, Ășgyanis korĂĄbban ennyi idƑ kellett hogy ne tudjam elindĂ­tani. A rĂĄdiĂł Ă­gy csak gyĂșjtĂĄsrĂłl mƱködik de ez nem zavar. Ha leĂĄllĂ­tom kikapcsol, indĂ­tĂĄsnĂĄl meg vissza. Ha Ă©n kapcsolĂłm ki akkor indĂ­tĂĄsnĂĄl sem kapcsol be. RĂĄdiĂł jel erƑsĂ­tƑ mĂ©g kerĂŒlt bele hogy GyƑrƑn kĂ­vĂŒl is fogja az adĂĄst :))

Takarítås szerettem volna, de elmaradt így majd az legközelebb meglesz. ;-)

 
>> Tuning és extra2022-02-12

Új aksi saruk

Mélynyomó tåpkåbel biztosítékkal

Új erƑsĂ­tƑ Ă©s meglevƑ mĂ©lynyomĂł bekötve

4 db Ășj ajtĂł hangszĂłrĂłk

AblakemelƑk Ă©s tĂŒkör ĂĄllĂ­tĂł kapcsolĂłk fa fĂłlia

KĂ©t elsƑ ajtĂłkĂĄrpit cserĂ©lve, ami ehhez a szetthez tartozik. Újra ragasztva a kĂĄrpit

Új hĂĄtsĂł ablaktörlƑ gumi

 
>> Esemény2021-11-14

Lett pår alkatrész amíg még talålni hozzå.
146 Facelift 1999 JTD:

ElsƑ lökhĂĄrĂ­tĂł ködlĂĄmpĂĄval, elsƑ maszk, hĂĄtsĂł lökhĂĄrĂ­tĂł
Bal elsƑ lámpa
1 db ĂșjszerƱ lengĂ©scsillapitĂł, bal elsƑ kerĂ©kagy fĂ©ltengelyel
TƱzfalnĂĄl lĂ©vƑ fĂ©m ĂŒzemanyag csƑ oda-vissza
Bal-jobb tĂŒkör
ElsƑ ajtók kulcsos zárjai
KormĂĄnyoszlop bajuszkapcsolĂłkkal (ez mĂ©g korai verziĂł ami mĂ©g vilĂĄgĂ­t), Ă©s egy nagyon szĂ©p gyĂĄri ĂĄllapotĂș kormĂĄnnyal ami 70.000 km futott autĂłbĂłl valĂł. Nem SE verziĂłs, csak a sima
Kilométer óra és kerete
LĂ©gzsĂĄk vezĂ©rlƑ (2 lĂ©gzsĂĄkos)
Fekete padlószƑnyeg
BelsƑ kĂŒszöb mƱanyagok
FƱtƑ box kompletten (klĂ­mĂĄs)
AjtĂł kĂ©der gumik, mind az 5 + motorhaztetƑ
ElsƑ szĂ©lvĂ©dƑ alatti levĂ©lrĂĄcsok
Kisebb beltĂ©ri aprĂłsĂĄgok, egy dobozzal. (tĂŒkör ĂĄllĂ­tĂł, kĂ©zifĂ©k Ă©s vĂĄltĂł szoknya, szivargyĂșjtĂł lenyĂ­lĂł rĂ©sze Ă©s egyĂ©b beltĂ©ri elemek)
Csomagtér kårpit kétoldali és alsó harmonika
HĂĄtsĂł lĂĄmpĂĄk
Motortér és beltéri relék
BelsƑ vilĂĄgĂ­tĂĄs vezĂ©rlƑ
Håtsó teljes dobbetétek pårban
TankfedĂ©l gumi ĂŒtközö

146 1996 2.0 TD
Bal elsƑ kerĂ©kagy (ABS-es) + fĂ©ltengely
FĂ©kszervĂł fƑfĂ©khengerrel Ă©s tartĂĄllyal

Ez csak ide blogolva mivel a TD-nek ĂŒlt tƑle a valaga, kĂ©sƑbbiekben kerĂŒl belƑle ide oda amoda. TĂ­pus szerint szĂ©tvalogatva ;-) kormĂĄnyt több mint valĂłszĂ­nƱ a boxer kapja meg :))

AlkatrĂ©sz költsĂ©g kedvezƑ volt ezĂ©rt is jött lĂ©tre ez a blog. Összesen 50 db MĂĄtyĂĄs

 
>> Szerviz2021-11-14

KorĂĄbban mĂĄr volt egyszer tömĂ­tve a csatlakozĂĄs mivel szivĂĄrgĂĄs lĂĄtszĂłdott. KörĂŒlbelĂŒl 2 Ă©ve volt javĂ­tva. Most a hideg közelettĂ©vel Ășjra elkezdett szivĂĄrogni, de most lĂĄtvĂĄnyosabban Ă©s leginkĂĄbb nem ott ahol korĂĄbban tömĂ­tve volt, hanem a csap adta meg magĂĄt, Ă­gy cserĂ©ltem ami valĂłszĂ­nƱleg amĂșgy sem az eredeti volt mĂĄr. Kerestem idehaza egy mĂĄsikat, szerencsĂ©re lett is egy eredeti. Jobban megfigyelve lĂĄttam a tömĂ­tƑ gyƱrƱ helyĂ©t, ahol eddig ez nem volt benne. KlĂ­mĂĄhoz valĂł Ășj tömĂ­tĂ©sem volt itthon, azt tettem bele, majd a biztonsĂĄg kedvéért kerĂŒlt körĂ© tömĂ­tƑ lap Ă©s paszta. Eddig kivĂĄlĂł, kĂ©sƑbb majd azĂ©rt rĂĄnĂ©zek. A hideg meleg levegƑ ĂĄllĂ­tĂł kar is rĂĄkötve, Ă­gy hidegre ĂĄllĂ­tva elzĂĄrja a fƱtƑ kört ami nekem eddig mindig nyitva volt Ă©s nyĂĄron ezt Ă©rezni is lehetett, annak ellenĂ©re hogy hidegre volt ĂĄllĂ­tva a tekerƑ gomb.

 
>> Szerviz2021-10-29

ElƑmƱszaki utĂĄn cserĂ©lni kellett pĂĄr dolgot.

RendszĂĄm izzĂł 2 db

Bal ködlåmpa érintkezés. Csatlakozó cserélve.

Jobb fĂ©ltengely kĂŒlsƑ gumiharang kisebbik bilincsĂ©n feszĂ­teni kellett.

Jobb elsƑ lengƑkar csere SKF.

KormĂĄnyösszekötƑk kĂŒlsƑ rĂ©sz mindkĂ©t oldal csere
KerĂ©kösszetartĂĄs az Ășj alkatrĂ©szek utĂĄn beĂĄllĂ­tva.

FĂ©kcsƑvek tisztĂ­tĂĄs Ă©s ĂĄpolĂĄs. Porosak voltak.

Bal hĂĄtsĂł fĂ©knyereg kĂ©zifĂ©k rĂ©szĂ©nĂ©l olaj szivĂĄrgĂĄs. FelĂșjĂ­tĂł kĂ©szletben a kis o gyƱrƱ nem megfelelƑ mĂ©retƱ. 2 mĂĄrkĂĄt vettem Ă©s egyikben sem a normĂĄl mĂ©retƱ, hanem kisebb. Egy bontottbĂłl ĂĄtraktam egy sĂ©rtetlent, most mĂĄr tömĂ­t. TartalĂ©kba rendeltem 10 db-ot, hĂĄtha egyszer valamelyik verdĂĄhoz kellene , jövƑhĂ©ten fog megĂ©rkezni. Többi porvĂ©dƑ Ă©s tömĂ­tĂ©s kicserĂ©lve Ășjra. Seeger fogĂłt rendelnem kellett a szĂ©tszedĂ©shez. 43 mm mĂ©lyen van bent Ă©s nem sok hely van a munkahenger mögött hogy ki lehessen venni. MĂ©g az Ășj fogĂłbĂłl ami direkt erre a cĂ©lra kĂ©szĂŒlt, abbĂłl is kellett leköszörĂŒlni mert nem fĂ©rt be teljesen. VĂ©gĂŒl összejött Ă©s ez a lĂ©nyeg. Van itthon tartalĂ©k fĂ©knyereg amin szintĂșgy tömĂ­tĂ©st Ă©s porvĂ©dƑt kellene csak cserĂ©lni, Ă­gy jĂłl fog jönni. Én a kĂ©pen lĂ©vƑ fogĂłt rendeltem ami jĂł is lenne, de nem teljesen ezt kaptam. Amit kĂŒldtek az vastagodĂł szĂĄrĂș Ă­gy ott kellett vĂ©konyĂ­tani az anyagon.

HĂĄtsĂł fĂ©knyereg mindkĂ©t oldalon Ășjra festve Ă©s a hĂĄtsĂł rugĂłk is feketĂ©re mivel valamikor piros szint kapott az eredeti, de mĂĄr a mĂĄsodik mƱszakin kĂ©rdeztĂ©k hogy ez eredeti rugĂłi?! Úgy hogy fekete lett hogy ne legyen ez mĂĄr kĂ©rdĂ©s.

Egy picit butĂ­ttani kellett a teljesĂ­tmĂ©nyen mert fĂŒstölt egy padlĂłzĂĄskor. Annyira azĂ©rt nem volt vĂ©szes.

MƱszaki érvényesség 2023.10.29

 
>> Szerviz2021-10-06

KözĂ©pboxot megvĂĄltoztattam Ă­gy hogy a lejĂĄtszĂł a mƱszerfal tetejĂ©re kerĂŒlt. Lett ĂșjbĂłl hamutartĂł, szivargyĂșjtĂł, alatta a 3 db mĂ©rƑ Ăłra Ă©s gyĂĄri rekesz. MĂ©rƑóraknĂĄl a baloldali nyomĂłgomb a fĂ©nyszĂłrĂłmosĂł nyomĂłgombja, ami fĂ©nyszĂłrĂł felkapcsolĂĄsa mellett mƱködik. A jobboldali nyomĂłgombos kapcsolĂł a dĂșsĂ­tĂł Ă©s ĂŒzemanyag elƑmelegĂ­tƑt kapcsolja. InditĂĄsnĂĄl amĂ­g az izzĂ­tĂĄs mƱködik addig automatikusan megy, ezzel a kapcsolĂłval tovĂĄbb tarthatĂł az 1200-as alapjĂĄrat Ă©s ĂŒzemanyag elƑmelegĂ­tĂ©s. TĂ©len elƑnyös mĂĄr neki amĂ­g az autĂł körbe van kaparva.

Olajcsere, olajszƱrƑ Ă©s levegƑszƱrƑ cserĂ©lve 368.500 km

Jobb hĂĄtsĂł fĂ©knyereg javĂ­tva, kĂ©zifĂ©k nem mƱködött illetve a csĂșszkĂĄk Ășj pĂłrvĂ©dƑt kaptak.

Új kĂ©zifĂ©k kötelek

1 db Ășj kipufogĂł gumibak.

HĂĄtsĂł ablakmosĂł javĂ­tĂĄs, valahol elakadt a vĂ­z vagy a fĂșvĂłka eldugult. LevegƑvel ĂĄtfĂșjtam a csövet Ă©s jĂł lett.

ElsƑ ajtĂłk mƱanyag lĂ©gterelƑi kĂ©toldalĂș ragasztĂłval felrakva leesĂ©s ellen, mivel a fĂ©m fĂŒlek nem fogjĂĄk meg rendesen.

TĂ©li kerekek felkerĂŒltek mĂĄr most. Lassan megy mƱszakira Ă©s a nyĂĄri nem a gyĂĄri mĂ©rete.

AlvĂĄz festĂ©s. Egy-kĂ©t helyen volt egy pici felszĂ­ni rozsda. DrĂłtkorongozva, alapozĂł majd alvĂĄzvĂ©dƑzĂ©s.

 
>> Szerviz2021-09-03

Bontott gyĂĄri klĂ­ma rendszer. KlĂ­ma hƱtƑ kell hozzĂĄ Ă©s motortĂ©r kĂĄbelezĂ©s. IdƑvel ha ez bevĂĄlik akkor kicserĂ©lem a mostanira. Köszi epitesz!

 
>> Szerviz2021-07-11

LengĂ©scsillapitĂłk felsƑ rĂ©sze festĂ©s
Bal hátsó lengƑkar javítás
Bal hĂĄtsĂł gumi fĂ©kcsƑ csere
Bal elsƑ övpĂĄrna csere Ășjra
Jobb håtsó ív festés javítås
Håtsó lökös festés javítås (ezek csak ideiglenes színek)
GyĂĄri emblĂ©ma elƑre, utĂĄngyĂĄrtott hĂĄtra
Két håtsó ajtókårpit csere
TetƑkárpit tisztítás

 
>> Szerviz2021-04-04

OlajhƑfok egy fĂ©l Ăłra vĂĄrosi hasznĂĄlatnĂĄl felment 145 fokra, pĂĄlyĂĄn ezt kevesebb idƑ is alatt elĂ©rte. Ott ĂĄltalĂĄban 110-es tempĂłt vettem fel ez vĂ©gett de haladhattam volna gyorsabban is. Azt a megoldĂĄst talĂĄltam ki rĂĄ hogy ĂĄtalakĂ­tom Ășgy ahogy a többi motor tĂ­pust szereltĂ©k gyĂĄrilag (TS, JTD).
TörtĂ©nete hogy korĂĄbban a hozzĂĄ tartozĂł gyĂĄri olaj hƱtƑ cserĂ©lve volt Ășjra, mivel szivĂĄrgott de kĂ©t Ă©v utĂĄn az Ășj is megadta magĂĄt Ă©s hĂĄt elĂ©g drĂĄga bele. MellĂ© pĂĄrosult hogy a menetek sem voltak az igazik, Ă­gy ott a kĂ©t darab csatlakozĂĄs kĂ©nyes volt, Ă­gy korĂĄbban ez kikerĂŒlt belƑle, mĂ©g egy kört nem akartam futni evvel. Volt utĂĄna cserĂ©be olajhƱtĂ©snek egy spirĂĄl csƑ (Boxer szervĂł hƱtƑ spirĂĄlja) , de a csatlakozĂĄs ott nem tudtam Ășgy megoldani hogy mĂ©g csak egy minimĂĄlis szivĂĄrgĂĄs sem legyen mivel ez prĂ©selt csatlakozĂĄs volt eredetileg, ami nem vĂ©letlen. Így jutottam el a hƑcserĂ©lƑ pogĂĄcsĂĄhoz, amit fel is tettem, csak a hƱtƑvĂ­zet kellett hozzĂĄ elvezetni. Ez nĂĄlam Ășgy is mindig 82 fokos Ășgy hogy kell hogy segĂ­tse. Az elsƑ prĂłba Ășt azt mutatta hogy alapbĂłl amikor a 120 fokot elĂ©rte, onnantĂłl mĂĄr lassan tudtam csak feljebb vinni, persze ezt egy intenzĂ­v terhelĂ©snĂ©l. Ekkor tudtam kihozni belƑle a korĂĄbbi 145-150 fokrĂłl a 135 fokot. Az ĂŒzemi 120-130 fok amivel mĂĄr megelĂ©gszem. Ha a TS-t nĂ©zem azt is fel tudtam vinni 120 fok felĂ© egy pörgƑsebb napon. Ott az ĂŒzemi a 115 ha jĂłl emlĂ©kszem. Most teszt alatt van a kis TD, a gyĂĄri csövet a kiegyenlĂ­tƑtƑl a termosztĂĄtig nem bĂĄntottam csak ĂĄtcsatlakoztattam. Alulra kĂ©t darab egyenes szakasz kellett, illetve a visszamenƑágon a termosztĂĄtra kellett egy olyan csƑ, ami a megfelelƑ oda. Ez volt a nehezebb rĂ©sze ilyent talĂĄlni. Hamarosan talĂĄn autĂłpĂĄlyĂĄn is le lesz tesztelve. BĂ­zok benne hogy ez bevĂĄlik majd...
Egy TS-rƑl van a hƑcserĂ©lƑ, szerencsĂ©re normĂĄl ĂĄron talĂĄltam.
A vĂĄltĂłn lĂ©vƑ foltok a fagyĂĄllĂł ahogyan vĂ©gig folyt a gyƱjtƑedĂ©nybe.
A pĂĄrhuzamos csƑ az sajĂĄt gyĂĄrtĂĄs, 2 db rögzĂ­tƑ fĂŒllel.