Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1996
- SzĂne:KĂ©k
Ăj klĂma hƱtĆ. KlĂma kĂĄbelezĂ©s elvĂ©gezve. EvaporĂĄtornĂĄl korĂĄbban bekerĂŒlt a hĆfokszabalyzĂł. 3°C-nĂĄl kikapcsol, 8-nĂĄl vissza. BelsĆ tĂ©r hĆmĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelĆ, 27°C-nĂĄl kapcsolja a kĂŒlsĆ ventilĂĄtor elsĆ fokozatĂĄt, 24-nĂ©l ki. Ezek a beĂĄllĂtĂĄsok mĂłdosĂthatok, digitĂĄlis hĆmĂ©rĆk. KorĂĄbban Ășj szĂĄrĂtĂł szƱrĆ kerĂŒlt be. NyomĂĄsmĂ©rĆ a rendszerben, 1.4 bĂĄr alatt nem engedi bekapcsolni a kompresszort. Ăj tömĂtĂ©sek a klĂma csĆ csatlakozĂłknĂĄl. KlĂma relĂ©je a motortĂ©rben. Most nyomĂĄsprĂłba alatt van.
ĂnindĂtĂł behĂșzĂłtekercse kicserĂ©lve.
FagyĂĄllĂł erĆsĂtĂ©s.
HƱtĆvĂz hĆmĂ©rsĂ©klet Ă©rzĂ©kelĆ csatlakozĂł cserĂ©lve. RögzĂtĆ fĂŒl a csatlakozĂłrĂłl le volt törve, de most lett mĂĄsik.
TakarĂtas kĂvĂŒl belĂŒl.




AjtĂł zĂĄrak javĂtva. Bal oldali a hĂĄzon belĂŒl elvolt törve. TĂpus betegsĂ©g. Jobb oldali mƱködött, csak a kulcsnyĂlĂĄs nyelve nem zĂĄrt vissza.
AjtĂłk alja gumi csĂkok. Ăvekkel ezelĆtt lekerĂŒlt, most vissza. Eddig mindig elmaradt de tervben volt hogy vissza kerĂŒljön. AjtĂłrĂ©sek jobban porosodtak, talĂĄn most kevĂ©sbĂ© fog. A gumikon Ășj lyukakat furtam mert a gyĂĄri ĂĄltalĂĄban elszakad Ă©s valahogy az elsĆ hĂĄrom lyuk utĂĄn a többi mĂĄr nem passzolt. Lehet mĂĄs Ă©vjĂĄratbĂłl valĂł volt, de az eredeti.
ĂlĂ©sfƱtĂ©s kapcsolĂłi az eredeti helyen.
KĂ©t mƱanyag kĂŒszöb felkerĂŒlt. EzelĆtt Se szĂ©riĂĄs volt rajta, korĂĄbban viszont ez ami most vissza kerĂŒlt. KĂŒszöbök ellenĆrizve, a felfogatĂł patent lyukaknĂĄl volt enyhe felszĂni rozsda. FĂ©mtisztĂĄra vissza szedve, alapozĂł majd a kĂ©t kĂŒszöb teljes alvĂĄzvĂ©dĆzĂ©se.
Beltéri led a 4 låbnål és a csomagtartóban. Ajtó nyitåsokra kapcsolnak, mår évek óta bent a kåbelezes csak a led maradt le róla :)
Ezen felĂŒl mĂ©g:
Riasztó bekötve. A csomagteret is nyitja.
Volt egy folyamatos fogyasztĂł is az autĂłn, mĂĄr rĂ©gĂłta kiderĂŒlt de napi szinten hasznĂĄlva nem befolyĂĄsolt semmit. MultimĂ©terrel rĂĄnĂ©ztem Ă©s kiderĂŒlt a rĂĄdiĂł merĂti az akkumulĂĄtort. MĂĄr a 3. lejĂĄtszĂł van benne, mindegyiknĂ©l ezt csinĂĄlta. RĂĄdiĂł kĂ©zikönyv bekötĂ©s ellenĆrzĂ©s Ă©s kiderĂŒlt a kĂ©t pozitĂv kĂĄbelbĆl az egyiknek gyĂșjtĂĄsrĂłl kell mƱködnie, a mĂĄsik a fix pozitĂv ami a rĂĄdiĂł beĂĄllĂtĂĄsok megĆrzĂ©se vĂ©gett kell. Ăgy javĂtva, nincs fogyasztĂł mĂ©rĂ©s szerint, remĂ©lem a valĂłsĂĄgban sem lesz. 3-4 nap ĂĄllĂĄs utĂĄn kiderĂŒl, Ășgyanis korĂĄbban ennyi idĆ kellett hogy ne tudjam elindĂtani. A rĂĄdiĂł Ăgy csak gyĂșjtĂĄsrĂłl mƱködik de ez nem zavar. Ha leĂĄllĂtom kikapcsol, indĂtĂĄsnĂĄl meg vissza. Ha Ă©n kapcsolĂłm ki akkor indĂtĂĄsnĂĄl sem kapcsol be. RĂĄdiĂł jel erĆsĂtĆ mĂ©g kerĂŒlt bele hogy GyĆrĆn kĂvĂŒl is fogja az adĂĄst :))
TakarĂtĂĄs szerettem volna, de elmaradt Ăgy majd az legközelebb meglesz. ;-)












Ăj aksi saruk
MĂ©lynyomĂł tĂĄpkĂĄbel biztosĂtĂ©kkal
Ăj erĆsĂtĆ Ă©s meglevĆ mĂ©lynyomĂł bekötve
4 db Ășj ajtĂł hangszĂłrĂłk
AblakemelĆk Ă©s tĂŒkör ĂĄllĂtĂł kapcsolĂłk fa fĂłlia
KĂ©t elsĆ ajtĂłkĂĄrpit cserĂ©lve, ami ehhez a szetthez tartozik. Ăjra ragasztva a kĂĄrpit
Ăj hĂĄtsĂł ablaktörlĆ gumi












Lett pĂĄr alkatrĂ©sz amĂg mĂ©g talĂĄlni hozzĂĄ.
146 Facelift 1999 JTD:
ElsĆ lökhĂĄrĂtĂł ködlĂĄmpĂĄval, elsĆ maszk, hĂĄtsĂł lökhĂĄrĂtĂł
Bal elsĆ lĂĄmpa
1 db ĂșjszerƱ lengĂ©scsillapitĂł, bal elsĆ kerĂ©kagy fĂ©ltengelyel
TƱzfalnĂĄl lĂ©vĆ fĂ©m ĂŒzemanyag csĆ oda-vissza
Bal-jobb tĂŒkör
ElsĆ ajtĂłk kulcsos zĂĄrjai
KormĂĄnyoszlop bajuszkapcsolĂłkkal (ez mĂ©g korai verziĂł ami mĂ©g vilĂĄgĂt), Ă©s egy nagyon szĂ©p gyĂĄri ĂĄllapotĂș kormĂĄnnyal ami 70.000 km futott autĂłbĂłl valĂł. Nem SE verziĂłs, csak a sima
Kilométer óra és kerete
LĂ©gzsĂĄk vezĂ©rlĆ (2 lĂ©gzsĂĄkos)
Fekete padlĂłszĆnyeg
BelsĆ kĂŒszöb mƱanyagok
FƱtĆ box kompletten (klĂmĂĄs)
AjtĂł kĂ©der gumik, mind az 5 + motorhaztetĆ
ElsĆ szĂ©lvĂ©dĆ alatti levĂ©lrĂĄcsok
Kisebb beltĂ©ri aprĂłsĂĄgok, egy dobozzal. (tĂŒkör ĂĄllĂtĂł, kĂ©zifĂ©k Ă©s vĂĄltĂł szoknya, szivargyĂșjtĂł lenyĂlĂł rĂ©sze Ă©s egyĂ©b beltĂ©ri elemek)
Csomagtér kårpit kétoldali és alsó harmonika
HĂĄtsĂł lĂĄmpĂĄk
Motortér és beltéri relék
BelsĆ vilĂĄgĂtĂĄs vezĂ©rlĆ
Håtsó teljes dobbetétek pårban
TankfedĂ©l gumi ĂŒtközö
146 1996 2.0 TD
Bal elsĆ kerĂ©kagy (ABS-es) + fĂ©ltengely
FĂ©kszervĂł fĆfĂ©khengerrel Ă©s tartĂĄllyal
Ez csak ide blogolva mivel a TD-nek ĂŒlt tĆle a valaga, kĂ©sĆbbiekben kerĂŒl belĆle ide oda amoda. TĂpus szerint szĂ©tvalogatva ;-) kormĂĄnyt több mint valĂłszĂnƱ a boxer kapja meg :))
AlkatrĂ©sz költsĂ©g kedvezĆ volt ezĂ©rt is jött lĂ©tre ez a blog. Ăsszesen 50 db MĂĄtyĂĄs
KorĂĄbban mĂĄr volt egyszer tömĂtve a csatlakozĂĄs mivel szivĂĄrgĂĄs lĂĄtszĂłdott. KörĂŒlbelĂŒl 2 Ă©ve volt javĂtva. Most a hideg közelettĂ©vel Ășjra elkezdett szivĂĄrogni, de most lĂĄtvĂĄnyosabban Ă©s leginkĂĄbb nem ott ahol korĂĄbban tömĂtve volt, hanem a csap adta meg magĂĄt, Ăgy cserĂ©ltem ami valĂłszĂnƱleg amĂșgy sem az eredeti volt mĂĄr. Kerestem idehaza egy mĂĄsikat, szerencsĂ©re lett is egy eredeti. Jobban megfigyelve lĂĄttam a tömĂtĆ gyƱrƱ helyĂ©t, ahol eddig ez nem volt benne. KlĂmĂĄhoz valĂł Ășj tömĂtĂ©sem volt itthon, azt tettem bele, majd a biztonsĂĄg kedvéért kerĂŒlt körĂ© tömĂtĆ lap Ă©s paszta. Eddig kivĂĄlĂł, kĂ©sĆbb majd azĂ©rt rĂĄnĂ©zek. A hideg meleg levegĆ ĂĄllĂtĂł kar is rĂĄkötve, Ăgy hidegre ĂĄllĂtva elzĂĄrja a fƱtĆ kört ami nekem eddig mindig nyitva volt Ă©s nyĂĄron ezt Ă©rezni is lehetett, annak ellenĂ©re hogy hidegre volt ĂĄllĂtva a tekerĆ gomb.







ElĆmƱszaki utĂĄn cserĂ©lni kellett pĂĄr dolgot.
RendszĂĄm izzĂł 2 db
Bal ködlåmpa érintkezés. Csatlakozó cserélve.
Jobb fĂ©ltengely kĂŒlsĆ gumiharang kisebbik bilincsĂ©n feszĂteni kellett.
Jobb elsĆ lengĆkar csere SKF.
KormĂĄnyösszekötĆk kĂŒlsĆ rĂ©sz mindkĂ©t oldal csere
KerĂ©kösszetartĂĄs az Ășj alkatrĂ©szek utĂĄn beĂĄllĂtva.
FĂ©kcsĆvek tisztĂtĂĄs Ă©s ĂĄpolĂĄs. Porosak voltak.
Bal hĂĄtsĂł fĂ©knyereg kĂ©zifĂ©k rĂ©szĂ©nĂ©l olaj szivĂĄrgĂĄs. FelĂșjĂtĂł kĂ©szletben a kis o gyƱrƱ nem megfelelĆ mĂ©retƱ. 2 mĂĄrkĂĄt vettem Ă©s egyikben sem a normĂĄl mĂ©retƱ, hanem kisebb. Egy bontottbĂłl ĂĄtraktam egy sĂ©rtetlent, most mĂĄr tömĂt. TartalĂ©kba rendeltem 10 db-ot, hĂĄtha egyszer valamelyik verdĂĄhoz kellene , jövĆhĂ©ten fog megĂ©rkezni. Többi porvĂ©dĆ Ă©s tömĂtĂ©s kicserĂ©lve Ășjra. Seeger fogĂłt rendelnem kellett a szĂ©tszedĂ©shez. 43 mm mĂ©lyen van bent Ă©s nem sok hely van a munkahenger mögött hogy ki lehessen venni. MĂ©g az Ășj fogĂłbĂłl ami direkt erre a cĂ©lra kĂ©szĂŒlt, abbĂłl is kellett leköszörĂŒlni mert nem fĂ©rt be teljesen. VĂ©gĂŒl összejött Ă©s ez a lĂ©nyeg. Van itthon tartalĂ©k fĂ©knyereg amin szintĂșgy tömĂtĂ©st Ă©s porvĂ©dĆt kellene csak cserĂ©lni, Ăgy jĂłl fog jönni. Ăn a kĂ©pen lĂ©vĆ fogĂłt rendeltem ami jĂł is lenne, de nem teljesen ezt kaptam. Amit kĂŒldtek az vastagodĂł szĂĄrĂș Ăgy ott kellett vĂ©konyĂtani az anyagon.
HĂĄtsĂł fĂ©knyereg mindkĂ©t oldalon Ășjra festve Ă©s a hĂĄtsĂł rugĂłk is feketĂ©re mivel valamikor piros szint kapott az eredeti, de mĂĄr a mĂĄsodik mƱszakin kĂ©rdeztĂ©k hogy ez eredeti rugĂłi?! Ăgy hogy fekete lett hogy ne legyen ez mĂĄr kĂ©rdĂ©s.
Egy picit butĂttani kellett a teljesĂtmĂ©nyen mert fĂŒstölt egy padlĂłzĂĄskor. Annyira azĂ©rt nem volt vĂ©szes.
MƱszaki érvényesség 2023.10.29






KözĂ©pboxot megvĂĄltoztattam Ăgy hogy a lejĂĄtszĂł a mƱszerfal tetejĂ©re kerĂŒlt. Lett ĂșjbĂłl hamutartĂł, szivargyĂșjtĂł, alatta a 3 db mĂ©rĆ Ăłra Ă©s gyĂĄri rekesz. MĂ©rĆĂłraknĂĄl a baloldali nyomĂłgomb a fĂ©nyszĂłrĂłmosĂł nyomĂłgombja, ami fĂ©nyszĂłrĂł felkapcsolĂĄsa mellett mƱködik. A jobboldali nyomĂłgombos kapcsolĂł a dĂșsĂtĂł Ă©s ĂŒzemanyag elĆmelegĂtĆt kapcsolja. InditĂĄsnĂĄl amĂg az izzĂtĂĄs mƱködik addig automatikusan megy, ezzel a kapcsolĂłval tovĂĄbb tarthatĂł az 1200-as alapjĂĄrat Ă©s ĂŒzemanyag elĆmelegĂtĂ©s. TĂ©len elĆnyös mĂĄr neki amĂg az autĂł körbe van kaparva.
Olajcsere, olajszƱrĆ Ă©s levegĆszƱrĆ cserĂ©lve 368.500 km
Jobb hĂĄtsĂł fĂ©knyereg javĂtva, kĂ©zifĂ©k nem mƱködött illetve a csĂșszkĂĄk Ășj pĂłrvĂ©dĆt kaptak.
Ăj kĂ©zifĂ©k kötelek
1 db Ășj kipufogĂł gumibak.
HĂĄtsĂł ablakmosĂł javĂtĂĄs, valahol elakadt a vĂz vagy a fĂșvĂłka eldugult. LevegĆvel ĂĄtfĂșjtam a csövet Ă©s jĂł lett.
ElsĆ ajtĂłk mƱanyag lĂ©gterelĆi kĂ©toldalĂș ragasztĂłval felrakva leesĂ©s ellen, mivel a fĂ©m fĂŒlek nem fogjĂĄk meg rendesen.
TĂ©li kerekek felkerĂŒltek mĂĄr most. Lassan megy mƱszakira Ă©s a nyĂĄri nem a gyĂĄri mĂ©rete.
AlvĂĄz festĂ©s. Egy-kĂ©t helyen volt egy pici felszĂni rozsda. DrĂłtkorongozva, alapozĂł majd alvĂĄzvĂ©dĆzĂ©s.









Bontott gyĂĄri klĂma rendszer. KlĂma hƱtĆ kell hozzĂĄ Ă©s motortĂ©r kĂĄbelezĂ©s. IdĆvel ha ez bevĂĄlik akkor kicserĂ©lem a mostanira. Köszi epitesz!

LengĂ©scsillapitĂłk felsĆ rĂ©sze festĂ©s
Bal hĂĄtsĂł lengĆkar javĂtĂĄs
Bal hĂĄtsĂł gumi fĂ©kcsĆ csere
Bal elsĆ Ă¶vpĂĄrna csere Ășjra
Jobb hĂĄtsĂł Ăv festĂ©s javĂtĂĄs
HĂĄtsĂł lökös festĂ©s javĂtĂĄs (ezek csak ideiglenes szĂnek)
GyĂĄri emblĂ©ma elĆre, utĂĄngyĂĄrtott hĂĄtra
Két håtsó ajtókårpit csere
TetĆkĂĄrpit tisztĂtĂĄs












OlajhĆfok egy fĂ©l Ăłra vĂĄrosi hasznĂĄlatnĂĄl felment 145 fokra, pĂĄlyĂĄn ezt kevesebb idĆ is alatt elĂ©rte. Ott ĂĄltalĂĄban 110-es tempĂłt vettem fel ez vĂ©gett de haladhattam volna gyorsabban is. Azt a megoldĂĄst talĂĄltam ki rĂĄ hogy ĂĄtalakĂtom Ășgy ahogy a többi motor tĂpust szereltĂ©k gyĂĄrilag (TS, JTD).
TörtĂ©nete hogy korĂĄbban a hozzĂĄ tartozĂł gyĂĄri olaj hƱtĆ cserĂ©lve volt Ășjra, mivel szivĂĄrgott de kĂ©t Ă©v utĂĄn az Ășj is megadta magĂĄt Ă©s hĂĄt elĂ©g drĂĄga bele. MellĂ© pĂĄrosult hogy a menetek sem voltak az igazik, Ăgy ott a kĂ©t darab csatlakozĂĄs kĂ©nyes volt, Ăgy korĂĄbban ez kikerĂŒlt belĆle, mĂ©g egy kört nem akartam futni evvel. Volt utĂĄna cserĂ©be olajhƱtĂ©snek egy spirĂĄl csĆ (Boxer szervĂł hƱtĆ spirĂĄlja) , de a csatlakozĂĄs ott nem tudtam Ășgy megoldani hogy mĂ©g csak egy minimĂĄlis szivĂĄrgĂĄs sem legyen mivel ez prĂ©selt csatlakozĂĄs volt eredetileg, ami nem vĂ©letlen. Ăgy jutottam el a hĆcserĂ©lĆ pogĂĄcsĂĄhoz, amit fel is tettem, csak a hƱtĆvĂzet kellett hozzĂĄ elvezetni. Ez nĂĄlam Ășgy is mindig 82 fokos Ășgy hogy kell hogy segĂtse. Az elsĆ prĂłba Ășt azt mutatta hogy alapbĂłl amikor a 120 fokot elĂ©rte, onnantĂłl mĂĄr lassan tudtam csak feljebb vinni, persze ezt egy intenzĂv terhelĂ©snĂ©l. Ekkor tudtam kihozni belĆle a korĂĄbbi 145-150 fokrĂłl a 135 fokot. Az ĂŒzemi 120-130 fok amivel mĂĄr megelĂ©gszem. Ha a TS-t nĂ©zem azt is fel tudtam vinni 120 fok felĂ© egy pörgĆsebb napon. Ott az ĂŒzemi a 115 ha jĂłl emlĂ©kszem. Most teszt alatt van a kis TD, a gyĂĄri csövet a kiegyenlĂtĆtĆl a termosztĂĄtig nem bĂĄntottam csak ĂĄtcsatlakoztattam. Alulra kĂ©t darab egyenes szakasz kellett, illetve a visszamenĆĂĄgon a termosztĂĄtra kellett egy olyan csĆ, ami a megfelelĆ oda. Ez volt a nehezebb rĂ©sze ilyent talĂĄlni. Hamarosan talĂĄn autĂłpĂĄlyĂĄn is le lesz tesztelve. BĂzok benne hogy ez bevĂĄlik majd...
Egy TS-rĆl van a hĆcserĂ©lĆ, szerencsĂ©re normĂĄl ĂĄron talĂĄltam.
A vĂĄltĂłn lĂ©vĆ foltok a fagyĂĄllĂł ahogyan vĂ©gig folyt a gyƱjtĆedĂ©nybe.
A pĂĄrhuzamos csĆ az sajĂĄt gyĂĄrtĂĄs, 2 db rögzĂtĆ fĂŒllel.











