Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- Típus:146 2.0 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Kék
Akadt egy kis fék gond. Jobb hátsó fék be ragadt. Menet közben nem volt érezhető, de fel melegítette a felnit és volt egy kis szaga is. A csúszkás résznél egyik porvédő kiszakadt, a másik lejárt egy kicsit a helyéről. 2 db porvédő cserélve és kapott újra kenést. Első használatok után ellenőrizve lesz hogy megfelelően működik .
Másik dolog : A fent lévő kipufogó rendszert lecseréltem egy másikra, amiből hiányzik a középső dob. Jelenleg inkább ezt használnom hogy műszakira ne keljen új rendszerbe gondolkodni.
Olaj hűtő kikötés, mivel a hűtés előtti csatlakozó szivárgott.
Tervben volt egy erősebb bilincs beszerzése vagy komplett cső gyártatása hozzá, de inkább csak ki lett kötve belőle és nincs vele több gond. Kicsit már meguntam hogy mindig szivárgott. Ha majd lesz olaj hőfok mérőm akkor kiderül hogy bírja a nyarat vagy az autópályát ha utóbbira lesz is alkalom.
Folyamata a kikötésnek : olaj hűtő pogácsa helyett egy univerzális pogácsa (vastagsága egy kicsit kisebb) , amiben csatlakozik a hőfok és olaj nyomás jeladó. Módosításhoz 2 db alátét kellett, aminek összértéke 4.4 mm. Ez az a méret ahol a pogácsa is felfér és az olaj szűrő is úgy hogy azt még megfelelően rá lehet húzni.
+
Olaj nyomás mérő óra és jeladó is új. Előző digitális volt, de nem mutatott értéket valószínűleg a már nem hozzá tartozó (utólagos) jeladó végett.
1 db műszerfal izzó cserélve.
Egy Alfa Romeo felirat hátra.
Legközelebb : olaj hőfok mérő kerül beszerelésre ha megérkezik hozzá. Itt a bent lévő csak világított, de semmi egyéb. Szétszedtem és egy forrasztás levált róla. Javítottam de így sem kelt életre. Sajnos hibásan vettem.
Duda mély kürtje is cserélve, kicsit már berekedt.
Olaj csere 358.000 km (Motul 6100 synergie + 10w40) 11.190,-
Levegő szűrő (Mann filter C 2571/1) ~3.500,-
Önindító csere (az előző önindítót felújítattam) 25.000,-
Ablaktörlő szerkezet csere (ami bent volt már szétkopott) ~2.000,-
2 db új H1 izzó a tompított fényszóróba 1.000,-
Elkezdett ütni fékezéskor a hátsó tengely. Betétek állapota még nem voltak teljesen csere érettek, de újjak sem. Kapott most új tárcsákat és betéteket (Maxgear). Ezt a márkát nem ismerem, mint ahogy a többit sem. Előtte TRW volt. Pár éve lett cserélve újra.
A bal oldali féknyereg egyik csúszkája be volt ragadva.
Most próba úton ismét rázódásoktól mentes volt a lassítás.
A levett tárcsán egy fékbetét formályában egyező felszíni beégés / elváltozás látszódott. Talán egyszer meg melegedett és nem volt ideje vissza hűlni, kézifék parkolóba be húzva és ez kevésbé volt hasznos számára, de csak tipp... Remélem többet nem lesz ilyen. Majd figyelek hogy rá hogy ne úgy essek be a munkahelyemre :D Sajnos 1-2X előfordult.
Tolató kamera + radar bekötve
Vízhőfok érzékelőnek a csatlakozója megadta magát / cserére szorult.
Olaj hűtő pogácsa alatti 'O' gyűrű cserélve
Új olajszűrő. Már csak 3000 km van a mostani olajban. Majd olajcserekor szűrő már nem lesz cserélve így.
Dúsító átalakítás automata rendszerre. A kapcsoló megmaradt, tehát direktbe is lehet kapcsolni a dúsítót és az üzemanyag elő fűtést. Most az automata csak annyit takar hogy izzításkor felhúzza, és az indítás után addig marad fent ameddig még izzít. Ha abba marad az izzítás akkor vissza is engedi a dúsítást és vissza áll az alapjárat.
Az LDA tüskén állítottam. Szerencsémre nem kellett ki reszelni belőle, csak el fordítani. Most szépen húz, magasabb fordulaton is egyenletesen és nem látszik a tükörből hogy kormolna. Pont megfelelő :)
1 db izzitó cserélve
Első ajtókra vízterelők felrakva
Sokat kellett indítózni.
4 db porlasztó cserélve (130 Bar-os nyomással dolgozik az összes)
Csere közben meglestem az izzítást is, a két jobb oldali gyorsan és erősen izzótt, míg az első már gyengébb volt valamivel de még használható is lehetett volna, a második már csak fele annyira izzótt és mindezt még lassan is csinálta. Így hát az első kettő cserélve újra (NGK).
Kivett porlasztók is jók, nem az volt a gond.
Reggel első indítás letesztelve és indult is szépen.
1 kg porral oltó
Tetőablak kulcs
Hosszbordás szíj feszítés
Adagolón visszatérő rendszeren nyomás szabályzó csavar cserélve
Észrevettem mikor a feleségem használta az autót akkor kívülről látszott hogy enyhén füstöl azért a kis TD. Persze vezetésnél tükörből semmi.
Még régebben kicsit feljebb lett 'állítva' hogy jobban menjen, bár úgy hogy nem sokat értettem az adagolóhoz, meg most se igazán mivel nem volt gond vele. Kértem tanácsot hogy hol kell állítani rajta.
Úgy hogy lett rajt tekerve, persze nem sok, de igazából nem volt túl célszerű. A képen a bekarikázott helyen.
Aztán még a napokban úgy voltam hogy módosítom az LDA tüskén hogy magasabb fordulaton jobban húzzon mint ahogy, és ezen pedig amit régebben eltekertem, vissza teszem az eredeti pozícióba. Az eredeti helyét én anno megjelöltem.
Most hogy vissza lett állítva, szebben is indul, bár ez majd reggel derül ki igazán, és most nem látni azt a füstöt sem egyáltalán. Jobb az alapjárati hangja is, mondjuk így a fordulat is vissza esett egy 100ast. Eddig kicsit talán magas volt. Erőben most sincs hiány, úgy hogy az LDA valószínűleg marad az eredeti. Majd egy városon kívülin kiderül hogy mennyi erő lesz benne, bár nem akarok én száguldozni és mindenkit is meg előzni. Arra ott a TS :D normál körülmények között.
Egy másik dolog. Az olaj betöltő sapka tömítése kilapult mára, eresztett. Kapott újat.
+ kipróbáltam a Bluetooth-os lejátszót telefonról, nagyon király. Nekem még ez újdonság egy ilyen idős autóban :))
Az LDA tüskével kapcsolatba köszönöm WarbiRunnernek a honlap linkjét, ahonnan lehetett okosodni.