Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĹ‘l a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokolják a tĂpust - Évjárat:1996
- SzĂne:KĂ©k
Akadt egy kis fĂ©k gond. Jobb hátsĂł fĂ©k be ragadt. Menet közben nem volt Ă©rezhetĹ‘, de fel melegĂtette a felnit Ă©s volt egy kis szaga is. A csĂşszkás rĂ©sznĂ©l egyik porvĂ©dĹ‘ kiszakadt, a másik lejárt egy kicsit a helyĂ©rĹ‘l. 2 db porvĂ©dĹ‘ cserĂ©lve Ă©s kapott Ăşjra kenĂ©st. ElsĹ‘ használatok után ellenĹ‘rizve lesz hogy megfelelĹ‘en működik .
Másik dolog : A fent lévő kipufogó rendszert lecseréltem egy másikra, amiből hiányzik a középső dob. Jelenleg inkább ezt használnom hogy műszakira ne keljen új rendszerbe gondolkodni.





Olaj hűtő kikötés, mivel a hűtés előtti csatlakozó szivárgott.
Tervben volt egy erĹ‘sebb bilincs beszerzĂ©se vagy komplett csĹ‘ gyártatása hozzá, de inkább csak ki lett kötve belĹ‘le Ă©s nincs vele több gond. Kicsit már meguntam hogy mindig szivárgott. Ha majd lesz olaj hĹ‘fok mĂ©rĹ‘m akkor kiderĂĽl hogy bĂrja a nyarat vagy az autĂłpályát ha utĂłbbira lesz is alkalom.
Folyamata a kikötĂ©snek : olaj hűtĹ‘ pogácsa helyett egy univerzális pogácsa (vastagsága egy kicsit kisebb) , amiben csatlakozik a hĹ‘fok Ă©s olaj nyomás jeladĂł. MĂłdosĂtáshoz 2 db alátĂ©t kellett, aminek összĂ©rtĂ©ke 4.4 mm. Ez az a mĂ©ret ahol a pogácsa is felfĂ©r Ă©s az olaj szűrĹ‘ is Ăşgy hogy azt mĂ©g megfelelĹ‘en rá lehet hĂşzni.
+
Olaj nyomás mĂ©rĹ‘ Ăłra Ă©s jeladĂł is Ăşj. ElĹ‘zĹ‘ digitális volt, de nem mutatott Ă©rtĂ©ket valĂłszĂnűleg a már nem hozzá tartozĂł (utĂłlagos) jeladĂł vĂ©gett.
1 db műszerfal izzó cserélve.
Egy Alfa Romeo felirat hátra.
Legközelebb : olaj hĹ‘fok mĂ©rĹ‘ kerĂĽl beszerelĂ©sre ha megĂ©rkezik hozzá. Itt a bent lĂ©vĹ‘ csak világĂtott, de semmi egyĂ©b. SzĂ©tszedtem Ă©s egy forrasztás levált rĂłla. JavĂtottam de Ăgy sem kelt Ă©letre. Sajnos hibásan vettem.
Duda mély kürtje is cserélve, kicsit már berekedt.









Olaj csere 358.000 km (Motul 6100 synergie + 10w40) 11.190,-
Levegő szűrő (Mann filter C 2571/1) ~3.500,-
Ă–nindĂtĂł csere (az elĹ‘zĹ‘ önindĂtĂłt felĂşjĂtattam) 25.000,-
Ablaktörlő szerkezet csere (ami bent volt már szétkopott) ~2.000,-
2 db Ăşj H1 izzĂł a tompĂtott fĂ©nyszĂłrĂłba 1.000,-



Elkezdett ütni fékezéskor a hátsó tengely. Betétek állapota még nem voltak teljesen csere érettek, de újjak sem. Kapott most új tárcsákat és betéteket (Maxgear). Ezt a márkát nem ismerem, mint ahogy a többit sem. Előtte TRW volt. Pár éve lett cserélve újra.
A bal oldali féknyereg egyik csúszkája be volt ragadva.
Most prĂłba Ăşton ismĂ©t rázĂłdásoktĂłl mentes volt a lassĂtás.
A levett tárcsán egy fĂ©kbetĂ©t formályában egyezĹ‘ felszĂni beĂ©gĂ©s / elváltozás látszĂłdott. Talán egyszer meg melegedett Ă©s nem volt ideje vissza hűlni, kĂ©zifĂ©k parkolĂłba be hĂşzva Ă©s ez kevĂ©sbĂ© volt hasznos számára, de csak tipp... RemĂ©lem többet nem lesz ilyen. Majd figyelek hogy rá hogy ne Ăşgy essek be a munkahelyemre :D Sajnos 1-2X elĹ‘fordult.


Tolató kamera + radar bekötve
VĂzhĹ‘fok Ă©rzĂ©kelĹ‘nek a csatlakozĂłja megadta magát / cserĂ©re szorult.
Olaj hűtő pogácsa alatti 'O' gyűrű cserélve
Ăšj olajszűrĹ‘. Már csak 3000 km van a mostani olajban. Majd olajcserekor szűrĹ‘ már nem lesz cserĂ©lve Ăgy.
DĂşsĂtĂł átalakĂtás automata rendszerre. A kapcsolĂł megmaradt, tehát direktbe is lehet kapcsolni a dĂşsĂtĂłt Ă©s az ĂĽzemanyag elĹ‘ fűtĂ©st. Most az automata csak annyit takar hogy izzĂtáskor felhĂşzza, Ă©s az indĂtás után addig marad fent ameddig mĂ©g izzĂt. Ha abba marad az izzĂtás akkor vissza is engedi a dĂşsĂtást Ă©s vissza áll az alapjárat.
Az LDA tĂĽskĂ©n állĂtottam. SzerencsĂ©mre nem kellett ki reszelni belĹ‘le, csak el fordĂtani. Most szĂ©pen hĂşz, magasabb fordulaton is egyenletesen Ă©s nem látszik a tĂĽkörbĹ‘l hogy kormolna. Pont megfelelĹ‘ :)
1 db izzitó cserélve
ElsĹ‘ ajtĂłkra vĂzterelĹ‘k felrakva












Volt egy kis nĂ©zĹ‘i segĂtsĂ©gem ;-) nagyobbik fĂĽl fájással de segĂtett :))







Sokat kellett indĂtĂłzni.
4 db porlasztó cserélve (130 Bar-os nyomással dolgozik az összes)
Csere közben meglestem az izzĂtást is, a kĂ©t jobb oldali gyorsan Ă©s erĹ‘sen izzĂłtt, mĂg az elsĹ‘ már gyengĂ©bb volt valamivel de mĂ©g használhatĂł is lehetett volna, a második már csak fele annyira izzĂłtt Ă©s mindezt mĂ©g lassan is csinálta. ĂŤgy hát az elsĹ‘ kettĹ‘ cserĂ©lve Ăşjra (NGK).
Kivett porlasztĂłk is jĂłk, nem az volt a gond.
Reggel elsĹ‘ indĂtás letesztelve Ă©s indult is szĂ©pen.



1 kg porral oltĂł
Tetőablak kulcs
Hosszbordás szĂj feszĂtĂ©s
Adagolón visszatérő rendszeren nyomás szabályzó csavar cserélve








Észrevettem mikor a felesĂ©gem használta az autĂłt akkor kĂvĂĽlrĹ‘l látszott hogy enyhĂ©n fĂĽstöl azĂ©rt a kis TD. Persze vezetĂ©snĂ©l tĂĽkörbĹ‘l semmi.
MĂ©g rĂ©gebben kicsit feljebb lett 'állĂtva' hogy jobban menjen, bár Ăşgy hogy nem sokat Ă©rtettem az adagolĂłhoz, meg most se igazán mivel nem volt gond vele. KĂ©rtem tanácsot hogy hol kell állĂtani rajta.
Úgy hogy lett rajt tekerve, persze nem sok, de igazából nem volt túl célszerű. A képen a bekarikázott helyen.
Aztán mĂ©g a napokban Ăşgy voltam hogy mĂłdosĂtom az LDA tĂĽskĂ©n hogy magasabb fordulaton jobban hĂşzzon mint ahogy, Ă©s ezen pedig amit rĂ©gebben eltekertem, vissza teszem az eredeti pozĂciĂłba. Az eredeti helyĂ©t Ă©n anno megjelöltem.
Most hogy vissza lett állĂtva, szebben is indul, bár ez majd reggel derĂĽl ki igazán, Ă©s most nem látni azt a fĂĽstöt sem egyáltalán. Jobb az alapjárati hangja is, mondjuk Ăgy a fordulat is vissza esett egy 100ast. Eddig kicsit talán magas volt. ErĹ‘ben most sincs hiány, Ăşgy hogy az LDA valĂłszĂnűleg marad az eredeti. Majd egy városon kĂvĂĽlin kiderĂĽl hogy mennyi erĹ‘ lesz benne, bár nem akarok Ă©n száguldozni Ă©s mindenkit is meg elĹ‘zni. Arra ott a TS :D normál körĂĽlmĂ©nyek között.
Egy másik dolog. Az olaj betöltĹ‘ sapka tömĂtĂ©se kilapult mára, eresztett. Kapott Ăşjat.
+ kipróbáltam a Bluetooth-os lejátszót telefonról, nagyon király. Nekem még ez újdonság egy ilyen idős autóban :))
Az LDA tüskével kapcsolatba köszönöm WarbiRunnernek a honlap linkjét, ahonnan lehetett okosodni.

1
408
FĂłrum
Friss topicok
- A Stellantis menedzsmen...
- EgyĂĽnk-igyunk, amĂg teh...
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Giulia
- Alfás cuccok, kiegĂ©szĂt...
- Filmek
- Alfa reklám
- Forma-1
- Gumi, felni, futómű
- Szerelőműhely
Tagok
Ăšj tagjaink
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8
- Biaaa
- Steve Luki
- jimmy64
- alfáspingvin
- Lassúnézésű