Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1996
- SzĂne:KĂ©k
Sebring road performance 195/50 r16 88V 2 db. Idén februår elején gyårtottåk.
Håtul is ezek vannak, csak mår 3 évesek de semmi bajuk.
2 gumi + posta és åtszerelés






ElsĆ gumikat idĂ©n szerettem volna lefuttatni. Nagyok is mĂ©retben, azĂ©rt mĂĄr öregek is Ă©s a jobb elsĆ kezd repedezni a mintĂĄban (195/55 r16). Az elsĆ kettĆ gumi Ăgy csere lesz. A hĂĄtsĂłkat Ășjan vettem 1-2 Ă©ve. (195/50 r16)










HĂĄtsĂł lengĂ©scsillapitĂłk kicserĂ©lve. A rĂ©giek feladtĂĄk a szolgĂĄlatot. KĂ©nyelmetlen lett a hĂĄtulja Ă©s mikor megnĂ©ztem a baloldali elengedte magĂĄt, a jobb mĂ©g csak kezdte. Az Ășj maxgear mĂĄrkĂĄjĂș.
HĂĄtsĂł rugĂłkbĂłl kikerĂŒltek a lĂ©grugĂłk. Nem nagyon kellett hasznĂĄlni. KorĂĄbbi beĂŒtközĆ gumik a lĂ©grugĂł felfekvĂ©sĂ©hez volt alakĂtva, de most kapott Ășjakat hogy mĂĄr nincs.
Napokban javĂtani kellett a refi visszajelzĆt. ElĆször csatlakozĂł Ă©rintkezĂ©s problĂ©mĂĄra gondoltam mivel egy kis ĂŒtĂ©s a mƱszerfalra Ă©s mƱködött. A baj kisebb volt, csak az izzĂł foglalat nem mindig Ă©rintkezett, Ăgy cserĂ©lve. A bajuszkapcsolĂłn a reflektor kapcsolĂĄst mĂnusz fokogban nem mindig vette el elsĆre, csak mĂĄsodszor vagy harmadszor. Ez Ă©vek Ăłta ilyen volt, de jobb idĆkben nem csinĂĄlta. Most az is egyre rosszabb lett Ăgy cserĂ©ltem elĆször kapcsolĂł kart. A mĂĄsiknak a zĂĄrĂłfĂ©ny funkciĂłja nem mƱködött, Ăgy a kettĆbĆl lett egy. A rĂ©gi kapcsolĂł hĂĄtulja lett lecserĂ©lve a mĂĄsikra. Most mƱködik ez is az is mĂĄr :)
KorĂĄbban cserĂ©ltem pozitĂv sarut, a gyĂĄri eltört.



Vettem egy gyĂĄri alufelnit, majd egyszer valamikor futni fog ha a mostani felniken lefogy a gumi ;-) addig is a fĂ©l Ă©ves tervben van egy Ășj fĂ©nyezĂ©s neki kĂvĂŒl belĂŒl. Közben meglett a 360.000 km :)



RĂ©gi 2dines lejĂĄtszĂł ĂĄtkerĂŒl asszonyĂ©ba, Ă©n inkĂĄbb valami 1din 2din dolgot akartam vĂ©glegesen. Meg nĂ©ztem boltba, tudtam hogy nagy lesz, mĂ©reteket nĂ©ztem de mindenhogyan hatĂĄr eset. Eredetileg lent maradt volna, de mivel a kĂ©pernyĆ nyitĂĄs tĂșl nyĂlik a derĂ©kszögtĆl Ăgy sok lehetĆsĂ©g nem maradt. Lent sem alul vagy csak talĂĄn de akkor sem nem lĂĄtsz rĂĄ, sem felsĆ rĂ©szĂ©n nem fĂ©rt volna el.
Tervben volt aztĂĄn hogy a szellĆzĆ felett kap helyet, neki is ĂĄlltam a vĂĄzat megcsinĂĄlni de mikor prĂłbĂĄra kerĂŒlt a sor nem tetszett az összkĂ©p. Ăgy maradt a szellĆzĆ helyĂ©n. JĂłl rĂĄ lĂĄtni mint 1 din, illetve 2 dines verziĂłban is tökĂ©letes. Az is tervben volt hogy a felsĆ szellĆzĂ©st meghagyom, de nem volt annyi hely. A közĂ©psĆ szellĆzĂ©s lezĂĄrva, szigetelve a hĆtĆl mind alulrĂłl Ă©s felĂŒlrĆl az illeszkedĂ©seknĂ©l. TolatĂł kamera szĂ©pen mƱködik, tolatĂĄsnĂĄl mutatja a kamerĂĄt, ha a rĂĄdiĂł kikapcsolt ĂĄllapotban van akkor a tolatĂĄs idejĂ©re felnyĂlik majd vissza is csukja. Mikrofon van benne, bĂĄr sok mindent mĂ©g nem prĂłbĂĄltam ahogy a telefon tĂŒkrözĂ©st sem, de tudja. GPS-nĂ©l jĂłl jön majd. A felsĆ rĂĄcs ĂĄtalakĂtĂĄst igĂ©nyelt, volt itthon mĂĄsik rĂĄcs egy pici ĂŒtĆdĂ©ssel, az kerĂŒlt bele mivel az a rĂ©sze amĂșgy is ki esett volna az ĂĄtalakĂtĂĄsnĂĄl. TekerĆk le vak dugĂłzva.
RĂĄdiĂłhoz az antenna kĂĄbel Ă©s minden egyĂ©b oda Ă©rt, Ăgy nem kellett semmit sem toldani.
Alulra vissza kerĂŒlt a gyĂĄri tĂĄrolĂł rekesz.
Ahol mĂ©g alakĂtani kellett az maga a mƱszerfal belsĆ rĂ©sze, de Ășgy csinĂĄltam hogy bĂĄrmikor vissza alakĂthatĂł legyen, de Ășgysem szeretnĂ©m. Nem volt kis melĂł.
A fƱtĂ©s sem gond, mivel onnan osztodik kettĂ© a kĂ©t elsĆ ajtĂłra a levegĆ, Ăgy oda most több jut Ă©s ugyan olyan hatĂ©konyan fƱt.
MĂĄsik : ventilĂĄtor fƱtĆ fokozat ĂĄllĂtĂł Ă©rintkezĂ©s hibĂĄs volt, cserĂ©lve mĂĄsikra. ElĂ©g rossz helyen van.
ĂtlĂ©ptĂŒnk mĂnuszba Ă©s hidegindĂtĂĄsnĂĄl olyan volt mint ha 3 hengerezne egy pĂĄr mĂĄsodpercig, de utĂĄna sem volt egĂ©szsĂ©ges mĂg hideg volt. IzzitĂłk porlasztĂłk ellenĆrizve. 1 db porlasztĂł cserĂ©lve, kicsit Ășszott ĂŒzemanyagban az alja, talĂĄn az adta meg magĂĄt.









OlajszivattyĂș kicserĂ©lve egy bontott darabra. RĂ©gi melegebb olajnĂĄl nem mindig kapta fel az olajat indĂtĂĄskor, csak fordulatra. Ezt eljĂĄtszotta körĂŒlbelĂŒl 10-bĆl 1-szer. OlajnyomĂĄs mƱködĂ©s közben rendben van, mint hidegen Ă©s melegen is. Kapott a fĆtengely ezen vĂ©ge Ășj szimeringet.
Ăj olajteknĆ tömĂtĂ©s.
MĂĄsik vezĂ©rmƱtengely, ami szinte ĂșjszerƱ.
RĂ©gin kĂ©t bĂŒtyök elkopott, az eredetitĆl az egyik 2.5 mm, a mĂĄsik 3 mm-rel kopott le. KörĂŒlbelĂŒl a 30.000 kilomĂ©ter ezelĆtti hengerfejezĂ©snĂ©l mĂĄr lĂĄttam hogy kopik, akkor mĂ©g azĂ©rt erĆsebb volt. Az anyag hĆkezelt felsĆ rĂ©tege mĂĄr lekopott, Ăgy mĂĄr könnyen ette tovĂĄbb magĂĄt. OlajzĂĄsa a vezĂ©rmƱtengelynek jĂł, mivel a hengerfej gyƱjtĆjĂ©ben ĂĄllt az olaj ahogy kell Ă©s a tengelyen sem az egymĂĄs melletti bĂŒtykök koptak le.
Ăj szelepfedĂ©l tömĂtĂ©s.
Ăj vezermƱszĂj kĂ©szlet, ami tartalmazza a szĂjat, a vezetĆ Ă©s feszĂtĆ görgĆt (DAYCO). VĂzpumpa nem, mivel az a hosszbordĂĄs szĂjon talĂĄlhatĂł.
Az elĆzĆ szĂj 52.000 kilomĂ©tert futott, Ă©s közel 5 Ă©vet. Ezt mĂĄr Ă©n tettem fel anno. Ha nem kellett volna mĂĄst is cserĂ©lni akkor mĂ©g maradhatott volna.
359.000 km












A nyitottabb rendszerrel alatta fel szökött a turbĂł nyomĂĄs 1.8 bĂĄrra. Ezt egy hosszabb padlĂłzĂĄskor Ă©ri el. A nyomĂĄs mĂ©rĂ©s a szĂvĂł torokban törtĂ©nik. Ezen mindenkĂ©pp ĂĄllĂtani akartam, korĂĄbban ez 1.6 bĂĄrig ment fel. Most elsĆre sikerĂŒlt belĆni kereken 1 bĂĄrra. EnnĂ©l feljebb nem megy sehogysem. A gyĂĄri is 0.8-1 bĂĄr volt tudtommal. A rögzĂtĆ anya mint ami majd lĂĄtszik a kĂ©pen is, nem volt meghĂșzva. LegalĂĄbb nem esett le rĂłla. Kicsit lustibb lett, de ez hozzĂĄ tartozik. ElĆtte ugrott rendesen, fĆleg 2-3 fokozatban a kis TD :))

