Mutasd

>> Szerviz2021-03-31

Sebring road performance 195/50 r16 88V 2 db. Idén február elején gyártották.
Hátul is ezek vannak, csak már 3 évesek de semmi bajuk.
2 gumi + posta és átszerelés

 
>> Szerviz2021-03-28

Első gumikat idén szerettem volna lefuttatni. Nagyok is méretben, azért már öregek is és a jobb első kezd repedezni a mintában (195/55 r16). Az első kettő gumi így csere lesz. A hátsókat újan vettem 1-2 éve. (195/50 r16)

 
>> Szerviz2021-03-18

Hátsó lengéscsillapitók kicserélve. A régiek feladták a szolgálatot. Kényelmetlen lett a hátulja és mikor megnéztem a baloldali elengedte magát, a jobb még csak kezdte. Az új maxgear márkájú.
Hátsó rugókból kikerültek a légrugók. Nem nagyon kellett használni. Korábbi beütköző gumik a légrugó felfekvéséhez volt alakítva, de most kapott újakat hogy már nincs.
Napokban javítani kellett a refi visszajelzőt. Először csatlakozó érintkezés problémára gondoltam mivel egy kis ütés a műszerfalra és működött. A baj kisebb volt, csak az izzó foglalat nem mindig érintkezett, így cserélve. A bajuszkapcsolón a reflektor kapcsolást mínusz fokogban nem mindig vette el elsőre, csak másodszor vagy harmadszor. Ez évek óta ilyen volt, de jobb időkben nem csinálta. Most az is egyre rosszabb lett így cseréltem először kapcsoló kart. A másiknak a zárófény funkciója nem működött, így a kettőből lett egy. A régi kapcsoló hátulja lett lecserélve a másikra. Most működik ez is az is már :)
Korábban cseréltem pozitív sarut, a gyári eltört.

 
>> Tuning és extra2020-12-13

Vettem egy gyári alufelnit, majd egyszer valamikor futni fog ha a mostani felniken lefogy a gumi ;-) addig is a fél éves tervben van egy új fényezés neki kívül belül. Közben meglett a 360.000 km :)

 
>> Tuning és extra2020-11-28

Régi 2dines lejátszó átkerül asszonyéba, én inkább valami 1din 2din dolgot akartam véglegesen. Meg néztem boltba, tudtam hogy nagy lesz, méreteket néztem de mindenhogyan határ eset. Eredetileg lent maradt volna, de mivel a képernyő nyitás túl nyílik a derékszögtől így sok lehetőség nem maradt. Lent sem alul vagy csak talán de akkor sem nem látsz rá, sem felső részén nem fért volna el.
Tervben volt aztán hogy a szellőző felett kap helyet, neki is álltam a vázat megcsinálni de mikor próbára került a sor nem tetszett az összkép. Így maradt a szellőző helyén. Jól rá látni mint 1 din, illetve 2 dines verzióban is tökéletes. Az is tervben volt hogy a felső szellőzést meghagyom, de nem volt annyi hely. A középső szellőzés lezárva, szigetelve a hőtől mind alulról és felülről az illeszkedéseknél. Tolató kamera szépen működik, tolatásnál mutatja a kamerát, ha a rádió kikapcsolt állapotban van akkor a tolatás idejére felnyílik majd vissza is csukja. Mikrofon van benne, bár sok mindent még nem próbáltam ahogy a telefon tükrözést sem, de tudja. GPS-nél jól jön majd. A felső rács átalakítást igényelt, volt itthon másik rács egy pici ütődéssel, az került bele mivel az a része amúgy is ki esett volna az átalakításnál. Tekerők le vak dugózva.
Rádióhoz az antenna kábel és minden egyéb oda ért, így nem kellett semmit sem toldani.
Alulra vissza került a gyári tároló rekesz.
Ahol még alakítani kellett az maga a műszerfal belső része, de úgy csináltam hogy bármikor vissza alakítható legyen, de úgysem szeretném. Nem volt kis meló.
A fűtés sem gond, mivel onnan osztodik ketté a két első ajtóra a levegő, így oda most több jut és ugyan olyan hatékonyan fűt.

Másik : ventilátor fűtő fokozat állító érintkezés hibás volt, cserélve másikra. Elég rossz helyen van.

Átléptünk mínuszba és hidegindításnál olyan volt mint ha 3 hengerezne egy pár másodpercig, de utána sem volt egészséges míg hideg volt. Izzitók porlasztók ellenőrizve. 1 db porlasztó cserélve, kicsit úszott üzemanyagban az alja, talán az adta meg magát.

 
>> Szerviz2020-11-17

.

 
>> Szerviz2020-11-12

Olajszivattyú kicserélve egy bontott darabra. Régi melegebb olajnál nem mindig kapta fel az olajat indításkor, csak fordulatra. Ezt eljátszotta körülbelül 10-ből 1-szer. Olajnyomás működés közben rendben van, mint hidegen és melegen is. Kapott a főtengely ezen vége új szimeringet.

Új olajteknő tömítés.

Másik vezérműtengely, ami szinte újszerű.
Régin két bütyök elkopott, az eredetitől az egyik 2.5 mm, a másik 3 mm-rel kopott le. Körülbelül a 30.000 kilométer ezelőtti hengerfejezésnél már láttam hogy kopik, akkor még azért erősebb volt. Az anyag hőkezelt felső rétege már lekopott, így már könnyen ette tovább magát. Olajzása a vezérműtengelynek jó, mivel a hengerfej gyűjtőjében állt az olaj ahogy kell és a tengelyen sem az egymás melletti bütykök koptak le.

Új szelepfedél tömítés.

Új vezerműszíj készlet, ami tartalmazza a szíjat, a vezető és feszítő görgőt (DAYCO). Vízpumpa nem, mivel az a hosszbordás szíjon található.
Az előző szíj 52.000 kilométert futott, és közel 5 évet. Ezt már én tettem fel anno. Ha nem kellett volna mást is cserélni akkor még maradhatott volna.

359.000 km

 
>> Szerviz2020-11-09

A nyitottabb rendszerrel alatta fel szökött a turbó nyomás 1.8 bárra. Ezt egy hosszabb padlózáskor éri el. A nyomás mérés a szívó torokban történik. Ezen mindenképp állítani akartam, korábban ez 1.6 bárig ment fel. Most elsőre sikerült belőni kereken 1 bárra. Ennél feljebb nem megy sehogysem. A gyári is 0.8-1 bár volt tudtommal. A rögzítő anya mint ami majd látszik a képen is, nem volt meghúzva. Legalább nem esett le róla. Kicsit lustibb lett, de ez hozzá tartozik. Előtte ugrott rendesen, főleg 2-3 fokozatban a kis TD :))

 
>> Szerviz2020-11-09

Meg érkezett az olaj hőfok mérő. Ez már mutatja a hőfokot.

 
>> Szerviz2020-11-04

Hátsó lökösre kerültek sárvédő toldatok