Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1996
- SzĂne:KĂ©k
2013-ban kellett szĂ©lvĂ©dĆt cserĂ©lni mivel meg volt repedve a kĂ©t felsĆ sarka, Ăgy vettem. 2015. MĂĄrcius 4. SzĂ©lvĂ©dĆ csere ismĂ©t, mikor szereltem össze a levĂ©l rĂĄcs alatt lehetett valami kosz vagy kisebb kavics Ă©s vissza pattintĂĄskor megrepedt a szĂ©lvĂ©dĆ. Mind a kĂ©t szĂ©lvĂ©dĆ felĂŒl sötĂ©tĂtett csĂkos volt . Darabja beszerelĂ©ssel 22.500,-
2013. novembere, lejĂĄrt a mƱszaki, na akkor karĂĄcsonyig helyre rakom. Aha, mĂĄs fĂ©l Ă©v lett belĆle, mert mĂ©g ezt azt kell megcsinĂĄlni, akkor a fĂ©l autĂłt fĂ©nyezni kellene a javĂtĂĄsok vĂ©gett, de hĂĄt azĂ©rt annyira nem voltam oda hogy foltos legyen, akkor fĂșjjuk telibe, ha telibe fĂșjjuk akkor lehet kĂ©k is :) Sok rozsda , sok hegesztĂ©s, a hĂĄtsĂł Ăv ami hullĂĄmos le cserĂ©lve. Addigra lett mĂ©g egy donor, aminek Ă©p volt vĂ©gre a hĂĄtulja, na arrĂłl lett ĂĄtrakva. Rengeteg melĂł, rĂĄadĂĄsul 10:50 perces mƱszakban voltam, hĂĄt fĂĄrasztĂł volt mĂ©g utĂĄna csinĂĄlni, azĂ©rt is volt mĂĄs fĂ©l Ă©v mire autĂł lett belĆle. A sok rohadĂĄs orvoslĂĄsĂĄban segĂtett bĂĄtyĂĄm meg Ă©desapĂĄm. FĂ©nyezĂ©sre Ă©n kĂ©szĂtettem elĆ teljesen, a kĂ©t hĂĄtsĂł ajtĂł cserĂ©lve lett, mert amik fent voltak azok ki rohadtak, vĂ©gĂŒl amire a fĂ©nyezĆhöz jutott, a bal elsĆ maradt a gyĂĄri ha elĆttem mĂ©g nem cserĂ©lte senki, mert Ă©n minden mĂĄst ajtĂłt lecserĂ©ltem, vagy rohadĂĄs vagy horpadĂĄs vĂ©gett. LakatolĂĄs elvĂ©gezve, alvĂĄzvĂ©delmet megkapta. Akkor nyĂĄron fĂ©nyezĂ©s elĆtt beszĂvatott a permetezĆ gĂ©p, mert Ă©pp vĂ©geztem a felcsiszolĂĄssal az egĂ©sz autĂłn, erre jött a gĂ©p Ă©s lepermetezte, aprĂł pöttyök, na mondom akkor Ășjra. ĂrĂŒltem neki :) VĂ©gĂŒl szĂ©p lett. Ăssze szerelĂ©s közben megrepedt a szĂ©lvĂ©dĆ, mĂ©gegy gyors csere aztĂĄn mehetett mƱszakira. MĂĄra van egy kĂ©t kis hiba rajta, de nem vĂ©sz. HasznĂĄlom nap mint nap, meg javĂtom hogy az ĂĄllapota fent maradjon.












HĂĄt az elsĆ autĂłs talĂĄlkozĂłt Ășgy terveztem hogy kapunyitĂĄsra oda Ă©rjĂŒnk, de hĂĄt nem jött össze mert mĂ©g a kĂ©t mƱanyag kĂŒszöb borĂtĂĄst fel szerettem volna rakni, Ă©s mĂ©g az autĂłt is tisztĂtani kellett. KomĂĄromba mĂ©g egy gyors Tesco, aztĂĄn be is csekkoltunk kapunyitĂĄs utĂĄn egy 2 ĂłrĂĄra. JĂł volt az nap, csak azt sajnĂĄltam hogy szegĂ©ny alfĂĄm kicsit szĂnvonal alatt volt :/ de jĂł volt Ennyi alfa között :) elĆtte alfacityn is voltam mĂĄr, hiĂĄnyoltam a domboldal gondossĂĄgĂĄt, Ă©s az ĂŒlĆ zsĂĄmolyokat. LĂĄtszott hogy csak ott nyĂrtĂĄk a fĂŒvet ahol felsorakoztak az alfĂĄk, elĆtte Ă©vekben teljesen mĂĄs volt . Este 6 Ăłra fele elindultunk haza mint sokan mĂĄsok, GyĆrben pont koncert volt hĂĄt benĂ©ztĂŒnk , Ă©n alkohol mentessel, kĂ©t haverom GĂĄbor Ă©s Gergely alkoholossal nyomtĂĄk. Hamar elment a nap, jĂłt szĂłrakoztunk :)












UtĂĄngyĂĄrtott dĂsztĂĄrcsa, '14' 6.000,- + posta
Eredeti 156 dĂsztĂĄrcsa '15' 4 db 8.000,-
Ugyan az, 156 dĂsztĂĄrcsa '15' 3 db +ba, hogy legyen ha el hagynĂĄm 2.000,-





TanulĂł voltam mikor meg lett az elsĆ alfĂĄm , egy dĂzel 90 lovas, örĂŒltem is neki nagyon, csak sajnĂĄlatosan nagyon sok baja volt karosszĂ©riailag, fĆleg hogy kapott hĂĄtulrĂłl meg egy picit elĆröl is. Belseje is oda volt mĂĄr, a ragasztĂłk elengedtek, de hĂĄt a remĂ©ny hogy majd egyszer olyan lesz mit szeretnĂ©k, akkoriban 2012.ben 400 ezertĆl kezdĆdtek a 145-146osok , Ă©s ment milliĂłig. 230.000 vettem egy 46ost, majd jĂł lesz tanulĂł autĂłnak, mĂĄr volt 1 Ă©ve jogsim, Bravoval mĂĄszkĂĄltam elĆtte. Nagyon meg szerettem az alfĂĄm, meg mivel elsĆ autĂł nem akartam hogy 5 Ă©v mĂșltĂĄn a vasba menjen, mindig csinĂĄlgattam rajta valamit, akkor mĂ©g nem szerelgettem mint ma, csak tanulgattam hogy mi merre mennyi. Volt egy donor 146 , szint Ășgy zöld, cserĂ©ltem lököst elĆl, egy bal elsĆ sĂĄrvĂ©dĆt, motorhĂĄztetĆt meg mĂ©g kisebb dolgokat. Tettem rĂĄ Lancia alufelnit, akĂĄr milyen ĂĄllapotban volt mindig szerettem, csak tudtam hogy sok dolog lesz mĂ©g vele. PrĂłbĂĄltam a tetĆkĂĄrpitot is megcsinĂĄlni, de elsĆre nem lett olyan jĂł, gyƱrött lett az anyag, kb 2 Ă©v mĂșlva le is cserĂ©ltem, na mĂĄsodszor mĂĄr jĂłl sikerĂŒlt, a technika nem volt mindegy :) Volt hogy el tört az elsĆ dob elĆtt a kipufogĂł, kuka is volt az egĂ©sz rendszer, le is lett cserĂ©lve, de amĂg abban a 2 napban eltört kipuval jĂĄrtam mindenki felfigyelt, a turbĂł is megszĂłlalt :) Ja Ă©s volt rajt valamikor egy T.Spark felĂrat :) Biztos szebb volt tĆle :) Volt baj mĂ©g a kĂ©peket vissza a nĂ©zve a hĂĄtsĂł tengellyel, de Ă©n mĂĄr ezekre nem is emlĂ©keztem. Amit nagyon szeretek benne az a tetĆ ablak. Az utolsĂł kĂ©pen lĂĄtszik a kĂ©k megjelenĂ©se, lehet ezĂ©rt is lett aztĂĄn kĂ©k az autĂł :)












MĂĄr egy ideje nĂ©zegettem alfĂĄkat, egyszer csak talĂĄltam egy 145-öst nem messze GyĆrtĆl, VasĂĄrnap dĂ©lelĆtt meg is nĂ©ztĂŒk, egyĂ©bkĂ©nt TD volt, de a motorja :-o fĂŒstölt nem kicsit, a beltĂ©r hiĂĄnyos volt Ă©s. 400.000 volt amibĆl semmit nem akart engedni a tulaj. Akkor innen indultak az ĂĄrak felfele, hĂĄt a feléért elhoztuk volna, de igy nem lett belĆle semmi. Haza mentĂŒnk gyors megnĂ©ztem a netet hĂĄtha talĂĄlok valami jobbat, egy volt 235.000Ă©rt Budapesten egy kereskedĂ©sben. VasĂĄrnap kora dĂ©lutĂĄnra le is beszĂ©ltĂŒk Ă©s ebĂ©d utĂĄn mentĂŒnk fel Pestre. Oda jött a tulaj, megnĂ©ztĂŒk, kiprĂłbĂĄltuk, ennek vĂ©gre jĂł a motorja, 235rĆl 230ra engedte az ĂĄrĂĄt. Elhoztuk, hĂĄt az egyik nagy nap, akĂĄr milyen levert volt szegĂ©ny ;)






