Wolf - főkép
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-31

Na, akkor ahogy hertznél, úgy ittis egy elfogulatlan értékelés.
Doboz, nagy kofferszerű, imádom, még egy alkatrészes doboz. Sosem elég. Amúgy irdatlan ronda IFA zöld színekkel ékesítve, ha láttatok ilyenben rondát...ez egy kicsit csúnyább...
Nade belbecs a lényeg. Doboz messze nem szebb, de sokkal jobb, mint hertz, jbl egy kicsivel még jobb, abban a rekeszek is használhatók. Itt nem.
Hm, nos:
Eg db mély 865 gramm.. hertz 960, ha jól emlékszem. Maradva mélyeknél: kicx emlékeim szerint 89db érzékenységű, javítom, lehet 91 is. Majd a jót benthagyom.
Hertz 93, vagy 93,5.
Magas...na ezt nem értem. Elvileg az égvilágom semmi különbséget nem látok külön kapható társához képest. Pontosan passzol annak felfogatásába, így nem is mértem semmit. Adatoknál kisebb teljesítmény, és csak 20khz max átvitel szerepel, különállón 24khz van maxként...nem tudom, szerintem itt valami sánta, véleményem szerint egyforma. Szemre legalábbis.
Hogy itt fekete, ott piros kicx felirat háttere, ez esetleg utalhat valamire passz, meghallgatni nem volt szerencsém még.
Tokozása... enyhén gagyi műanyag. Hét évig nem volt másikkal gond, így vélhetőleg megfelel.
Nade vissza mélyre: csodaszép, aah elkapott az az igazi kínai piacos feeling. Kosár erős, jónak tűnik, valami elmebeteg kitalálta le kell krómozni. Neki szívből gratulálok, iszonyat ronda lett. Ha ezt lefújják matt feketére teljesen rendben van, de ők lekrómozták. Szépen látszanak mikrokarcok miegyebek. Szóval esztétika nulla.
Még egy érdekesség, beszereléskor tűnt fel:
Membrán mellett a perem szélesebb, azaz túllóg beépítőkereten kb 0,8 mm t.
Hát ennek az égvilágon semmi értelme, totál felesleges, a membrán nem lett nagyobb egy négyzetmilliméterrel sem.
Ömm minden gyártó gondosan kiemeli, ne kopogtassuk a membránt. Tehát megkopogtattam újbeggyel...
Vájt fülemmel megállapítottam, itt valami iszonyat gyanús, kb háromszor rosszabb, mint hertz.. fogalmam sincs miért, érthetetlen. Króm?bevonatú papír? A membrán... én karbont akartam, mester lebeszélt. Elég lesz ez..oké.
Hertz et egekbe magasztaltam, itt is megtalálható, sőt kb öt éves kicx oválomat is megnéztem azon sincs a membrángumi csavarhelynél. Ellenben jblnél rommá gyűrődött.
Ok rendben.
Még annyi hertz mélyközepének kopogtatása eddigi minden egyes hangszórómat veri passzív "teszten" nem értem, de elismerem. Nagyon jó.
Ja igen krómozási ámokfutás folytatódik takarórácsob is, szerencsére soha nem lesz felhasználva.
Ja igen, mágnes kisebb, ám ugyanúgy gumírozott mint hertznél.
Kisebb ezt nem úgy kell érteni, kisebb, mint gyári...nemnem, olyan 5-8 százalékkal kisebb, nem feleakkora. Mágnes fenekén ugyanaz a csodálatos zöld szín dominál amin már dobozon elgyönyörködtem.
Váltó rendben levőnek tűnik, kevésbé elmebeteg mint herz, attól egy lehellettel egyszerűbb a felépítése, viszont sokkal átgondoltabb. Hanggal tett dolgához nem tudok hozzászólni, nem fogom szétszedni első ajtót, hogy felcserélve meghalgassam különbséget.
Hát kb ennyi.
Ma bekerült jobb hátsó ajtóba a mélyközép, magas majd egyszer, elsőnek ki kell mosdatni körömlakklemosóval ragacsból.
Na szóval fülelés...blog írás közben jöttem rá, nem néztem meg processzor mit művelt...
Hiszen gyári...izén van a konfig.
Így kicx lealázásától most eltekintek.
Új bejegyzésben kitérek rá.
Ami biztos: sokkal halkabb, mint hertz. Gyanítom jóval kisebb jelet adott hátra fej, mint előre.
Ami még biztos: van mélye rendesen. Ami viszont meglepő, mert ismeretlen zörgés miatt 180hz -en van a hpf, míg hertz ugye nyolcvantól kezdett élni.
Szóval érdemben amíg bent nincs kompletten, és fej nem állt rá, nem tudok nyilatkozni.
Eddigi tapasztalatok alapján jó lesz.
Viszont zörgés megmaradt, újra szét kell szedni, megküldöm kárpit nélkül, aztán meglátom, hol a bibi.
Folytatás: ma bekerült mások hátsóba is mélyközép. Szenvedés volt, zörög mindkét ajtó. Tömítettem, tömtem, hps 100 hz en, nagyon minimális zörrenések, ennél tovább nem lehet hentelés nélkül.
Kicx hangja...:
Elsőnek azt mondanám, kicsit fura, létezik, hogy míg hertzet szétveri fejegység, ezzel küzd, hogy meghajtsa?
Hangja...így magas nélkül furcsa oké. Úgy igazából annyira nem hallgattam meg, az meg nem életszerű, hogy kikapcsolt elsőkkel elöl ülve negyed órát hallgattam.
Így magas nélkül félkarú óriás, hangja...jó. Hogy is mondjam, indulatos egy hangszóró.
Rendesen rázza ajtót, ugrált csavarhúzó mikor rápróbáltam rendesen meghúztam e mindent.
Hangjában semmi bántót, tolakodót, zavarót nem találtam.
Még folytatom, mikor bekerülnek magasak.
Körömlakklemosót megvettem, lehet csutakolni, aztán befaragni magasat.

>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-30

Na, akkor ahogy hertznél, úgy ittis egy elfogulatlan értékelés.
Doboz, nagy kofferszerű, imádom, még egy alkatrészes doboz. Sosem elég. Amúgy irdatlan ronda IFA zöld színekkel ékesítve, ha láttatok ilyenben rondát...ez egy kicsit csúnyább...
Nade belbecs a lényeg. Doboz messze nem szebb, de sokkal jobb, mint hertz, jb egy kicsi el még jobb, abban a rekeszek is használhatók. Itt nem.
Hm, nos:
Eg db mély 865 gramm.. hertz 960, ha jól emlékszem. Maradva mélyeknél: kicx emlékeim szerint 89db érzékenységű, javítom, lehet 91 is. Majd a jót benthagyom.
Hertz 93, vagy 93,5.
Magas...na ezt nem értem. Elvileg az égvilágom semmi különbséget nem látok külön kapható társához képest. Pontosan passzol annak felfogatásába, így nem is mértem semmit. Adatoknál kisebb teljesítmény, és csak 20khz max átvitel szerepel, különállón 24khz van maxként...nem tudom, szerintem itt valami sánta, véleményem szerint egyforma. Szemre legalábbis.
Hogy itt fekete, ott piros kicx felirat háttere, ez esetleg utalhat valamire passz, meghallgatni nem volt szerencsém még.
Tokozása... enyhén gagyi műanyag. Hét évig nem bolt másikkal gond, így vélhetőleg megfelel.
Nade vissza mélyre: csodaszép, aah elkapott az az igazi kínai piacos feeling. Kosár erős, jónak tűnik, valami elmebeteg kitalálta le kell krómozni. Őneki szívből fratulálok, iszonyat ronda lett. Ha ezt lefújják matt feketére teljesen rendben van, de ők lekrómozták. Szépen látszanak mikrokarcok miegyebek. Szóval esztétika nulla.
Még egy érdekesség, beszereléskor tűnt fel:
Membrán mellett a perem szélesebb, azaz túllóg beépítőkereten kb 0,8 mm t.
Hát ennek az égvilágon semmi értelme, rotál felesleges, a membrán nem lett nagyobb egy négyzetmiloiméterrel sem.
Ömm minden gyártó gondosan kiemeli, ne kopogtassuk a membránt. Tehát megkopogtattam újbeggyel...
Vájt fülemmel megállapítottam, itt valami iszonyat gyanús, kb háromszor rosszabb, mint hertz.. fogalmam sincs miért, érthetetlen. Króm?bevonatú papír? A membrán... én karbont akartam, mester lebeszélt. Elég lesz ez..oké.
Hertz et egekbe magasztaltam, itt is megtalálható, sőt kb öt éves kicx oválomat is megnéztem azon sincs a membrángumi csavarhelynél. Ellenben jblnél rommá gyűrődött.
Ok rendben.
Még annyi hertz mélyközepének kopogtatása eddigi minden egyes hangszórómat veri passzív "teszten" nem értem, de elismerem. Nagyon jó.
Ja igen krómozási ámokfutás folytatödik kereten is, szerencsére soha nem lesz felhasználva.
Ja igen, mágnes kisebb, ám ugyanúgy gumírozott mint hertznél.
Kisebb ezt nem úgy kell érteni, kisebb, mint gyári...nemnem, olyan 5-8 százalékkal kisebb, nem feleakkora. Mágnes fenekén ugyanaz a csodálatos zöld szín dominál amin már dobozon elgyönyörködtem.
Váltó rendben levőnek tűnik, kevésbé elmebeteg mint herz, attól egy lehellettel egyszerűbb a felépítése, viszont sokkal átgondoltabb. Hanggal tett dolgához nem tudok hozzászólni, nem fogom szétszedni első ajtót, hogy felcserélve meghalgassam különbséget.
Hát kb ennyi.
Ma bekerült jobb hátsó ajtóba a mélyközép, magas majd egyszer, elsőnek ki kell mosdatni körömlakklemosóval ragacsból.
Na szóval fülelés...boog írás közben jöttem rá, nem néztem meg processzor mit művelt...
Hiszen gyári...izén van a konfig.
Így kicx lealázásától most eltekintek.
Új bejegyzésben kitérek rá.
Ami biztos: sokkal halkabb, mint hertz. Gyanítom jóval kisebb jelet adott hátra fej, mint előre.
Ami még biztos: van mélye rendesen. Ami viszont meglepő, mert ismeretlen zörgés miatt 180hz -en van a hpf, míg hertz ugye nyolcvantól kezdett élni.
Szóval érdemben amíg bent nincs kompletten, és fej nem állt rá, nem tudok nyilatkozni.
Eddigi tapasztalatok alapján jó lesz.
Viszont zörgés megmaradt, újra szét kell szedni, megküldöm kárpit nélkül, aztán meglátom, hol a bibi.

>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-28

Végre felkerültek alufelnik, új nyári gumikkal. Teljesen más, eddig úgy éreztem nagyon tapad kocsi....most úgy érzem sínautó.
Good year valami. 195/60

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-21

Nos egy rittyentek egy elfogulatlan bejegyzést eme gyöngyszemről...:
Gt5 650C nevű jbl szettel összevetve.
Annyira dícsértétek, nem a hangerő, a minőség a herz ereje.
Nos megjött. Csomagolás, nagyon szép fényes, színes fullgagyi vékony papír. Ajj jbl kofferként nyíló doboza emeletes rekesszel azóta is autohifi alkatrész tároló dobozként szolgál.
Ég áldja a rengeteg eszét annak aki kitalálta, hogy belbecset körbevevő hungarocellt össze kell ragasztani szalaggal. Enélkül tuti megpattogtattam volna betonon ezt azt.
Így tülélte, szikével amputáltam kötést, hümmögve leltároztam.
Az van benn ami irtak :)
Nem csekély elképedéssel konstatáltam, nincs hangfalkábel...aj pedig azokat mindig el szoktam rakni, motorba lednek, akárminek jó. Nincs..pazar.
Mély...nehezebb mint vártam, ez jó jel.
Magas...ez a pici sz...r ...ezmiez, najó, tovább. Hangváltó...anyám, fullgagyi ropogós műanyag, csodaszép ezüst szín, rács, csillivilli. Na itt elkezdtem aggódni, lekaptam, á, oké, belseje rendben levőnek tűnik.
Majd mafla pofát is vágtam, felfedeztem, három állású, -2 0 +2 kapcsolót, ami, ha jól okoskodtam, woofer jelszínét hivatott kompenzálni. Nem olvastam el, nullán hagytam, majd ha nem tetszik, elolvasom, ha kapcsolgatni kell.
Namost ugye én autóm tökéletes...szóval herz ék nem gondoltak rá, hogy kivezethessem kapcsolót kívülre? Mindig le kellene bontani kárpitot hangoláshoz?
Nos kizuháltam jbl t kocsiból, herz be.
Először keretre, hogy rendesen felüljön, majd ajtóra keretet. Ezt érdemes lassú lépésekben csavaronként kicsit húzva, műanyag enged, vegye fel szépen a neki tetsző formát.
Hangváltó mély fölé került, addig sakkoztam, hogy ott talán nem lesz útban. Végülis felment kárpit, szóval ok.
Fogalmam sem volt, hogy fog szuperálni, mindenképpen meg akartam hallgatni különbséget, két cucc között.
Jobb mély hertz, bal jbl.
Rádió röffent, szép halkan...
Heveny szívhezkapkodás, jbl hangosabb, teltebb, leveri hertz et. Elakadt lélegzetem.. hangosítok kicsit..na, mintha éledne hertz, tolom neki, igen! Utolérte, majd le is hagyta jblt, közel teljes hangerőn simán túlkiabálja jbl t.
Mégis, valahogy vérszegény, jbl hangja sokkal kellemesebb, mélyebb...na matassunk, mi is van?
Ahamm, front hpf 180hz, tekerem lenek folyamatosan éledő hertz, 63hz nél magára talált jbl hangja alig változott, igaz előtte is elég jól szólt, na itt már hertz nagyon jól, sokkal jobban, és szebben.
Ah egész fellelkesültem. Alvás.
Két nap múlva másik ajtón ugyanez a művelet végrehajt.
Viszont kilincstakaróból véletlen kipattant kicx magasa, hű, király, akkor berakom hertz magasat.
Hertz magas: jbl el nem hasonlítható, jbl halgathatatlan.
Magas..az a kis izé...kibányászon nylonból, kibontom vezetéket...ez komoly?!
Vicc!
22 darab centiméter cérnavékony izé fityeg rajta.. na itt elkezdtem köpködni.
Nézem alját...nemá, mágnesbe csavarmenet felhelyezéshez, hát ez kész, azt hittem erre csak én gondoltam eddig. Hatalmas piospont ezért.
Lyuk kb passzol, be vele helyére.
Teszt...
Hm hmhm ez a hang, ez mi?
Ez ami balról szól köszönő viszonyban sincs jobbról szóló kicx el.
Gépszkedés eq..miegymás, alakul. Feladtam, kivettem másik kicx et is, hertz be, dolgozzon processzor. TA setup.
Most sem az igazi.
Még eq bűvölés, alakul. Mondjuk rá, hogy jó.
Na adjunk neki Dire straits...
Hú, gitár frenetikus, á imádom, cin, kicsit vérszegény, Knopfler hangjában a karcosság alig hallható...mivanezzel?
Valami rock...brit gitárkombó, anyám, ez nagyon durva, olyat boostol hátsó pickupre, hogy csak lestem, eszement jó!
Brit vox ac30 rajongóknak ajánlom, leviszi fületeket.
Namég zene: neee!
Mai mittommi dance fájdalmasan szól.
Korrigálhatatlan.
Van ez a SAL szintjét sem megütő műanyag membrános kínai magasaknak jellegzetes fülbántó hangja. Kb minden tizedik számban talál ilyen hangot magának amit elkezd boostolni.
Ami gitárnak jót tett, az éneknél, szintinél elvérzett.
Nos ennyit a tetolon magasról.
Nálam kivgezte magát.
Sajna kicx selyemmagasának nyomában sem ér.
Amit vártam, egy kevésbé izmos finom hang helyett egy kiváló agresszív nagyot nyomó mélyközép, jó hangváltóval, használhatatlan magassal. Ezt kaptam 36 ezerért. Jó vétel? Nem. Magas árát megspórolhattam volna. Mély és váltó nagyon tetszik.
Mellékeltem képet kárpiton levő szivacsgyűrűről. Nekem elengedett, ez látszik is, még ragasztás előtti a kép.

>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-12-26

Na, nem csak a zár volt...egy hét garázsban kempingezés után méla hörgéssel megadta magát az akksi, csere. Gyorsan kellett, kicsit vettem, fogalmam sincs beférne e a nagyobb, legközelebb megmérem, úgy tünt fél centivel kisebb ahely, mint kellene.

>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-11-22

Na meglett pénz hertz hangszórószettre...úgyhogy vettem egy garnitura gyári alufelnit....ez a baj a hifivel, mindig van más ami fontosabb :)

>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-10-24

Elaforgnak hála szervízszett bekerült kocsiba. Friss olaj, dorombol, nyugalom van

>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-10-19

Mai modellező szakkör eredménye: két megmaradt azonos oldalon törött billenő összeműtése.
Frankón oldja ezt a fajta műanyagot makettragasztó, így reggelre vélhetőleg egybeköved.
Oldalnézeti képen még csak próbaragasztás végleges befaragás előtt, szépen húzta szálra műanyagot, így befaragtam, ragasztottam, belül ragasztóval erősítettem. Kívül ahogy nézem mert simán elfér fog kapni egy kis mikroüvegszálas epoxi erősítést. Icipicit ferde lesz, ahogy néztem végénél kb fél milliméter. Ez van ingyen ennyit tudok.

>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-10-14

Vezérléscseréig garázsban mentegetett morgó vágtába indult...volna, de mi van ezzel a vízzel...nem akarta elhagyni a hatvan fokot mutató.
Kérdés fórumba, és olvasás is...termosztát csere. Youtube okosodás, kb van minden, berendeltem termosztátot, nem is néztem mi van kocsiba, élből garnitúra bilincs.
Bontogatás. Szépen ment minden bilincsekig. Hátsó, amitől legjobban féltem csavaros bilincs volt, minden más az a nem tudom minek nevezett gyári...egyszer szívesen megnézném, hogy kell levenni, nem kísérleteztem, romboltam. Összességében három és fél óra volt kiszedni termosztátot. Igaz közben meg kellett állnom kiereszteni a gőzt.
Szeretem, imádom morgót, nem vagyok hajlandó idegesen nyúlni szívéhez. Lenyugodva folytattam. Vízcsövek nagyon nehezen jöttek le. Kínomban vastagot levettem hűtőről...bezzeg onnan simán lejött...nehogy törjön valami. Ha régi termosztát törik az ok, de hűtőt eszetlenség miatt bűn lenne cserélni. Minden járulékos kár nélkül kikerült termosztát, fél óra alatt összeraktam, friss fagyálló bele...
Jött a hidegzuhany...szerelés közben morfondíroztam is, nem kellett volna e egy kicsit elindítani, hogy melegedjen csöppet víz, mégis lágyabb lenne cső, de végül óvatosság győzött, hidegen szereltem.
A hidegzuhany: nincs áram..vagyis van, de kevés. Akksi koppra lemerült. Utólag rájöttem csomagtartó négy napig nyitva volt, ne kelljen bemászkálni nyitni zárat. Ez többet nem fog előfordulni. Ősöreg töltő reaktivál, akksi ki nagyfokozatú töltés, két óra tipródás, akku vissza, indul. Jó.
Sasolás. Minden oké, nem folyat, nem szivárog, minden rendben. Óráknak tűnő percek, mutató vánszorog feljebb, na akkor próba.
S lőn kotor lassan melegszik. Ritka randa idő volt, hat fok. Hát menjünk, sose derül ki mi van. Egy kilométer után még csak hatvanöt fok, persze nyugis tempó, max 2000 fordulat váltásnál, óvatos settenkedés. Gondoltam menni nem lehet nézzük fűtést. Áradó meleg(addig nem bolt értékelhető fűtés) ó, egy élmény volt hat fokos garázs után. Persze fűtés visszahúzta hőfokot, de nem állt meg, már sosem látott nyolcvan fok, klímát be is löktem 28 fokra. Meg is lett 88 fok, ott megállt nem ment sehova. Sötét volt, így maradt az alacsony fordulatú poroszkálás a mai napig.
Ma Fangio mesterhez elszaladván, jó vezérlés, melegebb idő, napsütés, kicsit autózhattam végre. Sajnos nagyon futottam, kerekek be, tűz haza.
Téli kerekek fel. Pihi.
Minden jó.

 
>> EgyébAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-10-10

Még mindig költözik hifi...vezérlés, izzítógyertyacsere megvolt.
Már egekbe magasztalt csipogó bal oldalt kikerült, helyén a nagy kedvenc kicx selyemmagasa feszít..direktbe kötve, mert ideiglenesen ez egyszer gyári váltóval próbáltam beszerelni. Hibás. Ilyen se volt még, utána teszteltem, másik ugyan jó, de már nem raktam bele, új váltónak anyag összekészítve, valamelyik este összerakom, és mehet be. Talán ma kikapom jobbos magast is, és egybe meglesz a kettő.
Hanem az a gumírozott bevonat ami ragad mint... Bal ablakemelő panel, fogantyú, kilincs burkolat megevett 3/4 flakon körömlakklemosót.
Azért csak bal, mert fontosabb dolgok is vannak, nem akartam én hangszórókat cserélni, de ha már okoska elfelejtette ablakemelő kapcsoló rögzítőcsavarját kiszedni, sikeresen szétpattant, és belefolyt minden ajtóba, szét kellett berhelni, kárpit, minden, ha már lent volt kárpit, megkapta jbl, kicx párost, és amúgy kapcsolóhibás panel is meggyógyult...uh 91 ezer újan, akciósan 43 bontottan 22 ezer...
Végül vettem egy jobbost donornak. Győztem, sikerült. Többet ilyent sem csinálok...vert a víz rendesen.
Magas miatt fédereltem előre hátra...ez a pioneer fej...készen van. Zörög kárpit hátul rendesen. Hátúlról adja mélyet..egyenlőre. Ott is le kell szedni kárpitot, kikötni hangszórókat, nem lesz rájuk szükség.
Hangszórókiemelő keretet nem sikerült kapnom, így megoldottam házilag, ejj ez a hobby pvc ragasztópisztoly mire nem jó. Zörgött is kárpit, benyomtam minden gyanús helynek.
Gyártottam füleket hangszórónak, most az ajtóhoz van rögzítve, fa távtartókhoz. teljesen zörgésmentes lett minden ebben az ajtóban. Már csak három van hátra.
Ha már napellenző lefittyenős modell volt, azt is cseréltem. Javulunk, szépülünk.