Wolf - főkép
>> SzervizAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2024-03-19

Aktuális olajcsere megvolt, pio A-200 vagy milyen fejegység lecserélése folyamatban. Helyén van, helyenként működik, helyenként nem, tolatókamera… azt még nem sikerült életre keltenem.
Egy ideje kempingezik egy pár bullet tweeter a szekrényben, eljött az ideje a beépítesnek. Új fej képes kezelni, a dsp önmagában erre nem képes😳. Új fej, meg nem is fej, plazmatévé… 10” os android monitor fejegység vagy minek hívják. Android teljesen megfelel az elvárásaimnak: nagyon jó, és nagyon nem jó. Egyszerre… pfff. Nincsen olyan, hogy win-win. Valamit valamiért.

>> EgyébAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-11-22

Elmentünk vásárolni, odafelé minden ok, vásárlás, hazainduláskor sercenéssel adta fej tudtomra, hogy valamelyik hangszórókábel zárlatos.
Tavaszig így marad, az az egy-kétszáz km jó lesz, jobb időben, meg agyusz neki.
El nem tudom képzelni mi lehet. Bal hátsó magas elszabadult, Valahogy nem akar tapadni pvc pisztolyragacs. Ha csak ott nem tudott gebaszt csinálni, érthetetlen. Még le is ragasztottam kábeleket, és mégis.

 
>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-31

Na, akkor ahogy hertznél, úgy ittis egy elfogulatlan értékelés.
Doboz, nagy kofferszerű, imádom, még egy alkatrészes doboz. Sosem elég. Amúgy irdatlan ronda IFA zöld színekkel ékesítve, ha láttatok ilyenben rondát...ez egy kicsit csúnyább...
Nade belbecs a lényeg. Doboz messze nem szebb, de sokkal jobb, mint hertz, jbl egy kicsivel még jobb, abban a rekeszek is használhatók. Itt nem.
Hm, nos:
Eg db mély 865 gramm.. hertz 960, ha jól emlékszem. Maradva mélyeknél: kicx emlékeim szerint 89db érzékenységű, javítom, lehet 91 is. Majd a jót benthagyom.
Hertz 93, vagy 93,5.
Magas...na ezt nem értem. Elvileg az égvilágom semmi különbséget nem látok külön kapható társához képest. Pontosan passzol annak felfogatásába, így nem is mértem semmit. Adatoknál kisebb teljesítmény, és csak 20khz max átvitel szerepel, különállón 24khz van maxként...nem tudom, szerintem itt valami sánta, véleményem szerint egyforma. Szemre legalábbis.
Hogy itt fekete, ott piros kicx felirat háttere, ez esetleg utalhat valamire passz, meghallgatni nem volt szerencsém még.
Tokozása... enyhén gagyi műanyag. Hét évig nem volt másikkal gond, így vélhetőleg megfelel.
Nade vissza mélyre: csodaszép, aah elkapott az az igazi kínai piacos feeling. Kosár erős, jónak tűnik, valami elmebeteg kitalálta le kell krómozni. Neki szívből gratulálok, iszonyat ronda lett. Ha ezt lefújják matt feketére teljesen rendben van, de ők lekrómozták. Szépen látszanak mikrokarcok miegyebek. Szóval esztétika nulla.
Még egy érdekesség, beszereléskor tűnt fel:
Membrán mellett a perem szélesebb, azaz túllóg beépítőkereten kb 0,8 mm t.
Hát ennek az égvilágon semmi értelme, totál felesleges, a membrán nem lett nagyobb egy négyzetmilliméterrel sem.
Ömm minden gyártó gondosan kiemeli, ne kopogtassuk a membránt. Tehát megkopogtattam újbeggyel...
Vájt fülemmel megállapítottam, itt valami iszonyat gyanús, kb háromszor rosszabb, mint hertz.. fogalmam sincs miért, érthetetlen. Króm?bevonatú papír? A membrán... én karbont akartam, mester lebeszélt. Elég lesz ez..oké.
Hertz et egekbe magasztaltam, itt is megtalálható, sőt kb öt éves kicx oválomat is megnéztem azon sincs a membrángumi csavarhelynél. Ellenben jblnél rommá gyűrődött.
Ok rendben.
Még annyi hertz mélyközepének kopogtatása eddigi minden egyes hangszórómat veri passzív "teszten" nem értem, de elismerem. Nagyon jó.
Ja igen krómozási ámokfutás folytatódik takarórácsob is, szerencsére soha nem lesz felhasználva.
Ja igen, mágnes kisebb, ám ugyanúgy gumírozott mint hertznél.
Kisebb ezt nem úgy kell érteni, kisebb, mint gyári...nemnem, olyan 5-8 százalékkal kisebb, nem feleakkora. Mágnes fenekén ugyanaz a csodálatos zöld szín dominál amin már dobozon elgyönyörködtem.
Váltó rendben levőnek tűnik, kevésbé elmebeteg mint herz, attól egy lehellettel egyszerűbb a felépítése, viszont sokkal átgondoltabb. Hanggal tett dolgához nem tudok hozzászólni, nem fogom szétszedni első ajtót, hogy felcserélve meghalgassam különbséget.
Hát kb ennyi.
Ma bekerült jobb hátsó ajtóba a mélyközép, magas majd egyszer, elsőnek ki kell mosdatni körömlakklemosóval ragacsból.
Na szóval fülelés...blog írás közben jöttem rá, nem néztem meg processzor mit művelt...
Hiszen gyári...izén van a konfig.
Így kicx lealázásától most eltekintek.
Új bejegyzésben kitérek rá.
Ami biztos: sokkal halkabb, mint hertz. Gyanítom jóval kisebb jelet adott hátra fej, mint előre.
Ami még biztos: van mélye rendesen. Ami viszont meglepő, mert ismeretlen zörgés miatt 180hz -en van a hpf, míg hertz ugye nyolcvantól kezdett élni.
Szóval érdemben amíg bent nincs kompletten, és fej nem állt rá, nem tudok nyilatkozni.
Eddigi tapasztalatok alapján jó lesz.
Viszont zörgés megmaradt, újra szét kell szedni, megküldöm kárpit nélkül, aztán meglátom, hol a bibi.
Folytatás: ma bekerült mások hátsóba is mélyközép. Szenvedés volt, zörög mindkét ajtó. Tömítettem, tömtem, hps 100 hz en, nagyon minimális zörrenések, ennél tovább nem lehet hentelés nélkül.
Kicx hangja...:
Elsőnek azt mondanám, kicsit fura, létezik, hogy míg hertzet szétveri fejegység, ezzel küzd, hogy meghajtsa?
Hangja...így magas nélkül furcsa oké. Úgy igazából annyira nem hallgattam meg, az meg nem életszerű, hogy kikapcsolt elsőkkel elöl ülve negyed órát hallgattam.
Így magas nélkül félkarú óriás, hangja...jó. Hogy is mondjam, indulatos egy hangszóró.
Rendesen rázza ajtót, ugrált csavarhúzó mikor rápróbáltam rendesen meghúztam e mindent.
Hangjában semmi bántót, tolakodót, zavarót nem találtam.
Még folytatom, mikor bekerülnek magasak.
Körömlakklemosót megvettem, lehet csutakolni, aztán befaragni magasat.

>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-03-30

Na, akkor ahogy hertznél, úgy ittis egy elfogulatlan értékelés.
Doboz, nagy kofferszerű, imádom, még egy alkatrészes doboz. Sosem elég. Amúgy irdatlan ronda IFA zöld színekkel ékesítve, ha láttatok ilyenben rondát...ez egy kicsit csúnyább...
Nade belbecs a lényeg. Doboz messze nem szebb, de sokkal jobb, mint hertz, jb egy kicsi el még jobb, abban a rekeszek is használhatók. Itt nem.
Hm, nos:
Eg db mély 865 gramm.. hertz 960, ha jól emlékszem. Maradva mélyeknél: kicx emlékeim szerint 89db érzékenységű, javítom, lehet 91 is. Majd a jót benthagyom.
Hertz 93, vagy 93,5.
Magas...na ezt nem értem. Elvileg az égvilágom semmi különbséget nem látok külön kapható társához képest. Pontosan passzol annak felfogatásába, így nem is mértem semmit. Adatoknál kisebb teljesítmény, és csak 20khz max átvitel szerepel, különállón 24khz van maxként...nem tudom, szerintem itt valami sánta, véleményem szerint egyforma. Szemre legalábbis.
Hogy itt fekete, ott piros kicx felirat háttere, ez esetleg utalhat valamire passz, meghallgatni nem volt szerencsém még.
Tokozása... enyhén gagyi műanyag. Hét évig nem bolt másikkal gond, így vélhetőleg megfelel.
Nade vissza mélyre: csodaszép, aah elkapott az az igazi kínai piacos feeling. Kosár erős, jónak tűnik, valami elmebeteg kitalálta le kell krómozni. Őneki szívből fratulálok, iszonyat ronda lett. Ha ezt lefújják matt feketére teljesen rendben van, de ők lekrómozták. Szépen látszanak mikrokarcok miegyebek. Szóval esztétika nulla.
Még egy érdekesség, beszereléskor tűnt fel:
Membrán mellett a perem szélesebb, azaz túllóg beépítőkereten kb 0,8 mm t.
Hát ennek az égvilágon semmi értelme, rotál felesleges, a membrán nem lett nagyobb egy négyzetmiloiméterrel sem.
Ömm minden gyártó gondosan kiemeli, ne kopogtassuk a membránt. Tehát megkopogtattam újbeggyel...
Vájt fülemmel megállapítottam, itt valami iszonyat gyanús, kb háromszor rosszabb, mint hertz.. fogalmam sincs miért, érthetetlen. Króm?bevonatú papír? A membrán... én karbont akartam, mester lebeszélt. Elég lesz ez..oké.
Hertz et egekbe magasztaltam, itt is megtalálható, sőt kb öt éves kicx oválomat is megnéztem azon sincs a membrángumi csavarhelynél. Ellenben jblnél rommá gyűrődött.
Ok rendben.
Még annyi hertz mélyközepének kopogtatása eddigi minden egyes hangszórómat veri passzív "teszten" nem értem, de elismerem. Nagyon jó.
Ja igen krómozási ámokfutás folytatödik kereten is, szerencsére soha nem lesz felhasználva.
Ja igen, mágnes kisebb, ám ugyanúgy gumírozott mint hertznél.
Kisebb ezt nem úgy kell érteni, kisebb, mint gyári...nemnem, olyan 5-8 százalékkal kisebb, nem feleakkora. Mágnes fenekén ugyanaz a csodálatos zöld szín dominál amin már dobozon elgyönyörködtem.
Váltó rendben levőnek tűnik, kevésbé elmebeteg mint herz, attól egy lehellettel egyszerűbb a felépítése, viszont sokkal átgondoltabb. Hanggal tett dolgához nem tudok hozzászólni, nem fogom szétszedni első ajtót, hogy felcserélve meghalgassam különbséget.
Hát kb ennyi.
Ma bekerült jobb hátsó ajtóba a mélyközép, magas majd egyszer, elsőnek ki kell mosdatni körömlakklemosóval ragacsból.
Na szóval fülelés...boog írás közben jöttem rá, nem néztem meg processzor mit művelt...
Hiszen gyári...izén van a konfig.
Így kicx lealázásától most eltekintek.
Új bejegyzésben kitérek rá.
Ami biztos: sokkal halkabb, mint hertz. Gyanítom jóval kisebb jelet adott hátra fej, mint előre.
Ami még biztos: van mélye rendesen. Ami viszont meglepő, mert ismeretlen zörgés miatt 180hz -en van a hpf, míg hertz ugye nyolcvantól kezdett élni.
Szóval érdemben amíg bent nincs kompletten, és fej nem állt rá, nem tudok nyilatkozni.
Eddigi tapasztalatok alapján jó lesz.
Viszont zörgés megmaradt, újra szét kell szedni, megküldöm kárpit nélkül, aztán meglátom, hol a bibi.

>> EgyébAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-10-10

Még mindig költözik hifi...vezérlés, izzítógyertyacsere megvolt.
Már egekbe magasztalt csipogó bal oldalt kikerült, helyén a nagy kedvenc kicx selyemmagasa feszít..direktbe kötve, mert ideiglenesen ez egyszer gyári váltóval próbáltam beszerelni. Hibás. Ilyen se volt még, utána teszteltem, másik ugyan jó, de már nem raktam bele, új váltónak anyag összekészítve, valamelyik este összerakom, és mehet be. Talán ma kikapom jobbos magast is, és egybe meglesz a kettő.
Hanem az a gumírozott bevonat ami ragad mint... Bal ablakemelő panel, fogantyú, kilincs burkolat megevett 3/4 flakon körömlakklemosót.
Azért csak bal, mert fontosabb dolgok is vannak, nem akartam én hangszórókat cserélni, de ha már okoska elfelejtette ablakemelő kapcsoló rögzítőcsavarját kiszedni, sikeresen szétpattant, és belefolyt minden ajtóba, szét kellett berhelni, kárpit, minden, ha már lent volt kárpit, megkapta jbl, kicx párost, és amúgy kapcsolóhibás panel is meggyógyult...uh 91 ezer újan, akciósan 43 bontottan 22 ezer...
Végül vettem egy jobbost donornak. Győztem, sikerült. Többet ilyent sem csinálok...vert a víz rendesen.
Magas miatt fédereltem előre hátra...ez a pioneer fej...készen van. Zörög kárpit hátul rendesen. Hátúlról adja mélyet..egyenlőre. Ott is le kell szedni kárpitot, kikötni hangszórókat, nem lesz rájuk szükség.
Hangszórókiemelő keretet nem sikerült kapnom, így megoldottam házilag, ejj ez a hobby pvc ragasztópisztoly mire nem jó. Zörgött is kárpit, benyomtam minden gyanús helynek.
Gyártottam füleket hangszórónak, most az ajtóhoz van rögzítve, fa távtartókhoz. teljesen zörgésmentes lett minden ebben az ajtóban. Már csak három van hátra.
Ha már napellenző lefittyenős modell volt, azt is cseréltem. Javulunk, szépülünk.

>> Tuning és extraAlfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-09-25

Zene kell morgóba(ezt a nevet kapta erdetinek szánt szép dallamos olasz neve helyett. Rajtragadt...)
Csodálatosan borzasztó gyári fej nagyjából három és fél órás amutációja után hökkenten észleltem, bármit csinálok, pioneer fej nem fér be. Kivettem pohártartót, mindjárt lett hely lengő iso csatlakozónak. Meg egy csodálatos lyuk középen. Tartó kerete könnyedén lejött. Ha már ilyen lelkesen támogatja a folyamatos haladást, bedeszkáztam kedvenc dekor anyagommal...110 es szennyvízcső mindig van, meg sem kellett vágni egészet ezért a pöttöm darabért. Görböletét hőlégfúvós lágyítás után két bútrolap közti préseléssel(jó, ráálttam...) megszüntettem, fúrás faragás, citroenből maradt billenő+ két új, naná, hogy piros nyomógombos kapcsoló, illetve a basszus hangerő vezérlője került bele. Alig várom, hogy kész legyen, így nem festettem, lakkom sincs épp, maradt az elfekfő filcbevonat. Próba kedvéért van a kocsiban fotó kedvéért beraktam. Azóta vezetékeket beforrasztottam, holnap megy a helyére. Hogy hátul honnan viszek tápfeszt, még mindig nem tudom, de kell, szóvel lesz. Itt tart most a történet.
Jó így hifit szerelni, hogy megvan minden, egyet hibáztam, citroenből nem mentettem ki selyem csipogókat...ami gyári az ajtóban van, az magasan túlértékelve is gyenge.
Most tegyem be gyengécske finom, csodaszép hangú bose t, vagy, ez szinte kizárt, a jbl magasakat? Nem hiányzik az a visítás amit azok produkálnak. Kiveszem konzolt, megnézem mi fér be. Remélem van hely selyemmagasnak...
Ajtóba mélyközépnek megy be jbl maradéka, az már bizonyított, kellemesen kacat hanjgja van, pont nem bántja a fülemet.