Ezen a hétvégén belekukkantottam a mocitető alá.Azt tapasztaltam,hogy erősen megfogyatkozott az olajszint.Konkrétan a minimum szint alatt volt majd' egy centivel.Eddig tartotta magát.Utoljára még középen volt de hát az már elmúlt.Így hát gyorsan elrohantam egy lityi Seléniáért.Az egészet beleöntöttem.Amint befejeztem,megnéztem a hűtővízszintet.Na,abba se volt víz.Deszt. víz + fagyálló került bele kb 3/4 liternyi.Mostantól figyelni kell,hová tűnik a nedv.
Ja és még belelestem a szélvédőmosó tartályba is ha már ilyen kukucskálós nap vanTermészetesen az is üres volt.Két és fél liter téli folyadék fért bele.A maradék a következő télre van tartogatva.
Ma megejtettük az idei első Alfás kirándulást.Meg sem álltunk egészen Dömösig.
Illetve Esztergomban megálltunk,hogy felvegyünk egy embert,majd a Rám-szakadékot vettük célba.
Kicsit már olvadozott a hó de a szakadékban még mindent jég borított.Nagy élvezettel csúszkáltunk fel-alá,meg-meg kapaszkodva.Visszafelé a Lukács-árokon át vitt az utunk,ami nem kevésbé volt szép,csak ott nem jég,hanem hóborította táj vett körül.Kipirulva a friss levegőtől érkeztünk haza.
Ezen a szürke,esős,semmihez sincs kedvem hétköznapon,amikor dagonyát kerülgetve ábrándoztam a tavaszról és meló után beültem az Alába,szóval ezen a gusztustalanul nyálkás,hideg napon elértem az 5000. kilómétert a ződ autóval.89 nap kellett hozzá.
Azt hiszem,most már elmondhatom,hogy jó vásár volt,kevés dolgot kellett csinálni rajta és remekül fekszi az utat,olajat nem eszi és egyébként is.
Már jó lenne a tízezrediknél járni,mert akkor már tavasz lenne :-)
Ma álldogállt a ződecske az újpesti Meki parkolójában,ahonnan pont láccik az a szép víztorony, amikor eccer csak elkezdett villogni az elakadásjelző.Nem sikerült megszüntetni,pedig kiszedtük a relét is meg a biztosítékot is,plusz püföltük is.Nem volt más választás,mint villogva elindulni.
Elég szar volt így közlekedni Dunakesziig.Ott derült ki,hogy hol is van a gond.Lezártam a zárat távirányítóval és megszűnt a villogás.Ezek szerint a riasztó villogott,csak nem adott hangot.
Na innen micsoda jó érzés volt hazamenni villogás nélkül.Azért még megtréfált hazafelé:menet közben lezárt a központi zár.Még mindig jobb,mintha kizárt volna.
Ma sor került a duda cserére,mert az egyik be volt halva,a másik meg igen vérszegény volt.
Mostantól érces hangja van.A jobb szemének a világa is vissza lett adva.Vaksin közlekedtem az ünnepek alatt.
Ezen a zimankós sötét reggelen Miskolcra indultunk reggel 5 órakor.Mivel nem volt kedvem átaraszolni Pesten,így Párkánynak vettük az irányt.Két nappal Schengen előtt lezárt sorompó fogadott Szalkán,így negyed órát várni kellett a bebocsátásra.Csúnya,ködfoltos idő volt és a váci elkerülőn hosszú sor és egy csomó kátyú fogadott.Nem keveset káromkodtam emiatt.Mindenhol 90-es tábla volt,a gödröket a sötétben elég nehéz volt észrevenni.Nagy öröm volt már végre kijutni az M3-ra,ahol kényelmes 140-150-es tempót vettünk fel,amit egy csomószor vissza kellett venni a kamionok miatt,akik állandóan előzgették a haverjukat 3 km/órás sebességkülönbséggel,így percekig tartott az előzés művelete.Azért hamar odaértünk Miskolcra,kb 1 és negyed óra autópályázás volt.Visszafelé Pesten át mentünk,így lett a vége 555 km.Fogyasztás 8,6 lityi.Este még egyszer voltam Pesten de az már nem volt élvezetes,30 perc alatt értem át az Árpád hídon.Összesen 652 km-t tekertem le ma.Ennyit még sose vezettem egy nap alatt.
Kihunyt a jobb szeme a gépnek,úgyhogy új izzót kapott de mivel valami kotyogott benne,ezért szét lett kapva atomjaira a világítótest és pucolás után újra összerakva.Viszont még be kell állítani a fényszórót,mert bénán világít.
Kicserélésre kerültek az ablaktörlő lapátok is.A régi nem rá való volt,túllógott.
Ma végre kicserélődött a hátsó kipuff dob.Új véget is kapott és sportosra lett hangolva de csak diszkréten.Muzsika füleimnek.
Elérkezett az ideje egy alapos fékfelújításnak.A féktárcsa már csak 0,8 mm átmérőjű volt,nem beszélve a fékbetétről,ami szintén csekély átmérővel büszkélkedett.Így hát a jól bevált szerelő csapat,nevesül Ari ésYoyo Cartársak szíves közreműködésével a régi masinából átkerült a féktárcsa,valamint a féknyereg,mert az is halódott.Új fékbetétet is kapott,valamint a kézifékbowden is ki lett cserélve,ki derült ugyanis,hogy miért nem műxik a kézifék:jelesül el volt szakadva a madzagja nekije.
Második egomi találkozón jelentünk meg.Sajnos a spoiler nem lett kész,így csak szerényen meghúzódtunk de a hangulat kárpótolt.Csocsi is megkapta a tokodi bikás dűlőből származó itókát.
Most nem siettünk haza utána,sőt elhívtuk a paksiakat Mogyorósra,ahol este kajálós ismerkedési estet rendeztünk.
5
496