Kicsit most sokáig húztam az olajcserét, nagyon nem sikerült tartanom a 10-15 ezres csereintervallumot. Ezúttal kereken 18 ezer km telt el az előző csere óta.
Ezen kívül a stabilizátor rúdon cseréltettem szilenteket, beállíttattam a fényszórókat, kicserélték a helyzetjelző izzókat.
A váltógombomat is újra cseréltem, lekopott róla a műanyag bevonat. Ezt már tök régen megvettem, mostanra zavart már annyira, hogy cseréltem.
Az autóm életét szinte végigkísérte a vezetőoldali bőrüléssel kapcsolatos kálváriám. Egyéves korában vettem észre az ülés oldalán egy repedést, ami miatt cserélték a bőrt az ülésen. Háromszor... És egyszer sem bírta tovább fél-háromnegyed évig, a repedés újra és újra megjelent. Utoljára pont azelőtt jelentettem a hibát, mielőtt lejárt a 4 éves garanciális periódus, azaz 2013-ban. Alkatrész azóta sem érkezett, csak a repedés lett nagyobb, sőt a legutolsó cserénél a huzatot sem lehetett rendesen a helyére tenni, az ülésállító kallantyúnál kilátszott a szivacs, valamint a térképzsebnél kiszakadt a bőr... A legjobban a kilógó szivacs zavart, minden alkalommal, amikor előre döntöttem az ülést, meg kellett igazítanom a huzatot, hogy ne lógjon ki alatta a sárga szivacs.
Nem adtam fel, nyúztam az Autóház Budaörsöt, ők pedig az importőrt, de csak nem jött alkatrész. Végül arra jutottunk, hogy vigyem el egy bőröshöz, állni fogják a javítás költségeit.
Az első bőröst otthagytam, amikor közölte, hogy nincs ilyen színű bőr, de csináljuk meg feketéből, jól fog úgy is kinézni...
Végül a Totalcaron akadtunk a megoldásra, a bőrember. Azaz a Victor's Customs.
Amikor Viktornak megmutattam a hibát, egyből mondta, hogy az ülések oldala műbőr, és valószínűleg ez maga lehet az ok, a műbőr nem bírja annyira az igénybevételt, elfárad, megreped. Azt javasolta, cseréljük igazi bőrre az ülés oldalfalát. És - milyen meglepő - volt pont ilyen színű bőrük. Megbeszéltük, hogy kicserélik a háttámla részét is, valamint a teljes bőrgarnitúra kapott egy bőrtisztítást, ápolást, sőt, a lábrészeknél a kárpitokat is kitisztították.
Persze félve hagytam ott az autót, izgultam, hogy nem lesz tökéletes a munka vagy elüt majd a szín... Hát, felesleges volt aggódnom, észre sem lehet venni a különbséget, olyan lett, mint a jobboldali ülés. A pótolt részek színe ugyanolyan, tökéletes lett a varrás, és végre nem látszik ki a szivacs sehol sem! Hatalmas vigyorral jöttem el, nagyon örülök, hogy ez megoldódott!
(Az utolsó két kép mutatja, milyen lett. Fogok még csinálni pár rendes képet, hogy jobban lássátok az eredményt)
Hello Michelin télen is!
Próbáljuk ki a franciák legjobbnak mondott téligumiját: ma felkerültek a Michelin Alpin 5-ös gumik (225/45 R17 méretben)
Az első pár kilométer után az a tapasztalat, hogy nagyon halk, a mintája pedig vagány!
A felszerelés ezúttal az AKH-nál történt a Fehérvári úton: a súlyok, szelepek, szerelés, centrírozás összesen 11.885 forint volt.
A héten kap egy futóműbeállítást még a verda, aztán idén már nem költenék rá :)
A két hátsó nyári Michelin teljesen elkopott, konkrétan a kopásjelzőig. Jobbnak láttam felrakni a téli gumikat, amik ugyan szintén kicsit sokat futottak már, de legalább tapadnak :)
Végső statisztika a Michelinekről: 32.275 km került a gumikba három szezon alatt. Nem értem, miért kopott el ez a két hátsó gumi ennyire... Teljesen egyenletesen koptak, szóval biztos nem a futóművel volt a gond. Sokat vártam ezektől a gumiktól, és végül is három szezont bírtak is, bár a 32 ezer kilométert nem érzem soknak...
A nyári felnik elmentek fényezőhöz, hármat görgőzni kell, és mindegyik kap egy telifényt a következő szezonra.
A téli Good Year gumikban 32.884 kilométer van hat szezon után, de hamarosan jönnek az új Michelinek. :)
A jobb első lengőkar úgy nyöszögött, hogy kívülről is ciki volt már hallgatni. Szóval cseréltettem, csakúgy, mint a bal első helyzetjelző izzót. Ismét az Autóház Budaörsnél jártam.
Hatodik, utolsó szezonjukat fejezték be a téli gumijaim, így gondoltam nyerek velük még pár kilométert a végén. Ezért csak most, májusban kerültek fel a nyári kerekek.
Ennek ellenére a téliekkel sem gurultam túl sokat ezen a télen(+tavasszal), összesen 7.347 kilométert. Így hat szezon után, 32.884 kilométerrel búcsúzom a Good Year gumiktól.
Búcsústatisztika a Good Year Performance 2 téligumiktól:
2009-2010 tél: 4.440 km
2010-2011 tél: 5.300 km
2011-2012 tél: 4.316 km
2012-2013 tél: 5.104 km
2013-2014 tél: 6.377 km
2014-2015 tél: 7.347 km
Látszik, hogy télen nem autózom valami sokat... A kerekek elmentek nyári álmot aludni a BudaGumi gumihoteljébe, majd ősszel gondolkozom azon, milyen gumit vásároljak rájuk.
A nyári gurulók harmadik szezonja következik. A Michelin Pilot Sportokban eddig 19.562 km van. (Leszámítva a tavaly nyáron defekt miatt cserélt jobb elsőt, abban csak 15.550 km) A nyári felnik átestek egy kis peremjavításon is, így most újra régi fényükben tündökölnek.
Már itt kellene lennie a télnek, de még 16 fok volt ma is, viszont emiatt alig voltak a gumisnál: 15 perc volt a nyári-téli gumik cseréje. Forma 1-es sebesség, köszi a BudaGuminak!
A nyári Michelinek felnistül elmentek aludni a BudaGumi gumihoteljébe, Mindössze 10.129 km-t koptattam őket idén.
A statisztika kedvéért: a nyári gumikban két szezon után 19.562 km van. (Leszámítva a tavaly nyáron defekt miatt cserélt jobb elsőt, abban csak 15.550 km)
A télieknek pedig ez lesz a hatodik szezonjuk, mindössze 25.537 km van bennük.
A téli 17-es felnik öt szezon után most kaptak egy új fényezést. Kicsit mattabbat szerettem volna, mint eddig, szerintem vagány lesz.
Kihasználtam az általános Alfa/Lancia/Fiat/Jeep akciót, kértem egy klímatisztítást és egy tavaszi átvizsgálást.
Cserélni kellett a pollenszűrőket, illetve lógott az egyik kipufogótartó, vissza kellett hegeszteni.
Ki kell cserélni a kézifék bowdent is, illetve a hátsó fékbetéteket, a következő hónapban az olajcserével együtt ez következik.
Tedi új Fiat Cuopéját Drezdában szerezte be. Én voltam a sofőr. Az autóm pedig 6,6-os átlaggal teljesítette az 1475 kilométeres utat. Jó móka volt, 23 óra alatt megjártuk :)
Golyszi oldalán figyeltem fel erre a TI-design kormányra. Annyira megtetszett, hogy már nekem is van. :)
A beszerelés az Autóház Budaörsnél történt.