Nincs annál dühítőbb, amikor a saját hülyesége miatt ejt az ember sérülést az autóján. Én egy kerkapuval jártam így, nekem jött... :) Ráadásul egyszer már beálltam és kiálltam azon a szűk kertkapun, amin másodszorra nem sikerült, pedig figyeltem, és tudtam hogy szűk.
De a kerékkel kilöktem a téglát, amivel ki volt támasztva, és azzal a lendülettel rá is húztam a kertkaput a bal első sárvédőre. Elég ideges voltam aznap este, ráadásul ez a balatoni GT talin volt, nem kissé szúrta el az estémet. (De a jégerek és a borok helyretették :)
A javítást végül a Large Autóra bíztam, cseréltettem a sárvédőt, és ha már úgyis fényezőhöz kellett vinni az autót, a hátsó lököst is lekapattam, azon is volt sajnos egy csúnyább karcolás (amit Esztergomban nem győztem matrica-csillagokkal eltakarni :).
Szóval ami az elmúlt három napban történt: három elem fényezése (az ajtóba is beleködöltek), szerelés, plusz kértem egy új első emblémát is, mert lejött róla a lakk.
60-ezres nagyszerviz (amely egyesek szerint elég 80-nál, de én szeretek biztosra menni :)
Olajcsere, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, vezérműszíj+feszítőgörgő cseréje.
Csörinél voltam ismét, éljen a szombati nyitvatartás! :)
(Asszem erre a vásárlásomra mondják majd azt, hogy gyakorlatilag pénzkidobás :)
A nap sztárjai a sötétített Blackline lámpák! A krómcsíkos bajszok is bekerültek az első lökhárító aljába - korábban pedig a sötétített indexek is be lettek szerelve - így szinte teljessé vált a külső facelift! :) Viszont teljesen egyedi mindez, mert a blackline felszereltséghez matt króm színű alsó díszléc és pajzs jár, az enyémen pedig a "hagyományos" króm színűek vannak. Azaz kicsit kevertem a dolgokat, de nekem így tetszik! :)
Két évet fiatalodott az autóm :D Azt hiszem ez az "arc-tuning" olyan, mint a csajoknál a botox-kezelés :)
A beszerélésrt hatalmas köszönet Csörinek és a Csörgő Autószerviznek (www.csorgoauto.hu)!
A költségek: fényszórók: 72 ezer forint, indexek: kb. 10 ezer, krómcuccok: 18 ezer (ezekre már nem emléxem pontosan, mert még AlfaCity előtt vettem őket)
Négy éves az autóm, műszaki vizsgára kellett vinni. Szamosiék intézték.
Sajnos a hátsó fékfékbetétek és a tárcsák teljesen el voltak kopva, így ezeket kicserélték. Most minden oké :) Kicsit furcsállom, hogy 60 ezernél elkoptak... szerintetek reális?
Azt hiszem az eddigi legszebb AlfaCity-s díszítést kapták meg a szervezők autói. Az elmúlt években is igyekeztünk látványosat alkotni, de most sikerült találni egy olyat, amely mind a négy típushoz (GT, GTV, 145, 147) nagyon illik (lásd a többiek fotóit: BeeGee, count M, Teddy, Tommi).
A "csillagok és a sávok" nagyon vagánnyá tették a GT-t. Az autót persze matricák nélküli is megbámulják, de így felcicomázva szinte mindennap legalább egyszer megkérdezik, hogy valami rendezvény lesz? A gumisnál mondták, hogy látták a reklámfilmet is, sőt az egyik étteremben a törzshelyünkön is közölte a pincér srác, hogy az Indavideon elcsípte a filmünket :)
De volt olyan is, hogy egy idősebb bácsika nézegette az autómat, így szóba elegyedtem vele. Rákérdezett, hogy "ez valami esztergomi cég?" :) Felvilágosítottam, hogy nem éppen :)
Szóval az "üzenet" nem jut el mindenkihez, de szerintem az autóbuzik tudják, hogy már megint itt van április, ami egyenlő AlfaCity-vel :)
Nem bírtam tovább, felrakattam a nyári felniket. Az egyik ok az volt, hogy felkerült az AlfaCity-s matrica, és az sokkal jobban mutat a 18-as kerekekkel, mint a 16-osokkal :) A másik meg, hogy végre volt egy szabad délutánom, és el akartam kerülni a szokásos sorbanállást a gumisnál. :)
Ismét megállapítottam, hogy ezek a felnik állnak a legjobban a GT-nek (bocs minden más GT tulajtól :).
Az új nyári gumijaim: Pirelli P Zero Rosso. Most már ez is olasz az autón :)
A téli gumikkal ezen a télen mindössze 6.077 kilométert tettem meg. Az előző télen 10.044 kilométert futottak, bár akkor március végéig fent voltak :)
Egy ideje már kopogott és nyöszörgött a futómű rossz úton. Érett már a csere, de halogattam. A nagy hidegben még durvább hangja volt már, így hár megérett az elhatározás.
Ezúttal Csöriék szervizét teszteltem le :) Igaz Várpalota nincs közel, de legalább találkoztam és beszélgettem egy nagyot Csörivel, aki saját kezűleg szerelte az autóm. (Az Alfákat mindig ő csinálja). Ráadásul plusz pontok a szombati nyitvatartásért, ami nekem nagy előny, nem szeretek emiatt szabadnapot kivenni.
Most ismét csöndes az autóm. (csak a dízel kerreg :P)
Az év egyik legjobb Alfás találkozója! 111 kilométeres tájékozódási verseny Pécs környékén. Teddyvel indultunk, sajnos nem nyertünk, de nagyon jól éreztük magunkat! :)
Ezen a napon összesen 588 kilométert autóztam (Budapest-Pécs-rally útvonal-Budapest). Az átlagfogyasztás az óra szerint 7,6 L lett. Ezt elég jónak tartom, hiszen benne volt minden: 160 az autópályán (visszafele sokszor 200 feletti próba), őrültködés a szerpentíneken, és sok-sok padlógáz.
Alakulnak a kilométerek :) Már kezd egy kicsit sok lenni :)))))
Gumik: Dunlop SP SportMAXX, 225/40 R18 (Thanks to Lariva Gumi! :)
Felnik: A GT gyári 18-as felnije (amúgy a Toora csinálja). Szerintem a legszebb a gyári GT felnik közül :) A felniket amúgy 160 ezerért sikerült megszerezni, dobozban :)
Kicsit féltem a 18-as karikáktól, de a 145-ösömön lévő 17-esekhez képest sokkal kényelmesebb :)