Elkészült a grafit fényezés, és a téligumik is felkerültek. A felni fénye sötétszürke, nagyon jó árnyalatot találtam hozzá, azt hiszem eléggé egyedi lett így ez a gyári GT felni. A fényezés ára 7.000 forint / darab volt.
Télire Good Year Performance 2 típusú gumit vettem, a méretéhez képest nagyon jó áron, darabját 32.000 forintért.
Egyelőre csak mobilos fotók, majd művészkedem is valamikor :)
Végre megszereztem az egyik kedvenc GT-felnimet télire :) Már a fekete GT-re is akartam ilyet, de akkor nem jött össze.
De, hogy legyen valami egyedi is benne, elvittem felnishez, ahol grafitszürke színre fényezik át. Azt hiszem jól fog mutatni a fehér autón :)
Jövő héten pedig veszek rá téligumit, aztán jöhet a hó és a jég! (remélem addig még marad a szép idő...)
Esküszöm, hogy Takács Ákos erőltette, én nem akartam dicsekedni :) De rábeszélt, hogy írjak az új autómról az Alfissimoba, mert a GT annyira egyedi ebben a színben... :)
Továbbra is fenntartom, hogy nem kellett volna megírnom ezt a cikket, mert csak felhívom a fehér színre a figyelmet, aztán rendel magának más is ilyen GT-t... :) Most - tudomásom szerint - három ilyen színű van az országban :)
Az első nagyobb találkozó a fehér GT-mmel :) Már túl volt a bejáratáson, így kicsit gyorsulgattam is vele. Igyekeztem úgy csinálni, hogy egyesben ne pörgessem szét a gumikat, ezért elég sok rajtot elhibáztam. Sajnos kevés a 170 lóerő ahhoz, hogy Bege széttuningolt (szavai szerint okosan optimalizált!) GT-jével tartsam az iramot, gyakorlatilag mindig elvert. Bettiék szintén 180 Le fölé húzott GT-jét is csak egyszer tudtam megfogni, egy tökéletes rajttal :)
Viszont versenyeztem a régi GT-mmel is, jól elvertem :D
Fotózni viszont alig maradt időm, csak az eredményhirdetés után... nagyon lefoglalt a zsűrizés a főzőversenyen :) Így végül csak a saját autómról készítettem képeket :D
Az első és a második képért köszönet Ruuknak és Györgyusznak!
Jól vizsgázott az autóm a bejáratás utáni első nagyobb útján, amely a zágrábi U2 koncertre vezetett.
Budapest-Zágráb-Budapest, 730 km. Végig autópálya, 130-150-170-es tempóval, az átlagfogyasztás a fedélzeti komputer szerint 7,3 liter volt :)
Amúgy Letenyénél egy alfás határőr fogadtott minket nagy örömmel :) Először nem értettem, hogy miért bámulja annyira a kocsit már messziről, kezdtem attól tartani, hogy kiszednek minket a sorból :) Aztán jött a "jónapot kívánok", majd egy hangsúlyosabb "jónapot kívánok" és akkor leesett, hogy én ezt a srácot láttam már valahol, csak még sosem volt alfás találkozón határőr egyenruhában, így nehezebb felismerni :) Nono volt az, kérte, hogy vigyük el a koncertre, de nem hagyhatta ott a szolgálatot :)
Megvolt az első olajcsere. Ezennel hivatalosan is lezártnak tekintem autóm bejáratási folyamatát! :)
Beállították a vezetőoldali ajtót is, amiről használat közben kiderült, hogy kicsit nehezen csukódik.
Megérkezett az első krómpajzs felső része is: ez már matt színű, amilyennek lennie kellett volna (lásd korábbi blogbejegyzésem).
És végre a helyére került a bal első sárvédőm is, ami kicsit elállt és átadás után szóvá is tettem. Ehhez leszedték az első lököst, kiszedték a lámpát is, úgyhogy komoly folyamat volt - amiből sajnos semmit nem láttam, pedig egy fotót megért volna :)
Kb 4-5 órát dolgoztak ezeken, úgyhogy minden elismerésem az Autóház Budaörsnek!
Nos, most már olyan az autóm, amilyennek lennie kell.
Ez volt az első találkozóm az új GT-mmel :) A tavalyi GT-GTV-GTA találkozó annyira jól sikerült, hogy idén már nagyon vártuk. A jól bevált helyszínen nem akartunk változtatni, a cél ismét Badacsony volt. Budapesten és Székesfehérváron verődött össze a csapat, és az első célpont Zamárdi volt, Mauro pizzériája, ahol kiderült, hogy az olasz tulaj egy piros Brerával jár :) Kapott is rögtön néhány kártyanaptárat az autója!
Innen átkompoztunk Tihanyba, ahonnét Nagyvázsony-Kapolcs-Tapolca kerülővel mentünk Badacsonyba.
Este evés-ivás, majd buli következett (Postás Józsi durva volt :), másnap pedig azok, akik nem siettek haza, egy hatalmasat vitorláztak és fürdőztek a Balatonban.
Kár, hogy páran - különböző nem várt okok miatt - nem tudtak eljönni, így lehet, hogy még augusztusban vagy szeptemberben csinálunk egy pótlást a kedvükért :)
Mától végre működik az esőérzékelős ablaktörlőm... Ki kellett cserélni az üvegre ragasztott szerkezetet, mert az az átvétel utáni napon (!) leesett a helyéről...
Az autó bal oldalára egy új Bertone felirat került, mert a gyárban picit ferdén ragasztották fel.
Ugyancsak állítottak kicsit a kézifékemen is, mert amikor kiengedem, akkor a komputer még behúzottnak érzékeli, és ezért pittyeg.
Cserélni kell majd a pajzs motorháztetőn lévő részét is (amiben az embléma is van), az ugyanis nem matt króm, mint a Q2-es GT-k összes króm része, hanem fényes. Lehet, hogy direkt ilyen, de nem hiszem, mert a többi Q2-esen (meg a blackline verziókon ez a része is fényes króm a pajzsnak.) Gondolom épp az volt a polcon, amikor szerelték össze :)
És még egy apróság. Kicsit nehezen csukódik a bal ajtóm, ezen is kell majd még állítgatni, nem az igazi.
Hát ennyi. Új autóhoz képest tök jó, nem? :D Viszont az Autóház Budaörsnél nem győznek szabadkozni. Szegények :)
Pech! A két hetes autóm máris elszenvedte az első sérülését, kaptam egy követ a szélvédőre az autópályán. Kb. pont szemmagasságban, ahol kinézek. :( Szóval abszolút szem előtt van. Három kis apró repedés is lett tőle, úgyhogy vittem is gyorsan javítani...
A Budaörsi Tesco parkolójában lévő szélvédőjavító céget ajánlották. A repedések szinte eltűntek, a "golyónyom" is kisebb lett, de azért látom. Remélem megszokom, azért emiatt nem akarok egyből szélvédőt cserélni... :D
Végre elérkezett ez a nap is. Több mint 60 nap várakozás után átvettem az autót. A felvezetés elég intenzív volt, teszteltem a 159-est három különböző motorral (2,4, 1,9 és 1,8 Tbi), aztán kimentünk Baloccoba, ahol ültem a 8C-ben! :) Aztán hazajöttünk és másnap átvehettem az autómat.
Rövid papírmunka és sok tízezres átadása után átmentünk az átadóterembe, ahol egy vörös lepellel letakarva várt a GT-m. Beülve igazi újautó illat fogadott, és egy ismerős környezet, amit ugyan az előző GT-ben már megszoktam, de itt azért sokminden változott. Más a bőr tapintása, más színűek a középkonzol műanyagai, másfajta a műszeregység, és még sorolhatnám.
A hétvégén belekerült majdnem 400 kilométer, próbálom óvatosan, 3000 fölé nem pörgetve bejáratni. Nehéz lesz megállni, de az első 1000-1500 km-t így szeretném megtenni :)
Az első szabadtéri fotókért köszönet Teddynek! :)
Költségek: forgalmi engedély és törzskönyv, rendszám illeték, hatósági matrica a rendszámra, vagyonszerzési illeték, zöldkártya adatlap, okmányiroda ügyintézési díj, regisztrációs adó ügyintézési díj, műszaki viszga és környezetvédelmi zöldkártya díja, új hologramos matrica a rendszámhoz, átadásra felkészítés, dewaxálás, kreszcsomag, csomagtérhálók, beszerelés.