Már megvételkor nem volt a csomagtartóban világítás. Ezért eljött a javítása ennek a hibának.
Először mások tanácsára befújtam WD-40-nel, de nem hozott sikert. Ezután jött a zár kiszerelése és a benne lévő mikrokapcsoló cseréje.
Drobertonak köszönhetően megtudtam csinálni!
Nagyon óvatosan kell lebontani csomatérfedelet, mert a rögzítő műanyagok hamar törnek. Nálam is sajnos tört, de már úgy kezdtem neki, hogy megvettem előre a bolhákat. A zárszerkezet kiszedése egyértelmű lesz. ( A csatalkozó erősen tartja a kacsolót, ami miatt nehezen kiszedhető.)
Ha kivettük a zárat akkor a két szegecset le kell fúrni, hogy elengedje magát. 2 mikrokapcsolót fogtok benne a taláni, ami a jobb szélén van az a világításé. Régi ki, új be és már szerelhető is össze.
A kacsoló fajtája: D2F-L 3A Hinge lever fajta (4. képen a felső a megfelelő)
Amit lefúrtunk azt én heggesztéssel tettem vissza.
Végre van fény hátul és látom, hogy mit keresek. :)
Az autó megvásárlását követően 5 hónappal arra lettem figyelmes, hogy indulásnál (kuplunggal) amint leeset az alapjárati fordulat alá a belső elektronikai berendezéseim kikapcsoltak és elhalványodtak, világítások pulzáltak.
Töltés fogyasztók nélkül 13.8 V, volt terhelésre beesett 12.6 V alá (ami nagyon nem jó).
Fesz.szabályzóra gyanakodtam, és végül az is volt a ludas.
Kapott új fesz.szabályzót Bosch márkájút, a próbléma megoldódott. 14.5 V stabilan.
Észrevettem autópályás tempónál, hogy a jobb oldali tükröm túlságosan remeg. Olvastam, hogy elenged a ragasztás és amiatt csinálja. Írták, hogy nyomogassam meg a tükörlapot és megjavul. Sajnos nem történt csoda.
Rendeltem egy szép újat (mely kékre színezett), úgyis az alján már kezdett lekopni a tükrözödő réteg.
Sajnos nekem is előjött a VDC és Hill Holder hiba. Fórumokat olvasván mindenki azt mondta, hogy először a kupungnál lévő kapcsolót érdemes cserélni.
Tettem egy próbálkozást a szétszedésére, hátha valami kis próblémája van az érintkezéssel. Kapott WD-40-t is, az se hozott eredményt.
Így hát megrendeltem egy újat, majd kicseréltem és a próbléma elhárult.
Eljött az olajcsere ideje! SZIGORÚAN 10.000 KM-ként!
Amire cseréltem az olajat és a szűrőket:
Selenia Star 5W-40 5L + 1L --> olaj
Mann-Filter 6007 x --> olajszűrő
Mann-Filter 18003 --> levegőszűrő
Szép olaj jött le belőle, így ismét megnyugodtam, hogy jó autót választottam, gondos gazdája volt. Azt hittem bonyolultabb lesz az olajcsere, de hála nem. Jó helyre rakták a szűrőt, simán hozzáférhető.
A légszűrőről viszont ezt már nem mondanám el.... Amire én azt kivadásztam onnan, megőszültem. :)
Szép halkan jár a Seleniaval az autó. Következőleg Motul lesz belerakva, sokan mondják, hogy nagyon jó és még csendesebb lesz tőle a motor. 10.000 km múlva meglátjuk.
Sajnos a csomatérajtó egyik teleszkópja megadta magát, így az cserés lett.
Kapott egy új Monroe ajtóemelő teleszkópot.
Hibátlanul nyílik, csukódik. Csak megpöccintem és már nyitva is van.
Egyik napról a másikra arra lettem figyelmes, hogy a küszöbnél megjelent víz. Sajnos engem is utolért a tömítés elöregedése.
Mázlim volt, hogy nem folyt be a víz az utastérbe, idejében elkaptam a hibát.
Az összes ajtókárpítot leszedtem és újraszigeteltem.
Azóta is hibátlan!