NeoEx48 - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 TS // 2011-06-17

Egy külföldi Alfás fórumon olvastam először a rezonátorcső cseréről. Egész konkrétan arról van szó, hogy a 156 TS modelleken egy viszonylag bonyolult rezonátorcső van felszerelve (ezen keresztül áramlik a levegő a légszűrő dobozba), mely két dobozból, és egy vékony, hajlított csőből áll.
Ezzel szemben a dízel és a V6 modelleken egy ennél sokkal egyszerűbb cső található, mely sokkal nagyobb átmérőjű, kevésbé ívelt és nincsenek rajta dobozok. Külföldön sokan megcsinálták, hogy a TS-es csövet egyszerűen kicserélték egy V6-os csőre. Állítólag ettől könnyedebben árad a levegő a légszűrőhöz, amitől állítólag javul a gázreakció, és egy kicsit karakteresebb hangja is lesz a kocsinak. Ráadásul nem egy drága művelet.

Általában némi fenntartással kezelem az ilyen módosításokat, de gondoltam ezt kipróbálom, miért is ne :) Úgyhogy rendeltem egy 156 GTA-hoz tartozó rezonátor csövet, és egy új légszűrőt. Most épp kapóra jött a dolog, ugyanis fényeztetem az első lökhárítót, ezért könnyű volt hozzáférni a lökhárító alatti részekhez.

Első lépésként kiszedtük a régi légszűrőt, majd leszereltük az eredeti rezonátor csövet. Nagyon egyszerűen lejött, el van téve ha valamiért úgy döntenék hogy kerüljön vissza :) Ezután következett a légszűrőház tisztítása (kicsit poros volt, semmi extra), majd végre felkerülhetett az új rezonátor cső. Mivel ez csereszabatos alkatrész, és teljesen gyári, tökéletesen illeszkedik a légszűrőházba. A karosszérián más helyen kell rögzíteni, szerencsére rögzítési pont is volt, azonban kb. 1 cm-nyi közt valahogy át kellett hidalni a cső és a karosszéria között. A garázsban találtunk egy erre a célra tökéletes gumi elemet, ezen keresztül csavaroztuk a kocsihoz. Teljesen kiváló lett a rögzítés, stabil minden, nem mozog, és csak a gumi elemek érnek az autóhoz. Ezek után beraktuk az új légszűrőt, mindent visszatettünk a helyére, a lökhárító is visszakerült.

A próbaút során már éreztem a különbséget. A kocsi az első 2 sebességben érezhetően nyomatékosabban gyorsul alacsony fordulatnál. Ebben persze a tiszta új légszűrő is benne van :) Ez ugye nem egy teljesítmény tuning, kb pont ezt vártam a dologtól. Kicsit érezhetőbb nyomaték, finomabb gyorsulás, és egy kicsit mélyebb hang (ez nagyon minimálisan hallható csak). Az egész művelet tegnap este történt úgyhogy még nem tudtam sokat próbálgatni, majd updatelem ezt a bejegyzést ha már több tapasztalatom van, eddig nagyon elégedett vagyok vele.

Akit érdekel a dolog "156 V6 intake mod" nak nevezik külföldi fórumokon, valaki egy pofás pdf-et is gyártott hozzá:

LINK