Már megint rendetlenkedett a szervó. Most már rutinosabb voltam, amint hallottam a csikorgó hangot, egyből nyitottam a szervóolaj fedelét és újratöltöttem. Így, még mielőtt vittem volna szervízbe azt a pár kisebb utat sem csikorogva tettük meg. A hűtő csöve repedt meg, de ezúttal már nem tudták javítani, cserélni kellett. Ha már ott voltunk a kesztűtartó letörött nyitóját is megjavították. Ez egyébként hihetetlen, hogy több fórumon is olvastam, hogy egyszerűen nem javítható. Vagy ki kell cserélni az egész ajtót, foganytústól vagy át kell fúrni belülről, hogy javítani lehessen. Mi az utóbbit választottuk, így legalább tartós lesz (mivel ez egy elég ismert és gyakori hiba ennél a típusnál). Először még féltem tőle, de végül szerintem nem zavaró az pici lyuk és így lényegesen olcsóbb megoldás volt.
Mivel Brigi átlépte a 100.000 kilométert, esedékessé vált a gyújtógyertyák cseréje, amit összekötöttünk az olajcserével.
Kapott hát új olajat, olaj-, pollen- és levegőszűrőket is és kitisztították a klímát. A kipufogó tartó gumi felett is eljárt az idő így az is megújult. Kitisztították a fékeket és az indítómotort (bendixet) is.
Km: 112.625
Észrevettem, hogy az autó alatt egy kis olajfolt van és amikor tekerem a kormányt, akkor nyikorgó hangot ad. Gondoltam ennek fele sem tréfa, irány Largék. Megnézték és kiderült, hogy a szervócsövet kell javítani, mert szivárgott a szervóolaj.
A javítás után ismét hang és folt nélkül szalad Brigi:)
Km: 88.354
Ma egy éti csiga társaságában (aki a jobb első kerék felett utazott) sikeresen megérkeztem a Large Autóhoz a vásárlást követő, tervezett vezérlés cserére 80 240 km-nél. Megtörtént a vezérműszíj, az ékszíj, a feszítő csapágyak és a vízpumpa cseréje. Kapott új olajszűrőt és persze az olajat is lecseréltük.
Km: 80.240