Tagok >> pe-Ti >> 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive >> Blog
- Típus:156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:capriblau
Halogattam a téligumi felrakást aminek ez lett az eredménye! Október 14 délután 4 óra: egész nap esett az eső (meg egy kis havaseső): páromért menet egy kanyarban álló sor utolsó autóját (egy bömöst) sajnos sikerült hátulról eltalálnom.....egyszerűen nem tudtam megállni a nyári gumák megcsúsztak az 5 fokos hidegben az ABS "darált" de hiába meglett a baj! A kár: mocitető+je. sárvédő+je. lámpa+lökhárító minusz két bónusz fokozat! A 2 hete berakott xenonos, ledsoros lámpát sajnáltam a legjobban mivel nem kis munka árán sikerült beleapplikálnom az autóba és csak párban rendelhető így letettem a pótlásáról!
Másnap lázas telefonálás következett alkatrész ügyben, szerencsére rátaláltam Józsira (hirdet az amorén) akitől sikerült jó áron minden bontott elemet beszereznem: mocitető, díszrács, fényszóró-állító motor. Lámpákból újat vettem (Depo) a sárvédőt megmentették ki lett kalapálva+cinelve a lökhárító szintén javítva lett.
A végeredmény tökéletes gyönyörű lett a fényezés semmi színeltérés profi munka!
Egy héttel ezelőtt ahogy bejöttek a relatíve hideg reggelek indítás után elkezdett villogni az izzítás-visszajelzőm de nem mindig volt, hogy egy napig semmi aztán megint jelzett hát rádugtam a műszert mely elég rejtélyes és zavaros: izzítás-fűtőmodul hibát jelzett! No mondom f@sza és elkezdtem a dízeles cartársakat faggatni mi is lehet ez? Szinte mindenki arra tippelt, hogy elszállt egy gyertya így beszereztem mindjárt négy vadiúj Boscht (szerencsére Made in France és nem török vagy kínai) no meg spec. gyertyakiszedő-crovafej-készletet és ma délután nekiálltam a cserének! Kicsit féltem mert ez a művelet egynémely (tdi+pd, cdi.....stb.) márkánál elég költséges javításhoz vezethet mivel a sz@r konstrukcióból eredően a gyertya inkább beszakad mintsem kijön így hengerfej levételt és komoly gépmunkát vonz magával! De nem egy Mjet JTD-nél itt 10 perc alatt ki lehet cserélni mind a négyet! A multiméteres mérés és a rossz gyertya kormos vége igazolta a csere szükségességét az első hengeri volt a ludas!
Km óra állás: 122000
Ma meghozta a futár: Pirelli Sottozero Serie II 205/55 R16 téligumákat! Megint a startgumi-tól rendeltem jó áron és nem csalódtam immár sokadjára friss gumikat küldtek, ajánlom mindenkinek! Jöhet a fagy meg a hó........már csak fel kell szereltetnem az Assenekre! Csupa öröm az élet!
Sikerült gyorsan eladnom a 15-ös téli kerekeimet Stef156 cartársnak és már meg is rendeltem a startguminál épp akciós Alessio Assen 7x16 ET38 fekete frontpolírozott felniket amire majd a téli gumák mennek! Nem bírtam ki, hogy ne próbáljam fel a csupasz felniket és már látom nagyon dögösen fog kinézni!
Szeptember közepén egy napsütötte szombaton felkerekedtünk meglátogatni a szolnoki cartársakat egy találkozó keretében. Minden adott volt a hely a társaság plusz egy kis mézes pálesz a jó hangulathoz ami nem is maradt el! Hupikék cartárs megmutatta hogyan is kell elkészíteni egy igazi pásztorételt nevezetesen slambucot így hát ettünk-ittunk jól éreztük magunkat köszönet a szervezőknek!
Nem nagyon bírja a futómű a 17-es kerekeket a stabszilentek után beadták az unalmast a tavaly tavasszal felújított (beszilentezett) felső lengőkarok: főleg alászedett kormánynál kopogással, nyekergéssel tudatták velem ideje valamit tenni! Mivel az utángyártott lengőkarokról nem sok jót hallottam ezért gyárik váltották a rajtalévő dátumbélyeg(2004. 08.) szerint az autóval egyidős eredetiket!
A csere nem nagy meló az egyedüli szükséges "célszerszám" egy gömbfejprés 2 óra alatt megvolt mind a két oldal! Alkatrész by Erhard!
Km óra állás: 121000
Hát megjártuk....összesen 2500(!) km 6 nap alatt 6,5-7 literes fogyi 4 személy, csomagtartó dugig, klíma, hegyek, szerpentinek, autópálya.....minden gond nélkül!
A teljesség igénye nélkül jártunk: Sibenik, Plitvicei-tavak, Omis, Makarskai-riviéra, Trogir...gyönyörű helyek nagy élmény volt!
Km óra állás: 120500
Hétvégén láttam egy kiégett golfot......ez elég volt ahhoz, hogy vasárnap vegyek egy tűzoltókészüléket amit sikeresen beleaplikáltam a csomagtartó egy szegletébe. Tudom, hogy az utastérben kézközelbe lenne de jobbnak láttam hátra száműzni.....remélem sosem kell elővennem!
Ja ezt is mint oly sok hasznos kiegészítőt a Lidl-ben vettem 2500-ért!
Péntek este hazafelé tartva figyeltem fel, hogy a felkapcsolt világítás ellenére sem látom mennyivel megyek-sötét maradt a km-órám alsó fele! 3 pici "rizsszem"-izzóból (2 db 1,2 W + 1 db 1,3 W-os van a km-órában) egy megadta magát sebaj kicseréltem mind a hármat ne legyen gondom vele!
Km óra állás: 118100.
Halk kopogás és enyhe "fűrészes" kopás a hátsó gumi belső szélen jelezte, hogy a tavaly nyáron felújított hátsó kitámasztók ennyit bírtak!
Most után gyártott (by Erhard) került bele a csere negyed óra sima ügy! Holnap futómű állítás mert a kuplungozáskor porrá volt szedve a futómű is!
Km óra állás: 117500.