Tagok >> pe-Ti >> 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive >> Blog
- Típus:156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:capriblau
2010.04.22. déltől már nem az enyém......2 év és majd 30 ezer km után búcsút vettünk egymástól. Sanyi (az új tulaj) remélem jó gazdája leszel legalább annyira mint én voltam....Bízom benne, hogy mihamarabb a tagok között üdvözölhetünk és még hallok rólatok......hajrá! Kezdődhet az utód felkutatása (159 SW)......
Kihasználva a jó időt no meg a szabadnapomat felraktam a nyári kerekeket! A téliek pedig a megszokott felnitisztítós, meleg vizes+samponos, gumiápolós kezelést követően átvették a helyüket a nyáriktól a garázs sarkában felállított "felnifán"! Mivel a két éve lefestett féktárcsákat is megviselte a sós hólé ezért azokat hőálló ezüsttel festettem le így már sokkal jobban mutatnak! Bekerültek a plüss szőnyegek is remélem már marad a jó idő!
Erős szuszogás gyorsításkor a motortérből illetve látható füstölés jelezte a felső turbócső cseréjének szükségességét, felnyitva a géptetőt egyből láthatóvá vált a két kb. 4-5 centis repedés a szívótorokhoz közeli végén! Mivel csak gyári létezik ezért húzós volt az ára szerencsére egy nap alatt meghozták és a csere sem nagy meló!
Kihasználva a 3 napos ünnepet kirándultunk egyet a Mecsekben, jó kis túra volt belecsöppentünk egy rallye verseny közepébe is nagyon király buli legjobban a slickeken futó ex-szoci gépek (trabi, lada, skoda) küzdelme tetszett a néhol vizes aszfalton.....
2 hónap várakozás után megérkeztek a "füst" színű oldalindexek amelyek jobban passzolnak a "dark" dizájnhoz ill. a Lidlben ráakadtam erre a kárpittal harmonizáló színű táskára mely tépőzárjainak köszönhetően rátapad az ülés háttámlájára és pont belefér minden kacat (eü. csomag, 3szög, kerékkulcs) sőt még a mini kompresszort is sikerült belepaszírozni!
A kollégám segítségével a Navon N450-esem kapott egy kis "alfásítást" lecseréltük a kezdőképernyő csúnya zöld képét egy dögösebbre meg a menü hátterének is egyedi arculatot varázsoltunk.....ja és végre kis emblémák jelennek meg a benzinkút ikonok helyett!
Ma sikerült lemosni a gépet megszabadítani a rárakódott sótól igaz nem volt egyszerű a -5 foknak köszönhetően de szerencsére pár órára sikerült meleg helyre állnom (mivel pangás van üres volt a csarnok) így újra a régi fényében csillog......ja és végre sikerült előkotornom a "hűtőtakarót" így azt is feldobtam gyorsan!
Megint belekerült 10 ezer a gépbe ezért időszerűvé vált az olaj+szűrők cseréje! Maradtam a bevált felállásnál: Selénia WRD 5W-40, Sofima szűrők (olaj, levegő, gázolaj) plusz még a fékrendszerben is "vérátömlesztés" történt (Agip Dot4) mivel műszeres mérés szerint meghaladta az 1%-ot a víztartalma! Az EGR szelepet is szétkaptam de nem kellet volna mivel egy leheletnyi koromréteget leszámítva teljesen tiszta belülről úgy látszik a tavaszi nagytakarítás jót tett neki azért lekezeltem WD40-el biztos ami biztos alapon! Végül saját kezűleg nyomtattam+lamináltam egy olajcsere-kártyát is amit a motortérben helyeztem el.
Km óra állás: 122756.
A tél beállta előtt az autókozmetikus haver leápolta a kasztnit no meg felkerültek az új matricák az indexek fölé meg hátra is egy!
Hétvégén nagy sokára felkerültek a téli papucsok! A nyári kerekek a bevált Lidl-ös termékekkel lecsutakolva gumiápolóban úszva várják a tavaszt! Bekerültek még a lámpákba (a ködbe is!) az Oram Night-breaker H7-H1 izzók piszok jól világítanak így már nem is hiányzik annyira a xenon!