Tagok >> Pityukoma >> 159 1.9 JTDm 16V SW >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDm 16V SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Ma beszereltem az ajtó aljába a led logo projektorokat. Először megmértem az áram felvételét hogy rá köthetem-e a kilépőfény vezetékére. 0.12A az áramfelvétele, a kilépőfényben pedig 5W-os izzó van, úgyhogy arra kötöttem rá. Először is le kellett vennem az ajtókárpitot. (lépéseit nem írom le, mert egy előző blogomban már megtettem). Majd a projektohoz kapott fúróval kifúrtam a helyét. A kilépőfény kábeleit elvágtam, (nem tőben hogy esetleg visszaállítható legyen a gyári állapot) csupaszítottam, leforrasztottam, kábelsaruztam, és végűl zsugorcsövet húztam rá amit rámelegítettem. A projektor kábeleivel is elkövettem mindezeket. A polaritásra ügyelve a véletlen felcserélés ellen védve saruztam a kábeleket. Így ha valamikor le kell szedni a kárpitot akkor csak szét kell húzni a kábeleket, szerelhető marad. A kárpit belsejébe ragasztottam egy-egy keményszivacsot (kék színű, a képeken jól látszik) amibe beleraktam a led elektronikáját és a feleslegesen hosszú kábelét (direkt nem vágtam rövidre) hogy ne zörögjön az ajtóban, majd műanyag bilinccsel rögzítettem bele. Sok választásom nem volt a beszerelés helyének a kiválasztásában, mert csak a kilépőfény mellett fér el, máshol nem. Miután beállítottam a projektor helyzetét (logó felém "nézzen") rögzítettem a kontra anyával. Ezután visszaszereltem a kárpitot és gyönyörködtem az új kilépőfényemben:-) Nekem nagyon tecccik.
Tavaly Decemberben vettem bontott féltengelyeket, amiket pénteken kicseréltettem. Megint rángatás nélkül gyorsul a vas. Amik benne voltak azokat javíttatom, mert még tart a garancia a múltkori javításra. Legalább lesz tartalékom hozzá, de lehet hogy eladom-még nem tudom-. 10e volt a csere és 50e volt a két féltengely.
Megint rángatott gyorsításkor, ugyanúgy mint 30ezer km-el ezelőtt. Elvittem szervibe. Mindkét féltengelyt kiszerelték, a jobb oldalinál nem találtak hibát. Azt újra zsírozták és ment vissza. A bal oldali belső csukló "harangján" a múltkori fémszórásból kipattant egy kis darab. Ezt kijavították, zsírzás és ment vissza. Cserélve nem volt semmi. Most megint jó. Fénykép nem készült a javításról sajna.
Múlt héten vettem észre hogy fékezéskor szokatlan súrlódó hangot hallani bal hátulról. Alábújtam, ekkor láttam hogy a bal hátsó belső fékbetétem levált a vasról. Telefon Erhard-nak, ő postafordultával küldte is az alkatrészeket amit ezúton is köszönök neki. Vettem egy hátsó kerékcsapágyat is, mert már annak is kezdtem hallani a hangját (ha már úgy is féktárcsát cserélek). Legalább nem kell rövid idő múlva még egyszer leszednem a féket. Kaptam kölcsön egy racsnis Facom fékdugattyú visszatekerő szerszámot, ami nélkül igencsak nehézkes lett volna a csere. Lecseréltem a fékfolyadékot is, Ferodo racing high performance 5.1-es került bele. A múltkor gyári csapágyat vettem, most úgymond "utángyártottat" ami ugyanaz a gyártmány mint a gyári, csak nagyságrenddel olcsóbb. Ja és ehhez adtak új csavarokat is amik be voltak kenve menet rögzítővel. Nos ezek a gyárihoz nem jártak. No komment :-) A kerékagy felfogató csavarjai belülről kifelé állnak és a végei kilógnak, ezért megrozsdásodtak. Kitekerés előtt jól ledrótkorongoztam a kilógó végeit, majd fél fordulat után a másik felét is + kapott egy kis csavarlazítót. Így könnyedén kijött mind. Találtam egy szálszakadásos gumit is :-( úgyhogy nagyhirtelen feltettem a téli kerekeket is. A következő javítás a féltengely csukló csere lesz. Sajnos már érzem:-( A felújítás 30ezer km-ig bírta. 4guma+csuklók hhmm - no majd spórolok :-)
Pár nappal ezelőtt a távnyitóval le akartam engedni az ablakokat, de a bal hátsó fenn maradt. Újra próba: szintén. Ekkor kézzel letoltam az üveget, majd visszafelé a tollkulccsal az ajtózárban (nekem már felfelé nem működik a távnyitóval 2007.06. gyártás miatt) fel tudtam húzni. Bekapcsoltam a gyerek zárat hogy a lurkók ne tudják működtetni hátulról. Ma volt rá időm és szétszedtem. Az előző gazdánál már volt javítva. Akkor az üveget a szerkezetre rögzítő fül törött le, ezt megerősítették egy fém lemezzel, de elfordulás ellen nem biztosították. Most én rögzítettem Loctite3090-es kétkomponensű ragasztóval, illetve az egyik letörött rögzítő körmöt is pótoltam, amit szintén ragasztóval rögzítettem rá. Mennyire lesz tartós? Nem tudom, majd az idő eldönti. Ezzel úgy vagyok hogy nem a biztonság forog kockán ha ismét elromlik. Egy próbát megért szerintem.
07.12.-én megejtettük a műszaki vizsgát is amit könnyedén megugrott a paripa. Mindent rendben találtak, úgyhogy 2015.07.28.-ig érvényesek vagyunk :-)
Ma ki lett cserélve a motor olaj + olajszűrő; gázolaj szűrő; légszűrő; pollenszűrő; olaj leeresztő csavar tömítés.
Olasz utángyártott szűrők kerültek bele, Selenia WR PE motor olaj.
Ha már a klíma hűtő cseréjekor úgy is le kellett szednem a zárhidat akkor elvittem fényezőhöz hogy fesse át, mert a géptető belső peremén lévő kédergumi ledörzsölte a festéket a tetejéről. Ezenkívül elvittem horganyoztatni a hűtő tartókat + zárhíd merevítőket + a haspáncél első tartóit. A fényezés 10 ezer volt, a horganyzásért 1!ezer forintot fizettem. Remélem tovább fog tartani mint a gyári feületkezelés, mert az nem valami fényesen sikerült Olasz barátainknak.
Ja és kicseréltem a hátsó emblémát is. Ez 9108 Ft volt. Ehhez le kellett szerelnem a csomagtartó ajtó belső burkolatát. A rögzítését nem bízták a véletlenre :-D 10!db M6x20-as Torx fejű csavar és 4db műanyag bolha tartja. De nem is zörög semmi az utastérben. Amit idáig megbontottam a beltérben, mindenhol metrikus csavarokat találtam, amik stabilan rögzítik az elemeket. Valószínű ezért nincs nyöszörgés, zörgés sehol.
Végre megcsináltam az alsó motor védő (haspáncél) rögzítését is. Levágtam a szegecsanyával együtt forgó csavar fejét, majd kiütöttem a régit. A helyére új szegecsanya került, amihez kölcsön kaptam a képen látható szerszámot.
A klíma hűtő cseréjekor észre vettem hogy a zárhíd alsó oldalán lévő légterelő műanyag lap pereme a rezgéstől dörzsölni kezdte a kormányolaj hűtő csövét. Összeszereléskor megigazítottam, most van köztük 5mm, és a csőre ragasztottam 3M-es 2mm vastag öntapadós gumiszalagot. Ha egyszer mégis.... :-)
Ezt sehogy másként nem vettem volna észre csak így hogy le volt szedve a lökös+zárhíd+fényszórók. Csak akkor derült volna rá fény amikor eldurran a cső.